Jos sattuu, että kaadut viikonlopulla ja loukkaat itsesi, niin onko Lieksassa ensiapua saatavissa? Onko terveyskeskuksessa mikään ovi auki, että pääset lääkäriin? Onko mahdollista, että joku hoitaja estää lääkäriin pääsysi, jos hän katsoo vammojen olevan sillä hetkellä vähäisiä? Vai pitääkö lähteä omalla autolla Joensuuhun? Ambulanssi ei välttämättä tule, tai ne voi olla ajossa muualla? Kaatumisen seurauksena päävammat voi olla vaarallisia, jos niitä ei heti havaita? Entisessä terveyskeskuksessa oli ovikello yöllisiä tapauksia varten? Onko uudessa?
Tuli mieleen, kun on nämä liukkaat kelit.
Miten on toimittava
24
317
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lieksassa ei ole iltavastaanottoa eikä viikonloppupäivystystä. Pitää soittaa Joensuuhun ja jos antavat luvan tulla niin kela taksilla jossa omavastuu 25€
- Anonyymi00017
Lieksan pelastuslaitoksella on ihan riittävä kapasiteetti. Jos sattuu tapaturma tai sairauskohtaus, niin soita 112.
Jos et ole ihan varma mitä tehdä, niin soita Päivystysapuun, jonka numero on 116 117. He tekevät muutamia kysymyksiä ja kertovat sitten mitä sinun pitää tehdä.
Ambulansseissa on nykyisin osaavia hoitajia ja todella hyvä (hengissäpito)varustus. Terveyskeskus ei ole lainkaan välttämätön kiireellisessä tilanteessa. Se kymmenen minuutin mutka terkkarille ei silloin muuta kuin hidaste.
Jos joku kokee ongelmaksi sen, että paluumatka sairaalasta on liian pitkä, niin hän tuskin on ollut todellisessa hädässä.
Enemmän harkintaa, on vähemmän tapaturmia.
Vähemmän viinaa, on vähemmän tapaturmia.
- Anonyymi00002
Työtön luisuu suoraan uhkean lääkäripimun syliin jopa keskellä yötä. Sitten alkaa action.
- Anonyymi00013
Mitenkä tökis voi jatkuvasti valehdella jotta olen jamalissa. Sihän olet itse sillä ja sinun 10cm jutullasi et voi kehuskella. Sehän on kuin prissinakki..
- Anonyymi00003
Syanidikapseli on hyvä olla taskussa aina, sen voi puraista rikki tarvittaessa.
- Anonyymi00005
Minulla on purkki pirccaa, voinko puraista sitä? 🤔
- Anonyymi00006
Soittaa ambulanssiitä muutin luulit tekeväs
- Anonyymi00007
Muutin muutin,,, mutta jos ambulanssi ei tule? Mulla oli kaverin vaimolla syöpä ja oli kovat kivut? Sanoivat lanssin porukka, että on tärkeämpi tehtävä Nurmeksessa? Joutui viemään omalla autolla Joensuuhun ja hänen vaimonsa kuoli siellä? Aika julmaa hommaa, jos ei saa kivun lievitystä ensihoidon taholta? Mutta jos on joku pultsari kyseessä, niin varmaan hoitoa löytyy.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Muutin muutin,,, mutta jos ambulanssi ei tule? Mulla oli kaverin vaimolla syöpä ja oli kovat kivut? Sanoivat lanssin porukka, että on tärkeämpi tehtävä Nurmeksessa? Joutui viemään omalla autolla Joensuuhun ja hänen vaimonsa kuoli siellä? Aika julmaa hommaa, jos ei saa kivun lievitystä ensihoidon taholta? Mutta jos on joku pultsari kyseessä, niin varmaan hoitoa löytyy.
Et ole yksin tämän kokemuksen kanssa ettei ambulanssi tullut kun tarvittiin. Itse olen harkinnut pois muuttoa kunnan kuihtumisen takia ja mieltä ei yhtään rauhoita että oikeat lääkärit 100km päässä kun tarvitsee apua. Enkä halua että lapsenikaan tänne jäisi tähän paikoilleen pysähtyneeseen kuntaan missä ei asukkaiden hyvinvoinnistakaan pidetä huolta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Et ole yksin tämän kokemuksen kanssa ettei ambulanssi tullut kun tarvittiin. Itse olen harkinnut pois muuttoa kunnan kuihtumisen takia ja mieltä ei yhtään rauhoita että oikeat lääkärit 100km päässä kun tarvitsee apua. Enkä halua että lapsenikaan tänne jäisi tähän paikoilleen pysähtyneeseen kuntaan missä ei asukkaiden hyvinvoinnistakaan pidetä huolta.
Eipä nämä nykyiset lanssihoitajat kaikki osaa edes tunnistaa vakavaa sairauskohtausta.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eipä nämä nykyiset lanssihoitajat kaikki osaa edes tunnistaa vakavaa sairauskohtausta.
Tämähän on totta. Kaverini tulikotiinsa. Oli puoliso pitkällään lattialla. Soitti ambulanssin. Tuli ja tuomio ei tarvitseapua. Kaverini hermostui ja vaadi kyydin. Veivät terkkarille. Sieltä kuopioon. Oli hätätapaus. Toinen kaverini oli soittanut itse ambulanssin. Tutkivat jättivät paperin jossa oli verenpainetapissa, ns alilämpöinen. Ynm.seuraavana aamuma löytyi kuolleena. Joten on pajonkin vikaa järjestelmässä.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eivät osaa tunnistaa ja jos ovat yhteydessä päivystykseen kertovat oman väärän version potilaan tilanteesta.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tämähän on totta. Kaverini tulikotiinsa. Oli puoliso pitkällään lattialla. Soitti ambulanssin. Tuli ja tuomio ei tarvitseapua. Kaverini hermostui ja vaadi kyydin. Veivät terkkarille. Sieltä kuopioon. Oli hätätapaus. Toinen kaverini oli soittanut itse ambulanssin. Tutkivat jättivät paperin jossa oli verenpainetapissa, ns alilämpöinen. Ynm.seuraavana aamuma löytyi kuolleena. Joten on pajonkin vikaa järjestelmässä.
Näistä kannattaa tehdä kantelu.
- Anonyymi00027
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eivät osaa tunnistaa ja jos ovat yhteydessä päivystykseen kertovat oman väärän version potilaan tilanteesta.
Niin juuri kaunistellaan päivystykselle tilannetta
- Anonyymi00009
Mikä pakko sairastua viikonloppuna? Sairastakaa arkena ja virka-aikana ☝️
- Anonyymi00010
Työkyrin kannattaa sairastaa työ aikana.
Höhöhööhöhöööööl
- Anonyymi00012
Ei kaadu kun kulkee kontaten.
- Anonyymi00018
Buranaa huuleen ja kotiin.
- Anonyymi00025
Saatesanoilla... "jäädään seuramaan tilanetta"
- Anonyymi00026
Kuten vastauksista näet, et oikeasti saa apua mistään. Jos sitä saisi, niin se kyllä tiedettäisiin, eikä näitä vääriä olettamuksia tulisi. 🪦🙏
- Anonyymi00028
Mitä Jeesus sanoisi? 🤔
- Anonyymi00029
Ota Buranaa ja katellaan
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ota Buranaa ja katellaan
Sanovat kun soitti ristiltä ensiapuun
- Anonyymi00031
Jiesus muuttaisi ensin veden viiniksi ja sitten viinin takaisin vedeksi.
Humalapäissään kävisi pankissa riehumassa ja viskoisi rahapöydät kumoon.
Sitten juoksisi pielisen yli vettä pitkin kolille poliisia karkuun.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3444027Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283620Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku62335- 1121724
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181678Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241369Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1061017Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1481000Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79895- 86801