... etenkin yksinäisille. 🎄 🕯 🧚♀️ ✨
Tänään on "hyvän" Tuomaan päivä, "joka joulun tuopi".
Oma jouluni alkoi aamulla vas.korvan säryllä. Tein hieman muutoksia tähän päivään, eli en lähde asioille, en kirkkoonkaan, kuten olin suunnitellut. Laitoin pesukoneen pyörimään, vaihdan myös lakanat jo tänään.
Otin 1g Panadolin ja suojasin / lämmitin korvan unisuojalla (on vinottain päässäni). Katson auttaako. Jos ei, niin on tilattava akuuttiaika lääkäriin, että saan antibioottia.
HYVÄÄ, SIUNATTUA, RAUHALLISTA JA ILOISTA JOULUAIKAA KAIKILLE!
Jouluketju 2025
25
183
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Kirjautuneella Nojatuoli-väelläkin on jouluketjunsa, mutta kaukaa viisaasti (?) avasin myös tämän aiemmin pyydetyn anonyymiketjun, jossei sitten niin herkästi syttyisi riitoja...
- Anonyymi00004UUSI
Kirjautuneet osaa riidellä keskenään , siellä nojatuolissa riehuu taas saneeraaja, tosin ilman rekkausta mustalla nikillä.
- Anonyymi00005UUSI
Oletko sinä avaaja siis MdK?
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Oletko sinä avaaja siis MdK?
En ole MdK. Minulla ei ole ollut täällä nickiä.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
En ole MdK. Minulla ei ole ollut täällä nickiä.
Hyvä! Sillä minä en kannata hänen "puhdistus" metodeja.
Vahingossa niin saatan tehdä, mutta "ei kysyvä tieltä eksy".
Valon määrä lisääntyy, nyt jo aurinko tulee hetkeksi esiin.
Hyvää joulunalusaikaa aloittajalle kuin muille!
- Anonyymi00003UUSI
Toivottavasti korvakipusi hellittää. Heräsin yhdeksältä aamukahville. Nytvon taivas köhes pilvetön ja tänään tulee upea ulkoilusää tänne eteläiseen vihreään jouluun.
Kaikki on valmiina joulun tulla. Huomenna leivon vielä pikkupullia lasten iloksi. Kaupassa ei tarvitse käydä ennenkin aikaisintaan viikon kuluttua.
Leppoisaa joulunaikaa kaikille. - Anonyymi00006UUSI
MdK:n aloitus?
- Anonyymi00009UUSI
Sunnuntain hiljaisuutta, radiossa joululauluja, on myös talvpvän seisaus kuulemma, tästä eteenpäin vaan, ulkonakin aurinkoista.
- Anonyymi00010UUSI
Hei ! Olen yksinäinen ja ilahduin aloituksesta,
vaikka en ole "jouluihminen".
Aamiaiseni jälkeen kävin antamassa tinteille ruokaa.
Päivä ei ole kovin harmaa, pilven takaa pilkottaa
hiukan auringonvaloa ja totesin itsekseni,
että tästä lähtee päivät pitenemään, miten mukavaa ! - Anonyymi00011UUSI
Taidan olla ahmatti. Paistoin perjantaina uunilohifileen ja uunijuureksia ihan itselleni. Äsken totesin, että pieni pala enää on kalaa päivälliseksi salaatin kanssa.
Välillä ei lohi maistu missään muodossa.
Torilta oli kalakauppiaat kaikonneet. Olisin silakoita ostanut silakkarullia varten.
Täällä on ollut poutasää ja tein pitkähkön lenkin.
Tyttären perhe kävi kahvilla eilen. Asuvat toisella paikkakunnalla.
Joulun vietän yksin omasta tahdostani. Käyn aattona viemässä haudoille kynttilän.
Sitten saunon. En ole päättänyt vielä mitä syön. Ruokaa :) - Anonyymi00012UUSI
Tänään 17.03 on se hetki, kun yön valta väistyy. Valo alkaa lisääntyä
ja aika pian on jo kevät.- Anonyymi00013UUSI
Mystinen hetki. Viettäkäämme sitä hartaudella... 🙂
- Anonyymi00014UUSI
Ai, se hetki on noin lähellä. Tietoisuus jo tekee hyvälle mielelle.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ai, se hetki on noin lähellä. Tietoisuus jo tekee hyvälle mielelle.
Toinen tieto on minuuttia aikaisempi: klo 17:02.
Ehkä kannattaa pidättää hengitystä kokonainen minuutti... - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Toinen tieto on minuuttia aikaisempi: klo 17:02.
Ehkä kannattaa pidättää hengitystä kokonainen minuutti...Ei enempää aikaistuksia. Jos pitkään olen hengittämättä, saatan unohtaa koko hengityksen.
- Anonyymi00016UUSI
Vuoden lyhin päivä on ollut pitkästä aikaa aurinkoinen.
- Anonyymi00017UUSI
Täällä Stadissa päivä ollut harmaa. Sukulainen Tampereen ympäristöstä kertoi, että siellä ollut aurinkoista,
- Anonyymi00019UUSI
Mitä tulee korvasärkyyni, niin se meni yhdellä Panadolilla ohi (ellei uusiudu). 👂
- Anonyymi00020UUSI
Aurinkoinen päivä täällä.
Jouluja on tullut elettyä monenlaisia, on ollut hyörinää ja hälinää,
joita voi nyt muistella yksin hiljaisuudessa.
Joulurauhaa itsekullekin säädylle. - Anonyymi00021UUSI
Tuomas, tuo veljeksistä harteikkain ja vahvin, vakaa ja turvallinen hahmo.
- Anonyymi00024UUSI
Juu, Jukolan Tuomaan päivä, ehdottomasti myös hänen.
- Anonyymi00022UUSI
Aioin leipoa pulla tänään, mutta siirsin toiseen päivään, kävin ostamassa 2 pakettia kahvia, ja ne ojensin yhdelle kotimaan köyhälle perheelle.
Heillä ei ole varaa ostaa edes sitä tarjouskahvia, ja kyllä kahvi maistuu heillekin.
Yksi hyvä teko päivässä, heille jää kahvin hinnan verran rahaa muihin ostoksiin.- Anonyymi00023UUSI
Siis 8 euroa, saahan sillä puoli kiloa jauhelihaa.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Siis 8 euroa, saahan sillä puoli kiloa jauhelihaa.
JuhlaMokka 3.95 € paketti tarjouksesta.
Kahden viikon aikana olen ostanut niitä kymenen pakettia. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
JuhlaMokka 3.95 € paketti tarjouksesta.
Kahden viikon aikana olen ostanut niitä kymenen pakettia.Samoin minä. Valmistaikinasta luumutorttuja Annas pepparkakor, ihania kahvihetkiä tulossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5328980Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1616190Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3765243Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664759Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1004381Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664063SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1853942- 921906
- 1051425
- 47979