Olen 2 tyypin diabeetikko, ollut vuoden. Minulla on välillä hirveitä säärikipuja ja nyt kun olen tutkinut asiaa, niin ne kai tulee sokerista. En voi juuri yhtään käyttää sokeria, jos haluan estää säärikivut.
Onko tämä aivan tavallista diabeetikolle, kun vaivat eivät heti alkaaneet vaan vasta noin kuukausi sitten? Sokeriarvot on hyvät eikä niissä hirveitä muutoksia ole vaikka söisinkin vähän sokeria mutta silti tulee säärikivut.
Hirveät säärikivut sokerista
4
88
Vastaukset
- Anonyymi00001
Diabetes voi tuoda mukanaan hermorappeumataudin. Polyneuropatian. Se voi aiheuttaa särkyjä jalkoihin ja sääriin.
- Anonyymi00002
Onko siihen mitään hoitoa? Eli kävisinkö lääkärillä särkyjen takia?
- Anonyymi00003
Minulla on polyneuropatia, vaikka ei ole diabetestä ollenkaan.
Sokerista tulee usein lihaskramppeja jalkoihin, joskus pakaroihin asti. Ei joka kerta, jos syön jotain sokeripitoista, mutta aina silloin tällöin. Olut aiheuttaa myös ajoittain kramppeja.
Kivun suhteen en ole huomannut muutoksia edes makean syömisen jälkeen.
Olen kyllä kiitollinen, kun polyneuropatia on ollut jo yli kymmenen vuotta, enkä ole edelleenkään kärsinyt rajuista kivuista.
Pitää varmaan koputtaa puuta..... - Anonyymi00004
Ensimmäistä kertaa kuulen, että sokeri aiheuttaisi säärikipuja. Ei varmasti ole tavallista eikä liity diabetekseen varsinkaan, jos verensokeri hyvällä hoidolla ja hyvällä tasolla.
Onko muita lääkityksia kuin diabeteslääkitys, esim statiini?
Voisiko sitä sokerin syömistä vähentää, jos siitä tulee kipuja?
Diabeetikon pitää puhua asiasta diabeteshoitajan tai lääkärin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2444348Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1222802Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412562Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?861546Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1171488- 491209
- 851154
- 45996
- 59993
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En179984