Lapsuudestani muistan, että esikoislestadiolaisuudessa pidettiin joulukuusi syntinä, vaikka se on mahdollisesti juuri Martti Lutterin keksintö. Ainakin se on sen ajan Saksasta peräisin, tuo joulukuusiperinne.
Onko siis vielä nyt niin, että esikoislestadiolaiset pitävät joulukuusta syntinä? Omat kemukseni esikoislestadiolaisuudesta ovat vuosikymmenten takaa ja silloin se oli symmillistä toimintaa laittaa huoneeseen joulukuusi. Räsymatot ja verhot olivat silloin jo luvallisia. Taulut seinillä tai huonekasvit olivat kauhistuttavia synnillisiä juttuja.
Onko esikoislestadiolaisuus muuttunut, no arvaan ja jopa tiedän, että on vähän.
Mutta ajatelkaa nyt kaikki, mistä esikoislestadiolaisuudessa on osittain kysymys. Sanoin siis osittain. Onhan siina mahdollisesti myös oikea tiekin löydetttävissä, vai onko. Voiko tuollaiseen ihmisoppiin uskomalla kuitenkaan päästä taivaaseen, kun vasemmalta ja oikealta aivan varmasti sinne mennään?
Joulukuusi, onko se synti
51
581
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mutta sinä olet elävä todiste siitä että miksi nainen ei ole perheen pää eikä opettaja seurakunnassa.
- Anonyymi00042
NAINEN SYNNYTTÄÄ VESIPÄÄRABBIT. 666.
- Anonyymi00002
Tiedän nämä henkilöt kuin sanoo Martti Luther tai Lestaadius. Heille kristillisyys on kuin kävisi kaupasta jugurttia ja pierrää vähän kaupan päälle.
Kuitenkin se kirjoitetaan Martti Luther ja Lars Levi Laestadius. Kun puhutaan asioista niin puhutaan oikeilla nimillä. Niin silloin kuulija ymmärtää että ollaan vakavissaan liikenteessä eikä tehdä pilkkaa toisista kun sinä et edes toisen nimeä viitsi kirjoittaa oikein niin se kertoo kuinka halpana sinä pidä hänet. Ja kun sinä pidät hänet halpana niin oletkos sinä silloin se joka voi ensimmäisenä huutaa mitä HÄN on sanonut ja opettanut!!- Anonyymi00003
Anteeksi korjaan
- Anonyymi00004
Ne henkilöt kuin sanoo Martti Lutter tai Lestaadius!
- Anonyymi00005
Ja kuinka minä tunnenkaan sen kuinka Lutherin hymy se tulee haudan takaa ja se hymyilee minun mielessäni.
Ehkä jos minä nyt takerrun pikku seikkoihin. Niin kuitenkin nämä pikku seikat vielä saattaa iloa herättää kuolleissakin.
Että jos kerran teille on niin kallista Martti Lutherin ja Lars Levi Laestadiuksen oppi ja te pidätte heidät kalliina sydämellänne ja sen opin jota he opettivat niin te varmaan myöskin näytätte sen kunnioituksenne heitä kohtaan sillä jos ei muuta jos te ette muuta voi tehdä niin vähimmiten sen että kirjoitatte heidän nimensä niin kuin ne kirjoitettu on. Mutta se nimi joka ihmisellä on, se on hänen kunniansa nimi maan päällä, ja siinä missä ei enään voida ristiinnaulita niin siinä voidaan kuitenkin sylkeä sen nimen päälle ja vääntää Lutteria ja vääntää lestaatiusta ja lestaadiusta ja kaikkea paskaa mikä alentaa ja halventaa sen ihmisen nimeä eli kunniaa kun ei enään ristillekään voida niin tässä me näemme kuinka SUURESSA KUNNIASSA te pidättekään heitä teidän sydämissänne eli kuinka kalliina opettajina mutta teille on tärkeää että pääsette heidän nimeänsä käyttämään kun te levitättekään teidän omia ajatuksianne jotka eivät kuitenkaan yhdenkään Pyhät ajatukset vaan teidän omat ajatuksenne ja iloitse ja hymyile nyt Luther kun joku vielä muistaa sinun kunniaasi puolustaa (opissa) vaikka minä tiedänkin että suurin kunnia sinulle on siellä jossa ei aurinko laske eikä pilvet enään peitä sen auringon paistetta. Jossa on yhden miehen nimi ylistettynä.
Ja te tahdotte sanoa että kyllä me opissa Lutteria puolustamme ja kuitenkin hänen nimensä päälle syljemme eli Kristusta me rakastamme ja Hänen ristiinnaulitsimme.
Katso ystävä katso sitä naista joka vuodatti nadrus öljyä vapahtajan päälle kuinka halpana hän piti hänet joka kuitenkin lihassa oli ja ei vielä ylösnoussut ollut, että hän senkin kunniassa piti joka ei vielä kuollut ollut syntiemme edestä.
Jos sinulle nyt kerran on Lutherin oppi kallis* niin osoita se sinun suullasi ja kunnioita hänen nimeään niin paljon että sinä kirjoitat sen oikein ja vuodata sen päälle hyvän tuoksuista nadrus öljyä. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja kuinka minä tunnenkaan sen kuinka Lutherin hymy se tulee haudan takaa ja se hymyilee minun mielessäni.
Ehkä jos minä nyt takerrun pikku seikkoihin. Niin kuitenkin nämä pikku seikat vielä saattaa iloa herättää kuolleissakin.
Että jos kerran teille on niin kallista Martti Lutherin ja Lars Levi Laestadiuksen oppi ja te pidätte heidät kalliina sydämellänne ja sen opin jota he opettivat niin te varmaan myöskin näytätte sen kunnioituksenne heitä kohtaan sillä jos ei muuta jos te ette muuta voi tehdä niin vähimmiten sen että kirjoitatte heidän nimensä niin kuin ne kirjoitettu on. Mutta se nimi joka ihmisellä on, se on hänen kunniansa nimi maan päällä, ja siinä missä ei enään voida ristiinnaulita niin siinä voidaan kuitenkin sylkeä sen nimen päälle ja vääntää Lutteria ja vääntää lestaatiusta ja lestaadiusta ja kaikkea paskaa mikä alentaa ja halventaa sen ihmisen nimeä eli kunniaa kun ei enään ristillekään voida niin tässä me näemme kuinka SUURESSA KUNNIASSA te pidättekään heitä teidän sydämissänne eli kuinka kalliina opettajina mutta teille on tärkeää että pääsette heidän nimeänsä käyttämään kun te levitättekään teidän omia ajatuksianne jotka eivät kuitenkaan yhdenkään Pyhät ajatukset vaan teidän omat ajatuksenne ja iloitse ja hymyile nyt Luther kun joku vielä muistaa sinun kunniaasi puolustaa (opissa) vaikka minä tiedänkin että suurin kunnia sinulle on siellä jossa ei aurinko laske eikä pilvet enään peitä sen auringon paistetta. Jossa on yhden miehen nimi ylistettynä.
Ja te tahdotte sanoa että kyllä me opissa Lutteria puolustamme ja kuitenkin hänen nimensä päälle syljemme eli Kristusta me rakastamme ja Hänen ristiinnaulitsimme.
Katso ystävä katso sitä naista joka vuodatti nadrus öljyä vapahtajan päälle kuinka halpana hän piti hänet joka kuitenkin lihassa oli ja ei vielä ylösnoussut ollut, että hän senkin kunniassa piti joka ei vielä kuollut ollut syntiemme edestä.
Jos sinulle nyt kerran on Lutherin oppi kallis* niin osoita se sinun suullasi ja kunnioita hänen nimeään niin paljon että sinä kirjoitat sen oikein ja vuodata sen päälle hyvän tuoksuista nadrus öljyä.Nardus öljyä.
Se suodaan anteeksi kun kirjoittaa vahingossa väärin.
Mutta kun te näette minun kirjoittavan vahingossa väärin niin minä korjaan sen jos huomaan sen.
Esimerkiksi Pyhät ajatukset siinä luki pyhien tai Pyhän ajatukset vaikka...
Mutta korjaako hän viestiään eli oliko se kirjoitusvirhe vai sanooko hän mielellään häntä lutteriksi? - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Nardus öljyä.
Se suodaan anteeksi kun kirjoittaa vahingossa väärin.
Mutta kun te näette minun kirjoittavan vahingossa väärin niin minä korjaan sen jos huomaan sen.
Esimerkiksi Pyhät ajatukset siinä luki pyhien tai Pyhän ajatukset vaikka...
Mutta korjaako hän viestiään eli oliko se kirjoitusvirhe vai sanooko hän mielellään häntä lutteriksi?Ja nyt minä tahdon kysyä teiltä jotka olette kristinuskovaisia kuinka on, oliko Jeesuksen Kristuksen nimi alku raamatussa Jeesus?
Minä en tiedä, minä kutsun häntä sillä ainoalla nimellä jonka olen kuullut eli tiennyt todeksi.
Koska sehän kertoo kunnioituksesta ja rakkaudesta kaiken puhutko rakkaintasi oikealla nimellä.
Mutta kun se nimi alkaa karvastelamaan kielessä ja se alkaa tuntumaan pahan makuiselta silloin voi tulla ajatus jos sitä vähän muuttaisi. Kun ei hän ihan niin arvokas henkilö ole että häntä pitäisi noin kalliilla eli arvokkaalla nimellä kutsua.
Ja sitten tulee Jeesusta ja lutteria ja Lestaadiusta ja kaupasta käydään jugurttia ja pierrää päälle.
Jos minä tietäisin Jeesuksen oikean nimen minä kutsuisin häntä sillä nimellä.
Mutta minä en voi koska tämän maailman herrat ja raamatunväärentäjät salasivat sen minulta.
Mutta varmaan se on lähellä tätä Jeesus sanaa niinkuin Lutter on myös lähellä Luther sanaa ja Lestaadius lähellä Laestadius sanaa mutta kuitenkin siinä vähän tehdään jugurttia kristillisyydestä ja pierrää päälle. Että sitä on kevyempi niellä ja vähemmän tarvitsee muita kunnioittaa kuin itseään ja omia erinomaisia ajatuksiaan. - Anonyymi00040
MARTIN BUBER LUTHER JA LEEVILÄINEN RABBI . KÄY UHRAA MASSA PARI LAMMASTA MUTTA PALAUTA NE VARASTAMASI VAATTEET KENGÄT JNE
- Anonyymi00041
Vanhasta liitosta ei leevirabbi ole vielä päässyt .
- Anonyymi00008
Onko Jeesuksen risti nyt raskas kantaa?
On se välillä koska hän sanoi seuratkaa minua.
Niin koska sinä otat ristit ja et löydä ketään ketä seurata niin sinun ristis on työläs ja sinun ikees on painava.
Mutta jos Paimen ruokkii lampaansa niin silloin jaksaa paremmin.- Anonyymi00009
Että he ottivat ristinsä mutta ei heillä ollut vapahtajaa ja he vaipuivat ristin taakan alla.
Minkäs tähden te sanotte pois ristin pahennus seurakunnasta sillä sen alla vaipuu moni?
Ettekö te tiedä ettei teitä käsketty ottamaan ainoastaan ristiä vaan myös seuraamaan vapahtajaa Kristusta Jeesusta että teillä olisi voima elämän puussa sen virvoittavan lähteen tykönä josta te saatte uutta voimaa ristin kuorman alla ettette te niin pian vaipuisi.
Kuka teille on nyt opettanut rististä ilman auttajaa?
Ja sanoo sen raskaaksi vaikka te itse kiellätte itseltänne avun joka ei kyllä koskaan teiltä itseään kieltänyt ole vaan te hänet itse teiltänne ja ette tahdo teitä autettaa! - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Että he ottivat ristinsä mutta ei heillä ollut vapahtajaa ja he vaipuivat ristin taakan alla.
Minkäs tähden te sanotte pois ristin pahennus seurakunnasta sillä sen alla vaipuu moni?
Ettekö te tiedä ettei teitä käsketty ottamaan ainoastaan ristiä vaan myös seuraamaan vapahtajaa Kristusta Jeesusta että teillä olisi voima elämän puussa sen virvoittavan lähteen tykönä josta te saatte uutta voimaa ristin kuorman alla ettette te niin pian vaipuisi.
Kuka teille on nyt opettanut rististä ilman auttajaa?
Ja sanoo sen raskaaksi vaikka te itse kiellätte itseltänne avun joka ei kyllä koskaan teiltä itseään kieltänyt ole vaan te hänet itse teiltänne ja ette tahdo teitä autettaa!. Ei! Vaan. Eli. Piste siis. En minä jaksa huutaa. Välillä ehkä.
Raamatullisessa synnin määrittelyssä ei mikään laite, esine tai asia ole syntiä! Ktse on enemmänkin siitä miksi joku asia omistetaan, mihin käytetään ja mitä käytöstä seuraa. Jeesus sanoi: Synti on siinä, etteivät usko Minuun! Siis Jeesukseen! Mitä uskminen Jeesukseen sisältää? Rakkaus Häneen ja sen myötä kuuliaisuus sanalle!
Miksi sitten niin moniakin asioita ja esineitä on sanottu synniksi? Siksi, että köyhyyden aikana on parempi askettinen koti, jossa on leipää, kuin kaunis koti leivän puutteessa. On siis haluttu varjella turhuuteen satsaamiselta. On vain keksitty oiva keino sanoa kaikkea synniksi! Se on kuin veden äärellä on sanottu pienille lapsille, ettei kannata mennä veteen, kun näkki tulee ja nappaa. Aikuiset obat tienneet ettei sellaista näkkiä ole olemassa, mutta lapset pelkäävät sitä ha pysyvät rannalla!- Anonyymi00011
Lauri, lue Jeremian kirjan kymmenes luku, muillekin aloituksesta kiinnostuneille antoisa luku. Pakanallisuus on niin syvällä meissä, että suurin osa ns. Hengellisistäkin on syvästi kiinni näissä, puhuvat Jeesuksesta tärkeimpänä, mutta jos kuusta ei saisi, luokkaantuvat verisesti tai joku muu mihin sydän kiintynyt.
- Anonyymi00028
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lauri, lue Jeremian kirjan kymmenes luku, muillekin aloituksesta kiinnostuneille antoisa luku. Pakanallisuus on niin syvällä meissä, että suurin osa ns. Hengellisistäkin on syvästi kiinni näissä, puhuvat Jeesuksesta tärkeimpänä, mutta jos kuusta ei saisi, luokkaantuvat verisesti tai joku muu mihin sydän kiintynyt.
Jeremias Jeesukseen on vähän matkaa vai mitä.
- Anonyymi00012
Tiedättekö paljon eläimiä sen kuusen mukana tulee sisälle? Pien eliöitä siis..
Se on kun ennen sanottiin profeetan kautta jotakin kuninkaiden päistä tai hienosto piireistä... Kun ennen vanhaan peseydyttiin kerran vuodessa tai kerran kuukaudessa ja käytettiin peruukkia niin peruukin alla käveli matoja.
Samoin kuusessa sen koreuden alla kävelee eläviä otuksia hyönteisiä koppakuoriaisia hämähäkkejä toukkia matoja luteita ja ties mitä mönkijöitä mitä tiede ei edes tunne tai tiedä olevan olemassa tämmöistä tämä tämän maailman pinta kiilto on.
Ihminenkin on sisältä tai ihmisen sisällä on kakkaa. Sen hienon tai kauniin lantion sisällä menee siellä sisällä niin kakka pökäleitä ja tiedättehän kun lautasen jättää pesemättä ruokailun jälkeen vaikka 2 päiväksi ja se lika piintyy niin ihminen ei ylety pesemään kuin muutaman sentin matkalta wc käynnin jälkeen niin muutama metri on sitten vuosi kymmenen piintynyttä pökälettä.
Että sellaista koreutta. Aamen.- Anonyymi00013
Vaikka pidänkin sisäkuuset hieman outoina ellei ole muovista tehty niin kyllä piha kuusesta pitää sanoa että kyllä siinä silmä lepää yön pimeydessä.
Ja ehkä maailmassa on niin suuri hengellinen pimeys että sinne tarvitaan vähän valoa. Jos sitä ei saada Hengestä niin sitten kuusesta.
En siis sinänsä sano etteikö maailma ole kaunis.
Kumpi on suurempi synti joulukuusi tai ampua raketteja taivaalle. Ne ovat yhtä suuri synti.
Se kuusi tuo vähän iloa heille jolla ei ole iloa muuten.
En usko että se on kovin monella edes varsinainen epäjumala. Mutta he ovat saaneet idean lohduttaa itseään masennuksen ja harmauden keskellä. Varmaan se piristää vähän päivää.
On siis koreutta, sitten on epäjumalan palvelus, ja kolmanneksi on iloa masennukseen.
Ja niin joku näistä on se motiivi miksi se kuusi seisoo siellä.
Jos se on vähän iloa masennukseen. Niin en minä tiedä kuinka suuri synti se on.
Mutta en silti tässä sano että ostakaa joulukuusi. Enemmän miettisin että miksi sinä olet niin masentunut ettet sinä löydä enään iloa keskellä talvea muusta kuin joulukuusesta missä on koristelyhtyjä tai valoja. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vaikka pidänkin sisäkuuset hieman outoina ellei ole muovista tehty niin kyllä piha kuusesta pitää sanoa että kyllä siinä silmä lepää yön pimeydessä.
Ja ehkä maailmassa on niin suuri hengellinen pimeys että sinne tarvitaan vähän valoa. Jos sitä ei saada Hengestä niin sitten kuusesta.
Kumpi on suurempi synti joulukuusi tai ampua raketteja taivaalle. Ne ovat yhtä suuri synti.
En usko että se on kovin monella edes varsinainen epäjumala. Mutta he ovat saaneet idean lohduttaa itseään masennuksen ja harmauden keskellä. Varmaan se piristää vähän päivää.
On siis koreutta, sitten on epäjumalan palvelus, ja kolmanneksi on iloa masennukseen.
Mutta en silti tässä sano että ostakaa joulukuusi. Enemmän miettisin että miksi sinä olet niin masentunut ettet sinä löydä enään iloa keskellä talvea muusta kuin joulukuusesta missä on koristelyhtyjä tai valoja.Se on kuitenkin hyvin lähellä epäjumalaa.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Se on kuitenkin hyvin lähellä epäjumalaa.
Tontut vielä puuttuu niin ollaa isien oppi käsitetty täydellisesti nimittäin isämme palvoivat metsän henkiä menninkäisiä ja tonttuja vuonna noin, se oli aikaa kun oli kanootit ja autona hirvi. Siihen kuusen juurelle yksi tonttu vielä. Niin voidaan laulaa tonttu ukot hyppikää nyt on kuusen taikaa heipähei
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mutta en silti tässä sano että ostakaa joulukuusi. Enemmän miettisin että miksi sinä olet niin masentunut ettet sinä löydä enään iloa keskellä talvea muusta kuin joulukuusesta missä on koristelyhtyjä tai valoja.En sitä niin sanonut että nyt te kauniit naiset pääsisitte sanomaan miehillenne niin kyllä miehet saapi ampua raketteja taivaalle mutta nainen ei saa yhtä kuusta ostaa lapsille ja äidille iloksi.
Mutta minä vain sanoin että syntisiä täällä ollaan ilman kuustakin ETTÄ EI VARMASTI OLE MEIDÄN SYNTISYYTEMME SIITÄ KIINNI että kenellä on kuusi ja kenelläpä ei, jos sinulla on kuusi niin tiedä se että se kuusi se ei ole sinun ristisi joka sinulle on annettu kannettavaksi että näin syntisenä minä seuraan vapahtajaa mutta se on synnin luvallisuus joka tulisi heittää pois perkeleen ristin juurelle mutta minä tahdoin sanoa että sitä synnin luvallisuutta sitä on muillakin kuin niillä on kuusi. Katso sinullapa on raketit uutena vuotena ja sinä seuraat uutismediaa ja sinäpä "kokotat" Facebookissa ja minkäs tavaran perään sinä samoatkaan siellä?
Ei kyllä te olette kaikki yhtä syntisiä ja samalla tavalla syntiinlankeemuksissa kiinni jäseniään ja ääriänne myöten samassa veneessä yksi toisella ja toinen toisella tavalla tehkäät nyt kaikki parannus. Mutta minun pitää kuitenkin sanoa että koska raketit on tilattu jo niin pitääkö ne pois heittää eli sinulla on jo kuusi pitääkö se pois heittää sehän maksoi rahaa monta sataa. Niin minä en heitä rakettejani pois vaan ammun ne taivaalle ja pidä sinä kuusesi ja me olemme yhtä syntisiä. Ja tuomitkoon Herra meitä.
Mutta viimeisenä päivänä olisi kuitenkin parempi että me voisimme silloin seistä Kristuksen ristin juurella emmekä perkeleen ristin juurella että meillä olisi puolustaja isän tykönä Jeesus Kristus eikä tämä maailma joka ei taida meitä auttaa kuolemasta ja päästää vangittuja sieluja vankeudesta! - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
En sitä niin sanonut että nyt te kauniit naiset pääsisitte sanomaan miehillenne niin kyllä miehet saapi ampua raketteja taivaalle mutta nainen ei saa yhtä kuusta ostaa lapsille ja äidille iloksi.
Mutta minä vain sanoin että syntisiä täällä ollaan ilman kuustakin ETTÄ EI VARMASTI OLE MEIDÄN SYNTISYYTEMME SIITÄ KIINNI että kenellä on kuusi ja kenelläpä ei, jos sinulla on kuusi niin tiedä se että se kuusi se ei ole sinun ristisi joka sinulle on annettu kannettavaksi että näin syntisenä minä seuraan vapahtajaa mutta se on synnin luvallisuus joka tulisi heittää pois perkeleen ristin juurelle mutta minä tahdoin sanoa että sitä synnin luvallisuutta sitä on muillakin kuin niillä on kuusi. Katso sinullapa on raketit uutena vuotena ja sinä seuraat uutismediaa ja sinäpä "kokotat" Facebookissa ja minkäs tavaran perään sinä samoatkaan siellä?
Ei kyllä te olette kaikki yhtä syntisiä ja samalla tavalla syntiinlankeemuksissa kiinni jäseniään ja ääriänne myöten samassa veneessä yksi toisella ja toinen toisella tavalla tehkäät nyt kaikki parannus. Mutta minun pitää kuitenkin sanoa että koska raketit on tilattu jo niin pitääkö ne pois heittää eli sinulla on jo kuusi pitääkö se pois heittää sehän maksoi rahaa monta sataa. Niin minä en heitä rakettejani pois vaan ammun ne taivaalle ja pidä sinä kuusesi ja me olemme yhtä syntisiä. Ja tuomitkoon Herra meitä.
Mutta viimeisenä päivänä olisi kuitenkin parempi että me voisimme silloin seistä Kristuksen ristin juurella emmekä perkeleen ristin juurella että meillä olisi puolustaja isän tykönä Jeesus Kristus eikä tämä maailma joka ei taida meitä auttaa kuolemasta ja päästää vangittuja sieluja vankeudesta!Tässä voisi kyllä tosin näsäviisas sanoa kiroten että ettehän te perkuti ja huti mene tuonne metsäänkään huutamaan kuusille synnistä.
Mutta se mikä on luonnossa se on luonnon. Se minkä sinä otat kotiisi se on se tavara mikä on sinun sydämessäsi ja kenellepä sinä sydämestäsi kumarrat voi jos se olisi taivaassa eikä maan päällä.
Mutta niinkuin sanoin minä ammun uutena vuotena raketit ja tunnen sen synniksi ja kadun sen jälkeen jokainen vuosi kadun pienen katumusharjoituksen. Ja en tiedä onko se harjoitus se on synnintunto ei itse tehtyä. Mutta minä ammun ne silti. Ja pidä sinä kuusesi.
Mutta meidän eromme on nyt siinä että minä tunnen sen synniksi mutta sinä et tunne sitä synniksi mitä sinä teet. Ja minä olen joka vuosi harkinnut lopettamista mutta sinä saarnaat täällä etkä muutkin tulisivat sinun kanssasi samaan syntiin. Tällainen pieni ero meissä on. Ja minä luulen niin kuin viime vuonnakin että seuraavana vuonna minä en ammu yhtäkään rakettia että minä en tahdo enään tehdä sitä syntiä Jumalaani vastaan. Kuitenkin minä ostin niitä taas. Ja tallainen syntiin lankeava minä olen ollut ja nyt en voi olla niitä ampumattakaan kun rahaa on jo mennyt. Niin nehän on pakko sitten ampua kun tuli ostetuksi.
Mutta minä en silti huuda täällä että mitä syntiä niissä uusi vuosi raketeissa on eli minä en tahdo muille opettaa sitä luvalliseksi ja minä kadun aina sen jälkeen kun olen ne ampunut ja pyydän anteeksi Jumalalta että sen rahan minkä sinä ehkä tarkoitit jollekkin avuksi niin sen minä nyt ammuin tuonne taivaalle. Että en minä kovin paljon kiittänyt sinua siitä että vähän annoit elatuksen että minun kiitokseni oli vähän kehno. Mutta ensi vuonna minä en tahdo ostaa yhtäkään pommia eli rakettia. Ja niin minä lupaan sen jokainen vuosi ja kuitenkin ostan. Ja en oikein tiedä miksi minä aina teen sitä jota minä en tahdo tehdä. Mutta kuitenkaan minä en saarnaa sitä luvalliseksi synniksi enkä minä saarnaa niin että se on se risti mikä minulle annettiin vaan minä saarnaan että tämä risti on perkeleen risti ja se on pahennuksen Kallio ja se tulee viimein uskovaisen heittää pois uskon elämästään kadottavana syntinä. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tässä voisi kyllä tosin näsäviisas sanoa kiroten että ettehän te perkuti ja huti mene tuonne metsäänkään huutamaan kuusille synnistä.
Mutta se mikä on luonnossa se on luonnon. Se minkä sinä otat kotiisi se on se tavara mikä on sinun sydämessäsi ja kenellepä sinä sydämestäsi kumarrat voi jos se olisi taivaassa eikä maan päällä.
Mutta niinkuin sanoin minä ammun uutena vuotena raketit ja tunnen sen synniksi ja kadun sen jälkeen jokainen vuosi kadun pienen katumusharjoituksen. Ja en tiedä onko se harjoitus se on synnintunto ei itse tehtyä. Mutta minä ammun ne silti. Ja pidä sinä kuusesi.
Mutta meidän eromme on nyt siinä että minä tunnen sen synniksi mutta sinä et tunne sitä synniksi mitä sinä teet. Ja minä olen joka vuosi harkinnut lopettamista mutta sinä saarnaat täällä etkä muutkin tulisivat sinun kanssasi samaan syntiin. Tällainen pieni ero meissä on. Ja minä luulen niin kuin viime vuonnakin että seuraavana vuonna minä en ammu yhtäkään rakettia että minä en tahdo enään tehdä sitä syntiä Jumalaani vastaan. Kuitenkin minä ostin niitä taas. Ja tallainen syntiin lankeava minä olen ollut ja nyt en voi olla niitä ampumattakaan kun rahaa on jo mennyt. Niin nehän on pakko sitten ampua kun tuli ostetuksi.
Mutta minä en silti huuda täällä että mitä syntiä niissä uusi vuosi raketeissa on eli minä en tahdo muille opettaa sitä luvalliseksi ja minä kadun aina sen jälkeen kun olen ne ampunut ja pyydän anteeksi Jumalalta että sen rahan minkä sinä ehkä tarkoitit jollekkin avuksi niin sen minä nyt ammuin tuonne taivaalle. Että en minä kovin paljon kiittänyt sinua siitä että vähän annoit elatuksen että minun kiitokseni oli vähän kehno. Mutta ensi vuonna minä en tahdo ostaa yhtäkään pommia eli rakettia. Ja niin minä lupaan sen jokainen vuosi ja kuitenkin ostan. Ja en oikein tiedä miksi minä aina teen sitä jota minä en tahdo tehdä. Mutta kuitenkaan minä en saarnaa sitä luvalliseksi synniksi enkä minä saarnaa niin että se on se risti mikä minulle annettiin vaan minä saarnaan että tämä risti on perkeleen risti ja se on pahennuksen Kallio ja se tulee viimein uskovaisen heittää pois uskon elämästään kadottavana syntinä.Mutta en tiedä tuleeko se pahennuksen kallioksi vasta siinä vaiheessa kun pitää jotakin rakasta jättää pois elämästä.
Mutta mistä oli kysymys että se elatus joka sinulle on annettu itselle ja köyhille eli tarvitsevaisille sen sinä nyt ammuit tuonne taivaalle eli sinä sait valita ostaa lapsillesi ruokaa tai vaatteita tai ostaa kuusi no sinä ostit lapsille ruokaa ja vaatteita ja kuusen ja vielä jäi eli sinä olet se joka määrittelee mikä jäi yli eli sinäkö sen kerrot Jumalalle että minkäs tähden sinulle sen ja sen verran suotiin sinäkö sen kerrot?
Jos et sinä tiedä mihin se ylimääräinen tulee laittaa niin se ihan varmasti tarkoittaa sitä että laita se syntiin ja koreuteen ja turhuuteen. Sitähän se tarkoittaa.
Ja tällä minä en tarkoittanut jos joku lapsi on 5 eurolla ostanut uusivuosi pommeja on eri asia kuin 50 tai 500 tai 2000eurolla.
Vaikka kyllä sen viisi euroakin voi paremmin käyttää.
Mutta missä se raja menee jos kristillisyyden rikkain mies sanoo ei minulle ole 1000 euroa iso raha sen voin ampua taivaalle ja silti jää yllin kyllin niin kuitenkaan tämä sama mies ei anna köyhälle joka tarvitsee tätä 1000 euroa vaikka hänellä oli yllin kyllin vaan köyhälle hän sanoo huolehtikoon valtio eli kuningas hänestä niin me näemme että hänellä ei kuitenkaan ollut yllin kyllin eli jakaa köyhille ja vaikka se 1000 euroa oli hänelle pieni summa tai 500 tai 400 tai 200 niin kuitenkin tuolle köyhälle se oli iso raha. Ja tämä köyhä ei kuitenkaan saanut mahdollisuutta ansaita sitä itse vaikka olisi halunnutkin.
Mutta mihin sinä vedät rajan. Emme voi kaikkia köyhiä auttaa emmekä kaikkia tarvitsevia nähdä onko rajana 100 osa omaisuudesta eli missä menee kohtuuden raja?
Vaikka onko parempi sanoa ehdoton kieltäytymys?
Mutta eihän synnissä ole kysymys siitä mitä et saa tehdä ja mitä saat tehdä vaan siitä mitä Jumala saarnaa synniksi se on synti ja koska hän saarnaa sen sinulle synniksi niin se on silloin synti ilman mittaa.
Mutta koska minä en tiedä minkä takia se on synti niin minä ajattelin voisiko sitä mitata eli senkö takia että se maksaa rahaa jolla voisi auttaa köyhiäkin tai käyttää paremmin Eli miksi se on syntiä? Ja koska minä en tiedä että miksi se on syntiä siksi sanoin etten minä sitä mittaa. Mutta se on synti vähimmissä ja enimmissä määrin siihen asti kunnes Herra toisin ilmoittaa! - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mutta en tiedä tuleeko se pahennuksen kallioksi vasta siinä vaiheessa kun pitää jotakin rakasta jättää pois elämästä.
Mutta mistä oli kysymys että se elatus joka sinulle on annettu itselle ja köyhille eli tarvitsevaisille sen sinä nyt ammuit tuonne taivaalle eli sinä sait valita ostaa lapsillesi ruokaa tai vaatteita tai ostaa kuusi no sinä ostit lapsille ruokaa ja vaatteita ja kuusen ja vielä jäi eli sinä olet se joka määrittelee mikä jäi yli eli sinäkö sen kerrot Jumalalle että minkäs tähden sinulle sen ja sen verran suotiin sinäkö sen kerrot?
Jos et sinä tiedä mihin se ylimääräinen tulee laittaa niin se ihan varmasti tarkoittaa sitä että laita se syntiin ja koreuteen ja turhuuteen. Sitähän se tarkoittaa.
Ja tällä minä en tarkoittanut jos joku lapsi on 5 eurolla ostanut uusivuosi pommeja on eri asia kuin 50 tai 500 tai 2000eurolla.
Vaikka kyllä sen viisi euroakin voi paremmin käyttää.
Mutta missä se raja menee jos kristillisyyden rikkain mies sanoo ei minulle ole 1000 euroa iso raha sen voin ampua taivaalle ja silti jää yllin kyllin niin kuitenkaan tämä sama mies ei anna köyhälle joka tarvitsee tätä 1000 euroa vaikka hänellä oli yllin kyllin vaan köyhälle hän sanoo huolehtikoon valtio eli kuningas hänestä niin me näemme että hänellä ei kuitenkaan ollut yllin kyllin eli jakaa köyhille ja vaikka se 1000 euroa oli hänelle pieni summa tai 500 tai 400 tai 200 niin kuitenkin tuolle köyhälle se oli iso raha. Ja tämä köyhä ei kuitenkaan saanut mahdollisuutta ansaita sitä itse vaikka olisi halunnutkin.
Mutta mihin sinä vedät rajan. Emme voi kaikkia köyhiä auttaa emmekä kaikkia tarvitsevia nähdä onko rajana 100 osa omaisuudesta eli missä menee kohtuuden raja?
Vaikka onko parempi sanoa ehdoton kieltäytymys?
Mutta eihän synnissä ole kysymys siitä mitä et saa tehdä ja mitä saat tehdä vaan siitä mitä Jumala saarnaa synniksi se on synti ja koska hän saarnaa sen sinulle synniksi niin se on silloin synti ilman mittaa.
Mutta koska minä en tiedä minkä takia se on synti niin minä ajattelin voisiko sitä mitata eli senkö takia että se maksaa rahaa jolla voisi auttaa köyhiäkin tai käyttää paremmin Eli miksi se on syntiä? Ja koska minä en tiedä että miksi se on syntiä siksi sanoin etten minä sitä mittaa. Mutta se on synti vähimmissä ja enimmissä määrin siihen asti kunnes Herra toisin ilmoittaa!"Mutta eihän synnissä ole kysymys siitä mitä et saa tehdä ja mitä saat tehdä vaan siitä mitä Jumala saarnaa synniksi se on synti ja koska hän saarnaa sen sinulle synniksi niin se on silloin synti ilman mittaa."
Jumalan saarnalla viitattiin tässä siihen omantunnon soimaukseen. Joka siis ei ole riippuvainen siitä mitä olet kuullut ja oppinut vaan sinun henkilökohtainen sisäinen ääni tai tuntemus. Jota sinä et ymmärrä etkä osaa selittää.
Ehkä joku sanoo sen perkeleen ja oman vanhurskauden ääneksi. Mutta minä en olisi niin nopea tuomitsemaan kaikkea omanvanhurskauden ja perkeleen äänen etten minä vahingossa pilkkaisi Pyhää Henkeä. Vaan minä koettelisin ensin miksi minä tunnen sen aina synniksi mistä se voisi johtua jos se tunto tulee Jumalasta eikä perkeleestä ja omasta vanhurskaudesta. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Mutta eihän synnissä ole kysymys siitä mitä et saa tehdä ja mitä saat tehdä vaan siitä mitä Jumala saarnaa synniksi se on synti ja koska hän saarnaa sen sinulle synniksi niin se on silloin synti ilman mittaa."
Jumalan saarnalla viitattiin tässä siihen omantunnon soimaukseen. Joka siis ei ole riippuvainen siitä mitä olet kuullut ja oppinut vaan sinun henkilökohtainen sisäinen ääni tai tuntemus. Jota sinä et ymmärrä etkä osaa selittää.
Ehkä joku sanoo sen perkeleen ja oman vanhurskauden ääneksi. Mutta minä en olisi niin nopea tuomitsemaan kaikkea omanvanhurskauden ja perkeleen äänen etten minä vahingossa pilkkaisi Pyhää Henkeä. Vaan minä koettelisin ensin miksi minä tunnen sen aina synniksi mistä se voisi johtua jos se tunto tulee Jumalasta eikä perkeleestä ja omasta vanhurskaudesta.Tänä vuonna olen kuitenkin harkinnut antavani ne kaikki pois jollekkin mutta olen joutunut punnitsemaan valintaa iloinen minä vs pettyneet lapset...
Jos mittaisin oikealla vaa'alla niin mittaisin tulokseksi pettyneet lapset koska se pettymys tulisi viimein kääntyä parannukseksi.
Mutta tämä asiahan menee vähän niin että jos laissa ei kiellettäisi murhaamista ja tappamista niin joka toinen mies tappaisi viha päissään.
Ja kun laissa eli hengellisessä laissa tällä kertaa niin ei kielletä uusi vuosi pommeja niin joka neljäs mies niitä tahtoo ampua adrealiinin perässä.
Ja kun hengellinen laki joustaa koreilemisessa niin lähes jokainen nainen koreilee.
Koska sisäinen omantunnon ääni on niin hämärtynyt suurimmalla osalla kansaa.
Sentähden laki on hyvä siihen asti kurittajaksi lihalle kunnes sisäinen omantunnon ääni herää ikiunesta valvomaan ja näkemään taivaan tietä. Eli Paavali sanoo laki lakkaa Kristuksessa mutta Kristuksen oli tarkoitus herättää teissä totuuden tunto että te olisitte valvovat kristityt joilla omatunto valvoo eikä nuku. Mutta koska se nyt nukkuu niin ettepä te ole laista eli sen nuhteesta vapaat ettette te hukkuisi synnin kautta ja toinen toisianne surmaisi siksi laki on teille kurittajaksi siihen asti kunnes te itse heräätte totuuden tuntoon ja ette enään tarvitse lakia teitä paasaamaan kuin vauvaa koska teissä asuu nyt uusi sydän ja uusi mieli ja teidän omatuntonne valvoo ja näkee mikä on pahaa ja ei ole oikein. Mutta niin kauan kuin teidän omatuntonne nukkuu ja te olette sokeat niin ei Kristuksen nimen hokeminen teitä hyödytä eli tee teitä laista vapaaksi. Koska kun teidän omatuntonne nukkuu niin joka toinen minä epäilen on teistä murhaaja joka toinen huorintekijä joka toinen varas jokatoinen Jumalan pilkkaaja joka toinen ahne ja ilkeä jne.. Ja silloin on hyödyllistä teille sanoa että se ja se on syntiä siihen asti että te heräätte unesta ja alatte itse näkemään mistä taivaan tie kulkee silloin te ette enään tarvitse lakia koska Kristus valaisee teidän tienne henkensä kautta ja teidän omatuntonne jos se valvoo niin soimaa itse synnistä ilmankin lakia.
Laki on jumalattomille.
Mutta kristitty joka valvoo ei tahdo tehdä syntiä mitä lakia me hänelle luemme synnistä jota ei hän tahdo tehdä? - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tänä vuonna olen kuitenkin harkinnut antavani ne kaikki pois jollekkin mutta olen joutunut punnitsemaan valintaa iloinen minä vs pettyneet lapset...
Jos mittaisin oikealla vaa'alla niin mittaisin tulokseksi pettyneet lapset koska se pettymys tulisi viimein kääntyä parannukseksi.
Mutta tämä asiahan menee vähän niin että jos laissa ei kiellettäisi murhaamista ja tappamista niin joka toinen mies tappaisi viha päissään.
Ja kun laissa eli hengellisessä laissa tällä kertaa niin ei kielletä uusi vuosi pommeja niin joka neljäs mies niitä tahtoo ampua adrealiinin perässä.
Ja kun hengellinen laki joustaa koreilemisessa niin lähes jokainen nainen koreilee.
Sentähden laki on hyvä siihen asti kurittajaksi lihalle kunnes sisäinen omantunnon ääni herää ikiunesta valvomaan ja näkemään taivaan tietä. Eli Paavali sanoo laki lakkaa Kristuksessa mutta Kristuksen oli tarkoitus herättää teissä totuuden tunto että te olisitte valvovat kristityt joilla omatunto valvoo eikä nuku. Mutta koska se nyt nukkuu niin ettepä te ole laista eli sen nuhteesta vapaat ettette te hukkuisi synnin kautta ja toinen toisianne surmaisi siksi laki on teille kurittajaksi siihen asti kunnes te itse heräätte totuuden tuntoon ja ette enään tarvitse lakia teitä paasaamaan kuin vauvaa koska teissä asuu nyt uusi sydän ja uusi mieli ja teidän omatuntonne valvoo ja näkee mikä on pahaa ja ei ole oikein. Mutta niin kauan kuin teidän omatuntonne nukkuu ja te olette sokeat niin ei Kristuksen nimen hokeminen teitä hyödytä eli tee teitä laista vapaaksi. Koska kun teidän omatuntonne nukkuu niin joka toinen minä epäilen on teistä murhaaja joka toinen huorintekijä joka toinen varas jokatoinen Jumalan pilkkaaja joka toinen ahne ja ilkeä jne.. Ja silloin on hyödyllistä teille sanoa että se ja se on syntiä siihen asti että te heräätte unesta ja alatte itse näkemään mistä taivaan tie kulkee silloin te ette enään tarvitse lakia koska Kristus valaisee teidän tienne henkensä kautta ja teidän omatuntonne jos se valvoo niin soimaa itse synnistä ilmankin lakia.
Laki on jumalattomille.
Mutta kristitty joka valvoo ei tahdo tehdä syntiä mitä lakia me hänelle luemme synnistä jota ei hän tahdo tehdä?Vai siinä piti olla iloinen minä vai iloiset lapset.
Vai oliko se freudilainen lipsahdus - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Vai siinä piti olla iloinen minä vai iloiset lapset.
Vai oliko se freudilainen lipsahdusRiippuu mitä vs tarkoittaa.
Mutta jos kaksi kuppiseen vaakaan asettaa
Molemmin puolin
Toisessa iloinen minä vs pettyneet lapset
Ja tapahtuma anna pommit pois.
Niin. Minä iloitsen lapset pettyy.
Jos taas mietit asian niin tavalla jonka unohdin jo en muista missä Fredrik oli mutta se oli äsken mielessä - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Riippuu mitä vs tarkoittaa.
Mutta jos kaksi kuppiseen vaakaan asettaa
Molemmin puolin
Toisessa iloinen minä vs pettyneet lapset
Ja tapahtuma anna pommit pois.
Niin. Minä iloitsen lapset pettyy.
Jos taas mietit asian niin tavalla jonka unohdin jo en muista missä Fredrik oli mutta se oli äsken mielessäMeni aivot solmuun. Yritin miettiä missä freudilaisen näin mutta ei tule mielen päähän enään.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Meni aivot solmuun. Yritin miettiä missä freudilaisen näin mutta ei tule mielen päähän enään.
Hups. Niin tosiaan kun vaa alla mitataan kumpi on kalliimpaa.
Eli kumpi on kalliimpaa
Iloinen minä vs pettyneet lapset.
Jos iloinen minä on kalliimpi niin pommit annetaan pois.
Jos taas pettyneet lapset ovat kalliimpi niin pommit annetaan silloinkin pois. En kyllä vieläkään ymmärrä missä freudilainen oli.
Jokatapauksessa siinä on väärät punnukset vaikka en kaikkia yksityiskohtia ymmärräkään. Se piti olla iloinen minä vs iloiset lapset ja sitä piti punnita kumpi on kalliimpaa.
Mulla menee aivot niin solmuun en edes yritä miettiä enempää - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hups. Niin tosiaan kun vaa alla mitataan kumpi on kalliimpaa.
Eli kumpi on kalliimpaa
Iloinen minä vs pettyneet lapset.
Jos iloinen minä on kalliimpi niin pommit annetaan pois.
Jos taas pettyneet lapset ovat kalliimpi niin pommit annetaan silloinkin pois. En kyllä vieläkään ymmärrä missä freudilainen oli.
Jokatapauksessa siinä on väärät punnukset vaikka en kaikkia yksityiskohtia ymmärräkään. Se piti olla iloinen minä vs iloiset lapset ja sitä piti punnita kumpi on kalliimpaa.
Mulla menee aivot niin solmuun en edes yritä miettiä enempääEi siinä mitään Erkkiä ollut kysyin google ai lta halusi vaan sotkea ajatukset joku. Ensimmäinen meni ihan oikein iloinen minä vs pettyneet lapset.
- Anonyymi00026
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jos se on haitaksi ihmisen uskon elämälle!
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Sinä mittaat. Minä en voi sanoa siksi koska pitäisi ensin ostaa kuusi ja sitten ja sitten joulun jälkeen koetella tuleeko siitä huono omatunto vai eikö siitä tule. Kun en ole kuusta koskaan omistanut niin se on vaikea sanoa sitten kun järki ei ymmärrä ja omatunto soimaa vasta synnin jälkeen.
On kuitenkin syntejä josta omatunto varoittaa jo ennen syntiä kuten esimerkiksi huoruus. Silloin ei tarvitse huorata että tietää sen synniksi.
Mutta kuusi vaikka minun omatuntoni ei soimaisi ennen sen ostoa niin kuitenkaan minulla ei ole halua ostaa sitä ja jos minulla olisi vaimo ja hän haluaisi ostaa. Niin se olisi vaikea asia koska kuitenkin rakastaisin vaimoani ja nyt minun pitäisi sanoa vastaan sille jota rakastan asiasta josta en edes tiedä aivan varmuudella. Onko kuusi siis itsessään syntiä niin kuin sanoin synti on siellä sydämessäsi.
Mutta asia on helpompi lähestyä silloin kun olen yksin ja nyt tulisi minulle ajatus ostaa kuusi niin minulle riittää selitykseksi kun olen yksin että se kuusi on uskottomien ihmisten kodissa ja minä en tahdo olla niin kuin uskottomat niin minä saarnaan itselle. Mutta en tiedä mitä saarnaisin jos minulla olisi joku ketä rakastaisin ja hän tahtoisi kuusta.
Ehkä minä sanoisin että onhan minullakin pikku kuusi eikö se riitä jos minä laitan sinne jouluvaloja munakarvoihin roikkumaan. Ja pyllyyn kasetin missä soi joululauluja. Jos se nyt niin tärkeä asia on.
Mutta sen ympärille ei voi lapset kokoontua jne..
Paitsi jos on saarnaaja tietystä seurakunnasta.
Nyt minä huomaan ettei ole hyvä olla vaimoa. Sen mukana tulee paljon syntiä. Koska et voi rakkaallesi sanoa ei vai voitko?
Ehkä minä olen yksin koko elämäni. Paitsi jos avioituu sellaisen kanssa jota ei rakasta. Sitten voi sanoa ei. Vaikka oikean rakkauden pitäisi kyllä varjella synnistä mutta ongelma tulee juurikin tässä harmaalla alueella kun ei ole varmuutta onko se syntiä mutta se on kuitenkin maailman tapa ja Paavali sanoo että me emme puettaisi itseämme tämän maailman muodon jälkeen vaan koettelisimme mikä Herran hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olisi.
Ja nyt me voimme koetella mikä Herran hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olis?
Onko se siinä että me tanssimme sydämistämme tämän maailman tapojen, muotojen, laulujen, ja elämän filosofioiden ympärillä ja kaiken sen ympärillä mitä tästä maailmasta nousee? Se on siis maailman tapa, ehkä se ei syntiä ole en minä tiedä, mutta minä en tahdo sitä tehdä koska minä en tahdo vihoittaa minun herraani, että kun hän näkee minun olevan ystävä maailman kanssa etten minä silloin tulisi Jumalan vihamieheksi kun minä juon ja tanssin maailman maailman huora laulujen ja tapojen ympärillä ja veisaan samaa virttä kuin he veisaavat silloin vaikka minulla ei olisi ystäviä maailmassa niin kuitenkin kun minulla on samat tavat ja samat jumalat ja samat uskomukset niin kuitenkin minä olen kuin yksi heistä eli heidän ystävänsä mutta nyt minä tahtoisin olla Jumalan ystävä ja siksi minä tahdon erottautua maailmassa jos minä en kaikkea synniksi tiedä niin ei kuitenkaan kaikki ole minulle hyödyllistä ja se mikä ei ole minulle hyödyllistä niin siinä minun ei tarvitse elää kiinni. Näin se on helppo saarnata itselle. Mutta minä huomaan että tämä menee filosofian ja jaarittelun puolelle.
Minä sanoin minä en kuusta osta. Pidä sinä kuusesi jos sinulla on se, jos se ei sinua pahenna, mutta jos sinulle kuitenkin käy niin että sinä et enään syntiä synniksi tunne niin sinä olet jo pahennettu. Missä me silloin sinulle saarnaamme synnistä että me sinulle lakia kirkastaisimmekaan jos et sinä syntiä vähimmissäkään määrin havaitse, niin onko sinulle syntiä suurimmatkaan synnit? Ehkä maailma tietää karkeimmat synnit synniksi mutta muutama sanoo karkeimmatkin synnit niin kuin kuulin kerran ettei siinä mitään pahaa ole jos makaa useamman miehen kanssa näin sanoi eräs luokkakaveri kerran vieressäni toiselle kaverilleen. Niin meneekö meidän keskustelumme nyt siihen suuntaan kun me nyt koettelemme Jumalan hyvää otollista ja täydellistä tahtoa, että muutamat eivät tunne pieniä syntejä synniksi ja muutamat eivät tunne suuriakaan syntejä synniksi, mitä meidän pitää silloin saarnata? Pitääkö nyt alkaa synti listaa tekemään? Ei vaan että te tuntisitte Kristuksen ja Jumalan elävää ja autuaaksi tekevää voimaa niin paljon että teille kirkastuisi itse kullekin että missä menee taivaan tie, ja missä kulkee Jeesuslapsen jalanjäljet, jotka ovat joskus olleet vaikka ne ei tänäpäivänä olekaan niin kerran ne olivat veriset jalanjäljet. Ja sen kuusen luona istu nyt alas ja laske perustusta ja ajattele nyt, mene itseesi ja ajattele sinun vapahtajaasi ajattele häntä Golgatan mäellä ristipuulla ja veri saunassa ja ajattele häntä vertavuotavana naulat käsissä ja pyhissä jaloissaan, ja ajattele nyt kun hänen kaikkein pyhin eli pää* kun hän vuotaa verta orjantappura kruunun kautta, ajattele sitä kun sinä tuijotat sitä kuusta, ja sano päälle tämän vapahtajan jalanjälkiä minä olen seuraamassa ja häntä minä totisesti kumarran. - Anonyymi00029
Noihin on maallista noi jutut.
- Anonyymi00030
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kukaan ei nyt kuitenkaan pidä mitään puuta jumalana .
- Anonyymi00031
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tontut vielä puuttuu niin ollaa isien oppi käsitetty täydellisesti nimittäin isämme palvoivat metsän henkiä menninkäisiä ja tonttuja vuonna noin, se oli aikaa kun oli kanootit ja autona hirvi. Siihen kuusen juurelle yksi tonttu vielä. Niin voidaan laulaa tonttu ukot hyppikää nyt on kuusen taikaa heipähei
Lopeta sinä noi tyhmät ikonoksen palvonnat .
- Anonyymi00032
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Mutta eihän synnissä ole kysymys siitä mitä et saa tehdä ja mitä saat tehdä vaan siitä mitä Jumala saarnaa synniksi se on synti ja koska hän saarnaa sen sinulle synniksi niin se on silloin synti ilman mittaa."
Ehkä joku sanoo sen perkeleen ja oman vanhurskauden ääneksi. Mutta minä en olisi niin nopea tuomitsemaan kaikkea omanvanhurskauden ja perkeleen äänen etten minä vahingossa pilkkaisi Pyhää Henkeä. Vaan minä koettelisin ensin miksi minä tunnen sen aina synniksi mistä se voisi johtua jos se tunto tulee Jumalasta eikä perkeleestä ja omasta vanhurskaudesta.Mihin vitun soimaukseen. Hyvän omantunnon liitto pojassa Jeesuksessa on vapauttanut jo synnin ja kuoleman laista . Älä ala kuule fariseukseksi . Room.9
- Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
Meni aivot solmuun. Yritin miettiä missä freudilaisen näin mutta ei tule mielen päähän enään.
Freud oli juutalainen ja Freud salanimi . Ja joulukuusi korvaa palmut täällä kuin Betlehemissä oli Jeesuksen syntymän aikana palmuja ja tähti syttyi taivaallakin . Tähti kuusessa tarkoittaa muistuttaa sitä 2026 vanhaa tapahtumaa SIELLÄ SAATANA SIELLÄ eikä täällä. Lahjat muistuttaa kun itämaan kuninkaat toi lahjoja . Lähinnä lapsille ne lahjat. Älkää nyt enää Kylväkö niitä perkeleitänne . Jos olet tyhmä niin ole mutta älä näytä sitä tyhmyyttäsi muille .
- Anonyymi00034
Anonyymi00026 kirjoitti:
Siis oikeesti alat kuvitella kuin musta kivi tai kiviseinät tai patsas että siinä on nyt joku . Niinkö . No sinä se vasta pöllö olet.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Siis oikeesti alat kuvitella kuin musta kivi tai kiviseinät tai patsas että siinä on nyt joku . Niinkö . No sinä se vasta pöllö olet.
Nähty kun juutalainen freudsalomo joku varasti valkoiset Salomon monot muuten meiltä , niin vie ensin ruoka uhria isolle kivipatsaalle nimeltä budha , sitten se peruuttaa ja kumartaa jumalauta sitä kivestä tehtyä puhumatonta budhan kuvaa oikeesti. Onko toi sun mielestä järjissään . Näitkö Myanmarissa kun kivipatsas kaatui maanjäristyksessä näitkö että sen sisällä oli tiilikiviä ja sementti laastia . Sitä kumarrat.
- Anonyymi00036
Anonyymi00026 kirjoitti:
Etsivä se dragon Ilmestyskirjassa ja selitä nää thaibordellin ja Savonlinnan lohikäärme näytelmä .
- Anonyymi00037
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tänä vuonna olen kuitenkin harkinnut antavani ne kaikki pois jollekkin mutta olen joutunut punnitsemaan valintaa iloinen minä vs pettyneet lapset...
Laki on jumalattomille.
Mutta kristitty joka valvoo ei tahdo tehdä syntiä mitä lakia me hänelle luemme synnistä jota ei hän tahdo tehdä?Hellarit varastaa vaparit missä kohtaa Raamatussa lukee että varasta juutalainen varastaa tukkoon Moosesta älä varasta kohtaa .
- Anonyymi00038
Anonyymi00020 kirjoitti:
Laki on jumalattomille.
Mutta kristitty joka valvoo ei tahdo tehdä syntiä mitä lakia me hänelle luemme synnistä jota ei hän tahdo tehdä?KUN JOKU PÄIVÄ HERÄISIT SIITÄ VANHAN LIITON HAPATUKSESTA KOKONAAN UUTEEN . ROOM9 LIENEE MAHDOTONTA .
- Anonyymi00039
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ehkä joku sanoo sen perkeleen ja oman vanhurskauden ääneksi. Mutta minä en olisi niin nopea tuomitsemaan kaikkea omanvanhurskauden ja perkeleen äänen etten minä vahingossa pilkkaisi Pyhää Henkeä. Vaan minä koettelisin ensin miksi minä tunnen sen aina synniksi mistä se voisi johtua jos se tunto tulee Jumalasta eikä perkeleestä ja omasta vanhurskaudesta.LAKI SAA AIKAAN VIHAA. LAIN KAUTTA ET PELASTU .
- Anonyymi00043
Mikähän saatanan oppi on käännyttää pois ristiltä tai eksyttää juutalaisuuteen . EI KAI SE KUUSI OLE HUORANNUT VARASTANUT ELLEI SE OLE TEIDÄN VARASTAMA . TUKEHDU GLUGOOSIISI.
- Anonyymi00044
SAIRASTA PORUKKAA .
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
SAIRASTA PORUKKAA .
13. Te olette maan suola: jos siis suola tulee mauttomaksi, millä sitte suolataan? ei se enään kelpaa mihinkään, vaan heitettää pois ja ihmisiltä tallattaa.
14. Te olette maailman valkeus*. Ei sitä kaupunkia taideta peittää, joka vuorella on,
15. Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat.
16. Näin valistakoon teidän valkeutenne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät työnne, ja kunnioittaisivat teidän Isäänne, joka on taivaissa.
17. II. Älkäät luulko, että minä tulin lakia ja prophetaita päästämään: en minä tullut päästämään, vaan täyttämään.
18. Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman*, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten*, niin ette tule taivaan valtakuntaan.
21. III. Te kuulitte mitä sanottu oli vanhoille: ei sinun pidä tappaman*; mutta jokainen, joka tappaa, hänen pitää tuomioon vikapää oleman.
22. Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä*, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
13. Te olette maan suola: jos siis suola tulee mauttomaksi, millä sitte suolataan? ei se enään kelpaa mihinkään, vaan heitettää pois ja ihmisiltä tallattaa.
14. Te olette maailman valkeus*. Ei sitä kaupunkia taideta peittää, joka vuorella on,
15. Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat.
16. Näin valistakoon teidän valkeutenne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät työnne, ja kunnioittaisivat teidän Isäänne, joka on taivaissa.
17. II. Älkäät luulko, että minä tulin lakia ja prophetaita päästämään: en minä tullut päästämään, vaan täyttämään.
18. Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman*, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten*, niin ette tule taivaan valtakuntaan.
21. III. Te kuulitte mitä sanottu oli vanhoille: ei sinun pidä tappaman*; mutta jokainen, joka tappaa, hänen pitää tuomioon vikapää oleman.
22. Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä*, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman."19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten*, niin ette tule taivaan valtakuntaan."
TÄSSÄ OLI SE SYY miksi fariseslaiset sanottiin että he ovat vähimmät taivaan valtakunnassa koska he ainoastaan opettivat mutta ulkokultaisuudessa mutta he eivät kuitenkaan itse sitä pitäneet. Mutta nyt raamattu että joka tekee ja opettaa se pitää suureksi kutsuttaman ja jatkaa ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin fariseslaisten ja kirjanoppineiden niin te ette tule taivaan valtakuntaan. Ja tämä vanhurskaus josta tässä puhutaan se on varmasti ensiksi uskon vanhurskautta mutta sellaista uskon vanhurskautta joka on elävää ja totista ei ole koskaan ollut jossa ei myöskin olisi vanhurskauden hedelmiä eli töitä mutta ne tulee nyt vanhurskaudesta ei lihasta eli miehen tahdosta mutta ne tulee vanhurskaudesta. Ja Jeesus jatkaa itse mitä nämä vanhurskauden hedelmät ovat kun hän sanoo ellei teidän vanhurskautenne paljoa enempi ole kuin fariseslaisten ja kirjanoppineiden niin te ette tule taivaan valtakuntaan ja tässä hän kertoo mitä tämä enempi on:
"22. Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä*, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman."
Ja niin vaikka minä olen kehno opettaja ja tyhmä niin kuitenkin se on kirjoitettu että tyhmän kansan kautta minä tahdon teitä härssytellä mutta minä olen kuitenkin uskovainen ja nyt sinä sanoit uskovaista tyhmäksi. Ja nyt raamattu antaa tuomion sille joka sanoo uskon veljeään tyhmäksi että hänen pitää Helvetin tuleen vikapää oleman.
Ei siksi että hän sanoi häntä tyhmäksi vaan siksi koska hän ei tuntenut vanhurskautta jonka tunteminen vaikuttaa jotakin muuta kuin sen että sanoa uskovaisia tyhmäksi.
Ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden. He siis tahtoivat tappaa Jeesuksen uskoiset. Ja nyt te tahdotte uskovaisia haukkua tyhmäksi. Eli sinun vanhurskautesi ei ole yhtään suurempaa kuin fariseuksilla ja kirjanoppineilla niin kuin he vainosivat uskovaisia ja kirosivat heitä tyhmiksi niin sinä myös teet.
Mitä lain pitämiseen tulee niin Jeesus opettaa laista sanoin pitäkäät kaikki mitä he teitä vaativat pitämään vaikka ei he itse sitä pidä.
Kuitenkin vanhurskaan lapsista pitää näkymän vanhurskaus.
Se ero tulee siinä että fariseus ainoastaan opettaa mutta ei itse pidä sitä.
Jumalanlapset opettaa ja pitää myös. Siksi heitä kutsutaan suuriksi taivaan valtakunnassa.
Ei aabraham vanhurskautettu ainoastaan uskosta vaan myös töistä. Että hän oli kuuliainen Jumalan sanalle.
Ei siis ole sellaista vanhurskautta taivaan alla jossa yhdistetään usko eli Kristus ja beliaal eli jumalattomuus juuri se on sitä farisealaisuutta josta raamattu todistaa että he opettavat mutta eivät pidä sitä mitä opettavat vaan elävät synnissä ja jumalattomuudessa
Mutta elävän Jumalan lapsilla on suurempi vanhurskaus kuin näillä kristittyä teeskentelevillä fariseuksilla joilla vanhurskaus on vain suussa eli opissa. Oikean kristityn vanhurskaus näkyy sekä uskossa että myös töissä sillä oikea vanhurskaus kantaa hyvän puun Herran Jeesuksen Kristuksen hedelmät. Ja ensimmäinen niistä on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Että sanot lähimmäistäsi tyhmäksi niin siinä ei näy tämä lähimmäisen rakkaus. Niin sinä olet itse fariseus joka opettaa uskon vanhurskautta mutta ei kuitenkaan ole sille vanhurskaudelle kuuliainen käänny siis ja tee parannus. Hylkää tuo ulkokultaisuutesi ja palaja Herran Jeesuksen tykö että Hänen verensä tekisi sinua kaikesta synnistä Puhtaaksi ja vapaaksi ja sen veren voimasta joka synnyttää rakkauden ja kiitoksen sinä voisit myöskin tehdä vanhurskauden hedelmää joka ei tule ihmisen ansioksi vaan Kristuksen kiitokseksi ylistykseksi ja kunniaksi.
19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
"19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten*, niin ette tule taivaan valtakuntaan."
TÄSSÄ OLI SE SYY miksi fariseslaiset sanottiin että he ovat vähimmät taivaan valtakunnassa koska he ainoastaan opettivat mutta ulkokultaisuudessa mutta he eivät kuitenkaan itse sitä pitäneet. Mutta nyt raamattu että joka tekee ja opettaa se pitää suureksi kutsuttaman ja jatkaa ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin fariseslaisten ja kirjanoppineiden niin te ette tule taivaan valtakuntaan. Ja tämä vanhurskaus josta tässä puhutaan se on varmasti ensiksi uskon vanhurskautta mutta sellaista uskon vanhurskautta joka on elävää ja totista ei ole koskaan ollut jossa ei myöskin olisi vanhurskauden hedelmiä eli töitä mutta ne tulee nyt vanhurskaudesta ei lihasta eli miehen tahdosta mutta ne tulee vanhurskaudesta. Ja Jeesus jatkaa itse mitä nämä vanhurskauden hedelmät ovat kun hän sanoo ellei teidän vanhurskautenne paljoa enempi ole kuin fariseslaisten ja kirjanoppineiden niin te ette tule taivaan valtakuntaan ja tässä hän kertoo mitä tämä enempi on:
"22. Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä*, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman."
Ja niin vaikka minä olen kehno opettaja ja tyhmä niin kuitenkin se on kirjoitettu että tyhmän kansan kautta minä tahdon teitä härssytellä mutta minä olen kuitenkin uskovainen ja nyt sinä sanoit uskovaista tyhmäksi. Ja nyt raamattu antaa tuomion sille joka sanoo uskon veljeään tyhmäksi että hänen pitää Helvetin tuleen vikapää oleman.
Ei siksi että hän sanoi häntä tyhmäksi vaan siksi koska hän ei tuntenut vanhurskautta jonka tunteminen vaikuttaa jotakin muuta kuin sen että sanoa uskovaisia tyhmäksi.
Ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden. He siis tahtoivat tappaa Jeesuksen uskoiset. Ja nyt te tahdotte uskovaisia haukkua tyhmäksi. Eli sinun vanhurskautesi ei ole yhtään suurempaa kuin fariseuksilla ja kirjanoppineilla niin kuin he vainosivat uskovaisia ja kirosivat heitä tyhmiksi niin sinä myös teet.
Mitä lain pitämiseen tulee niin Jeesus opettaa laista sanoin pitäkäät kaikki mitä he teitä vaativat pitämään vaikka ei he itse sitä pidä.
Kuitenkin vanhurskaan lapsista pitää näkymän vanhurskaus.
Se ero tulee siinä että fariseus ainoastaan opettaa mutta ei itse pidä sitä.
Jumalanlapset opettaa ja pitää myös. Siksi heitä kutsutaan suuriksi taivaan valtakunnassa.
Ei aabraham vanhurskautettu ainoastaan uskosta vaan myös töistä. Että hän oli kuuliainen Jumalan sanalle.
Ei siis ole sellaista vanhurskautta taivaan alla jossa yhdistetään usko eli Kristus ja beliaal eli jumalattomuus juuri se on sitä farisealaisuutta josta raamattu todistaa että he opettavat mutta eivät pidä sitä mitä opettavat vaan elävät synnissä ja jumalattomuudessa
Mutta elävän Jumalan lapsilla on suurempi vanhurskaus kuin näillä kristittyä teeskentelevillä fariseuksilla joilla vanhurskaus on vain suussa eli opissa. Oikean kristityn vanhurskaus näkyy sekä uskossa että myös töissä sillä oikea vanhurskaus kantaa hyvän puun Herran Jeesuksen Kristuksen hedelmät. Ja ensimmäinen niistä on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Että sanot lähimmäistäsi tyhmäksi niin siinä ei näy tämä lähimmäisen rakkaus. Niin sinä olet itse fariseus joka opettaa uskon vanhurskautta mutta ei kuitenkaan ole sille vanhurskaudelle kuuliainen käänny siis ja tee parannus. Hylkää tuo ulkokultaisuutesi ja palaja Herran Jeesuksen tykö että Hänen verensä tekisi sinua kaikesta synnistä Puhtaaksi ja vapaaksi ja sen veren voimasta joka synnyttää rakkauden ja kiitoksen sinä voisit myöskin tehdä vanhurskauden hedelmää joka ei tule ihmisen ansioksi vaan Kristuksen kiitokseksi ylistykseksi ja kunniaksi.
19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.Niin siis JOKAINEN joka puhuu uskosta Kristukseen ja ei tee Kristus puun hedelmää on itse ulkokultaisuudessa fariseus samalla tavalla kuin väärät lain opettajat jotka eivät itse laille kuuliaisia ole.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Niin siis JOKAINEN joka puhuu uskosta Kristukseen ja ei tee Kristus puun hedelmää on itse ulkokultaisuudessa fariseus samalla tavalla kuin väärät lain opettajat jotka eivät itse laille kuuliaisia ole.
Vai ettekö te jotka mainostatte itseänne kaiken uuden liiton asiantuntijoina tienneet sitä ettei farisealaisuus siitä tule että opettaa lakia vaan siitä että opettaa toista ja elää toisin.
Niin tekin myöskin opetatte Kristuksesta mutta teidän hedelmänne ovat häijyt ja pahat kuinka teidän vanhurskautenne on silloin suurempi kuin näillä fariseuksilla? - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vai ettekö te jotka mainostatte itseänne kaiken uuden liiton asiantuntijoina tienneet sitä ettei farisealaisuus siitä tule että opettaa lakia vaan siitä että opettaa toista ja elää toisin.
Niin tekin myöskin opetatte Kristuksesta mutta teidän hedelmänne ovat häijyt ja pahat kuinka teidän vanhurskautenne on silloin suurempi kuin näillä fariseuksilla?Paavalikaan ei tainnut aivan täydellisesti ymmärtää että miksi hän oli fariseus ennen kääntymystään koska hän sanoo että hän oli benjaminin suvusta laista laittamaton* eli syytön mihinkään syntiin.
Mutta Paavalihan kuljetti kristittyjä murhattavaksi areenoille.
Että minä tiedä kuinka sokea pitää olla että ajattelee itsensä laissa laittamattomaksi vaikka on kuljettunut ihmisiä tapettavaksi areenalle ja laki sanoo älä kosta älä tapa. Hän
Eli Paavali ei siis ollut laissa laittamaton mutta hän ei myöskään ollut sokea mutta ehkä hän kertoi hänen sokeutensa eli minkä kaltaista tämä farisealaisuus on
Kun aivan selvästi sinä rikot lakia monessa kohtaa ja silti ajattelet itsesi laissa laittamattomaksi uskon että Paavali tarkoitti sitä ellei hänellä ollut kaihi silmää. Jota on vaikea uskoa uuden liiton ensimmäisestä apostolista siis ensimmäisistä ja siten minun on pakko uskoa että hän tarkoitti että hän ajatteli juurikin niihin aikoihin kuin ei ollut vielä kääntynyt että silloin hän ajatteli olevansa laissa laittamaton ja kuitenkin oli kristittyjen murhaaja vaikka laki sanoo älä tapa älä kosta sillä minun on kosto sanoo Herra. Ja niin tällaista on farisealaisuus että ajatellaan olevansa toista ja puhutaan toista mutta teot eli elämä todistaa päinvastaista.
Kuitenkin vanhurskauden hedelmä pitää näkyä kaikissa vanhurskaissa että teidän vanhurskautenne olisi suurempaa kuin fariseuksilla ja kirjanoppineilla.
Ja ensimmäinen hedelmä vanhurskauden tuntemisesta on kun Kristus ilmaantuu jolle kulle uskon kautta uudestisyntymisen pesolla tai kun jo syntynyt jälleen puhdistetaan matkan pölystä niin ensimmäinen hedelmä vanhurskauden tuntevalla on lähimmäisen rakkaus ja siitäpä te tunnette valtakunnan lapset jos ei vaella sidotulla omillatunnoilla jolloin vanhurskauden hedelmä jää tekemättä sitä enemmän mitä enemmän perkele saa sijaa kristityn sydämessä mutta kun vanhurskaus ilmaantuu niin silloin on kristillisyydessä keskinäinen rakkaus. Ei lihan vaan Hengen (eli/tai ja Jeesuksen sovintoveren) tuntemisen kautta joka vaikuttaa parannuksen soveliaita hedelmiä. Ette te silloin hauku toisianne tyhmiksi. Siitäpä vanhurskaus näkyy nimittäin sen hedelmästä. - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Paavalikaan ei tainnut aivan täydellisesti ymmärtää että miksi hän oli fariseus ennen kääntymystään koska hän sanoo että hän oli benjaminin suvusta laista laittamaton* eli syytön mihinkään syntiin.
Mutta Paavalihan kuljetti kristittyjä murhattavaksi areenoille.
Että minä tiedä kuinka sokea pitää olla että ajattelee itsensä laissa laittamattomaksi vaikka on kuljettunut ihmisiä tapettavaksi areenalle ja laki sanoo älä kosta älä tapa. Hän
Eli Paavali ei siis ollut laissa laittamaton mutta hän ei myöskään ollut sokea mutta ehkä hän kertoi hänen sokeutensa eli minkä kaltaista tämä farisealaisuus on
Kun aivan selvästi sinä rikot lakia monessa kohtaa ja silti ajattelet itsesi laissa laittamattomaksi uskon että Paavali tarkoitti sitä ellei hänellä ollut kaihi silmää. Jota on vaikea uskoa uuden liiton ensimmäisestä apostolista siis ensimmäisistä ja siten minun on pakko uskoa että hän tarkoitti että hän ajatteli juurikin niihin aikoihin kuin ei ollut vielä kääntynyt että silloin hän ajatteli olevansa laissa laittamaton ja kuitenkin oli kristittyjen murhaaja vaikka laki sanoo älä tapa älä kosta sillä minun on kosto sanoo Herra. Ja niin tällaista on farisealaisuus että ajatellaan olevansa toista ja puhutaan toista mutta teot eli elämä todistaa päinvastaista.
Kuitenkin vanhurskauden hedelmä pitää näkyä kaikissa vanhurskaissa että teidän vanhurskautenne olisi suurempaa kuin fariseuksilla ja kirjanoppineilla.
Ja ensimmäinen hedelmä vanhurskauden tuntemisesta on kun Kristus ilmaantuu jolle kulle uskon kautta uudestisyntymisen pesolla tai kun jo syntynyt jälleen puhdistetaan matkan pölystä niin ensimmäinen hedelmä vanhurskauden tuntevalla on lähimmäisen rakkaus ja siitäpä te tunnette valtakunnan lapset jos ei vaella sidotulla omillatunnoilla jolloin vanhurskauden hedelmä jää tekemättä sitä enemmän mitä enemmän perkele saa sijaa kristityn sydämessä mutta kun vanhurskaus ilmaantuu niin silloin on kristillisyydessä keskinäinen rakkaus. Ei lihan vaan Hengen (eli/tai ja Jeesuksen sovintoveren) tuntemisen kautta joka vaikuttaa parannuksen soveliaita hedelmiä. Ette te silloin hauku toisianne tyhmiksi. Siitäpä vanhurskaus näkyy nimittäin sen hedelmästä.Paavali ei siis ollut laissa laittamaton vaan Paavali oli kristittyjen murhaaja ja rikkoi lakia monessa kohtaa mm älä tapa älä kosta sillä minun on kosto sanoo Herra mutta hän ajatteli silti olevansa laissa laittamaton.
Tämä ihmeellinen varmuus tulee vielä tämänkin päivän ja ajan fariseuksilla jotka rikkovat Jumalan ja Jumalan Pojan tahtoa vastaan joka päivä sanoin, töin ja kaikella elämällään ja kuitenkin he ajattelevat aina olevansa Kristuksen lapsia ja Jumalan valtakunnan perillisiä!
Kuka nyt on antanut teille fariseuksille sellaisen ihmeellisen varmuuden että vaikka te aina pilkkaatte ja vainoatte oikeita kristityitä ja aina elätte julki suruttomuudessa ja aina tahdotte haukkua uskovaisia jotka kantavat Jeesuksen todistuksen haavat ruumissaan ja sen pienen ristin kuin he ovat saaneet heitä te tahdotte aina haukkua tyhmäksi ja tehdä heitä Jumalan pilkkaajiksi vaikka te itse pilkkaatte Jumalaa joka päivä suruttomalla elämällänne ja räävittömällä käytöksellänne ja saatte viimein Jumalan nimen pilkatuksi epäuskoisten lasten keskellä kun suruton maailma huutaa että kristityt ovat pahimpia huorintekijöitä ja pahimpia varkaita ja suurimpiä ilkiän voiton tavoittelijoita kuinka nyt teillä on suuri varmuus että te olette taivaallisen kuninkaan lapsia ja eturivissä menemässä taivaan valtakuntaa.
Minä luulen te fariseukset laissa ja fariseukset Kristuksen uskossa että jos te ette pian tee parannusta ja käännä teidän laivaanne niin te ette suinkaan ole menossa taivaan valtakuntaa vaan suureen koskeen jossa käy suuri pauhina jonne te kerran putoatte yhtä päätä kaikki tyynni ja taitatte niskanne sinne ja hukutte kaikki iankaikkisesti, ellette te pian käännä elämäänne ja ala tekemään parannuksen soveliaita hedelmiä ei ainoastaan teidän huulillanne vaan teidän elämällänne että teidän huultenne hedelmä olisi yhtä sen kanssa kuin te elätte. Ette vainoten pyhää ja kaikkea joka vanhurskaudeksi kutsutaan vaan palvellen itse vanhurskautta pyhyydessä. Aamen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1788531KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4557737Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763910Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521643794Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1223105Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään722972Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442091- 1262086
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231913Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211901