Joululahjat

Anonyymi-ap

Saakohan Loimaalla kaikki lapset joululahjoja, kun Prisman joululahja puu oli ainakin vanhuksille. Yleensäkin ostetaan ihan kauheen kalliita lahjoja pikkulapsille kun vähempi kun riittäisi.

8

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eikö se joulupuu keräys siirtynyt Citymarkettiiin?

• Anonyymi00004

Ai en tiedä kun en oo käynyt siellä. Hyvä olisi et lapsillekin jotain saisi

• Anonyymi00002

Ei varmaankaan kaikki saa. Monelle lapselle joulu on vuoden pelottavinta vuodenaikaa.

• Anonyymi00003

Olen saanut viettää useita ja taas useita Jouluja en muista yhtään pelottavaa tai muuten mieltä pahoittavaa Joulua.

• Anonyymi00005

No en minäkään lapsuudessa mitään saanut oikeastaan. Kun ei ollut rahaa ja olimme köyhiä. Mutta silti oli aina kiva joulu ja hyvää ruokaa. Enkä ole yhtään pahoillani.

• Anonyymi00007

Hienosti suhtaudut. Eipä ne muutamat joulahjat minun mielestä niin kovin merkityksellisä ole ollu, kuin ihan muutama. Lahjoihin ylipäänsä liittyy myös liian paljon esim. sellasta emotionaalista hyvitystarkoitusta. Se on paljon tärkeempää mitä saa ja mitä elämä on uudenvuoden ja joulun välillä! Mutta lahjastressi tulee lapsille kai siitä, kun verrataan keskenään mitä kukin sai. Vastaava koulumaailman käytäntö kysellä lomien jälkeen, mitä teitte. Mä olen kyllä siinä käsityksessä, että tosta olisi aika pitkälti luovuttu ja hyvä nin. Mul on aika hämärät muistikuvat, kiitos kenties aivovammojen niin ku yhdellä futarilla ja varmaan jotain psyykkistäkin, mutta ei sillon tainnu kukaan mitää kalliita saanu jos edes vertailtiin eikä ihmiset kauheesti kulkenu ja oikeastaan kaikki oli aika pienituloisia, yksi perhe eli selkeesti vauraampaa elämää säännöllisine ulkomaanmatkoineen, tais olla Alppeja ja Espanjaa yms.

lajijasuris

• Anonyymi00006

Joulun ilosanoma Jeesus Kristuksen syntymä oli meille tärkein asia. Lahjat olivat sivuseikka. Yhdessäolo, hyvä ruoka ja kauniit joululaulut. Nämä ovat jääneet mieleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      208
      2479
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1837
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe