Osaatko aidosti asettua toisen asemaan ja miettiä asioita toisen näkökulmasta?
Onko se sinulle helppoa ja tulee vähän kuin itsestään?
Jos, et niin mikä siitä tekee vaikeata?
Trollit ja pahalla päänaukojat ja arvostelijat voi mennä vaikka tekemään lumilyhtyjä tai vaihtoehtoisesti jäädyttelemään niitä etelässä.
Kiperä kysymys aaton aattoon
52
340
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Mitään muuta teekään.
Katon myös, ettei toisista ihmisistä esitetä suoranaisia valheita.- Anonyymi00002UUSI
Tarkennatko, mitä tarkoitat valheilla?
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tiedät kyllä, enkä ala mihinkään listaukseen.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tiedät kyllä, enkä ala mihinkään listaukseen.
Oletat minun siis olevan joku tietty?
Olen ainoastaan kirjoitellut omasta näkökulmastani asioita ja siitä miltä on tuntunut ja näyttänyt, joten en varmaankaan ole hän keneksi luulet. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
No esim kaikki sellaiset seikat mitä osaat terävänä kaverina jo itte eppäillä👍 Sivusta lol
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
No esim kaikki sellaiset seikat mitä osaat terävänä kaverina jo itte eppäillä👍 Sivusta lol
Selviö :-D
- Anonyymi00005UUSI
Osaan. Aloituksen kysymys on hyvä,näitä asioita on hyvä pysähtyä miettimään välillä.
- Anonyymi00006UUSI
Kiitos. Olen huomannut, ettei se toisen asemaan asettuminen kaikille olekaan niin helppoa tai tule mitenkään automaattisesti.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiitos. Olen huomannut, ettei se toisen asemaan asettuminen kaikille olekaan niin helppoa tai tule mitenkään automaattisesti.
Ei se olekaan. Olen itse empaattisen ihmisen kasvattama, mikä osaltaan vaikuttaa varmasti. Vaikka tietenkin eri ihmisillä eri asiat. Kokemukset ovat itseänikin muokanneet.
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei se olekaan. Olen itse empaattisen ihmisen kasvattama, mikä osaltaan vaikuttaa varmasti. Vaikka tietenkin eri ihmisillä eri asiat. Kokemukset ovat itseänikin muokanneet.
Kyllä meidän aikaan vaan asetettiin naapurien ja kaikkien muksut riviin ja kysyttiin vanhimmalta ,että jaa sinunko idea
- Anonyymi00008UUSI
Minulle aika helppoa, tai ainakin kuvittelen.. johtunee että tähän ikään nähnyt paljon laidasta laitaan ja kokenut paljon hyvää ja sopivasti huonoa.
Monelle ihmiselle on kohtalaisen helppoa astua toisen saappaisiin ja tutkia tilanteita toisen näkökulmasta kunhan se asia ei liity häneen.
Heti jos pitäisi miettiä asioita toisen näkökulmasta ja asiat liittyy häneen on vaikea unohtaa omia "ajatuksia/arvoja/riitaa" tjsp. Monelle tämä tuottaa ongelmia ja se on normaalia. Kuulunee valitettavasti ihmisyyteen.
Sivusta, on erittäin turhauttavaa kun itse kuvittelee osaavansa astua toisen saappaisiin riitatilanteissa ja ymmärtää toista. Mutta toinen ei kykene näkemään asioita toisen näkökulmasta.. yleistän tässä ja väitän että se joka osaa ajatella toisen näkökulmasta, häviää mahdollisen riidan ja taiston. Mutta viimekädessä toinen varmasti häviää kaiken, parisuhteen/ystävyyden tjsp.- Anonyymi00010UUSI
Kuinka sivusta kirjoitat ja mihinkään mennessä?😀
- Anonyymi00016UUSI
Jospa esität asiasi face to face etkä kuvittele kenenkään olevan ajatustenlukija.
- Anonyymi00009UUSI
Kyllä se mietityttää , miten joulupukki kerkii joka huushollissa käydä aattona tai lentää jenkkimalliin ympäriinsä.
- Anonyymi00014UUSI
Kyllä se ehtii, kun on toivottu vieras.
- Anonyymi00029UUSI
Urakkapalkkaus motivoi?
- Anonyymi00011UUSI
Osaan, joskus en halua ja joskus unohdan.
- Anonyymi00022UUSI
Missä tilanteissa et halua?
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Missä tilanteissa et halua?
Yleensä niissä tilanteissa, joissa hermostun. Hetkellisesti unohdan, enkä muista haluta sitä. Se tunne syö empatian kokemusta, mutta heti kun ihminen on vilpitön, empatia palaa ja katumus siitä, että hermostuin.
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Yleensä niissä tilanteissa, joissa hermostun. Hetkellisesti unohdan, enkä muista haluta sitä. Se tunne syö empatian kokemusta, mutta heti kun ihminen on vilpitön, empatia palaa ja katumus siitä, että hermostuin.
Tuo on tietysti inhimillistä, mutta sitäkin on hyvä opetella, että osaa mennä silloin jäähylle ja odottaa että tunteet laantuu. En siis väitä, ettet sinä osaisi, kunhan kommentoin.
- Anonyymi00012UUSI
Vaikuttaa myös, mistä asioista on kysymys,
onko empaattisuus ja toisen ihmisen" saappaisiin" meno oikeuttavaa.- Anonyymi00021UUSI
Selitätkö vähän, mitä tarkoitat tuolla oikeuttavaa? Oikeuttavaa mihin?
En jotenkin pysty näkemään tilannetta, että toisen asemaan asettuminen ei olisi oikein... sehän ei ole mitään tekoja, korkeintaan voi säästää toista turhalta tuskalta esimerkiksi.
- Anonyymi00013UUSI
Tosi helppooo-
- Anonyymi00024UUSI
No hyvääääää-
- Anonyymi00015UUSI
Väärä palsta.
- Anonyymi00020UUSI
Perustele!
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Perustele!
Aloituksessa ei ikävöidä ketään.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Uskallan väittää, että tämä koko ikävä palsta olisi vieläkin tylsempi, kun täällä olisi vain näitä
"X kaipaa X:ää" "Mulla on ikävä" "olisitpa vieressäni" ym anonyymia anonyymin perään. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Uskallan väittää, että tämä koko ikävä palsta olisi vieläkin tylsempi, kun täällä olisi vain näitä
"X kaipaa X:ää" "Mulla on ikävä" "olisitpa vieressäni" ym anonyymia anonyymin perään.Sitten sulla ei varmaan ole tarvetta täällä roikkua. Mene vaikka Vauvalle juttelemaan mitä sattuu.
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Otahan happee siel. Sivusta
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sitten sulla ei varmaan ole tarvetta täällä roikkua. Mene vaikka Vauvalle juttelemaan mitä sattuu.
Voi että, joskus kiukuttaa ja se on kuule ihan okei.
Sinähän voit perustaa ihan oman ketjun tai jopa palstan, missä saa vain ikävöidä. Voit toimia modena ja poistaa kaiken vähänkin poikkeavan... sopisiko sinulle sellainen?
Tai sitten voit jättää nämä asiaan kuulumattomat kommentit pois... se olisi se suotavampi vaihtoehto.
- Anonyymi00017UUSI
Oma ja läheisten asema on aina ykkönen, tietysti osataan, älä huoli.
- Anonyymi00018UUSI
En huoli. Kuka lasketaan läheiseksi?
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Googleta.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Support your local counceling?
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Googleta.
Voi luoja. Ihmisillä on eri käsityksiä, ketkä on läheisiä ja kysyin sinun omaa käsitystäsi.
Toisille se on pelkästään perhe ja ehkä suku, toisille siihen voi kuulua kaikki kaverit ja naapurit. Onhan se toki mukavampi vastailla ylimielisesti, kuin asia olisi itsestäänselvyys.
- Anonyymi00019UUSI
Helppoa ajatusleikkiä. Ajattelen mitä toinen ajattelee. Vaikka en tiedä mitä toinen ajattelee voin ajatella toisen ajatuksia.
- Anonyymi00026UUSI
Sitähän se käytännössä on ja lisänä vielä voi olettaa, miltä toisesta joku asia tuntuu ja toimia sen mukaan antamatta väärää kuvaa tai ettei se ole väärin tai kohtuutonta toimia itse niin.
- Anonyymi00038UUSI
En, olen varmaankin kovien koulujen ihminen, en olisi koskaan ymmärtänyt tiettyjä eleitä, jotka kumpuaa tietyistä tunteista, ellen ole itse niitä läpikäynyt. Siltikin voin erehtyä niistäkin.
- Anonyymi00043UUSI
Eihän kyse olekaan eleistä tai siitä mitä toinen ulospäin näyttää, vaan siitä että miltä se omalla kohdalla tuntuisi vastaavasti. Jos se ei ole kohtuuton vaatimus tai muuten väärin "säästää" toista, niin sitten tehdään niin. Toki se vaatii sitä, että on jotain tietoa tai olettamusta asioista tai mitä esimerkiksi jonkun ihmisen kanssa on kokenut.
- Anonyymi00040UUSI
En ole koskaan tavannut naista, joka osaisi asettua miehen asemaan. "Minä minä minä minä"-naisia olen kyllä tavannut.
- Anonyymi00042UUSI
Oletkohan sitten valinnut väärin nuo naiset kenen kanssa olet tekemisissä?
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Oletkohan sitten valinnut väärin nuo naiset kenen kanssa olet tekemisissä?
Olivat ja ovat vääriä valintoja minulle ja kaikille.
- Anonyymi00044UUSI
Joidenkin naisten kanssa on tosi helppoa olla samalla aaltopituudella ja jutella vaikka olisi eri mieltäkin. Toisten kanssa ei taas pysty olemaan samaa mieltä edes siitä, että vesi on märkää. Tuntuu kuin jotkut haluaisivat vängätä vastaan ihan periaatteen vuoksi.
- Anonyymi00045UUSI
Median aivopesemiä miesvihaajia, joille tärkeintä joka hetki yrittää näyttää että nainen on miestä parempi. Mitä nopeammin tuollaisen feministikotkan jätät taaksesi sitä onnellisempi olet.
- Anonyymi00047UUSI
Olet varmaan oikeassa, mutta silti tässäkin on ihan hyvä tarkastella sitä omaa kommunikointia. Oletko kovin jyrkkä omissa mielipiteissäsi, annatko valmiiksi kuvan, että on olemassa vain yksi ainoa vastaus jne. Toisten kanssa toimii tietty tyyli kommunikoida ja toisten kanssa toisenlainen. Toki on niitä myös, kenen kanssa ei tarvitsekaan kommunikoida tai olla tekemisissä :-D
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
Median aivopesemiä miesvihaajia, joille tärkeintä joka hetki yrittää näyttää että nainen on miestä parempi. Mitä nopeammin tuollaisen feministikotkan jätät taaksesi sitä onnellisempi olet.
Huhheijaa. Älä ainakaan jää tänne syytämään tota pskaa. kiitos :-)
- Anonyymi00050UUSI
Osaan. Tajuan joskus vähän myöhässä ja sitten esim. Kadun jos ymmärrän myöhemmin... Minua pitäisi varmaan joskus aina muistuttaa siitä. Yritän ainakin olla ymmärtäväinen aina.
- Anonyymi00051UUSI
Siitä voi muistuttaa itseään ;-) etenkin, jos tulee sellainen tilanne, että jonkun kanssa tuntuu ettei oikein asiat suju, niin on hyvä pysähtyä miettimään, että mitä on tapahtunut.
- Anonyymi00052UUSI
Osaan oikein hyvin ajatella toisen näkökulmasta. Ristiriitaa voi tulla siinä jos toinen ei näe niin realistisesti tilannetta ja tavallaan syyttää toista itsekkyydestä vaikka olosuhteiden pakosta asiat pitää tehdä järkevällä tavalla, jottei jouduta mahdottomiin tilanteisiin.
- Anonyymi00053UUSI
Silloin varmaan on kyse kommunikaation puutteesta, jos noin?
- Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Silloin varmaan on kyse kommunikaation puutteesta, jos noin?
Ei välttämättä. Voidaan nähdä asiat eri tavalla. Jos toinen on enemmän hetkessä eläjä, käyttää esim. rahaa rohkeammin ja luottaa rahan riittävän miettimättä. Toinen puolestaan voi laskea rahan riittävyyttä, vaikka se riittäisikin. Kyse ei ole saituudesta vaan elämän asioiden suunnittelusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061538Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 911201
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031064- 471035