Oletteko olleet koskaan sellaisella työpaikalla

Anonyymi-ap

Jossa noudatetaan kaikkia työntekijöiden oikeuksia?

21

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä en henkilökohtaisesti ole ollut työpaikalla jolla olisi tehty kaikkia työntekijöiden velvollisuuksia .

• Anonyymi00002

Oikeus on lintsata ja haukkua työpaikkaa ja niin tuleekin olla.

• Anonyymi00003

Mikäli potkulakiin halutaan kiristyksiä, niin se ei jää meidän puolueesta kiinni.

• Anonyymi00004

Vanhuksilla on liian ruusuinen kuva työnteosta. Hehän ovat saaneet aina mm. koko työajastaan palkkaa eikä työajan jälkeen jääty ilmsiseksi siivoamaan. Harva on ollut nollasopimuksillakaan. No ehkä 50-luvulla satamissa aamulla puliukot jonotti duunia.

• Anonyymi00005

Juu monet vanhukset olettaa että yhdellä työllä pystyy elämään. Myös kaupan myyjä siis.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Juu monet vanhukset olettaa että yhdellä työllä pystyy elämään. Myös kaupan myyjä siis.

Tee kahta kolme työtä se on sillä selvä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Koska nukun tai liikun eri työpaikkojen välillä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vanhukset pärjäsivät yhdelläkin työllä sillä he eivät maksaneet eläkemaksujaan.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Annapa hyvä neuvo, miten teet kolmeakin työtä, kun jokaiseen menee se 8 tuntia vuorokaudessa ja työmatkatkin vievät osan ajasta. Ja kun nukkuakin pitäisi. Syömisestä, kaupassakäynnistä ym kotityöstä puhumattakaan.
        Kyllä teitä neuvojia aina riittää!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vanhukset pärjäsivät yhdelläkin työllä sillä he eivät maksaneet eläkemaksujaan.

Kyllä minun vain eläkemaksuja piti maksaa jo heti ammattikoulun jälkeen eli 19 -vuotiaasta lähtien. Nyt olen 82 v ja nautin työnantajan ja itse maksamistani eläkemaksuista! Hyvä oli sijoitus, nyt saan noin 3000 € kuukaudessa verojan jälkeen. Tähän ei vain työtävieroksuva tyhjänrutisija pääse koskaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä minun vain eläkemaksuja piti maksaa jo heti ammattikoulun jälkeen eli 19 -vuotiaasta lähtien. Nyt olen 82 v ja nautin työnantajan ja itse maksamistani eläkemaksuista! Hyvä oli sijoitus, nyt saan noin 3000 € kuukaudessa verojan jälkeen. Tähän ei vain työtävieroksuva tyhjänrutisija pääse koskaan.

Nautit sosiaalitukea koita jo vihdoin käsittää se ettei maksamillasi eläkemaksuilla kustanneta kuin viidesosa eläkkeestäsi. Loput tulee muilta veronmaksajilta sosiaalitukena. Nykytyöläiseltä lähtee palkasta 25 % eläkemaksuja koska teillä on korkeat täysin mihinkään ansioihin perustumattomat jättieläkkeet. Paljonko muuten sinun maksamasi eläkemaksu oli? Jotain hikiset 7% vai? Laskepa muuten riittääkö se kattamaan eläkkeesi mitä olet saanut.

• Anonyymi00009

Rekrytoinnista piste.

• Anonyymi00010

Ai mistä? Puhu suomea!!

• Anonyymi00011

Pienet ja keskisuuret yritykset on olleet pulassa kun sosturvan leikkaukset on vieneet asiakkaita. Uusi potkulaki helpottaa tilannetta kun voi vähentää porukkaa ilman syytä.

• Anonyymi00012

Kyllä käsittääkseni suurin osa keskisuurista ja suurista yrityksistä toimii näin, pienissä horjuvuutta voi olla enemmän, joskaan se ei usemmiten ole tahallista. Omaan 50 vuoden työhistoriaan on osunut yksi työnantaja, joka neuvoista huolimatta toimi työsopimuslain vastaisesti. Silloinkin kysymys oli enemmän jääräpäisyydestä. Asian korjaaminen maksoi heille useampia kymmpitonneja.

• Anonyymi00015

Ensimmäinen työnantaja vuosien 1963-1968 aikana toimi täysin työlakien ja -sopimusten mukaan. Siksiköhän meni sittemmin (minun oltuani jo vuosia muualla) konkurssiin? Kukaan ei ole antanut uskottavaa selitystä.
      Myöhemmistä ja suuremmista työnantajista suurin osa on huijannut tavalla tai toisella. Nyt eläkkeellä vain vakuutusyhtiö, viranomaiset, verottaja, poliisilaitos ja taloyhtiön hallitus huijaavat.

• Anonyymi00017

Kyllä potkut voi saada pelkän naaman perusteella jo nyt. Toki uusi laki mahdollistaa sanoa sen suoraan.

• Anonyymi00018

Yks eläkkeelle jääny ukko sanoi ettei ennen urakkatahtikaan ollu töissä niin kova kuin nykyisin normaalitahti. Ihmiset on niin väsyneitä työpäivän jälkeen etteivät pysty kuin makaamaan sohvalla ja pulssi hakkaa monta tuntia. Voikohan tämä työelämä olla tervettä ja hyväksi kellekään

• Anonyymi00019

Juu joskus aikanaan Huhtamäki oli sellainen työnantaja .

• Anonyymi00020

Utopiassa on täydellisiä työpaikkoja

• Anonyymi00021

Uusi potkulaki helpottaa työnantajaa sikäli että nyt vanhoista kehäraakeista pääsee eroon ja saa jonkun nuoren ja nopeamman tilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      295
      26900
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      48
      2294
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      201
      1640
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      154
      1550
    5. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      35
      1381
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1321
    7. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1018
    8. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      932
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      92
      880
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      81
      820
    Aihe