En tiiä, olenko ainoa ,jota ärsyttää nuo Iskelmän soittolistat ? Mä en käsitä ,että miksi pitää soittaa esim. sitä Anne Mattilaa ja hänen siskojaan about viisi kertaa päivässä ?
Ärsyttää myös se ,että AINA kun siellä järjestetään jokukilpailu, niin palkintona on liput Jari Sillanpään tai Anne Mattilan konserttiin tai levy. Eiks ne tajuu ,ettei kaikkia kiinnosta mennä kyseisten artistien konserttiin tai saada niiden levyä ?
Siis tuo on jo pakkosyöttöä jos mikä.
Lisäksi juuri kenenekään muun kuin Jari Sillanpään konsertteja ei mainosteta Iskelmässä.
Se on kans varma juttu, että kun Jari Sillanpää esiintyy jossain ,niin aina on Iskelmäradio paikalla.
En tiedä hyväksyykö muut tälläistä yhden muutaman artistin suosimista, mutta mulla on ainakin sappi alkanut keittää siihen malliin ,että enää en Iskelmää kuuntele edes vahingossa.
Iskelmäradio ärsyttää ylikaiken !
40
2650
Vastaukset
- Kirsi
toi asia
- Mie vaan
Miksi kuuntelet iskelmäradiota, jos et pidä siitä muusiikista, vaihda kanavaa, niin elämä taas hymyilee =).
- Anne Mattilasta
En ole vielä kyllästynyt Helsinki-Iskelmään.
Harmittaa vieläkin, kun Anne Mattila jäi näkemättä Vihreillä Niityillä.
21-vuotiaana hän on huipulla Apu-lehden jutun mukaan.
Pidän hänen äänestä ja raikkaasta olemuksesta.
Laitan usein laput korville ja nukahdan sitten sänkyyn. Radiokanavan yöllä soittamat ulkomaiset klassikot ovat ihania. Parasta unilääkettä mitä olla saattaa.
Soittolistat tulevat netissä äänestämällä.
En ole käynyt äänestämässä kertaakaan.
Ihastuin keväällä Valot-lauluun. Kyselin asiaa ja sain sanat 50 palstalta. Joku arveli laulajaksi Jorma Kääriäistä.
Nykyään olen kuullut laulun monta kertaa Baddingin esittämänä. Sanat löytyvät radion nettipalstalta.
En ole vieraillut aikaisemmin tällä palstalla.
Mikä lienee. Ajatukseni hyppäsi taas asiasta toiseen.
Ehkä Anne piipahtaa keikalla täälläpäin lähiaikoina. Veikkaan, että hän laulaa vielä pidempään kuin Katri Helena.
- hmh..
Mitä sä selität? :D
"Ärsyttää myös se ,että AINA kun siellä järjestetään jokukilpailu, niin palkintona on liput Jari Sillanpään tai Anne Mattilan konserttiin tai levy. Eiks ne tajuu ,ettei kaikkia kiinnosta mennä kyseisten artistien konserttiin tai saada niiden levyä ?"
Siis samahan se on, oli sitten mikä palkinto tahansa jaossa.
Jos palkintona olisi viikon loma kylpylässä niin eihän sitä lomaa kaikki haluaisi??
Joten aina ei voi miellyttää kaikkia.
Ja joka radiossa lähestulkoon joudutaan soittamaan monta kertaa päivässä sama biisi, sen takia esimerkiksi, että sitä TOIVOTAAN NIIN PALJON.
Juuri edellä kirjoittanut sanoi hyvin; vaihda kanavaa ja älä itke.Itkekää ja kuunnelkaa sitä "sontaradioo", ihan keskenänne vaan, mutta mä en enää kuuntele kuten jo sanoin.
Mä tykkään iskelmämusiikista ja tykkäisin kuunnella radiokanavaa, josta tulee paljon iskelmääkin, mutta ei vaan pysty, kun samoja biisejä/artisteja pakkosyötetään aamusta iltaan.
Sävelradio on paljon parempi, mutta sen huonopuoli on se ,että sieltä tulee aikapaljon kaikenlaista puheohjelmaakin, jota ei sitten taas oikein jaksais kuunnella ( esim.Mökkihöperöt yms. ).
RadionSuomen paikallisradiot on hyviä. Sieltä tulee ihan monipuolista musaa.
- "Anneli Mattila"
Yksinkertainen vinkki sinulle: Älä kuuntele sitä r-asemaa. Kuuntele vaikka NRJ:tä, tms. jolla ei päivästä toiseen soiteta sitä yhtä ja samaa, vaan sitä samaa ja yhtä.
Yksinkertaista - etkö ole hoksannut?!Justiinax kirjoitti:
Hyvä vinkki ! Tätä tietoa mä kaipasinkin .
Kirjoitusvirhe edelliseen otsikkoon.
- rita
Justiinax kirjoitti:
Hyvä vinkki ! Tätä tietoa mä kaipasinkin .
Siellä ei todellakaan soi se sun Tapsas.
- rita
Se että siellä soi ko.artistit johtuu siitä että ovat niin suosittuja ja hyviä :) Ja siitä huolimatta että sinä et heistä tykkää,monet muut tykkää senkin edestä,tahdoit taikka et.Sitä paitsi soi siellä muutkin hyvät ja suositut esim.Kari Tapio.Valitettavasti joskus soittavat myös Tapani Kansaa.
- Masa
Taitaa vaan harmittaa kun Tapsa ei soi niin useesti kuin esim Finladers, Kari Tapio, ym. Matti Eskoa vois olla enemmän..
Se on tulkitsijana aliarvosettu vaik on sata kertaa parempi kuin esim. kansa.
Esa Nieminen sanoi että tällä hetkellä on kaksi ylivoimaista tulkitsijaa: Kari Tapio ja Matti Esko.
TOTTA! Masa kirjoitti:
Taitaa vaan harmittaa kun Tapsa ei soi niin useesti kuin esim Finladers, Kari Tapio, ym. Matti Eskoa vois olla enemmän..
Se on tulkitsijana aliarvosettu vaik on sata kertaa parempi kuin esim. kansa.
Esa Nieminen sanoi että tällä hetkellä on kaksi ylivoimaista tulkitsijaa: Kari Tapio ja Matti Esko.
TOTTA!No, Tapsaa sais soittaa kyllä Iskelmässä enemmän, mutta en mä sitä sillä pelkästään, sillä voinhan mä aina kuunnella levyltä Kansan lauluja.
ärsyttää vaan se artistien ja biisien yksipuolisuus. Eipä siellä pahemmin Rautavaaraa tai Olavi Virtakaan soi.
Matti-Esko ja Kari Tapio ylivoimaiset tulkitsijat ?Hmmm... On kyseiset herrat harastaneet varmaan aikamoista lipomista Esa Niemisen suntaan, koska hän noin on sanonut.- Masa
Justiinax kirjoitti:
No, Tapsaa sais soittaa kyllä Iskelmässä enemmän, mutta en mä sitä sillä pelkästään, sillä voinhan mä aina kuunnella levyltä Kansan lauluja.
ärsyttää vaan se artistien ja biisien yksipuolisuus. Eipä siellä pahemmin Rautavaaraa tai Olavi Virtakaan soi.
Matti-Esko ja Kari Tapio ylivoimaiset tulkitsijat ?Hmmm... On kyseiset herrat harastaneet varmaan aikamoista lipomista Esa Niemisen suntaan, koska hän noin on sanonut.Ei vaan tästä kertoi Jukka Virtanen kirjassan. olivat kuulemma keskustelleet parhaista mies artisti tulkitsijoista ja molemmat päätyivät matti eskoon ja tapioon. Ehkä ovat pätevämpiä arvostelijoita kun sinä värittyneine tapsa mielipiteinesi. mutta makunsa kaikilla...
- nimetön
Vaihda kanavaa tai sulje vastaanotin äläkä paru tollasii juttuja, hyi häpeä!
- Natalia
Joo, samaa mieltä sun kanssa sulkekoon radionsa ja suunsa.
Natalia kirjoitti:
Joo, samaa mieltä sun kanssa sulkekoon radionsa ja suunsa.
Juu, juu. Voin mä radion sulkea, mutta mitäse pitemmän päälle auttaa ? Kun joskus vuoden päästä vaikka seuraavan kerran kuuntelen Iskelmää, niin ihan sama meno jatkuu sillä edelleen. Suomessa on mieletön määrä upeita biisejä, mutat silti täytyy vaan niitä muutamia soittaa päivästä toiseen.
Eihän sekään auta mitään ,jos suljet silmäsi kun kuljet kadulla ja huomaat ,että jotain ihmistä potkitaan. Siihen pitäisi puuttua, kuten tuohon Iskelmäradion ykspuoliseen musiikkiinkin.- tarinaa
Justiinax kirjoitti:
Juu, juu. Voin mä radion sulkea, mutta mitäse pitemmän päälle auttaa ? Kun joskus vuoden päästä vaikka seuraavan kerran kuuntelen Iskelmää, niin ihan sama meno jatkuu sillä edelleen. Suomessa on mieletön määrä upeita biisejä, mutat silti täytyy vaan niitä muutamia soittaa päivästä toiseen.
Eihän sekään auta mitään ,jos suljet silmäsi kun kuljet kadulla ja huomaat ,että jotain ihmistä potkitaan. Siihen pitäisi puuttua, kuten tuohon Iskelmäradion ykspuoliseen musiikkiinkin.Jopas oli vertaus,ei voi olla totta...on kyllä asioilla melkoinen ero.Taidat ottaa iskelmän liian vakavasti :D
tarinaa kirjoitti:
Jopas oli vertaus,ei voi olla totta...on kyllä asioilla melkoinen ero.Taidat ottaa iskelmän liian vakavasti :D
Niin. Kyllä tämä nyt olisi pikapaleverin paikka jos mikä!!!;)
Olen mä yrittänyt Iskelmäradiosta kysyä,että miksei ne soita monipuolisempaa musaa, mutta paskat niiltä mitään vastausta saa, vaikka kuinka nätisti kysyis.- sep2
Justiinax kirjoitti:
Niin. Kyllä tämä nyt olisi pikapaleverin paikka jos mikä!!!;)
Olen mä yrittänyt Iskelmäradiosta kysyä,että miksei ne soita monipuolisempaa musaa, mutta paskat niiltä mitään vastausta saa, vaikka kuinka nätisti kysyis.Iskelmäradion palautteet menevät todennäköisesti suoraan roskakoriin. Turha on odottaa minkäänlaista vastausta ihan asialliseenkin palautteeseen. Paljon parjattu Yle sentään osaa homman huomattavasti tyylikkäämmin.
Hämeenlinnassa toimiva Iskelmä Janne järjestää sentään kuuntelijoille mahdollisuuden toivoa haluamiaan levyjä, ainakin aikaisemmin oli tämä mahdollisuus perjantaisin usean tunnin ajan. Samoin pohjanmaalla kuuluva Iskelmä hakkaa pääkaupunkiseudun Iskelmän mennen tullen.
Tämä on valitettavaa, sillä pääkaupunkiseudulla
löytyisi Iskelmälle kuuntelijoita enemmänkin, ellei ohjelmat olisi niin typeriä. Kuka jaksaa kuulla hokemaa - parhaita kotimaisia ja kevyen musiikin klassikoita - miljoona kertaa päivässä.
- ou jee
Lopeta jo toi valittaminen. Sulla ei ole koskaan
mikään hyvin kun ei T Kansaa soiteta ym...
Radion saa kiinni ja siinä on kanavia joten vaihda kanavaa ja lopeta valittaminen.
Iskelmä soittaa tosi hyvää musiikkia ja monipuolista, mutta HE SOITTAVAT KUNNOLLISTA MUSIIKKIA eikä mitää naukujia !- Iskelmä iskee..
Paskaa siellä soitetaan.
- rita
Väität että AINA on palkintona Jarin tai Annen liput tai levy.Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa.Otappas ensin selvää asiasta ja kirjoita sitten,taatusti ei ole sen useammin kuin jonkun muun suositun artistin.Ja tuo että edelleen AINA on mukas iskelmä paikalla kun Jari esiintyy...hohhoijaa
- Keppi
Toivottavasti sun radiossa toimii kanavan valitsin. Voit vaihtaa kanavaa..ettei tarvi kuunnella kyseistä kanavaa ja valittaa täällä keskustelufoorumissa!
Joo joo, mutta kun se Iskelmä soi joka perkuleen marketissakin taustamusiikkina. En kai mä helevetti sentään voi hyökätä sinne johonkin kahvihuoneeseen tms. säätelemään niitä namikoita javaihtelemaan kanavia? Pitäiskö ottaa korvatulpat kauppaan mukaan? Sitten niitä ei kuitenkaan muista ottaa siinä kassalla korvista pois ja kassatäti luulee hihhuliksi, kun toljottaa vaan siinä tyhmän näköisenä, kun ei kuule mitään.
- .....................
Justiinax kirjoitti:
Joo joo, mutta kun se Iskelmä soi joka perkuleen marketissakin taustamusiikkina. En kai mä helevetti sentään voi hyökätä sinne johonkin kahvihuoneeseen tms. säätelemään niitä namikoita javaihtelemaan kanavia? Pitäiskö ottaa korvatulpat kauppaan mukaan? Sitten niitä ei kuitenkaan muista ottaa siinä kassalla korvista pois ja kassatäti luulee hihhuliksi, kun toljottaa vaan siinä tyhmän näköisenä, kun ei kuule mitään.
NO tyhmähän sä oletkin Justiinax nytkö se vasta sulle selvis?
..................... kirjoitti:
NO tyhmähän sä oletkin Justiinax nytkö se vasta sulle selvis?
No jotain ton suuntasta kommenttia sitä osas taas "pallokorvalta" odottaankin.
Sä kun olet niin fiksu, niin kerroppa nyt mikä auttaisi tuohon yllä olevaan ongelmaan. Eli kun kaupoissa soi aina Iskelmä, eikä sitä jaksaisi kuulla, niin mitä pitäisi tehdä ?- voi voi
Justiinax kirjoitti:
No jotain ton suuntasta kommenttia sitä osas taas "pallokorvalta" odottaankin.
Sä kun olet niin fiksu, niin kerroppa nyt mikä auttaisi tuohon yllä olevaan ongelmaan. Eli kun kaupoissa soi aina Iskelmä, eikä sitä jaksaisi kuulla, niin mitä pitäisi tehdä ?On sulla PALLOKORVA Justiina ongelmia kerrakseen.
Voi kun sä hankkisit oman elämän etkä aina jaksa valittaa millon mistäkin mitättömästä asiasta.
Hommaa korvalappusterot ja kun menet kauppaan niin laita Kansa määkiin niin siinä sulle ratkaisu
ongelmaasi. voi voi kirjoitti:
On sulla PALLOKORVA Justiina ongelmia kerrakseen.
Voi kun sä hankkisit oman elämän etkä aina jaksa valittaa millon mistäkin mitättömästä asiasta.
Hommaa korvalappusterot ja kun menet kauppaan niin laita Kansa määkiin niin siinä sulle ratkaisu
ongelmaasi.Minä kiitän tuosta vinkistä... Tosin olisit voinut asian ehkä ystävällisemminkin ilmaista.
- rita
Ihan vaan mielenkiinnosta tuon sun väitteesi vuoksi kun nyt sattuneesta syystä jouduin viettämääm päivän kotona radiota kuunnellen listasin soitetut kipaleet vuorokauden ajalta:Eniten soi Kirka 7 kertaa,Kari Tapio5,Eini4,Jani Vikholm,Finlanders,Eija Kantola,J.Debrezeni,Yölintu 3 kertaa ja Jari Sillanpää,Anne Mattila,Anneli Saaristo,Taikakuu,C.Blogman ja muutamat muut 2 kertaa.
Tuo kuulostaa jo masokistin päiväunelta ! Kirkan rääkymistä 7 kertaa päivässä ja siihen päälle vielä tuo kaikki muu. ARGH!!!
Taidan heittää koko radion jorpakkoon ja pitkälle. Pärkkele senttään !- Iskelmässä
Justiinax kirjoitti:
Tuo kuulostaa jo masokistin päiväunelta ! Kirkan rääkymistä 7 kertaa päivässä ja siihen päälle vielä tuo kaikki muu. ARGH!!!
Taidan heittää koko radion jorpakkoon ja pitkälle. Pärkkele senttään !Siellä soi noin 7 aikaa illalla Tapani "punikki demari" Kansan kalajoen hiekat, arvostustippui kun kuulin että on demari.
Iskelmässä kirjoitti:
Siellä soi noin 7 aikaa illalla Tapani "punikki demari" Kansan kalajoen hiekat, arvostustippui kun kuulin että on demari.
Jaa tuli Tapsan biisi ?Pitäisköhän sittenkin hakea se radio tuolta lepokosta takaisin sisälle...
Tapsa on työläisperheen vesa ja tottkai on itsekkin siksi demari.Se on hyvä !
- myös kyllästynyt
ihmetyttää noi iänikuiset "älä kuuntele, radion voi aina sulkea" nenäkkäät vastaukset.
Vittu asia on sillälailla, että Suomessa ON sekä sanan- että mielipiteenvapaus, ja jokaisella ON oikeus ilmaista mielipiteensä.
Iskelmäradio on Kari Tapio / Mattila /sillanpää radio, valitettavasti.
Olisi niitä muitakin artisteja, joita soittaa. Esim. harvemminkuultuja Eini, Merja Raski, Berit, Juhamatti ym.JUST NÄIN ! :)
Tuohon ei usein soitettujen listaan vois lisäsätä vielä vaikka Tapio Heinosen, Olavi virran, Laila Kinnusen,Tapio Rautavaaran, Kake randelinin ...
Olis tosi piristävää kuulla välillä jotain muitakin artisteja niiden puhkisoitettujen Sillanpäiden, Mattiloiden ym. sijasta.- rita
Tuosta olen aivan samaa mieltä että mielepiteensä saa sanoa,ruikuttaminen on eri asia (joskus eräät kirjoitukset valitettavasti kuulostaa siltä).Ja olen myös sitä mieltä että eniten iskelmässä ärsyttää se ainainen joka väliin rääkäisty mainoslause;iskelmä soittaa parhaita jne...Ihmettelen edelleen miten eräät jaksaa sönköttää tuota Sillanpää,Mattila-puppua.Tuli sen tään tässä Kari Tapio seuraksi.Kuten on tullut todettua nää kyseiset artistit ei soi siellä sen enemmän kuin muutkaan suosituimmat.Kun ette tykkää niistä niin voitte aina väittää mitä haluatte,välittämättä siitä mikä on totta.Ja Eini soi oikeesti usein nykyisin.
- minä
rita kirjoitti:
Tuosta olen aivan samaa mieltä että mielepiteensä saa sanoa,ruikuttaminen on eri asia (joskus eräät kirjoitukset valitettavasti kuulostaa siltä).Ja olen myös sitä mieltä että eniten iskelmässä ärsyttää se ainainen joka väliin rääkäisty mainoslause;iskelmä soittaa parhaita jne...Ihmettelen edelleen miten eräät jaksaa sönköttää tuota Sillanpää,Mattila-puppua.Tuli sen tään tässä Kari Tapio seuraksi.Kuten on tullut todettua nää kyseiset artistit ei soi siellä sen enemmän kuin muutkaan suosituimmat.Kun ette tykkää niistä niin voitte aina väittää mitä haluatte,välittämättä siitä mikä on totta.Ja Eini soi oikeesti usein nykyisin.
Sen takia esim- Eini soi nyt just paljo koska on iskelmäfinlandia- ehdokkaana.. ja Eini ei kyl ihan turhan useesti aiemmin oo soinu. Juttu on vaan niin, että harva pystyy silti ihan koko päivää radiota kuunteleen jolloin formaatti menee niin että joka tunnille odotetaan uusia kuuntelijoita. Sen takia asioita toistetaan ja sen takia just sillä hetkellä tapetilla olevia artisteja soitetaan ja paljo. Kyllä muaki välillä harmittaa ku samoja lauluja ja artisteja tulee aika useasti,mutta minkäs teet ku suurin osa kuuntelijoista tykkää just ja vaan niistä. Ja Tapsasta vielä, hän on äärettömän hieno artisti, mutta uusi tuotanto on ehkä hieman liian klassista iskelmän taajuudelle.. siellä ei tahdo saada soittoaikaa tällaiset "vaikeaa kuunneltavaa"- olevat artistit. Näihin valitettavasti kuuluu myös Anneli Saaristo, Tomi Metsäketo yms. hienot taiteilijat.. että ei kannata kiukkua kasvattaa enempää eikä ainakaan toisianne täällä sättiä, näin se vaan menee ja tuskin Iskelmän formaatti tulee muuttumaan. Aurinkoista kesää kaikille :)
- rita
minä kirjoitti:
Sen takia esim- Eini soi nyt just paljo koska on iskelmäfinlandia- ehdokkaana.. ja Eini ei kyl ihan turhan useesti aiemmin oo soinu. Juttu on vaan niin, että harva pystyy silti ihan koko päivää radiota kuunteleen jolloin formaatti menee niin että joka tunnille odotetaan uusia kuuntelijoita. Sen takia asioita toistetaan ja sen takia just sillä hetkellä tapetilla olevia artisteja soitetaan ja paljo. Kyllä muaki välillä harmittaa ku samoja lauluja ja artisteja tulee aika useasti,mutta minkäs teet ku suurin osa kuuntelijoista tykkää just ja vaan niistä. Ja Tapsasta vielä, hän on äärettömän hieno artisti, mutta uusi tuotanto on ehkä hieman liian klassista iskelmän taajuudelle.. siellä ei tahdo saada soittoaikaa tällaiset "vaikeaa kuunneltavaa"- olevat artistit. Näihin valitettavasti kuuluu myös Anneli Saaristo, Tomi Metsäketo yms. hienot taiteilijat.. että ei kannata kiukkua kasvattaa enempää eikä ainakaan toisianne täällä sättiä, näin se vaan menee ja tuskin Iskelmän formaatti tulee muuttumaan. Aurinkoista kesää kaikille :)
Mikäli luit kirjoitukseni,huomasit ehkä etten puuttunut iskelmäkanavan sisältöön sinänsä,ainoastaan noihin mainoslauseisiin.Siis,en valita siitä mitä soittavat,mutta jos kuuntelee puolueettomasti niin ei voi väittää että nämä edellämainitut astistit olis muita enemmän esillä.Ei kenenkään kannata mokomasta ottaa stressiä :)ei ole niin vakava asia.
- Star
Sananvapaus ja ruikuttaminen on kaksi täysin eri asiaa. Jos noin tekee pahaa kuunnella Iskelmää, niin älä kuuntele! Olosi helpottuu varmasti. Anna silti meidän muiden nauttia Iskelmän parhaista kotimaisista ja kevyen musiikin klassikoista, sillä Iskelmä on maan paras radiokanava ja sen toimittajat ovat todella ammattitaitoisia.
- Iskelmän kuuntelija
Totta kirjoitat star. Iskelmässä tulee hyvää musiikkia ja jos ei ketä kiinnosta niin ei ole pakko kuunnella radiossa löytyy kanavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625229- 954884
- 524035
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493986- 2223873
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283588- 413203
- 522809
- 412377