Jouluviikon Pasanen

Anonyymi-ap

Satu:

"Heillä (vaimon pojan ravintolassa) oli jouluateria tarjolla koko joulukuun, hintaa 86 euroa nokka, ilman juomia... joten katteet on paikallaan, 5555555"
https://ibb.co/0Rnt9KfX

"Mutta laatikoita ei ollut lainkaan kysynnän vuoksi, mutta joululeipä yllätti, sekin tulee heille valmiina.... buffet tyylinen vajaa 40
ruoka-lajia"

____________________________________________________________________________________________
Todellisuus pojan ravintolan sivuilta:

Mitä Faro ravintolan joululounas Helsingissä 2025 sisältää?

Faro ravintolan joululounas 2025 sisältää huolellisesti suunnitellun kolmen ruokalajin menun hintaan 47€/henkilö. Menu rakentuu perinteisistä suomalaisista jouluaineksista, joita on jalostettu modernilla otteella tarjoten mielenkiintoisen makumatkan.

Alkuruoat Graavisiika siianmätimoussella TAI Persimonia mascarponella
L, G (vegaaninen vaihtoehto saatavilla)
Pääruoat Voissa ruskistettua meribassia TAI Grillattua poron ulkofileetä TAI Uunissa paahdettua munakoisoa
Jälkiruoka Tyrnipannacotta
_____________________________________________________________________________________________
Analyysi:

Pasaselle toimitetut ruoat makkarapaloineen on kotoisin ihan tavallisesta Esson baarin lounasbuffetista, mätettynä muovirasioihin. Kyseisen kaltainen lounas maksaa maksimissaan 18 euroa.

Noilla Pasasen kuvan ruoilla ei ole mitään tekemistä Faron kanssa eikä minkään muunkaan laaturavintolan kanssa, vaan ovat lähimpänä kotiruokaa ja eineksiä kaikenlisäksi. Oikeassa ravintolassa perunasalaatit ja muut salaatit tehdään aina itse
ja makkaranpaloja ei varmuudella ole missään ravintolassa jossa jouluruoka maksaa
86 euroa nokka ilman juomia.

Eli vetelit aivan hatusta taas koko tarinan.

Sait ruoka-apua vaimon pojalta Esson buffetista, ostit laatikot Lidlistä ja söit yksin kotona rahin päällä kun ei ole edes ruokapöytää yksiössä. Äläkä hyvä mies laita mitään palavaa hellan päälle, ei ruokia eikä leivinpaperia, se on yleisin tulipalon syy Suomessa. Keittokomerossasi on työtasoa vain 50 senttiä. Ei näkynyt graavisiikaa eikä tyrnipannacottaa Pasasen pöydässä, varsinkaan kun ei ole pöytää.
https://ibb.co/KckQDQbh

9

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pikku kysymys vielä, että olisikos se ollut 3800 euron eläkkeellä olevalla kovakuntoisella miehellä hieman tyylikkäämpää mennä sinne ravintolaan syömään se 86 euron joululounas vaimon kanssa, eikä vetää himassa yksin muovirasioista rahin päällä, kun ei ole ruokapöytää?

• Anonyymi00003

"Kuka nyt viitsii itse laatikoita valmistaa, helvetinmoinen homma... varmaan sinä pysyt moneen muuhunkin asiaan mihin minä ei osallistu"

Mainitsi Posso.

No esimerkiksi meikäläisen äiti ja mummo valmisti kaikki laatikot aina itse, samaten anopit, samaten vaimot, nykyisin minä myös. Meillä ei koskaan syödä eineksiä kotona. Suomessa söin mökillä maksalaatikon, kun teki mieli.

Laakkosella (Pineapple -sportsbar) oli jälleen kerran upea joulubuffet Pattayalla kuvien perusteella ja tupa oli täynnä. Harmi kun ei päässyt paikalle. Laakkonen teki itse laatikot ja salaatit äitinsä kanssa jouluruokia varten.

Joulukalatkin pyydystivät itse lohta lukuunottamatta https://ibb.co/SDK7R76w

Hävettäisi olla täysin joutilas eläkeläisukko joka ei saa itse mitään aikaiseksi. En usko että saa persettäkään pyyhittyä itse, kun olet tuollaiseen kuntoon itsesi laskenut possoilemalla.

2010

• Anonyymi00004

Kuolen nauruun resuperseiden juttuihin, en tiedä kerrotusta ravintolasta yhtään mitään, en varmasti ala tekemään ensimmäistäkään laatikkoruokaa, hommatkaa resuperseet elämä, niin ei tarvitse itkeä palstalla joka helvetin päivä, ja kiitos taas possottelusta, possottelu on varmasti terveen ihmisen merkki, onhan osamaksu miljonääri, mitä tekee hyvällä fyysisellä kunnolla kun pääsi on täysin pehmeä, eikö mene helmiä possoille, 5555555

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kuolen nauruun resuperseiden juttuihin, en tiedä kerrotusta ravintolasta yhtään mitään, en varmasti ala tekemään ensimmäistäkään laatikkoruokaa, hommatkaa resuperseet elämä, niin ei tarvitse itkeä palstalla joka helvetin päivä, ja kiitos taas possottelusta, possottelu on varmasti terveen ihmisen merkki, onhan osamaksu miljonääri, mitä tekee hyvällä fyysisellä kunnolla kun pääsi on täysin pehmeä, eikö mene helmiä possoille, 5555555

Et tietenkään tee laatikoita kun ethän sinä tee mitään muutakaan, ei tarvitse erikseen kertoa. Eikä tehnyt vaimosikaan, koska sanoit että olette tehneet sellaisen päätöksen että ette ala opettelemaan ruoanlaittoa. Nythän hän on Thaimaassa niin menee ne yhteiset ruokailutkin varsin hankalaksi, vakka rahin päälle mahtuisikin pari pikku lautasta.
        Mutta on hienoa että olet sen verran väleissä edes jonkun kanssa, että toi sinulle ruoka-apua jouluksi. Antaminen on joulun idea.
        Luin sattumoisin jättimäisestä tutkimuksesta, jossa seurattiin 137.000 ihmisen elämää 25 vuotta. Kävi ilmi että muistisairaudet ja mielenterveysongelmat olivat ylivoimaisesti yleisimpiä niillä, joilla ei ollut sosiaalista elämää, harrastuksia eikä liikuntaa. Artikkelissa mainittiinkin että erakoituminen on aivoille kaikkein haitallisinta ja ne rappeutuu.

Tuleeko itsellesi mieleen joku erakoitunut henkilö, jolla ei ole sosiaalista elämää, harrastuksia ja hän vihaa liikkumista ja muita ihmisiä, keksii satuja ja äksyilee netissä ja ainoa kaverinsa on mielikuvituskaveri, joka on jostakin traumasta peruja?
        Minulle tulee yksi mieleen.

Kerropas nyt kuitenkin vielä että mikä on se 86 euron joululounasravintola, josta puhuit?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Et tietenkään tee laatikoita kun ethän sinä tee mitään muutakaan, ei tarvitse erikseen kertoa. Eikä tehnyt vaimosikaan, koska sanoit että olette tehneet sellaisen päätöksen että ette ala opettelemaan ruoanlaittoa. Nythän hän on Thaimaassa niin menee ne yhteiset ruokailutkin varsin hankalaksi, vakka rahin päälle mahtuisikin pari pikku lautasta.
        Mutta on hienoa että olet sen verran väleissä edes jonkun kanssa, että toi sinulle ruoka-apua jouluksi. Antaminen on joulun idea.
        Luin sattumoisin jättimäisestä tutkimuksesta, jossa seurattiin 137.000 ihmisen elämää 25 vuotta. Kävi ilmi että muistisairaudet ja mielenterveysongelmat olivat ylivoimaisesti yleisimpiä niillä, joilla ei ollut sosiaalista elämää, harrastuksia eikä liikuntaa. Artikkelissa mainittiinkin että erakoituminen on aivoille kaikkein haitallisinta ja ne rappeutuu.

Tuleeko itsellesi mieleen joku erakoitunut henkilö, jolla ei ole sosiaalista elämää, harrastuksia ja hän vihaa liikkumista ja muita ihmisiä, keksii satuja ja äksyilee netissä ja ainoa kaverinsa on mielikuvituskaveri, joka on jostakin traumasta peruja?
        Minulle tulee yksi mieleen.

Kerropas nyt kuitenkin vielä että mikä on se 86 euron joululounasravintola, josta puhuit?

Mainitsen vielä että meillä vaimo teki lasten piltitkin itse, kun olivat piltti-iässä. Ei tarvinnut tehtaan tuotteita syöttää. Mitä ihmettä kukaan tekee sellaisella vaimolla, joka sinulla Pasanen oli? Ei kerta kaikkiaan mitään käyttöä, kun et pannakaan halua.
        Olen hänen puolestaan todella onnellinen että sai vapautensa. Parhaat vuotensa antoi kenties maailman sekavimmalle höperölle, jolta ei vahingossakaan tule totuuden sanaa suusta.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mainitsen vielä että meillä vaimo teki lasten piltitkin itse, kun olivat piltti-iässä. Ei tarvinnut tehtaan tuotteita syöttää. Mitä ihmettä kukaan tekee sellaisella vaimolla, joka sinulla Pasanen oli? Ei kerta kaikkiaan mitään käyttöä, kun et pannakaan halua.
        Olen hänen puolestaan todella onnellinen että sai vapautensa. Parhaat vuotensa antoi kenties maailman sekavimmalle höperölle, jolta ei vahingossakaan tule totuuden sanaa suusta.

Oli, mistä sinä resupekka ammennat noita juttujasi, on edelleenkin ensi kesänä taitaa olla 27 vuotishääpäivä... 55555, hullu saa olla mutta ei tyhmä, 555555

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Antaa akkojen tehdä pilttinsä, meillä ei tehty, ne ostettiin kaupasta, parasta oli hedelmä piltit, muuten 2010 hienoa että olet valinnut thaimaan ja buddhalaisuuden, siellä saat aina uuden vaihtoehdon kuin olet elämäsi sotkenut, harmi vaan että mielenterveysongelmat tuovat varsin huonon karman, ja kun sellaiseen uskot, seuraava kierroksesi voi olla nelijalkaisena, mutta onhan thaimaassa kulkukoiria todella paljon, kun haluat olla kallion kuningas, ja se on selvää että mielenterveytesi on varsin heikolla tasolla, possottelija... hauskaa että keksit tuonkin herjan kun kotkassa asuessani 22 vuotiaaksi, söin posson silloin tällöin yleensä kyllä lihapiirakan, sen jälkeen en ole syönyt kuin alle 10 possoa... 40 vuoden aikana... 5555555

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Antaa akkojen tehdä pilttinsä, meillä ei tehty, ne ostettiin kaupasta, parasta oli hedelmä piltit, muuten 2010 hienoa että olet valinnut thaimaan ja buddhalaisuuden, siellä saat aina uuden vaihtoehdon kuin olet elämäsi sotkenut, harmi vaan että mielenterveysongelmat tuovat varsin huonon karman, ja kun sellaiseen uskot, seuraava kierroksesi voi olla nelijalkaisena, mutta onhan thaimaassa kulkukoiria todella paljon, kun haluat olla kallion kuningas, ja se on selvää että mielenterveytesi on varsin heikolla tasolla, possottelija... hauskaa että keksit tuonkin herjan kun kotkassa asuessani 22 vuotiaaksi, söin posson silloin tällöin yleensä kyllä lihapiirakan, sen jälkeen en ole syönyt kuin alle 10 possoa... 40 vuoden aikana... 5555555

Possopasanen tykkää vitosista kuten muutkin teinit.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Possopasanen tykkää vitosista kuten muutkin teinit.

Tykkää myös hedelmäpilteistä, kun niitä pystyy syömään ilman tekareitakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      18
      4897
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      85
      4341
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      265
      3596
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      106
      3074
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      41
      2633
    6. 25
      1978
    7. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      7
      1815
    8. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      99
      1733
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      230
      1705
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      71
      1641
    Aihe