1.Työtön kummitus (lama-ajan Tapio rautavaara-tyylinen akustinen rock -pala joka aina mieluisaa kuunneltavaa)
2.Erotomania(sanojen vuoksi en jaksa tätä kuunnella mut sävellyksen osalta on kyllä mainiota aika kasarityylistä heavytyylistä rokkia)
3.Mönkiäslaulu(melko psykedeelistä menoo jossa teksti on myös huipputasoa kuten sovitus ja sävellys sekä Paten tulkinta)
4.Kellot lyö(pienet final countdown -vaikutteet mutta vain pienet ja kappale on heavy-osastoa)
5.Lauri Lutavuori(onnistuneimpia popedan aarteita laajasta Popedan tuotannosta)
työtön kummitus hyvinsoinnutettua akustisella kitaralla. Melodiantahtilaji muuttaa lopussa hieman muotoaan. Kappaleesta on myös liveversio live at the BBC julkaisulla. Alkuperäisversio löytyy hönöltä. Tunnelmaa luo paten tulkinta.
Erotomania ison melodialinjan biisi. Paremmilla sanoilla ois voinu nousta popeda-klassikoksi.
Mönkiäislaulussa käytetty apuvälineenä mehupilliä jolla puhaltavat kuplia joista tulee se kuplan ääni-efekti. Kertosäe lallalalla lallallal lallallallaa -kohta ja väliosa jäävät hyvin mieleen jossa melodianlaji muuttaa muotoasuaan. Lallatus kertosäe pienet lastenlaulu-vibat minuun saa aikaan.
Kellot lyö isojen estradien biisi selvästi. Kuka tykkää ja kuka ei? Raastavaa tilitystä koko biisin teksti. Kertosäe simppeli "kun kellot lyö" ja final count-down tyylinen kitarakuvio. Sormet käy nopiasti Costellolla että hyvin taipuu aina tilutukseen costellon kitarajutut. Nopea kitarasormi!
Lauri lutavuori kappaleen viehätysvoima piilee kaikissa osioissa biisiä . Kertosäe menee eri sävel ja tahtilajia kuin väliosa mutta siten että kertosäe ei ole häiritsevän paljon erityylisempi kuin väliosa. Yhtenäisyys musassa on aina tärkeää koska muutoin voi mennä korniuden puolelle.
Amatööri-kriitikko arvioimassa Popedan yksittäisiä kappaleita
7
211
Vastaukset
- Anonyymi00001
No niin Ne Juha 1982 miljoonas aloitus taas näistä analyyseista. Samoja biisejä ennenkin puntaroitu. Menepäs nukkumaan nyt.
- Anonyymi00002
Ikävä on kova PAtea.
Oli hieno mies Pate. Huipputyyppi. Sydän oli lämmin ja äijällä oli upea sekoitus äijämäistä karismaa ja herkkää runomiestä.
Terveisin Steelesman10&Juha82 (olen nykyään käyttäjänä www.rateyourmusic.com musasivulla jossa pisteytän levyjä ja leffoja ja all.music.com sivulla pisteytysten lisäksi teen sanallisia arvioita musalevyistä).
Steelesman10 ja Juha82 ovat käyttäjätilini tuolla rateyourmusic.com sivulla koska mulla on siellä tosiaan joo kaksi eri käyttäjätiliä salasana-sekoilujeni takia . Toisella kerralla muistin ottaa yhteyttä ylläpitoon ja sen kautta lähettivät minut takaisin alkuperäiselle juha82-tililleni. - Anonyymi00003
all music.com sivulla siis kirjoitan kokonimelläni joka on Juha Pohjola.
Paten kuoleman vuoksi tein tänne Popeda -sivustolle pari topicia Pateen liittyen. Esim tuolla alapuolella on yksi sellainen jossa ihan vaan muistelen Patea. Joku rekisteröitynyt käyttäjä kirjoitti sinne kommentin. Taitaa siinä topicissa olla yksi kommentti, sen rekisteröityneen käyttäjän. - Anonyymi00004
Ja ai niin kommenttisi ei liikuta minua koska nykyään minulla hyvä itsetunto.
- Anonyymi00005
Osoitat huonoa mauttomuutta Paten kuolemaan liittyvässä postauksessani jossa tarkoitus on muistella Patea niin tuollaiset kommentit eivät kuulu sivistyneeseen kommentointiin.
Onko sulla ollut millainen kotikasvatus?- Anonyymi00006
Hemmetin hyvä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253730
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402722Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532280Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122251Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131749Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191529Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521501- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621241Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951194