19 vuoteen ei ole tuottavuutta ollut!
Kuten tiedämme, aidosti tarvitaan vain kolmannesta duunareista.
Että semmoisia " duunareita"...
Miten saada duunarit tuottamaan
45
598
Vastaukset
- Anonyymi00004
Maalaisten ei kannattaisi kommentoida asioita, joita ei sivistymättömyytensä takia ymmärrä.
Tuottavuus on kiinni ennen kaikkea liiketoimintamallista ja liiketoiminnan kannattavuudesta. Laskennallisesti Supercellin koodarin työn tuottavuus on aivan huippuluokkaa, kun taas tappiota tuottavan strat-upin (jonkalainen Supercelkin oli joskus vuosia sitten) koodarin työn tuottavuus on surkea - itse asiassa negatiivinen. Eikä tämä kerro mitään siitä kumpi tuottaa tuotantokelpoista koodia nopeammin.
P. S.
Koska maatalouden tuottama lisäarvo on pienempi kuin maataloustukien määrä, niin jokaisen maataloudessa työskentelevän tuottavuus on negatiivinen.- Anonyymi00014
Hohhoijaa mitä puppua.
- Anonyymi00028
"P. S.
Koska maatalouden tuottama lisäarvo on pienempi kuin maataloustukien määrä, niin jokaisen maataloudessa työskentelevän tuottavuus on negatiivinen."
Huhhuh mitä potaskaa kirjoittelet. Häpeäisit!
Onko tilastokeskus tuttu? - Anonyymi00038
P. S.
Koska maatalouden tuottama lisäarvo on pienempi kuin maataloustukien määrä, niin jokaisen maataloudessa työskentelevän tuottavuus on negatiivinen."
Maataloustoimialan tuotos on noin 5,5 miljardia. Tuet lienevät noin 1,65 miljardia.
P.S.
Mitenkäs meni noin niinkuin omasta mielestä? - Anonyymi00067
YT neuvottelut vaan ja aina tippuu yksi duunari pois.
- Anonyymi00023
Ja näitähän sitten hyysätään.
- Anonyymi00024
Tairaa olla toiveajattelua jotta työmies alkaas tuottamaan
- Anonyymi00025
Aloitus on taas palstahörhön tuttua pellervolaista potaskaa.
Suomi on usein tuottavuustasoltaan EU-keskiarvon yläpuolella, mutta taakse jäävät monet suuret taloudet kuten Irlanti, Belgia, Alankomaat ja Ruotsi.
Tuottavuus per työtunti tai per työntekijä ovat Eurostatin pääindikaattoreita.
Ne kertovat, kuinka paljon tuotettua arvonlisää (BKT) saadaan aikaan yhtä työtuntia kohti tai yhtä työntekijää kohden.- Anonyymi00026
Ja näitä sitten demut hyyssää.
- Anonyymi00027
"pellervolaista potaskaa"
siis hesalaista?
- Anonyymi00029
Duunarit saadaan kannattaviksi , kieltämällä kännykät työaikana .
- Anonyymi00030
Erinomainen idea! Siitä se lähtee.
- Anonyymi00031
Itse olen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä ja firmani on edelleen hengissä tosin harrastustilassa.
Eläkkeeni lisäksi saan tehdä töitä tietyn verran (2/5).
Kokemus kuitenkin osoitti että työntekijöillä firman pyörittäminen ei onnistu juurikin tuon tuottavuusongelman takia.
Jo ennen eläköitymistä jouduin irtisanomaan lähes kaikki työntekijät jotta taloudellinen tilanne koheni ja sain velat maksettua.
Siis miettikää, ilman työntekijöitä tienasin pirun paljon enemmän.
3 työntekijää söi minun työn tuotosta 70 000€, siis he söivät oman tuottavuutensa lisäksi minun oman työpanoksen lähes täysin.
Kun muutin yhtä ainoaa osa-aluetta eli työntekijämäärää niin kannattavuus nousi 2000€ => 60 000€:n, miten tuossa voi olla työnjohdossa tai firman toimintatavoissa se ongelma?- Anonyymi00032
vai semmosen tarinan nettosaaja pummin piä tälläkertaa tuotti...
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
vai semmosen tarinan nettosaaja pummin piä tälläkertaa tuotti...
Jaa että nettosaaja.
Olen elämäni aikana maksanut tuloveroja n. 450 000€ ja eläkemaksuja n. 400 000€ edestä.
Lisäksi tulee kulutusveroja yms. varmaan tuollaisen 400 000€ edestä.
Jos olen maksanut veroja ja veroluonetisia maksuja 1,2 miljoonaa ja sairasteluuni olen käyttänyt yksityisiä sairaanhoitopalveluja niin minäpä se olen se pahimmasta päästä oleva nettosaaja.
Avaappa vähän sinun nettomaksujasi, ettei vain paljastuisi että itse olet nettosaaja. - Anonyymi00034
nii,
jos olist tehnyt töitä,
etkä vain peräkammarissa haavellut,
minulla jokaisen miehen piti tuottaa vähintään 3X palkkansa verran,
ni sai olla töissä... - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jaa että nettosaaja.
Olen elämäni aikana maksanut tuloveroja n. 450 000€ ja eläkemaksuja n. 400 000€ edestä.
Lisäksi tulee kulutusveroja yms. varmaan tuollaisen 400 000€ edestä.
Jos olen maksanut veroja ja veroluonetisia maksuja 1,2 miljoonaa ja sairasteluuni olen käyttänyt yksityisiä sairaanhoitopalveluja niin minäpä se olen se pahimmasta päästä oleva nettosaaja.
Avaappa vähän sinun nettomaksujasi, ettei vain paljastuisi että itse olet nettosaaja.Lisääkö vielä niiden saamiesi veronmaksajien kustantamien tukien määrät vastaavalta ajalta.
- Anonyymi00042
Anonyymi00035 kirjoitti:
Lisääkö vielä niiden saamiesi veronmaksajien kustantamien tukien määrät vastaavalta ajalta.
Kun rakennusalalle ei oikein ole makseltu tukia enkä ole työllistänyt työllistämistuella kun pakkaavat olemaan sellaisia seisojia.
Joten tuet 0€, voithan sinä sen jonon jatkoksi lisätä jos se oloasi helpottaa. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kun rakennusalalle ei oikein ole makseltu tukia enkä ole työllistänyt työllistämistuella kun pakkaavat olemaan sellaisia seisojia.
Joten tuet 0€, voithan sinä sen jonon jatkoksi lisätä jos se oloasi helpottaa.Oletin sinun olevan maatalousyrittäjä, koska tämä on ’maatila ja metsä’ -palsta.
Sori siitä… - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Oletin sinun olevan maatalousyrittäjä, koska tämä on ’maatila ja metsä’ -palsta.
Sori siitä…Niin, eikös tämä ole "maatila ja metsä"-solvauspalsta?
- Anonyymi00045
nii,
aloittajakin solvaa maatalous"yrittäjiä"... - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
nii,
aloittajakin solvaa maatalous"yrittäjiä"...Näyttää solvaavan duunareita?
- Anonyymi00036
Moninainen ongelma,
kun pääomat ei investoi, vaan lepäilee.
Massa-työttömyys, niin työvoima lepäilee, jne jne.
Ei voi mitään osapuolta vain syyttää..
Olisiko siis systeemi ongelmaa?
- Eräs Tilannekatsaus ;
https://youtu.be/64cF7CKzr40?si=yJGAeyEAFjcL2x6g- Anonyymi00037
Jos maksat työttömyydestä niin saat työttömiä.
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Jos maksat työttömyydestä niin saat työttömiä.
Näin se menee. Työttömyystukien leikkaus on hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi00041
Juuri näin.
Kyse on elinkeinoelämän rakenteestä. Suomessa ei ole investoitu uusiin korken jalostusarvon aloihin, joissa työn tuottavuuskin on paras.
Suomalainen omistaja on kärsimättömän ahne. Jakokelpoinen pääoma kupataan ulos osinkoina eikä yrityksiltä vaadita kasvua eikä niiden anneta sijoittaa voittojaan kasvuun.
- Anonyymi00040
Miten saada turkistarhaus tuottamaan?
Miten saada Vornanen pysymään työssä veronmaksajien piikkiin?
Miten saada kansa maksamaan Tynkkysten koti ja tuleva suurperhe?
Miten taata myös jatko Purran laatuviini maisteluihin verovaroin?
Miten taata että myös jatkossa Willen kännykkä räpläys työajalla maksetaan verovaroin?
Tässä sitä ihmetellään että miten, no velekaa ottamalla. - Anonyymi00047
Siksi duunarien palkat pitäisi huutokaupata. työnantaja voisi järjestää huutokaupan siitä, millä hinnalla kukin duunari on valmis hitsaamaan vaikkapa 100 metriä laivankylkeä. Ja sitten valitaan ne, jotka tekevät sen halvimmalla.
- Anonyymi00048
Ei kun hitasi pistetään hitsaamaan sata metriä sitä' laivan kylkeä ja katsotaan kuka selviää nopeiten ja laadultaan parheiten ja heille annetaan se työpaikka tai parempi palkka.
En ymmärrä miksi hitsarille joka hitsaa samassa ajassa vain 50m ja hänen työtä pitää korjat pitäisi maksaa sama palkka kuin toiselle? - Anonyymi00051
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei kun hitasi pistetään hitsaamaan sata metriä sitä' laivan kylkeä ja katsotaan kuka selviää nopeiten ja laadultaan parheiten ja heille annetaan se työpaikka tai parempi palkka.
En ymmärrä miksi hitsarille joka hitsaa samassa ajassa vain 50m ja hänen työtä pitää korjat pitäisi maksaa sama palkka kuin toiselle?Naurettava ajatuskin, että pienet palkat olisivat edellytys menestykseen. Suomen parhaiten kotimaassa ja kansainvälisesti menestyvät yritykset eivät ole päässeet asemaansa pitämällä palkkatason alhaisena.
- Anonyymi00049
Työn tuottavuus on kiinni ennen kaikkea liiketoimintamallissta. Tämä näkyi hyvin Nokian kukoituksen aikaan. Suomessa työn tuottavuus oli eurooppalaista huippua. Sen jälkeen on ollut alamäkeä kun ei ole investoitu tuottavuuden lisäämiseen.
Jos menestys olisi kiinni alhaisista palkoista, niin Suomi olisi Pohjoismaiden talousihme. Nyt tilanne on kuitenkin tasan toisinpäin. Suomessa on surkeimmat palkat ja taloudessa menee kurjemmin kuin muissa Pohjoismaissa.- Anonyymi00050
Aivan. Ja tuolloin Nokian nousu huipulle ja siellä vuosien olkoonkin, ei varmasti perustunut alhaisiin palkkoihin. Nokialaisethan olivat parhaiten palkattuja Suomessa.
Myöskään Nokian romahdus ei johtunut korkeasta palkkatasosta, vaan yritysjohdon ja tuotekehityksen epäonnistumisista. - Anonyymi00062
Anonyymi00050 kirjoitti:
Aivan. Ja tuolloin Nokian nousu huipulle ja siellä vuosien olkoonkin, ei varmasti perustunut alhaisiin palkkoihin. Nokialaisethan olivat parhaiten palkattuja Suomessa.
Myöskään Nokian romahdus ei johtunut korkeasta palkkatasosta, vaan yritysjohdon ja tuotekehityksen epäonnistumisista.No niin, joko yritysjohto on haukuttu hyvin?
Mulla oli aikoinaan työntekijä jonka nostin työnjohtajaksi.
Hän sai huomattavasti parempaa palkkaa vaikka teki samaa kuin muutkin työntekijät, hän vain otti vastuu työmaista.
Annoin hänelle myös auton vapaaseen käyttöön + muita etuja.
Hän oli huippumies ja sai huippupalkkaa mutta oli siitä huolimatta tuottava, valitettavasti liikenneonnettomuuden takia hän eläköityi.
Muiden duunareiden tuotto ei yltänyt edes omien kulujen peittämiseen vaan itse jouduin painamaan hommia ja myymään materiaalia että sain katettua heidän kulut.
Yhdessä vaiheessa sitten kyllästyin tuohon järjettömyyteen ja tein sen miä olisi pitänyt tehdä jo aikeisemmin, eli työntekijöitä pialle raskaalla kädellä ja alihankkijat peliin.
Oma työtaakka helpottui ja urityksen kannatavuus nousi ja pirusti. - Anonyymi00065
meillä pummin poika kävi työmaalla,
lähti ulvoen,
kun kuuli ettei töissä olosta makseta,
isä kun oli muanvilijelijä eikä äitikään tehnyt mittään...
- Anonyymi00052
Demareista pitää päästä eroon.
- Anonyymi00056
Niitä voisi vaikka lahdata.
- Anonyymi00058
Kamalaa kun duunari ei tuota mitään. Ei työttömällä ole arvoa.
- Anonyymi00059
Etätyökulttuuri ja mukavuudenhalu tuhosi Suomen tuottavuuden.
- Anonyymi00061
20 vuosi ilman duunarin tuottavuutta meneillään.
- Anonyymi00064
Otetaan kännykät pois!!! Sillä tulee tehoa lisää.
- Anonyymi00066
Otetaan palkkaa pois merkittävästi.
- Anonyymi00068
iskä oli muatallous "yrittäjä",
eikä äitikään tehnyt mittään...
- Anonyymi00069
Niiiiiiiiinnnnh,
Antakie rahhoo,
Antakie, antakie.... - Anonyymi00070
Iskä oli duunari,
eikä äiskäkään tehnyt,
mitään.... - Anonyymi00071UUSI
Duunareilla 20 vuoden savotta takana ja uusi ei tuottava kausi alkamassa?
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62459Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant722291- 2001286
- 1121112
- 711088
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig220932Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211909Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10837- 47779
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta52766