Nyt tulee Porin Vapaakirkosta tilaisuus tv7 kanavalla, julistajana Helena Penttilä sokeripalat kaulassa. Naispappeus ei ole raamatunmukaista, ja toisekseen Helena Penttilä mainosti heti alkuun että hän on taas kirjoittanut uuden kirjan, ja se maksaa 20 euroa ja vähän päälle. Kirkko ei ole sellainen paikka mihin tullaan myymään kirjoja liperit kaulassa. Kirkko ei ole markkinapaikka. Eikö hävetä.
Vapaakirkko hoi
16
138
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos kirjan tuotto menee 100% köyhille, sallittakoon julistajalle kirjan markkinointi.Jos menee omaan perscheeseen ne rahat, mainostakoot kadulla kun se kirkko kuuluu kansalle eikä hänelle yksityisesti.
- Anonyymi00002
No kumpaan menee kirjan mahdollinen tuotto? Sillä on iso merkitys.
Naispappeus on tulkintakysymys, kai sen nyt jokainen vähänkin jostakin ymmärtävä ymmärtää.
Uskonasioista on erittäin typerää kiisellä ja ainakin vähintään typerää on väittää, "että minä olen varmasti oikeassa"?
Ihan sama kuin esikoislestadiolainen sanoo, "todellisuus on niin kuin me uskomme"? - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
No kumpaan menee kirjan mahdollinen tuotto? Sillä on iso merkitys.
Naispappeus on tulkintakysymys, kai sen nyt jokainen vähänkin jostakin ymmärtävä ymmärtää.
Uskonasioista on erittäin typerää kiisellä ja ainakin vähintään typerää on väittää, "että minä olen varmasti oikeassa"?
Ihan sama kuin esikoislestadiolainen sanoo, "todellisuus on niin kuin me uskomme"?Lue raamattusi, koska naispappeus ei ole mikään tulkintakysymys. Se on selvästi sanottu.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Lue raamattusi, koska naispappeus ei ole mikään tulkintakysymys. Se on selvästi sanottu.
Ei kai se nyt ihan noin mustavalkoinen asia ole, vaikka jotkut niin uskovat?
- Anonyymi00004
Ei kirkko ole mikään markkinapaikka, riippumatta siitä kuka hyötyy. Sekin sanotaan raamatussa. Nyt ymmärrän miksi kirkon nimi on Vapaakirkko. Usko vapaasti miten haluat, lue vain niitä sivuja mitkä hivelee itsetuntoa ja on hyviä korvasyyhyyn, mutta ei kannata lukea tuomiosivuja niin silloin ei ole tuomiotakaan. Kaikki sopii kun kymmenykset hoituu?
- Anonyymi00007
Mikä hihhuli sinä mahdatkaan olla, Mistä olet uskosi imenyt nahkaasi? Ja varsinkin kalloosi?
Ettei vain esikoislestadiolaisuudesta olisi tuollainen tuomiohenki peräisin? Se on aika julma uskonto, nyt on lapinmaalla kokoukset meneillään, Siellähän tuomitaan kaikki muut kuin sen yhdistyksen, siis maallisen yhdistyksen julistukseen uskovat HELVETTIIN. Niin se on, vaikka mitä muuta väittäisit! - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mikä hihhuli sinä mahdatkaan olla, Mistä olet uskosi imenyt nahkaasi? Ja varsinkin kalloosi?
Ettei vain esikoislestadiolaisuudesta olisi tuollainen tuomiohenki peräisin? Se on aika julma uskonto, nyt on lapinmaalla kokoukset meneillään, Siellähän tuomitaan kaikki muut kuin sen yhdistyksen, siis maallisen yhdistyksen julistukseen uskovat HELVETTIIN. Niin se on, vaikka mitä muuta väittäisit!Raamatun sanassa pitäytyminen ei ole tuomiohenkisyyttä. Pitäisi sen verran olla papiksi ryhtyneenkin tutustunut raamattuun, että tietää mitä siellä sanotaan, ohjeistetaan ja kielletään. Ilmestyskirja selventää miksi nainen ei ole sovelias seurakunnan pääksi, jos ei selvää kieltoa ymmärrä. Liittyy suoraan genesikseeen.
- Anonyymi00006
Nainen voi puhua. Se mitä hän ei voi olla, on seurakunnan johtaja , eikä kuulua vanhimmistoon. Kirjoja saa mainostaa.
- Anonyymi00010
Pienissä seurakunnnissa naiset enemmistönä ei ole miehiä,jotka lukeneet 4-5v teologiaa.Liperit vain luterilaisella seurakunnalla.Yksi sokeripala papinkaulassa.
- Anonyymi00009
Liperit ei kuulu naiselle.
- Anonyymi00011
Uusi kirja 3.10.2021 nauhoite?
- Anonyymi00012
Vastatkaapa MOLEMMAT tai miten monta osapuolta nyt onkaan yhteen helppoon kysymykseen?
-Jos setaporukka tai vastaava ei hyväksy kirkon näkemystä, MIKSI on hyökättävä kirkkoa vastaan sen sijaan että voitte omilla rahoilla perustaa OMAN kirkon laillisesti johon voitte sitten oman porukkanne saada mukaan?
-Jos tarkoituksenne EI OLE tuhota kristinuskoa, perustakaa OMA kirkko ja haalikaa sinne jäsenet itse.
Ei se sen kummoisempaa ole tai vaikeata.Jos asia ei teille käy, olette todistaneet olevanne satanisteja ja katsomme asiaa sitten hieman uusin kasvoin...- Anonyymi00013
Useita seurakuntia jo perustettu,mutta kuinka monta olisi jokaiselle paikka.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Useita seurakuntia jo perustettu,mutta kuinka monta olisi jokaiselle paikka.
Mä vain provoon.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mä vain provoon.
Väittävät jokuset, ettei ole olemassa kuin yksi Jumala. Onko se mies, nainen, värillinen, lesbo, homo, tai jokin muu ehkä eläin.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Väittävät jokuset, ettei ole olemassa kuin yksi Jumala. Onko se mies, nainen, värillinen, lesbo, homo, tai jokin muu ehkä eläin.
Jumala loi MIEHEN omaksi kuvakseen. Siis voi hieman neitejä ketuttaa, mutta mieshän se on. Nainen luotiin miehelle seuraa pitämään,mutta heikkopäinen kun oli, otti sen omenan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest595647Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul964972Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden3473966Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1403262Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma472749- 252088
Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1152035Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri101907- 2481862
Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell821848