Väärä vikadiagnoosi ja turha työ

Anonyymi-ap

Korjaamo vaihtoi etuvetarin turhaan. Outo ääni ei lähtenyt sillä vaihdolla.
Onko korjaamolla millaiset vastuut väärästä vianhausta? Kyseessä kuiteskin 450eur arvoinen turha työ

18

409

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Meinaatko että liikkeen pitää laittaa se vanha vetari takaisin ilman mitään kuluja vai mitä ?

• Anonyymi00005

Tietenkin korjaamon pitää korjata virheensä . Oletko kenties tyhmä ?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tietenkin korjaamon pitää korjata virheensä . Oletko kenties tyhmä ?

Sun tarttee enää todistaa että virhe on tapahtunut.

Tarvitaan varma todistusaineisto siitä, että autosta pois otettu vetoakseli ei pitänyt ääntä.

Äänen lähteitä kun voi vanhassa autossa olla siellä ja täällä, ehkä he korjasivat nyt yhden ja autossasi on vielä pyöränlaakeri ja vetopyörästön hammaskosketus viallisia.

Siinä riittääkin hommaa. Joku korjaamo voi tutkia vetoakselin satasella tai kahdella sitten menet vääntämään asiasta alkuperäisen korjaamon kanssa.

Jos autollasi on ajettu yli 200tkm niin vetoakseli ei missään tapauksessa ole enää uuden veroinen.

Vanhat autot on tee-se-itse materiaalia. On olemassa kolme vaihtoehtoa: korjaat itse, maksat korjaamolle mitä pyytävät tai vaihdat uudempaan autoon.

Edullisin vaihtoehto on tuo ensimmäinen, jolloin pääset myös kokemaan sen, miten helppoa vianhaku ja etenkin äänien etsiminen on.

• Anonyymi00002

Oliko tämä se kiinalainen vetari ja aito halpis pärnänen?

• Anonyymi00003

Mikä on etuvetari?
      Kyselee wanha alan koulut käynyt asentaja ja autoteknikko.

• Anonyymi00004

Et taida olla minkään alan asentaja jos et tuota tiedä?

• Anonyymi00008

Joo, kyseessä siis oli oikean puolimainen etuvetoakseli. Ton enempää en osaa kertoa.
        ap

• Anonyymi00009

Onko siitä nyt jotenkin varma tieto että työ oli turha? Jos se vetari oli kuitenkin jo vaihtokunnossa vaikka ei outoa ääntä poistanutkaan?

• Anonyymi00010

paljon riippuu siitä mitä lukee asiakkaan alle kirjoittamassa työtilauksessa jos siellä lukee veto akselin vaihto niin silloin liike on toiminut täysin oikein jos siellä lukee ylimääräinen ääni alustassa vian etsintä vaihdettu veto akseli mutta ääni kuuluu edelleen niin silloin liike on toiminut vastoin aune ehtoja

• Anonyymi00011

Tyhmähän sinä olet. Vetoakselissa on varmasti ollut välystä tms. kun se on vaihdettu, mutta siellä on vielä jokin toinen väljä osa tai jopa useampiakin josta ääni voi johtua.

• Anonyymi00012

Voisi korjausten hinnat olla vähän toisia jos korjaamo joutuisi korvaamaan kaikki osat ja työt jotka on tehnyt asiakkaan auton korjaamiseksi jos ensimmäinen korjaus ei poista vikaa.

• Anonyymi00013

Asiakas ainakin säästyisi näiltä ylimääräisiltä kuluilta . Heikkoa on ammattitaito jos ei oikeaa vikaa löydetä .

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Asiakas ainakin säästyisi näiltä ylimääräisiltä kuluilta . Heikkoa on ammattitaito jos ei oikeaa vikaa löydetä .

Varmaan ongelma voi olla heikko ammattitaitokin, mutta toisaalta, jos äänilähteen selvittämiseksi joutuu tekemään kolme - neljä tuntia töitä, asentamalla mikrofoneja ympäri autoa ja ajelemalla lenkkiä ja analysoimalla tuloksia, onko asiakas valmis maksamaan siitä että 500 eurolla on saatu selville se, että tuhkakupin kiinnitysmutteri resonoi.

Jos korjaamolle laitettaisiin velvoite että väärästä diagnoosista joudutaan korvauksiin, tuohan johtaa siihen että aletaan tekemään vain töitä, jotka asiakas tilaa. Jätetään vian arvailu auton omistajan tehtäväksi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Varmaan ongelma voi olla heikko ammattitaitokin, mutta toisaalta, jos äänilähteen selvittämiseksi joutuu tekemään kolme - neljä tuntia töitä, asentamalla mikrofoneja ympäri autoa ja ajelemalla lenkkiä ja analysoimalla tuloksia, onko asiakas valmis maksamaan siitä että 500 eurolla on saatu selville se, että tuhkakupin kiinnitysmutteri resonoi.

Jos korjaamolle laitettaisiin velvoite että väärästä diagnoosista joudutaan korvauksiin, tuohan johtaa siihen että aletaan tekemään vain töitä, jotka asiakas tilaa. Jätetään vian arvailu auton omistajan tehtäväksi.

Olen edelleen sitä mieltä , että jos korjaamossa vaihdetaan vääriä osia niin niitä ei tarvitse maksaa . Kyllä ne laakeri , vetoakseli ja kolinaviat löytyy osaavalla korjaamolla ilman mikrofonejakin . Tehdäänkö teidän korjaamolla töitä joita asiakas ei ole tilannut ?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä , että jos korjaamossa vaihdetaan vääriä osia niin niitä ei tarvitse maksaa . Kyllä ne laakeri , vetoakseli ja kolinaviat löytyy osaavalla korjaamolla ilman mikrofonejakin . Tehdäänkö teidän korjaamolla töitä joita asiakas ei ole tilannut ?

Aika monellakin, ellei kaikilla korjaamoilla, vaihdetaan vääriä osia ja asiakas maksaa. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseen siitä, ettei tarvitse maksaa, asia ei vaan mene niin.

Monimutkaiset sähköviat korjataan usein vikakoodien perusteella ja päädytään vaihtamaan osa jota vikakoodi ehdottaa, ja huomataan että vika ei korjaantunut, ja asiakas maksaa.

Olisiko sitten parempi vaihtoehto se, että diagnosoidaan neljä tuntia, tuntihinta 180 euroa ja todetaan että vikakoodin ehdottaman 20 euron osa ei ollutkaan syyllinen vaan vika löytyy toisesta osasta jonka hinta on 30 euroa. Jää asiakkaalle aika paljon kalliimmaksi tuo vaihtoehto kuin kokeilemalla suoraan osan vaihtoa.

Tottakai ne helpot äänilähteet löytyy ilman mikrofonejakin, vaikeat ei meinaa löytyä edes niidenkään avulla, on sitten osaava korjaamo tai ei.

Meillä ei ole korjaamoa joten en osaa vastata tuohon viimeiseen kysymykseesi.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Aika monellakin, ellei kaikilla korjaamoilla, vaihdetaan vääriä osia ja asiakas maksaa. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseen siitä, ettei tarvitse maksaa, asia ei vaan mene niin.

Monimutkaiset sähköviat korjataan usein vikakoodien perusteella ja päädytään vaihtamaan osa jota vikakoodi ehdottaa, ja huomataan että vika ei korjaantunut, ja asiakas maksaa.

Olisiko sitten parempi vaihtoehto se, että diagnosoidaan neljä tuntia, tuntihinta 180 euroa ja todetaan että vikakoodin ehdottaman 20 euron osa ei ollutkaan syyllinen vaan vika löytyy toisesta osasta jonka hinta on 30 euroa. Jää asiakkaalle aika paljon kalliimmaksi tuo vaihtoehto kuin kokeilemalla suoraan osan vaihtoa.

Tottakai ne helpot äänilähteet löytyy ilman mikrofonejakin, vaikeat ei meinaa löytyä edes niidenkään avulla, on sitten osaava korjaamo tai ei.

Meillä ei ole korjaamoa joten en osaa vastata tuohon viimeiseen kysymykseesi.

Olen autoillut n. 47 vuotta . Suurimman osan käytetyillä autoilla . Paljon olen itse autojani korjannut . Kokemukseni korjaamoista on enimmäkseen merkkiliikkeistä . Vielä ei heidän korjauksia ole tarvinut parsia ja viat , myös sähköviat on löytyneen aina kerralla .

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Olen autoillut n. 47 vuotta . Suurimman osan käytetyillä autoilla . Paljon olen itse autojani korjannut . Kokemukseni korjaamoista on enimmäkseen merkkiliikkeistä . Vielä ei heidän korjauksia ole tarvinut parsia ja viat , myös sähköviat on löytyneen aina kerralla .

Kyllä merkkiliikkeetkin virheitä tekevät, itselleni on sellainenkin sattunut kohdalle, ei toki kovin vakava virhe, olivat unohtaneet täyttää jäähdytysjärjestelmän kun olivat vaihtaneet termostaatin.

Kesähelteellä moottori veti lämmöt tappiin, mutta mitään ei rikkoutunut.

Itsetehden, jos ei aina saa parasta, niin tietää ainakin ketä syyttää jos jokin menee pieleen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      80
      1138
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      27
      729
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      11
      702
    4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      695
    5. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      687
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      658
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      645
    8. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      68
      639
    9. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      57
      594
    10. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      25
      593
    11. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      41
      571
    12. 61
      559
    13. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      82
      558
    14. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      46
      540
    15. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      534
    16. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      517
    17. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      492
    18. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      52
      483
    19. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      455
    20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      27
      447
    Aihe