Kävin tt-kuvauksessa,
TT kuvauksen jälkeen sairastuminen
7
171
Vastaukset
- Anonyymi00001
mihin sairastuit?
- Anonyymi00002
TT-kuvauksen jälkeen sairastuminen voi liittyä joko itse tutkimukseen (harvinaiset allergiat varjoaineelle), kuvauksen löydöksiin (jotka voivat aiheuttaa huolta ja vaatia jatkotutkimuksia), tai kyseessä voi olla olemassa oleva, kuvauksessa ilmennyt tai sen yhteydessä havaittu sairaus, mutta itse kuvauksen säteilyannos on pieni ja yleensä turvallinen, vaikka jatkuva useiden TT-kuvausten ottaminen voi kasvattaa pientä elinikäistä syöpäriskiä. Jos koet sairastuneesi tai saat huolestuttavia oireita kuvauksen jälkeen, ota aina yhteyttä hoitavaan lääkäriin tai terveydenhuoltoon.
- Anonyymi00003
TT-kuvauksella ei tarvitse olla mitään tekemistä kuvauksen jälkeen sairastumisen kanssa. TT-kuvaus ei estä kaikkia sairastumisia. TT-kuvauksen jälkeen voit siis sairastua ihan yhtä hyvin kuin ennen kuvausta.
- Anonyymi00004
Varjoaineallergia on tosiasia, vaikkakin harvinaisempi. Se voi aiheuttaa myös vaarallisen reaktion, jos huonosti käy. On otettava tosissaan, jos tulee pahoja oireita kuvauksen jälkeen.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Varjoaineallergia on tosiasia, vaikkakin harvinaisempi. Se voi aiheuttaa myös vaarallisen reaktion, jos huonosti käy. On otettava tosissaan, jos tulee pahoja oireita kuvauksen jälkeen.
Itse olen ollut magneettikuvauksessa useasti ja vain yhden kerran on käytetty varjoainetta ja se oli keuhkojen kuvaus.
Eli kokonaisuudessaan tarkasteluna jos varjoainekuvaus on harvinainen toimenpide ja siinäkin tulee erittäin harvoin ongelmia niin kokonaisuutta katsoen kuvauksen jälkioireet ovat hyvin epätodennäköiset. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Itse olen ollut magneettikuvauksessa useasti ja vain yhden kerran on käytetty varjoainetta ja se oli keuhkojen kuvaus.
Eli kokonaisuudessaan tarkasteluna jos varjoainekuvaus on harvinainen toimenpide ja siinäkin tulee erittäin harvoin ongelmia niin kokonaisuutta katsoen kuvauksen jälkioireet ovat hyvin epätodennäköiset.Kuvaaminen varjoaineen kanssa ei sinänsä ole kovin harvinaista.
Allergiareaktio on harvinaisempi. Mahdollinen allerginen reaktio tulee, jos tulee, yleensä jodin takia, jota varjoaine sisältää. Eli jodiallergisia ei yleensä voida kuvata varjoaineen kanssa.
Kokonaisuutta katsoen suurin osa mistä vain toimenpiteistä menee yleensä hyvin, mutta kaikkihan on silti mahdollista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904