TT kuvauksen jälkeen sairastuminen

Anonyymi-ap

Kävin tt-kuvauksessa,

6

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

mihin sairastuit?

• Anonyymi00002

TT-kuvauksen jälkeen sairastuminen voi liittyä joko itse tutkimukseen (harvinaiset allergiat varjoaineelle), kuvauksen löydöksiin (jotka voivat aiheuttaa huolta ja vaatia jatkotutkimuksia), tai kyseessä voi olla olemassa oleva, kuvauksessa ilmennyt tai sen yhteydessä havaittu sairaus, mutta itse kuvauksen säteilyannos on pieni ja yleensä turvallinen, vaikka jatkuva useiden TT-kuvausten ottaminen voi kasvattaa pientä elinikäistä syöpäriskiä. Jos koet sairastuneesi tai saat huolestuttavia oireita kuvauksen jälkeen, ota aina yhteyttä hoitavaan lääkäriin tai terveydenhuoltoon.

• Anonyymi00003

TT-kuvauksella ei tarvitse olla mitään tekemistä kuvauksen jälkeen sairastumisen kanssa. TT-kuvaus ei estä kaikkia sairastumisia. TT-kuvauksen jälkeen voit siis sairastua ihan yhtä hyvin kuin ennen kuvausta.

• Anonyymi00004

Varjoaineallergia on tosiasia, vaikkakin harvinaisempi. Se voi aiheuttaa myös vaarallisen reaktion, jos huonosti käy. On otettava tosissaan, jos tulee pahoja oireita kuvauksen jälkeen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Varjoaineallergia on tosiasia, vaikkakin harvinaisempi. Se voi aiheuttaa myös vaarallisen reaktion, jos huonosti käy. On otettava tosissaan, jos tulee pahoja oireita kuvauksen jälkeen.

Itse olen ollut magneettikuvauksessa useasti ja vain yhden kerran on käytetty varjoainetta ja se oli keuhkojen kuvaus.
        Eli kokonaisuudessaan tarkasteluna jos varjoainekuvaus on harvinainen toimenpide ja siinäkin tulee erittäin harvoin ongelmia niin kokonaisuutta katsoen kuvauksen jälkioireet ovat hyvin epätodennäköiset.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Itse olen ollut magneettikuvauksessa useasti ja vain yhden kerran on käytetty varjoainetta ja se oli keuhkojen kuvaus.
        Eli kokonaisuudessaan tarkasteluna jos varjoainekuvaus on harvinainen toimenpide ja siinäkin tulee erittäin harvoin ongelmia niin kokonaisuutta katsoen kuvauksen jälkioireet ovat hyvin epätodennäköiset.

Kuvaaminen varjoaineen kanssa ei sinänsä ole kovin harvinaista.
        Allergiareaktio on harvinaisempi. Mahdollinen allerginen reaktio tulee, jos tulee, yleensä jodin takia, jota varjoaine sisältää. Eli jodiallergisia ei yleensä voida kuvata varjoaineen kanssa.
        Kokonaisuutta katsoen suurin osa mistä vain toimenpiteistä menee yleensä hyvin, mutta kaikkihan on silti mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe