Perinteinen kiinalainen lääketiede

Moon

Ei nyt ihan kuulu tälle palstalle, mutta liippaa niin läheltä, joten laitetaan kuitenkin.

Onko kellään kokemusta perinteisestä kiinalaisesta lääketieteestä (PKL)? Itse asiassa en nyt tarkoita shiatsua, akupunktiota tms. vaan kokemuksia PKL:ssä käytetyistä lääkkeistä? Jos on niin millaisia? Tietenkin kuulisin mielelläni myös kokemuksia akupunktiosta, shiatsusta (=akupainanta) jne.

Asia kiinnostaa lähinnä siksi, että olen itse suorittamassa Kiinassa tällä hetkellä opinnäytetyötäni ja vielä on reissua 2 kuukautta jäljellä. Tällä viikolla kävin tuttuni kanssa PKL:n sairaalassa ja sain kyseisiä lääkkeitä. Vaivakseni on diangonosoitu psoriaasi (märkärakkula), joka esiintyy hiuspohjassani, molemmissa kämmenissäni ja jalkapohjassani. Suomessa on kokeiltu valohoitoa, kirnupiimää, tervaa ja ties mitä ilman lopullista helpotusta. Tautini on varsin sitkeä ja ikäisekseni (22) aika paha: kipeät kämmenet hankaloittavat mm. työntekoa ja jalkapohja liikkumista, kun toisinaan ei saa sukkaa jalkaan saati kenkää ilman kivun kyyneleitä. Pahimpina aikoina ei minkäänlainen kävely tullut edes kysymykseen ilman kipua.

Tarinani siksi, että olen melko "hankala tapaus" parannettavaksi ja lukuisten erilaisten kokeilujen jälkeen varsin skeptinen tämänkään onnistumiseen, mutta se jää nähtäväksi. Kiinnostuneet voivat kysellä tehosta 2 viikon kokeilujakson jälkeen ja jo ennen sitä.

PKL:stä kiinnostuneet, ottakaa yhteyttä tämän palstan kautta ja ehkä myöhemmin sähköpostitsekin. Opiskelen amk:n ohella viikonloppuisin tähän liittyvää aihetta (luontaishoitaja: sisältää mm. shiatsua, aroma- ja vyöhyketerapiaa, fytoterapiaa jne.) ja kaikenlainen aiheeseen liittyvä keskustelu kiinnostaa. Niin hyvät kuin huonotkin kokemukset!

2

2624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupuna

      Sain avun märkärakkula psoriaasiin Valmarin kivennäisaineliuoksesta (happo-emästasapaino). Vaikutus näkyi jo 2 viikossa ja nyt 3 vuoden käytön jälkeen olen lähes oireeton. Kannattaa kokeilla.www.valmarin.fi

    • Anonyymi

      Kiinalaisessa lääketieteessä käytetään karhun sappinestettä. Se on otettu elävältä karhuilta ja sen otto aiheuttaa kovaa kipua karhuille. Karhuja pidetään pienessä häkissä jopa 30 vuotta. Tämä on todella julmaa eläimen kidutusta. Aivan kuvottavaa touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe