Nakit uuteenvuoteen ?

Anonyymi-ap

Mutta mikä nakki on se paras nakki?
Colman's Original oli maailman parasta sinappia, mutta sitä ei enää valmisteta. Pitääkö tässä nyt sinapitta nakit syödä?

46

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olikos joku vinkki että älä syö paljoo leikkeleitä ja makkaroita yms. jos haluat elää terveen elämän.

• Anonyymi00002

Jos ny uutenavuotena syö pari nakkia, kuoleekos siihen ?

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jos ny uutenavuotena syö pari nakkia, kuoleekos siihen ?

Kotimaista tarjouksessa 1,95 ja Hanko sinappi.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kotimaista tarjouksessa 1,95 ja Hanko sinappi.

Tuota tuli hankittua 4 pakettia, eli ostorajoituksen verran. Muistini mukaan ihan ok.

• Anonyymi00022
        UUSI

Syö sä vaikka paskaas. Mä syön nakkei

• Anonyymi00004

Uutenavuotena on ollut perinteenä vetää aina kunnon nakit, silmille!

• Anonyymi00005

Kaksipäinen nakki tietysti kun se loppuu voi ottaa toisen.

• Anonyymi00006

Ehdottomasti Kivikylän Wanhanajan nakki ja itse tehty perunasalaatti.

• Anonyymi00007
      UUSI

Useat nakit liiian suolaiset, hyväksi koettu HK Aitonakki, sinappi vaihdellut.

• UUSI

Laitanpa kolmannen kerran jos sitten känäkyisi:
      Snellmanin kuoreton lihaprosentti 90. Turun sinappi vihreä .

• UUSI

Näkyisi siis :).

• Anonyymi00009
        UUSI

Paras, testivoittaja lähes joka testissä. Mutta kokeile sinituubista hanko sinappia.

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Paras, testivoittaja lähes joka testissä. Mutta kokeile sinituubista hanko sinappia.

Hangö sinappiko?

• Anonyymi00010
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Hangö sinappiko?

Hangon herkkusinappi 125g. Ostin kokeeksi viime kesänä, sen jälkeen en ole maistanut muita merkkejä. Jouluna, joka lapselle annoin joululahjaksi pikkukinkun ja ko. Sinapin.

• UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Hangon herkkusinappi 125g. Ostin kokeeksi viime kesänä, sen jälkeen en ole maistanut muita merkkejä. Jouluna, joka lapselle annoin joululahjaksi pikkukinkun ja ko. Sinapin.

Ok. Häytyypä maistaa. Tosin mun suun mukaista on pitkään ollut tuo Turun vihreä mutta eihän se estä muitakin maistamasta.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Ok. Häytyypä maistaa. Tosin mun suun mukaista on pitkään ollut tuo Turun vihreä mutta eihän se estä muitakin maistamasta.

Minä kokeilen sinun suosikkiasi. Muokkaan verkkokauppatilausta lisäämällä yhden tuotteen sinne, samalla yhteushinta kuljetuksineen menee nipinnapin yli 100€.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minä kokeilen sinun suosikkiasi. Muokkaan verkkokauppatilausta lisäämällä yhden tuotteen sinne, samalla yhteushinta kuljetuksineen menee nipinnapin yli 100€.

Viikon ruoat?

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Viikon ruoat?

Siis tuo kysymys minulta

• UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Siis tuo kysymys minulta

Mitä ihm...
        Siis minulta.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Siis tuo kysymys minulta

8 pv, tosin tässä halpa pesuaine ja kahvisuodatin paketti sekä 4rll talouspaperi..

• UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

8 pv, tosin tässä halpa pesuaine ja kahvisuodatin paketti sekä 4rll talouspaperi..

Yhden vai useamman hengen talous?

• Anonyymi00027
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Yhden vai useamman hengen talous?

Yksi mies

• Anonyymi00012
      UUSI

Ennenkuin menette nakkiostoksille,käykää katsomassa sukulaisianne tai ystäviänne myrskyn jälkeisillä myrskyttömillä alueilla ovatko he kunnossa. Hehän eivät pysty vastaamaan puhelinsoittoon ja ei tiedä missä kunnossa he ovat.

• Anonyymi00013
        UUSI

Ei tietenkään myrskyttömillä alueilla, vaan sähköttömillä alueilla.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei tietenkään myrskyttömillä alueilla, vaan sähköttömillä alueilla.

No onneksi useimmilla on kännykässä kuitenkin virtaa. Mutta kyllä muutama nakki kannattaa viedä tuliaisiksi.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

No onneksi useimmilla on kännykässä kuitenkin virtaa. Mutta kyllä muutama nakki kannattaa viedä tuliaisiksi.

Aika monissa nykyasunnoissa on varaava takka.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Aika monissa nykyasunnoissa on varaava takka.

Aha, empä ole yhdessäkään kerrostalossa törmännyt.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aha, empä ole yhdessäkään kerrostalossa törmännyt.

Helsingissä satoja.

• Anonyymi00017
      UUSI

Rieskarulla, eli ruotsalaisittain Tunnbrödsrulle.

Yksinkertaisimmillaan rieskaan kääritty perunamuussi, grillinakit ja halutut lisukkeet ja mausteet, kuten kurkku, salaatti, sinappi ja ketsuppi. Jotkut levittävät voita/margariinia rieskaan ja ripottelevat vähän kuivattua tilliä lisäksi. Tuunata voi vaikka millä tavalla.

https://gartensmutje.de/tunnbroedsrulle/

https://pin.it/CAJviDJ7U

• Anonyymi00021
      UUSI

Wanhan ajan nakit

• UUSI

Minä suosin Suomalaista. Ettäs kehtasivat myydä Turun sinapin tuotemerkin Unileverille 2003. Alunperinhän se oli ehta Turkulainen Jalostajan tuote. Myynnin jälkeen "Turun" sinappia valmistettiin ensin Ruotsissa, sitten Puolassa, nykyään kuulemma Pyhännällä.

No jaa, oikeastaan nykyään tykkään Dijon -tyyppisistä sinapeista.

Nakeiksi valitsin Helsingin makkaratehtaan yönakit. Lihaa 80%.

• Anonyymi00024
      UUSI

Uutenavuonna kunnon nakit silmille niin se suojaa silmiä ja näköä jos käy vahinko raketteja ampuessa.

• UUSI

Niiii. Lampaansuolikuori suojaa silmät hyvin.

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Niiii. Lampaansuolikuori suojaa silmät hyvin.

No jaa, uudenvuoden jälkeen saanemme taas lukea uutisista kuinka monta vammaa syntyi "nakit silmillä" kännikalojen paukuttelun seurauksena.

Mielestäni koko rakettien ampuminen joutaisi kieltää. Miksi meidän pitäisi juhlistaa vuoden vaihtumista kiinalaista pyrotekniikkaa taivaalle ampumalla? Samalla säikyttäen valtavan määrän koti ja muita elämiä.

• UUSI
        MrWise kirjoitti:

No jaa, uudenvuoden jälkeen saanemme taas lukea uutisista kuinka monta vammaa syntyi "nakit silmillä" kännikalojen paukuttelun seurauksena.

Mielestäni koko rakettien ampuminen joutaisi kieltää. Miksi meidän pitäisi juhlistaa vuoden vaihtumista kiinalaista pyrotekniikkaa taivaalle ampumalla? Samalla säikyttäen valtavan määrän koti ja muita elämiä.

Kyllä. Samaa mieltä. Rakettien ampumisen voisi kieltää ainakin yksityishenkilöitä jos ei kaikilta.

Kännikalat ja alaikäiset. Just vasta telkkarissa haastateltiin jotain silmälääkäriä jonka mukaan etenkin nämä keppitulitteet pitäisi kieltää. Pahoja silmä vammoja.

Meillä täällä päin ensimmäiset raketit kuulostaa ammutun jo heti kun niitä alettiin myydä. Ei kukaan pysty valvomaan aikaväliä 18-02. Minulla on pieni koira joka on vielä melko ääniherkkä. Pentuna säikähti kovaa ukkosta ja sen jälkeen uudet vuodet tulitteineenkin ovat olleet yhtä kauhua.

Ei muuta kuin kotona sälekaihtimet kiinni ja telkkarin ääntä isommalle ja itse olla niin ettei tässä mitään hätää. Iltalenkki ennen klo 18 mutta kyllähän joku valopää ampuu raketteja jo ennen sitä.

• Anonyymi00028
      UUSI

Oikeesti vuosi joutaa vaihtua mitä uusi vuosi tuo tullessaan.

• UUSI

Mitä toivoisit sen tuovan?

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

En ihmeempiä, lähinnä seuraan tyttären perhe elämää ostivat omakotitalon kesäpaikan Puumalasta, olen nähnyt paikan. olisi kuulemma mulla käytössä jos haluan.

• UUSI
        Pertikki kirjoitti:

En ihmeempiä, lähinnä seuraan tyttären perhe elämää ostivat omakotitalon kesäpaikan Puumalasta, olen nähnyt paikan. olisi kuulemma mulla käytössä jos haluan.

No haluatko?

• UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Pitänee kattoo tinoista mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Vai kahvinporoistako näkisi tarkemmat tiedot...

En viitsisi synkistellä, mutta vakavasti puhuen luulen ettei nyt hyvältä näytä tulevaisuus miltään osin.

Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.

• UUSI
        MrWise kirjoitti:

Pitänee kattoo tinoista mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Vai kahvinporoistako näkisi tarkemmat tiedot...

En viitsisi synkistellä, mutta vakavasti puhuen luulen ettei nyt hyvältä näytä tulevaisuus miltään osin.

Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.

Tarkennan, että en nyt puhu omasta henk koht tulevaisuudestani, vaan maailman menosta ylipäätään.

• Anonyymi00029
      UUSI
      • UUSI

Luepa tarkemmin mainoksen teksti: tuotteen valmistus lopetettu. Painettu punaisella.

• Anonyymi00030
      UUSI

Milloin nakit ja perunasalaatti tuli suosituksi uudenvuoden juhlapöperönä? Eikö niitä syödä vappuna ja juhannuksenakin.?

• UUSI

Lieneeköhän nuo jotain joulun jämäruokia, joista sitten tullut "perinteisiä" uudenvuoden herkkuja. Helppoa syötävää raskastekoisten jouluruokien jälkeen. Lastenkin herkkua nuo nakit ainakin.

Aika uutta ihan viime vuosikymmenien ruokakulttuuria otaksuisin.

• Anonyymi00031
      UUSI

Jos haluan nakkeja, ostan useimmiten niitä kevytnakkeja, 2euron pakkaus.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      83
      6412
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      444
      4481
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      63
      3654
    4. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      116
      2305
    5. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2285
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      1026
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      69
      980
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      44
      885
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      90
      820
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59