Mutta mikä nakki on se paras nakki?
Colman's Original oli maailman parasta sinappia, mutta sitä ei enää valmisteta. Pitääkö tässä nyt sinapitta nakit syödä?
Nakit uuteenvuoteen ?
46
310
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olikos joku vinkki että älä syö paljoo leikkeleitä ja makkaroita yms. jos haluat elää terveen elämän.
- Anonyymi00002
Jos ny uutenavuotena syö pari nakkia, kuoleekos siihen ?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jos ny uutenavuotena syö pari nakkia, kuoleekos siihen ?
Kotimaista tarjouksessa 1,95 ja Hanko sinappi.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kotimaista tarjouksessa 1,95 ja Hanko sinappi.
Tuota tuli hankittua 4 pakettia, eli ostorajoituksen verran. Muistini mukaan ihan ok.
- Anonyymi00022UUSI
Syö sä vaikka paskaas. Mä syön nakkei
- Anonyymi00004
Uutenavuotena on ollut perinteenä vetää aina kunnon nakit, silmille!
- Anonyymi00005
Kaksipäinen nakki tietysti kun se loppuu voi ottaa toisen.
- Anonyymi00006
Ehdottomasti Kivikylän Wanhanajan nakki ja itse tehty perunasalaatti.
- Anonyymi00007UUSI
Useat nakit liiian suolaiset, hyväksi koettu HK Aitonakki, sinappi vaihdellut.
Laitanpa kolmannen kerran jos sitten känäkyisi:
Snellmanin kuoreton lihaprosentti 90. Turun sinappi vihreä .- Anonyymi00009UUSI
Paras, testivoittaja lähes joka testissä. Mutta kokeile sinituubista hanko sinappia.
Anonyymi00009 kirjoitti:
Paras, testivoittaja lähes joka testissä. Mutta kokeile sinituubista hanko sinappia.
Hangö sinappiko?
- Anonyymi00010UUSI
Siili25 kirjoitti:
Hangö sinappiko?
Hangon herkkusinappi 125g. Ostin kokeeksi viime kesänä, sen jälkeen en ole maistanut muita merkkejä. Jouluna, joka lapselle annoin joululahjaksi pikkukinkun ja ko. Sinapin.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hangon herkkusinappi 125g. Ostin kokeeksi viime kesänä, sen jälkeen en ole maistanut muita merkkejä. Jouluna, joka lapselle annoin joululahjaksi pikkukinkun ja ko. Sinapin.
Ok. Häytyypä maistaa. Tosin mun suun mukaista on pitkään ollut tuo Turun vihreä mutta eihän se estä muitakin maistamasta.
- Anonyymi00015UUSI
Siili25 kirjoitti:
Ok. Häytyypä maistaa. Tosin mun suun mukaista on pitkään ollut tuo Turun vihreä mutta eihän se estä muitakin maistamasta.
Minä kokeilen sinun suosikkiasi. Muokkaan verkkokauppatilausta lisäämällä yhden tuotteen sinne, samalla yhteushinta kuljetuksineen menee nipinnapin yli 100€.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minä kokeilen sinun suosikkiasi. Muokkaan verkkokauppatilausta lisäämällä yhden tuotteen sinne, samalla yhteushinta kuljetuksineen menee nipinnapin yli 100€.
Viikon ruoat?
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Viikon ruoat?
Siis tuo kysymys minulta
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Siis tuo kysymys minulta
8 pv, tosin tässä halpa pesuaine ja kahvisuodatin paketti sekä 4rll talouspaperi..
Anonyymi00025 kirjoitti:
8 pv, tosin tässä halpa pesuaine ja kahvisuodatin paketti sekä 4rll talouspaperi..
Yhden vai useamman hengen talous?
- Anonyymi00027UUSI
Siili25 kirjoitti:
Yhden vai useamman hengen talous?
Yksi mies
- Anonyymi00012UUSI
Ennenkuin menette nakkiostoksille,käykää katsomassa sukulaisianne tai ystäviänne myrskyn jälkeisillä myrskyttömillä alueilla ovatko he kunnossa. Hehän eivät pysty vastaamaan puhelinsoittoon ja ei tiedä missä kunnossa he ovat.
- Anonyymi00013UUSI
Ei tietenkään myrskyttömillä alueilla, vaan sähköttömillä alueilla.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei tietenkään myrskyttömillä alueilla, vaan sähköttömillä alueilla.
No onneksi useimmilla on kännykässä kuitenkin virtaa. Mutta kyllä muutama nakki kannattaa viedä tuliaisiksi.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
No onneksi useimmilla on kännykässä kuitenkin virtaa. Mutta kyllä muutama nakki kannattaa viedä tuliaisiksi.
Aika monissa nykyasunnoissa on varaava takka.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Aika monissa nykyasunnoissa on varaava takka.
Aha, empä ole yhdessäkään kerrostalossa törmännyt.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Aha, empä ole yhdessäkään kerrostalossa törmännyt.
Helsingissä satoja.
- Anonyymi00017UUSI
Rieskarulla, eli ruotsalaisittain Tunnbrödsrulle.
Yksinkertaisimmillaan rieskaan kääritty perunamuussi, grillinakit ja halutut lisukkeet ja mausteet, kuten kurkku, salaatti, sinappi ja ketsuppi. Jotkut levittävät voita/margariinia rieskaan ja ripottelevat vähän kuivattua tilliä lisäksi. Tuunata voi vaikka millä tavalla.
https://gartensmutje.de/tunnbroedsrulle/
https://pin.it/CAJviDJ7U - Anonyymi00021UUSI
Wanhan ajan nakit
Minä suosin Suomalaista. Ettäs kehtasivat myydä Turun sinapin tuotemerkin Unileverille 2003. Alunperinhän se oli ehta Turkulainen Jalostajan tuote. Myynnin jälkeen "Turun" sinappia valmistettiin ensin Ruotsissa, sitten Puolassa, nykyään kuulemma Pyhännällä.
No jaa, oikeastaan nykyään tykkään Dijon -tyyppisistä sinapeista.
Nakeiksi valitsin Helsingin makkaratehtaan yönakit. Lihaa 80%.- Anonyymi00024UUSI
Uutenavuonna kunnon nakit silmille niin se suojaa silmiä ja näköä jos käy vahinko raketteja ampuessa.
Siili25 kirjoitti:
Niiii. Lampaansuolikuori suojaa silmät hyvin.
No jaa, uudenvuoden jälkeen saanemme taas lukea uutisista kuinka monta vammaa syntyi "nakit silmillä" kännikalojen paukuttelun seurauksena.
Mielestäni koko rakettien ampuminen joutaisi kieltää. Miksi meidän pitäisi juhlistaa vuoden vaihtumista kiinalaista pyrotekniikkaa taivaalle ampumalla? Samalla säikyttäen valtavan määrän koti ja muita elämiä.MrWise kirjoitti:
No jaa, uudenvuoden jälkeen saanemme taas lukea uutisista kuinka monta vammaa syntyi "nakit silmillä" kännikalojen paukuttelun seurauksena.
Mielestäni koko rakettien ampuminen joutaisi kieltää. Miksi meidän pitäisi juhlistaa vuoden vaihtumista kiinalaista pyrotekniikkaa taivaalle ampumalla? Samalla säikyttäen valtavan määrän koti ja muita elämiä.Kyllä. Samaa mieltä. Rakettien ampumisen voisi kieltää ainakin yksityishenkilöitä jos ei kaikilta.
Kännikalat ja alaikäiset. Just vasta telkkarissa haastateltiin jotain silmälääkäriä jonka mukaan etenkin nämä keppitulitteet pitäisi kieltää. Pahoja silmä vammoja.
Meillä täällä päin ensimmäiset raketit kuulostaa ammutun jo heti kun niitä alettiin myydä. Ei kukaan pysty valvomaan aikaväliä 18-02. Minulla on pieni koira joka on vielä melko ääniherkkä. Pentuna säikähti kovaa ukkosta ja sen jälkeen uudet vuodet tulitteineenkin ovat olleet yhtä kauhua.
Ei muuta kuin kotona sälekaihtimet kiinni ja telkkarin ääntä isommalle ja itse olla niin ettei tässä mitään hätää. Iltalenkki ennen klo 18 mutta kyllähän joku valopää ampuu raketteja jo ennen sitä.
- Anonyymi00028UUSI
Oikeesti vuosi joutaa vaihtua mitä uusi vuosi tuo tullessaan.
Siili25 kirjoitti:
Mitä toivoisit sen tuovan?
En ihmeempiä, lähinnä seuraan tyttären perhe elämää ostivat omakotitalon kesäpaikan Puumalasta, olen nähnyt paikan. olisi kuulemma mulla käytössä jos haluan.
Pertikki kirjoitti:
En ihmeempiä, lähinnä seuraan tyttären perhe elämää ostivat omakotitalon kesäpaikan Puumalasta, olen nähnyt paikan. olisi kuulemma mulla käytössä jos haluan.
No haluatko?
Siili25 kirjoitti:
Mitä toivoisit sen tuovan?
Pitänee kattoo tinoista mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Vai kahvinporoistako näkisi tarkemmat tiedot...
En viitsisi synkistellä, mutta vakavasti puhuen luulen ettei nyt hyvältä näytä tulevaisuus miltään osin.
Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.MrWise kirjoitti:
Pitänee kattoo tinoista mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Vai kahvinporoistako näkisi tarkemmat tiedot...
En viitsisi synkistellä, mutta vakavasti puhuen luulen ettei nyt hyvältä näytä tulevaisuus miltään osin.
Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.Tarkennan, että en nyt puhu omasta henk koht tulevaisuudestani, vaan maailman menosta ylipäätään.
- Anonyymi00029UUSI
Valmistetaan ja myydään edelleen....
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/colmans-sinappi-150g-original-english-0000096107775 - Anonyymi00030UUSI
Milloin nakit ja perunasalaatti tuli suosituksi uudenvuoden juhlapöperönä? Eikö niitä syödä vappuna ja juhannuksenakin.?
Lieneeköhän nuo jotain joulun jämäruokia, joista sitten tullut "perinteisiä" uudenvuoden herkkuja. Helppoa syötävää raskastekoisten jouluruokien jälkeen. Lastenkin herkkua nuo nakit ainakin.
Aika uutta ihan viime vuosikymmenien ruokakulttuuria otaksuisin.
- Anonyymi00031UUSI
Jos haluan nakkeja, ostan useimmiten niitä kevytnakkeja, 2euron pakkaus.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest836412Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4444481Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön633654Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1162305Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1352285Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m221026En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su69980Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta44885- 90820
- 59715