Mutta mikä nakki on se paras nakki?
Colman's Original oli maailman parasta sinappia, mutta sitä ei enää valmisteta. Pitääkö tässä nyt sinapitta nakit syödä?
Nakit uuteenvuoteen ?
79
637
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olikos joku vinkki että älä syö paljoo leikkeleitä ja makkaroita yms. jos haluat elää terveen elämän.
- Anonyymi00002
Jos ny uutenavuotena syö pari nakkia, kuoleekos siihen ?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jos ny uutenavuotena syö pari nakkia, kuoleekos siihen ?
Kotimaista tarjouksessa 1,95 ja Hanko sinappi.
- Anonyymi00008
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kotimaista tarjouksessa 1,95 ja Hanko sinappi.
Tuota tuli hankittua 4 pakettia, eli ostorajoituksen verran. Muistini mukaan ihan ok.
- Anonyymi00004
Uutenavuotena on ollut perinteenä vetää aina kunnon nakit, silmille!
- Anonyymi00005
Kaksipäinen nakki tietysti kun se loppuu voi ottaa toisen.
- Anonyymi00006
Ehdottomasti Kivikylän Wanhanajan nakki ja itse tehty perunasalaatti.
- Anonyymi00033
Is testasi nakit 27.4.2018. Voittaja wigrenin herkkunakki. Testissä huonoiten menestyi kivikylän wanhanajan nakki, jota testiryhmän kuvaili vaatimattomiksi ja mitään sanattomaksi, vaikka se oli testin lihaisin 91 prosentin lihapitoisuudellaan.
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Is testasi nakit 27.4.2018. Voittaja wigrenin herkkunakki. Testissä huonoiten menestyi kivikylän wanhanajan nakki, jota testiryhmän kuvaili vaatimattomiksi ja mitään sanattomaksi, vaikka se oli testin lihaisin 91 prosentin lihapitoisuudellaan.
8 vuotta myöhemmin kivikylän wanhanajan nakki ykkösenä, näin ne makumieltymykset muuttuu
- Anonyymi00007
Useat nakit liiian suolaiset, hyväksi koettu HK Aitonakki, sinappi vaihdellut.
- Anonyymi00036
Tänään k-supermarketissa tämä 1,99e, pitääpä käydä ostamassa
IS 30.12
"Toiselle sijalle ylsi HK Aitonakki Perinteinen noin 15,2 prosentilla äänistä.
Klassinen napsahtava nakki on ollut suomalaisten suosikki jo vuosikymmenten ajan, kuvailee valmistaja sivuillaan. Nakki on valmistettu suomalaisesta lihasta ja savustettu leppähakkeella. Nakin lihapitoisuus on 68 prosenttia ja makkarankuorena toimii lampaansuoli."
Laitanpa kolmannen kerran jos sitten känäkyisi:
Snellmanin kuoreton lihaprosentti 90. Turun sinappi vihreä .- Anonyymi00009
Paras, testivoittaja lähes joka testissä. Mutta kokeile sinituubista hanko sinappia.
Anonyymi00009 kirjoitti:
Paras, testivoittaja lähes joka testissä. Mutta kokeile sinituubista hanko sinappia.
Hangö sinappiko?
- Anonyymi00010
Siili25 kirjoitti:
Hangö sinappiko?
Hangon herkkusinappi 125g. Ostin kokeeksi viime kesänä, sen jälkeen en ole maistanut muita merkkejä. Jouluna, joka lapselle annoin joululahjaksi pikkukinkun ja ko. Sinapin.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hangon herkkusinappi 125g. Ostin kokeeksi viime kesänä, sen jälkeen en ole maistanut muita merkkejä. Jouluna, joka lapselle annoin joululahjaksi pikkukinkun ja ko. Sinapin.
Ok. Häytyypä maistaa. Tosin mun suun mukaista on pitkään ollut tuo Turun vihreä mutta eihän se estä muitakin maistamasta.
- Anonyymi00015
Siili25 kirjoitti:
Ok. Häytyypä maistaa. Tosin mun suun mukaista on pitkään ollut tuo Turun vihreä mutta eihän se estä muitakin maistamasta.
Minä kokeilen sinun suosikkiasi. Muokkaan verkkokauppatilausta lisäämällä yhden tuotteen sinne, samalla yhteushinta kuljetuksineen menee nipinnapin yli 100€.
- Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minä kokeilen sinun suosikkiasi. Muokkaan verkkokauppatilausta lisäämällä yhden tuotteen sinne, samalla yhteushinta kuljetuksineen menee nipinnapin yli 100€.
Viikon ruoat?
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Viikon ruoat?
Siis tuo kysymys minulta
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Siis tuo kysymys minulta
8 pv, tosin tässä halpa pesuaine ja kahvisuodatin paketti sekä 4rll talouspaperi..
Anonyymi00025 kirjoitti:
8 pv, tosin tässä halpa pesuaine ja kahvisuodatin paketti sekä 4rll talouspaperi..
Yhden vai useamman hengen talous?
- Anonyymi00027
Siili25 kirjoitti:
Yhden vai useamman hengen talous?
Yksi mies
- Anonyymi00012
Ennenkuin menette nakkiostoksille,käykää katsomassa sukulaisianne tai ystäviänne myrskyn jälkeisillä myrskyttömillä alueilla ovatko he kunnossa. Hehän eivät pysty vastaamaan puhelinsoittoon ja ei tiedä missä kunnossa he ovat.
- Anonyymi00013
Ei tietenkään myrskyttömillä alueilla, vaan sähköttömillä alueilla.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei tietenkään myrskyttömillä alueilla, vaan sähköttömillä alueilla.
No onneksi useimmilla on kännykässä kuitenkin virtaa. Mutta kyllä muutama nakki kannattaa viedä tuliaisiksi.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
No onneksi useimmilla on kännykässä kuitenkin virtaa. Mutta kyllä muutama nakki kannattaa viedä tuliaisiksi.
Aika monissa nykyasunnoissa on varaava takka.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Aika monissa nykyasunnoissa on varaava takka.
Aha, empä ole yhdessäkään kerrostalossa törmännyt.
- Anonyymi00026
Anonyymi00018 kirjoitti:
Aha, empä ole yhdessäkään kerrostalossa törmännyt.
Helsingissä satoja.
- Anonyymi00017
Rieskarulla, eli ruotsalaisittain Tunnbrödsrulle.
Yksinkertaisimmillaan rieskaan kääritty perunamuussi, grillinakit ja halutut lisukkeet ja mausteet, kuten kurkku, salaatti, sinappi ja ketsuppi. Jotkut levittävät voita/margariinia rieskaan ja ripottelevat vähän kuivattua tilliä lisäksi. Tuunata voi vaikka millä tavalla.
https://gartensmutje.de/tunnbroedsrulle/
https://pin.it/CAJviDJ7U- Anonyymi00052
Nakit ja muusi, sekä vähän rieskaa.
- Anonyymi00021
Wanhan ajan nakit
Minä suosin Suomalaista. Ettäs kehtasivat myydä Turun sinapin tuotemerkin Unileverille 2003. Alunperinhän se oli ehta Turkulainen Jalostajan tuote. Myynnin jälkeen "Turun" sinappia valmistettiin ensin Ruotsissa, sitten Puolassa, nykyään kuulemma Pyhännällä.
No jaa, oikeastaan nykyään tykkään Dijon -tyyppisistä sinapeista.
Nakeiksi valitsin Helsingin makkaratehtaan yönakit. Lihaa 80%.- Anonyymi00032
7. Sija Helsingin makkaratehtaan yönakki 3.2 prosenttia annetuista äänistä. Voittaja wanhanajan nakki.
- Anonyymi00024
Uutenavuonna kunnon nakit silmille niin se suojaa silmiä ja näköä jos käy vahinko raketteja ampuessa.
Siili25 kirjoitti:
Niiii. Lampaansuolikuori suojaa silmät hyvin.
No jaa, uudenvuoden jälkeen saanemme taas lukea uutisista kuinka monta vammaa syntyi "nakit silmillä" kännikalojen paukuttelun seurauksena.
Mielestäni koko rakettien ampuminen joutaisi kieltää. Miksi meidän pitäisi juhlistaa vuoden vaihtumista kiinalaista pyrotekniikkaa taivaalle ampumalla? Samalla säikyttäen valtavan määrän koti ja muita elämiä.MrWise kirjoitti:
No jaa, uudenvuoden jälkeen saanemme taas lukea uutisista kuinka monta vammaa syntyi "nakit silmillä" kännikalojen paukuttelun seurauksena.
Mielestäni koko rakettien ampuminen joutaisi kieltää. Miksi meidän pitäisi juhlistaa vuoden vaihtumista kiinalaista pyrotekniikkaa taivaalle ampumalla? Samalla säikyttäen valtavan määrän koti ja muita elämiä.Kyllä. Samaa mieltä. Rakettien ampumisen voisi kieltää ainakin yksityishenkilöitä jos ei kaikilta.
Kännikalat ja alaikäiset. Just vasta telkkarissa haastateltiin jotain silmälääkäriä jonka mukaan etenkin nämä keppitulitteet pitäisi kieltää. Pahoja silmä vammoja.
Meillä täällä päin ensimmäiset raketit kuulostaa ammutun jo heti kun niitä alettiin myydä. Ei kukaan pysty valvomaan aikaväliä 18-02. Minulla on pieni koira joka on vielä melko ääniherkkä. Pentuna säikähti kovaa ukkosta ja sen jälkeen uudet vuodet tulitteineenkin ovat olleet yhtä kauhua.
Ei muuta kuin kotona sälekaihtimet kiinni ja telkkarin ääntä isommalle ja itse olla niin ettei tässä mitään hätää. Iltalenkki ennen klo 18 mutta kyllähän joku valopää ampuu raketteja jo ennen sitä.
- Anonyymi00028
Oikeesti vuosi joutaa vaihtua mitä uusi vuosi tuo tullessaan.
Siili25 kirjoitti:
Mitä toivoisit sen tuovan?
En ihmeempiä, lähinnä seuraan tyttären perhe elämää ostivat omakotitalon kesäpaikan Puumalasta, olen nähnyt paikan. olisi kuulemma mulla käytössä jos haluan.
Pertikki kirjoitti:
En ihmeempiä, lähinnä seuraan tyttären perhe elämää ostivat omakotitalon kesäpaikan Puumalasta, olen nähnyt paikan. olisi kuulemma mulla käytössä jos haluan.
No haluatko?
Siili25 kirjoitti:
Mitä toivoisit sen tuovan?
Pitänee kattoo tinoista mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Vai kahvinporoistako näkisi tarkemmat tiedot...
En viitsisi synkistellä, mutta vakavasti puhuen luulen ettei nyt hyvältä näytä tulevaisuus miltään osin.
Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.MrWise kirjoitti:
Pitänee kattoo tinoista mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Vai kahvinporoistako näkisi tarkemmat tiedot...
En viitsisi synkistellä, mutta vakavasti puhuen luulen ettei nyt hyvältä näytä tulevaisuus miltään osin.
Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.Tarkennan, että en nyt puhu omasta henk koht tulevaisuudestani, vaan maailman menosta ylipäätään.
Siili25 kirjoitti:
No haluatko?
No en, tyttären ajatuksia ennenkin.
Nakit ja ranskalaisia perunoita perunasalaattia niin kuin täksi illaksi plus lientä.
Pitäisi rakentaa salaatti kulho muutenkin loppuviikoksi.
Hyvää uutta vuotta sulle ja koirallesi.MrWise kirjoitti:
Olen kyllä parantumaton pessimisti ja skeptikko, toivottavasti yllätyn tulevana vuonna positiivisesti.Ai. Vieläkö tinoja valetaan? Taitaa olla tinojen materiaali muuttunut sitten lyijykiellon. Aikanaan tinojen valanta oli osa uudenvuoden aaton perinteitä mutta ei enää vuosiin jos ei vuodikymmeniin. Viihdettä kai se oli. Kahvinporoista en muista ennustetun.
Puolankalaiset ovat tehneet pessimismistä kuntansa tavaramerkin. Kurjuudesta viihdettä :). Onhan se niinkin että pessimisti ei pety.
Tulevaisuus näyttää miltä näyttää. Häytynee vaan ottaa vastaan mitä tuleman pitää kun yksi pieni ihminen ei sille mitään voi. Muuta kuin omalta ja lähipiirinsä osaltaan tehdä se mikä on realistisesti mahdollista. Siis ei auta jäädä kuitenkaan tuleenkaan makaamaan.Pertikki kirjoitti:
No en, tyttären ajatuksia ennenkin.
Nakit ja ranskalaisia perunoita perunasalaattia niin kuin täksi illaksi plus lientä.
Pitäisi rakentaa salaatti kulho muutenkin loppuviikoksi.
Hyvää uutta vuotta sulle ja koirallesi.Ihanaa että sinulla on tyttäresi perheineen. On turva tietää että on joku johon ottaa tarvittaessakin yhteyttä.
Minä aattelin tehdä itselleni illaksi sellaisen herkkulautasen jossa on omenaa, viinirypäleitä, erilaisia keksejä ja paria laatua joululta jäljellä olevia juustoja. Aikaisemmin nakit ja perunasalaatti tuon meillä asuvan toisen henkilön kanssa ja se ei ole koira 😄.
Liemi minun osaltani rajoittuu Novelle plus multi b+c mango&guavaan. Tuolla toisella on omat liemet kuulokkeet korvilla juhlia uutta vuotta omassa miesluolassaan. Tai onhan minullakin joululta jäljellä alkoholitonta glögiä.
Jos vaikka oikein laittaisi hulinaksi ja kuumentaisi sitä kattilassa mukillisen.
Hyvää Uutta Vuotta 2026 myös Sinulle.
- Anonyymi00029
Valmistetaan ja myydään edelleen....
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/colmans-sinappi-150g-original-english-0000096107775 - Anonyymi00030
Milloin nakit ja perunasalaatti tuli suosituksi uudenvuoden juhlapöperönä? Eikö niitä syödä vappuna ja juhannuksenakin.?
Lieneeköhän nuo jotain joulun jämäruokia, joista sitten tullut "perinteisiä" uudenvuoden herkkuja. Helppoa syötävää raskastekoisten jouluruokien jälkeen. Lastenkin herkkua nuo nakit ainakin.
Aika uutta ihan viime vuosikymmenien ruokakulttuuria otaksuisin.
- Anonyymi00031
Jos haluan nakkeja, ostan useimmiten niitä kevytnakkeja, 2euron pakkaus.
- Anonyymi00034
Keitän nakit Moccamaster -keittimellä.
Parempi idea vois olla lämmittää vesi kiehuvaksi vedenkeittimellä, ja kaataa se (vesi) kattilaan jossa nakit valmiina. Näin syntyy kuumia höyrytettyjä nakkeja...kenties.
- Anonyymi00037
MrWise kirjoitti:
Parempi idea vois olla lämmittää vesi kiehuvaksi vedenkeittimellä, ja kaataa se (vesi) kattilaan jossa nakit valmiina. Näin syntyy kuumia höyrytettyjä nakkeja...kenties.
Pitääkö nakin lämmittäminen olla noin vaikeaa.
Anonyymi00037 kirjoitti:
Pitääkö nakin lämmittäminen olla noin vaikeaa.
No on vedenkeitin parempi kuin moccamaster.
Onko olemassa vielä muitakin lämmitystapoja?- Anonyymi00038
MrWise kirjoitti:
No on vedenkeitin parempi kuin moccamaster.
Onko olemassa vielä muitakin lämmitystapoja?Nakit suodatin pussiin ja riittävän paljon vettä keittimeen.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Nakit suodatin pussiin ja riittävän paljon vettä keittimeen.
Suodatinpussiin.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Nakit suodatin pussiin ja riittävän paljon vettä keittimeen.
Uusi vuosi voi alkaa ilman nakkia
Anonyymi00039 kirjoitti:
Suodatinpussiin.
Joskus nulikkana lämmitettiin lenkkimakkara suoraan verkkovirralla laittamalla sähköjohto makkaran molempiin päihin ja stöpseli seinään. Savua nousi ja makkarakin kai jotenkin lämpeni. Oiskohan tämä kätevä tapa lämmittää nakit?
Ainakin yhtä riskitöntä kuin nakit silmillä rakettien ampuminen.- Anonyymi00042
MrWise kirjoitti:
Joskus nulikkana lämmitettiin lenkkimakkara suoraan verkkovirralla laittamalla sähköjohto makkaran molempiin päihin ja stöpseli seinään. Savua nousi ja makkarakin kai jotenkin lämpeni. Oiskohan tämä kätevä tapa lämmittää nakit?
Ainakin yhtä riskitöntä kuin nakit silmillä rakettien ampuminen.Kerro huomenna miten kävi.
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kerro huomenna miten kävi.
Selvä. Jos ei kuulu mitään, niin huonosti kävi.
- Anonyymi00041
Lisäaineet pilaa lihaisat pötkylät.🤔
- Anonyymi00043
Sopiiko että aloitan uudenvuoden vastaan ottamisen nyt.
MrWise kirjoitti:
Siis korkkaat vuoden avatuksi? Sopiihan se.
Joo korkkasin litran pullon kossua.
Myös nakkeja , perunasalaattia, lisäksi oikeaa ruokaa.
- Anonyymi00044
Tänään oli hyvä tarjous, 560gr. kalkkunanakkeja 1,99e. Ostin.
- Anonyymi00045
Kokeile kalanakkeja, niitä suomalaisen menestysreseptin tuotteita.
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miten ajatuksena yhdistetty kala ja makkara ei oikein nappaa. Ennakkoluuloa ja kaavoihin kangistumista?
- Anonyymi00046
Siili25 kirjoitti:
Miten ajatuksena yhdistetty kala ja makkara ei oikein nappaa. Ennakkoluuloa ja kaavoihin kangistumista?
Nurron kalanakin valmistus lopetettu, lukee kaupparyhmiem sivuilla.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Nurron kalanakin valmistus lopetettu, lukee kaupparyhmiem sivuilla.
Silloin kokeilin, kun tuotetta alettiin myydä kilpailun jälkeen. Paketissa muistaakseni 4 nakkia, yhden pystyin syömään.
- Anonyymi00048
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei kalanakkeja ole kaupassa näkynyt.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei kalanakkeja ole kaupassa näkynyt.
" Tuotteen valmistus lopetettu" lukee k ryhmän tiedotteessa. Nimenomaan Norron valmistaman.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
" Tuotteen valmistus lopetettu" lukee k ryhmän tiedotteessa. Nimenomaan Norron valmistaman.
Voi oliko Nurro
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Voi oliko Nurro
Maku oli ihan kamala, minun mielestä, vaikka Sukula ja kumppanit sitä ylistivät.
- Anonyymi00054
Salaiset viestit ja kuumat deitit odottaa 💦 https://Kristen.hoty.lat/Kristen#/?/?/o4colm5jr
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-196055Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite895682Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin993679- 1253664
- 1261434
- 571367
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1301292- 381089
- 451083
- 261059