Olen aina opettanut, että autoon pitää laittaa hyvää bensaa tai dieseliä, ei mitään huttua, ja

Anonyymi-ap

Olen aina opettanut, että autoon pitää laittaa hyvää bensaa tai dieseliä, ei mitään huttua, ja tankata ajoissa, ettei jää tien poskeen. Talvella varsinkin, kun pakkaset puraisee, ja kesällä pitkillä matkoilla. Itse olen vuosikymmenet tankannut missä sattuu, mutta Teboil on ollut luottopaikka, kun pumput on usein olleet hiljaisempia ja hinta välillä edullisempi. Ei mitään automaattikoneita siinäkään, vaan vanha kunnon letku suoraan tankkiin.No, nyt viime aikoina on ollut sellaista ihmettä, että ajan Teboilille ja pumppu tyhjä. Ensin luulin, että rekka myöhässä, mutta ei – koko tankki loppu. Pojan poika oli mukana yhtenä päivänä, kun ajettiin sinne lähimmälle Teboilille, ja hintataulussa lukee 3,888 euroa litralta. Minä sanoin, että ei hemmetissä, ei makseta tollasta, mutta pojan poika selitti, että se on merkki siitä, että polttoaine on loppu kokonaan. Varmaan joku insinööri keksinyt tuollaisen koodin, kun ei osaa laittaa suoraan "tyhjä" tai "ei bensaa".Sitten pumppu huputettu muovilla, lappu luukulla, että "polttoaine loppu, pahoittelut". Minä työnsin korttia lukijaan, käänsin ja väänsin, mutta ei mitään – kone ei huoli, koska ei ole mitään huolittavaa. Pojan poika nauroi, että pappa, ei siellä ole pisaraakaan jäljellä. Kävimme kolmella eri Teboililla saman päivänä, ja kaikissa sama juttu: tyhjiä pumppuja, valot palaa turhaan, ja autoilijat kiertää pettyneinä pois.Minä sanon, että pirunmoinen vehke nyt tämä pakotteiden ja emoyhtiön sotku. Ensin toimitukset loppuu, sitten tankit tyhjenee, ja nyt asemat sulkeutuu yksi toisensa jälkeen. Meidän perheessä on Skodat jämptisti luotettavia, mutta millä niitä nyt tankkaa, kun lähimpänä ollut Teboil on kiinni? Pitää kiertää Nesteelle tai ABC:lle, missä on jonoa ja hinta korkeampi.Minulla on onneksi talli, jossa voin säilyttää kanisterin varabensaa talven varalle, mutta millä kummalla kerrostalossa asuva sen tekee? Ei millään, jää auton kanssa pulaan.Älkää ihmiset hyvät luottako enää niihin Teboilin pumppuihin – ne on nyt tyhjiä pirun vehkeitä. Tankatkaa ajoissa muualta, ja pitäkää kanisteri mukana, jos mahdollista. Tämä oli tässä, Teboilille ei meidän suku enää aja, vaikka ennen olikin hyvä paikka. Nyt se on vain muisto tyhjistä pumpuista ja 3,888:n hinnoista. Vanha kunnon tapa: tankkaa kun puoli tankkia jäljellä, niin ei jää pulaan.

1

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Premium polttoaine maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      34
      3169
    2. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      63
      2602
    3. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      54
      2409
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1338
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      303
      1263
    6. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1006
    7. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      987
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      100
      982
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      79
      958
    10. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      95
      886
    Aihe