Miksi tunteiden osoittaminen tai niistä kertominen on niin vaikeaa monelle?
Mikä on se kauhein skenaario, jos toinen tietäisi, että sinulla on tunteita häntä kohtaan?
Tunteiden osoittaminen
57
616
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos pitää olla tekemisissä ja tunteet ei ole molemminpuoliset. Se on itselle noloa ja toiselle epämiellyttävää. Ei se ole kauheaa tai muuta vastaavaa, se on realiteetti vaikka kuinka jeesustelisi internetissä.
- Anonyymi00003
Onko noin? Kyllä itse ajattelen, että vaikka pitäisi olla tekemisissä, niin tieto toisen tunteista toisi lähinnä myötätuntoa toista kohtaan ja hänen tunteita kohtaan. Tietysti ihastuneen pitäisi osata myös käyttäytyä niin, ettei jatkuvasti yritä tai tuputa itseään, jos toinen ei tunne samoin. Jos itse olisin/olen siinä tilanteessa, että tunteet on yksipuolisia, niin kokisin sen helpotuksena että saisin kerrottua ja selvyyden, onko toisella tunteita vai ei.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Onko noin? Kyllä itse ajattelen, että vaikka pitäisi olla tekemisissä, niin tieto toisen tunteista toisi lähinnä myötätuntoa toista kohtaan ja hänen tunteita kohtaan. Tietysti ihastuneen pitäisi osata myös käyttäytyä niin, ettei jatkuvasti yritä tai tuputa itseään, jos toinen ei tunne samoin. Jos itse olisin/olen siinä tilanteessa, että tunteet on yksipuolisia, niin kokisin sen helpotuksena että saisin kerrottua ja selvyyden, onko toisella tunteita vai ei.
Voit ajatella mitä haluat.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Voit ajatella mitä haluat.
Niin voin, kiitos kun kerroit :-D!
- Anonyymi00042
Anonyymi00003 kirjoitti:
No se toinen vois jotain mainita, jos toinen vaikuttaisi "tuputtavan" itseään...vai oisko niin ääliö ettei selvittäisi asiaa mitenkään?
- Anonyymi00050
Miksi se on toiselle epämiellyttävää? Jos kuitenkin ihastunut sopeutuu ihan hyvin ja kivasti siihen tietoon että ei ole toiselle samalla lailla kiinnostava.
- Anonyymi00002
Se on tää suomalainen häpeä. Ei osata tutustua ja kaikki on hankalaa vastakkaisen sukupuolen kanssa harvoja tapauksia lukuunottamatta.
-mies, empaatikko, romantikko, idiootti.- Anonyymi00005
Mikä siinä hävettää? Jos järjellä ajattelee, niin miten se että toinen saa tietää, että on erityinen ja häntä kohtaan on lämpimiä tunteita, voisi tuoda mitään negatiivista. Eikö jokainen halua tulla nähdyksi "ihailtuna"? Miten minkään positiivisen voisi ajatella tuottavan jotain negatiivista, jollei nyt olla ihan lapsia tai teinejä, joilta ei voi vielä olettaa kykyä käsitellä tunteita.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mikä siinä hävettää? Jos järjellä ajattelee, niin miten se että toinen saa tietää, että on erityinen ja häntä kohtaan on lämpimiä tunteita, voisi tuoda mitään negatiivista. Eikö jokainen halua tulla nähdyksi "ihailtuna"? Miten minkään positiivisen voisi ajatella tuottavan jotain negatiivista, jollei nyt olla ihan lapsia tai teinejä, joilta ei voi vielä olettaa kykyä käsitellä tunteita.
Tiedän muuten yhdestä paikasta yhden idiootin 😂
- Anonyymi00032
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lisäksi hän voisi olla sekä romantikko, että empaatikko myös, mutta ainakin mies ihan varmuudella, vaikka en housuihin olekaan kurkistanut 😋. Tai sitten voi olla, että mun alkuperäinen intuitio on täysin väärässä ja onkin ihan p*llyreijästä, inhoittava manipulaattori ja kaikkea muuta... ei voi tietää, mutta täältä vinkkelistä teot on olleet...no on mitä on olleet.
- Anonyymi00043
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jos on suhteessa niin menis ns. pieleen jos sais lisää ihastuksia
- Anonyymi00048
Anonyymi00043 kirjoitti:
Jos on suhteessa niin menis ns. pieleen jos sais lisää ihastuksia
No se on eri asia.
- Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
mä tiedän yhdestä paikasta monta idioottia🤣
- Anonyymi00008
Ei minun tarvitse kertoa. Olen joskus aikoinaan kertonut ja tietää kyllä. Turhaa hakata päätä seinään. Jos toinen haluaa vain ystävyyttä, se on sama tasoitella tunteita sitä kohti. Ei se ajatus tunnu niin pahalta. Ei taida kumpikaan kaivata stressiä ja draamaa elämäänsä.
- Anonyymi00011
Tietysti, jos tunteet on jo kerrottu ja on tiedossa, ettei ole molemminpuolista.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tietysti, jos tunteet on jo kerrottu ja on tiedossa, ettei ole molemminpuolista.
Kyllä on tiedossa, ettei ole molemminpuolista. Hiljaisuus on puhunut puolestaan. Parempi nyt kääntää huomio muihin asioihin.
- Anonyymi00009
Pahin skenaario olisi, että toinen kokisi tunteet kiusallisina, eikä haluaisi enää olla tekemisissä.
- Anonyymi00012
Ehkä tilanteessa, jossa tunteet tulee täysin puskista, niin voisi mennä kiusalliseksi. Jotenkin ajattelen, että eikö se ole kiusallisempaa, jos toinen saattaa tietää, mutta asiaa ei sanota ääneen? Onhan meitä tietysti hyvin erilaisia ihmisiä.
- Anonyymi00010
Se vaatisi kahdenkeskeistä aikaa, mutta kumpikaan ei uskalla ottaa sitä askelta.
- Anonyymi00013
Voisiko laitta viestillä, että voidaanko jutella/tavata?
- Anonyymi00015
Miehellä ei ole tunteita naisia kohtaan, ei ollenkaan, vaan on halu/himo. Tämä himon kun menee kertomaan naiselle niin siinä saattaa herkästi alkaa tuomiokellot soittaa.
- Anonyymi00017
No mutta, tässä ei nyt kysyttykään, että jos sinulla on himoja ja niistä kertominen ;-)
- Anonyymi00044
Voihan sillä naisellakin olla vain himo...
- Anonyymi00018
Olen huomannut, että joillain on niin iso ego etteivät kestä torjutuksi tulemista eivätkä siksi uskalla kertoa tai pitävät itseään heikkona jos kokevat tunteita. Jotkut manipuloivat ihmiset puolestaan eivät kerro tunteitaan kun pelkäävät että kerrottua käytetään heitä vastaan kuten he itse ehkä tekidivät. Toki paljon muitakin syitä miksi jotkut ei kerro. Itse olen hyvin avoin eikä se ole itselleni iso juttu jos toinen ei koe samoin tai tunteet ovat lievemmät. Koen helpottuneisuutta kun olen avoin itsestäni ja tunteistani. Jos joku suhtautuu ikävästi niin se kertoo enemmän siitä toisesta. Tärkeää myös olla kippaamatta isoa lastia tunteita kenenkään päälle eli toki huomioitava toinen ja tasapaino.
- Anonyymi00019
No ainakin esim. työpaikoilla tuo aihe on "tabu" numero yksi. Oletteko koskaan kuulleet esim. työyhteisöläisen sanovan olevansa esim. rakastunut. En minäkään.
- Anonyymi00023
No onhan noita parisuhteita ja avioliittoja syntynyt monesti työkavereiden kesken, että ei se nyt niin iso tabu. Ei ne tunteet katso, missä ne syttyy, eikä ne kauheasti välitä monesta muustakaan asiasta :-D onneksi.
- Anonyymi00029
Anonyymi00023 kirjoitti:
No onhan noita parisuhteita ja avioliittoja syntynyt monesti työkavereiden kesken, että ei se nyt niin iso tabu. Ei ne tunteet katso, missä ne syttyy, eikä ne kauheasti välitä monesta muustakaan asiasta :-D onneksi.
Niinpä. Välillä tuntuu missä maailman ajassa eletään vaikka on 2000-luku. sivu
- Anonyymi00030
Varsin moni työkaunotar sanonut tykkäävänsä, rakastavansa, haluavansa minua. Jokunen heistä - olivat naimisissa olleita äitejä - on jopa sanonut että rakastaa minua niin paljon/kovasti että haluaa lapsen kanssani.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Varsin moni työkaunotar sanonut tykkäävänsä, rakastavansa, haluavansa minua. Jokunen heistä - olivat naimisissa olleita äitejä - on jopa sanonut että rakastaa minua niin paljon/kovasti että haluaa lapsen kanssani.
No näin on :-D
mee nyt muualle leikkimään!
- Anonyymi00021
Aloituksen allamakaava kysymys kuuluu että miksi miehet eivät flirttaile wanhusnaisille. Syy on siinä, etteivät miehet ole seksuaalisesti kiinnostuneita wanhusnaisista, me olemme jo jättäneet ainakin yhden sellaisen, kun vaihdevuosivaivojen aiheuttama pihtaaminen alkoi, naisen ollessa 40+ ikänainen.
- Anonyymi00024
Kiitos tästä infopläjäyksestä. Kyllähän se tietysti "miestä" korpee, jos edes se vaihdevuosivaivoista kärsivä (kärsivä muuten huono sana) ei sinua huoli ja joudut poikuutta menettämättä menemään hautaan saakka.
- Anonyymi00027
😆 et sinä ketään ole jättänyt. Sinut on jätetty kun olet noin kuvottava ihminen. Millään vaihdevuosilla ole siinä mitää tekemistä.
- Anonyymi00022
Niitä tunteitahan voi melkoinen kirjo, eikä rakkaus aina ole niistä se päällimmäinen. Kimppuun pusertunutta vyyhteä, jolla voi turhautuneena mätkiä muita ajankuluksi.
- Anonyymi00025
Mitä se kimppu voisi sisältää ja miten sillä kimpulla mätkitään muita?
- Anonyymi00026
Niin, kuten naisten potema miesviha, tunteiden tunne. AP taisi kuitenkin tarkoittaa että miesten pitäisi osoittaa gerontofiliaa hänä kohtaan.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin, kuten naisten potema miesviha, tunteiden tunne. AP taisi kuitenkin tarkoittaa että miesten pitäisi osoittaa gerontofiliaa hänä kohtaan.
Ap:han ei tarkoittanut yhtään mitään, kun kommentti oli joltain ihan muulta.
- Anonyymi00036
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mitä se kimppu voisi sisältää ja miten sillä kimpulla mätkitään muita?
Siellä voi olla pettymystä, suuttumusta, pelkoa, nolostumista, vihaa, inhoa, turhautumista, epäuskoa kaikkien positiivisempien tunteiden päällä.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Siellä voi olla pettymystä, suuttumusta, pelkoa, nolostumista, vihaa, inhoa, turhautumista, epäuskoa kaikkien positiivisempien tunteiden päällä.
Miksi sillä kimpulla mätkitään muita ja miten?
- Anonyymi00033
Se on varmasn se, kun ensin pitää katsoa peiliin, pitäisi olla rehellinen ja kyetä kohtaamaan itsensä. Omata vahvuutta ottaa vastaan myös se, jos tunteet ei kohtaa. Omassa tapauksessa tunteet oli ja ne kerrottiin, mutta ei haluttu elämältä samoja asioita. Sitä varmaan ajan myötä käy varovaisemmaksi tunteittensa osoittamisen kanssa, koska siipeen saaminen sattuu.
- Anonyymi00034
Näin varmaan, mutta auttaahan se eteenpäin menossa, kun asiat on selvät, vaikka se kuinka kirpaisisikin.
- Anonyymi00035
Ei se ole edes mikään kauhein skenaario vaan ihan totta useimmin siihen syyllistyy miehet kuin naiset naiset kostaa si seuraavalle kun eivät pysty kostamaan sille jolle kosto kuuluisi kun ei tuntenut mitään heitä kohtaan alkujaankaan
- Anonyymi00037
Mitä he mielestäsi kostavat?
- Anonyymi00039
Sinulla aloittaja, ei ole koskaan varmaan ollut huono itsetunto?
- Anonyymi00046
Miten mun itsetunto tähän liittyy 🤣? Tämä on kaiketi keskustelupalsta, johon teen aloituksia herättääkseni keskustelua. Oppiakseni ihmisistä, kuullakseni mitä haasteita on ja jos joku niistä vastauksista jotain ajatteli aihetta saisi.
Sinä voit itse valita, mitä luet ja mihin vastailet.
- Anonyymi00040
Veikkaan pelkoa siitä että nainen käyttäisi tunteiden kertomista jollain tavalla negatiivisesti hyödyksi, pilkkaisi tai pitäisi miestä säälittävänä. Järki sanoo ettei kannattaisi edes rakastua ihmiseen josta noin ajattelee.
- Anonyymi00047
Tai sitten se tuntuu siltä, kun et tunne ja kerkeät kehitellä kaikki kauhuskenaariot omassa mielessä.
Kannattaa muistaa, että ihmiset ovat lähtökohtaisesti hyviä ja empatiakykyisiä.
- Anonyymi00041
Väkivalta ja vainoaminen onkin mitä puhtainta romantiikkaa. Herättää tosi lämpimiä tunteita tekijään kohtaan.
Tää oli sarkasmia, ressu. - Anonyymi00045
Niin tai tunteiden osoittaminen yleensäkin. Vaikuttaa siltä että vain harva liikuttuu nykyään. Itse itken melkein silmät päästäni jos on aihetta, joka ei edes liity minuun mitenkään.
Näytin erään mielestäni todella liikuttavan videon surullisestakin asiasta ja näkijä vain pelleili.. Jotenkin hurjaa miten eri lailla me ihmiset nähdään ja koetaan asiat.- Anonyymi00051
Tämä on totta. Itsekin tunnista, että pidättele todella paljon tuota herkempää puoltani ja jotenkin vain nielen sen.
Monella omat kokemukset vaikuttavat siihen minkä kokee tunteita herättäväksi. Olihan omakin suhtautuminen lapsiinkin ennen omien saantia tai ei sitä samalla lailla tunteillut.
Vanhemmista pariskunnista liikutun, kun nään heitä kaupassa 😂 en odota, että muut kokevat näin.
- Anonyymi00049
Ei se niin aina ole. Minä olen yrittänyt näyttää tunteeni hänelle, jotta hän tietäisi, ettei ole yksin tunteidensa kanssa.
- Anonyymi00053
Niin minäkin yritin, mutta ihan vinkkinä miehet ei välttämättä tajua ennen kuin sanoo suoraan, jos silloinkaan 😂
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Niin minäkin yritin, mutta ihan vinkkinä miehet ei välttämättä tajua ennen kuin sanoo suoraan, jos silloinkaan 😂
Miks ei tajua jos sanoo suoraan? Ei kuulosta kovin uskottavalta...
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Miks ei tajua jos sanoo suoraan? Ei kuulosta kovin uskottavalta...
Ei koskaan sanonut suoraan. Enhän niin kirjoittanut.
- Anonyymi00052
Pelko siitä ettei toinen ole sitä mitä toivoisi? Itse tunnen niin voimakasta ulkopuolisuutta, että en löydä edes ystäviä. Kanssani lähentyminen ottaa pitkän ajan, siis että uskallan alkaa kunnolla keskustelemaan. Minuun voi näin aikuisiällä tutustua vain työn kautta, kun en harrasta mitään sosiaalista tai ole kiinnostunut mistään sellaisesta missä olisi pitkään tekemisissä uusien ihmisten kanssa.
- Anonyymi00054
Niin, se riskihän meillä kaikilla on, että toinen on muuta kuin toivoi.
Ehkä voi tutustua odottamatta sen kummempia.
- Anonyymi00058UUSI
Tunteiden osoittaminen on vaikeaa siksi että ne eivät koskaan ole molemminpuoleisia.
Ja sellaisesta seuraa häpeä ettei merkitse tunteiden kohteelle kovinkaan paljoa.
Olo on kuin kertakäyttötuotteella joka viskataan roskiin kun tunteiden kohde ahdistuu. - Anonyymi00059UUSI
Jahtaatko tai painostatko ihastustasi? Löysin hyvän aihetta käsittelevän videon youtubesta,
https://www.youtube.com/watch?v=R18PKrg3ePw
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153