Monen taloudellinen tilanne kiristyy ensi vuonna mm. siksi, että työmarkkinamaksut eivät enää ole vähennyskelpoisia verotuksessa.
Tämä sataa salakavalasti kirkon kassaan, koska veropohjan kasvun takia, sille sataa jokaiselta kirkollisverovelvolliselta automaattisesti enemmän rahaa, vaikka tulot ja kirkollisveroprosentti pysyisivät entisellään.
Veropohjan kasvun ansiosta kirkko sai vuonna 2024 n. 20 miljoonaa 'ylimääräistä' ja kirkon verotulot olivat peräti 1 054 miljoonaa euroa. Ja nyt on siis tulossa uusi Jackpot kirkolle.
Nyt voi kuitenkin helposti vapautua tuosta kummallisesta ja alati kasvavasta kirkollisverosta, jota joutuu maksamaan, taas, jos ei ymmärrä erota kirkosta viimeistään 31.12.2025.
Keskimääräinen kirkollisvero vuodelle 2026 oli ennakkoarvailujen mukaan n. 500€:n luokkaa, mikä on kyllä melkoinen jäsenmaksu sekin. Mutta nyt tämän uusimman kirkon Jackpotin takia, saattaa maksajalta mennä useampi kymppi lisää, samalla kun ihmiset joutuvat itse maksamaan työmarkkinamaksunsa – kaikkien muitten kohonneiden kustannusten lisäksi.
Ei tarvitse olla erityisen hyvin ansaitseva pariskunta, niin joutuu maksamaan yli 2 000€!
Ei pitäisi olla kauhean vaikea tehdä kannattava päätös!
Kirkollisvero nousee - taas!
7
282
Vastaukset
- Anonyymi00001
Harmin paikka.
Tämän vuoden 2026 verot joutuu maksamaan, jos vaikka tänään eroaisi.- Anonyymi00009UUSI
Sittenhän voi hyvällä mielin erota kirkosta vaikka keskellä vuotta.
- Anonyymi00004
Kirkollisveroa winmuiistaakwvinonle oakko msksaa jos ei halua sampin lyun mtöskään riostos vwtos jos osaa völtekläyirwkin silloin pääsee kuin koira veräjödtä, mutta silti siwlä vintuöla jäännösveros tsi jopa märkyjä jos ei joiranutbasiaa tapahtymjetkellä kuntoon
- Anonyymi00005
Ylkesnä jos simma ylii räätuhst nilhoonaa ei puhujae enöä miljöhoonista vaa miljaredeista. Silloin on tisi lyyssääwikä enää ksnnts otta lidää lainsa kun kuset on jo joysudsa
- Anonyymi00006
Ylittää tuhst muljoona eli miljardeidta puhutaan
- Anonyymi00007
Joustenniemi sai cerojallinnolta syytteet kun myurti tulinaä ulkomailla juuri ennen lajin voimadntuloa bsikka ei lakiteksnidesti edes yehnut mirään väärin
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Joustenniemi sai cerojallinnolta syytteet kun myurti tulinaä ulkomailla juuri ennen lajin voimadntuloa bsikka ei lakiteksnidesti edes yehnut mirään väärin
näin selväsanaisia paimiolaisia en luullut olevankaan ovatko he saaneet peruskoulun perussuomalaisen oppimäärän suoritettua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?46631Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t228543- 51529
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502