Ostin vanhan puuveneen jossa on myös vanha Albin bensa-kone. Vene haisee aika pahasti bensalta (ja kait homeelta...). Mistäköhän tuo bensan haju johtuu - olen tukkinut suurin piirtein kaikki mahdollisuudet - ja miten sen hajun saisi pois?
Bensan haju
4
835
Vastaukset
- ja puu
Eli käytetään järkeä. Puu imee kaiken hajun ja aineen itseensä.Eli bensaa on joskus valunut pilssiin ja siitä sitten syvemmälle lautoihin. No ei hätä. Tutki että ei bensaa vuoda mistään tipotellen tai lorona ja senjälkeen kunnon pilsin pesu mäntysuovalla tarpeenvaatiessa useampaan kertaan.Näin on tehty kautta aikojen ainakin matoille.
- saanut
Polttoaineen hajun pois väkiviinaetikalla!
Myös makeavesitankin olen huuhdellut etikan ja sitruunatiivisteen sekoituksella.
Huuhtelu on käsittelyn jälkeen tehty huolellisesti.
Mielestäni homma toimii.
Oletan että puhut asuttavasta/katetusta veneestä.
Mikäli pensamoottori haisee pensaa johtuu se usein mjös siitä että uimuritilassa on pensaa joka haihtuu saastuttaen ympäröivät rakenteet hajullaan. Veikkaan että et pääse hajusaasteesta ennen kuin olet tiivistänyt uimuritilan täysin tiiviiksi ja vienyt sieltä ilmausletkun ulkotilaan. Myös imusarjan imuaukko on vietevä letkun avulla (riittävän iso!) ulkotilaan.- Nimetön
Olen samaa mieltä - kun en kuitenkaan ole moottorimies, niin täytyy yrittää löytää tuo uimuritila... Imusarjan - eli siis kaasuttajan ilmanoton olen vienyt jo pari metrisellä letkulla veneen perätilaan, mutta se ei mielestäni auttanut. Käytin 50mm halkaisijaltaan olevaa hopeista lämppäriletkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172