Monen taloudellinen tilanne kiristyy ensi vuonna mm. siksi, että työmarkkinamaksut eivät enää ole vähennyskelpoisia verotuksessa.
Tämä sataa salakavalasti kirkon kassaan, koska veropohjan kasvun takia, sille sataa jokaiselta kirkollisverovelvolliselta automaattisesti enemmän rahaa, vaikka tulot ja kirkollisveroprosentti pysyisivät entisellään.
Veropohjan kasvun ansiosta kirkko sai vuonna 2024 n. 20 miljoonaa 'ylimääräistä' ja kirkon verotulot olivat peräti 1 054 miljoonaa euroa. Ja nyt on siis tulossa uusi Jackpot kirkolle.
Nyt voi kuitenkin helposti vapautua tuosta kummallisesta ja alati kasvavasta kirkollisverosta, jota joutuu maksamaan, taas, jos ei ymmärrä erota kirkosta viimeistään 31.12.2025.
Keskimääräinen kirkollisvero vuodelle 2026 oli ennakkoarvailujen mukaan n. 500€:n luokkaa, mikä on kyllä melkoinen jäsenmaksu sekin. Mutta nyt tämän uusimman kirkon Jackpotin takia, saattaa maksajalta mennä useampi kymppi lisää, samalla kun ihmiset joutuvat itse maksamaan työmarkkinamaksunsa – kaikkien muitten kohonneiden kustannusten lisäksi.
Ei tarvitse olla erityisen hyvin ansaitseva pariskunta, niin joutuu maksamaan yli 2 000€!
Ei pitäisi olla kauhean vaikea tehdä kannattava päätös!
Kirkollisvero nousee - taas!
16
164
Vastaukset
- Anonyymi00001
Maksakaa tyhmät! Ja mitään ette saa vastineeksi. Kuoltuannekin maksatte että pääsette monttuun. Seurakunta on pelkkä rahastuslaitos.
- Anonyymi00002
Kyllä saa vastineeksi.
Mitä olisi tämä maa ilman kirkkoa ja sen sanomaa!
Maksan ihan mielelläni kirkollisveroa, jotta pysyy tämä maa tolkuillaan.
Totta on, että aina on jotain häikkää, kuten muuallakin maailmassa, mutta niitähän yritetään parannella, jos on aihetta.
Mutta perusarvot on paikoillaan.
Vaikka en hyväksykään kaikkea. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kyllä saa vastineeksi.
Mitä olisi tämä maa ilman kirkkoa ja sen sanomaa!
Maksan ihan mielelläni kirkollisveroa, jotta pysyy tämä maa tolkuillaan.
Totta on, että aina on jotain häikkää, kuten muuallakin maailmassa, mutta niitähän yritetään parannella, jos on aihetta.
Mutta perusarvot on paikoillaan.
Vaikka en hyväksykään kaikkea.Maksa maksa, jos sillä kirkkaamman kruunun luulet saavasi.
Kenenkään elämä ei parane kirkkoa lihottamalla. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Maksa maksa, jos sillä kirkkaamman kruunun luulet saavasi.
Kenenkään elämä ei parane kirkkoa lihottamalla.Joo, saan kirkkaamman kruunun.
Sitä sinä et muuten saa. - Anonyymi00005
Täysin samaa mieltä 👍
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joo, saan kirkkaamman kruunun.
Sitä sinä et muuten saa.Enpä tuota tarvitsekaan, pärjään ihan hyvin ilman kirkkoa ja uskon höpinöitä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joo, saan kirkkaamman kruunun.
Sitä sinä et muuten saa.Kristityillä tuntuu olevan aina niin ylimielinen asenne kaikkeen. "MINÄ maksan kirkollisveroa, MINÄ saan kirkkaamman kruunun kuin sinä." Mistä tämä oikein kumpuaa?
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kristityillä tuntuu olevan aina niin ylimielinen asenne kaikkeen. "MINÄ maksan kirkollisveroa, MINÄ saan kirkkaamman kruunun kuin sinä." Mistä tämä oikein kumpuaa?
Tuo omahyväisyys on yksi syy etten oikein viihdy kirkollisissa piireissä, liian ahdistavaa sakkia. Ikäänkuin pappeja lihottamalla ja kalliita kirkkoja rahoittamalla autuuden saavuttaisi.
- Anonyymi00009
Kuka hölmö maksaa kirkko veroa. Ihan smalla tapaa voit käydä kirkossa vaikka et maksa
- Anonyymi00011
Ei Jumala tarvitse prameita kirkkoja ja koreasti pukeutuneita pappeja, eikä ihmisten rahoja.
Aito usko ei kirkkoja ja pappeja kaipaa, kirkot ovat ulkokultaisuuden temppeleitä ja Jumalan tahdon vastaisia.
- Anonyymi00010
juup,
pitää maksaa, anekauppaa,
kun raha kirstuun kilahtaa,
niin sielu taivaaseen vilahtaa,
ja papiston kymmenykset myös... - Anonyymi00012
Voi nostaa reilusti ei minua ole 32 vuoteen haitannu 1992 erosin kirkosta.Kyllä ne johonkin monttuun minut silti kippaa.
- Anonyymi00013
On vain niin, että kirkkoa tarvitaan tässä maallistuneessa yhteiskunnassa.
Jos te ette itse kannata, niin olkaa edes sen verran fiksuja, että ette tule tänne mainostamaan. Olkaa edes hiljaa.
Mitä olisi Suomen yhteiskunta ilman kirkkoa ja kristinuskoa?
Pakanatouhua.- Anonyymi00014
Vaikka sivistynyt valtio?
- Anonyymi00016
Olisi turhaa höpinää ja löpinää vähemmän.
Kirkko on laumasielujen yhteisö.
- Anonyymi00015
Eurot kolehtiin tipahti ja sielu taivaaseen vilahti.Eivät sielut ainakaan minulle oo huudellu taivaspaikoilta enkä tiedä, että ois muillekkaan maksoi tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836480Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto925377Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143735Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1223375Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1892767Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat742335Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12088Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val451684Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191626- 981346