Monen taloudellinen tilanne kiristyy ensi vuonna mm. siksi, että työmarkkinamaksut eivät enää ole vähennyskelpoisia verotuksessa.
Tämä sataa salakavalasti kirkon kassaan, koska veropohjan kasvun takia, sille sataa jokaiselta kirkollisverovelvolliselta automaattisesti enemmän rahaa, vaikka tulot ja kirkollisveroprosentti pysyisivät entisellään.
Veropohjan kasvun ansiosta kirkko sai vuonna 2024 n. 20 miljoonaa 'ylimääräistä' ja kirkon verotulot olivat peräti 1 054 miljoonaa euroa. Ja nyt on siis tulossa uusi Jackpot kirkolle.
Nyt voi kuitenkin helposti vapautua tuosta kummallisesta ja alati kasvavasta kirkollisverosta, jota joutuu maksamaan, taas, jos ei ymmärrä erota kirkosta viimeistään 31.12.2025.
Keskimääräinen kirkollisvero vuodelle 2026 oli ennakkoarvailujen mukaan n. 500€:n luokkaa, mikä on kyllä melkoinen jäsenmaksu sekin. Mutta nyt tämän uusimman kirkon Jackpotin takia, saattaa maksajalta mennä useampi kymppi lisää, samalla kun ihmiset joutuvat itse maksamaan työmarkkinamaksunsa – kaikkien muitten kohonneiden kustannusten lisäksi.
Ei tarvitse olla erityisen hyvin ansaitseva pariskunta, niin joutuu maksamaan yli 2 000€!
Ei pitäisi olla kauhean vaikea tehdä kannattava päätös!
Ja taas se kirkollisvero nousee!
Anonyymi-ap
3
284
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
No voihan siitä kirkosta erota säästäähän siinä useamman satasen vuodessa, vai mikähän on syy että niitä maksuja pitää maksaa? kun kumminkin hautaus ei ole ilmaista eikä mikään muukaan kirkon taholta.
Sitten taas liittyy takaisin vähän ennen kuolemaa Jos helvettiin joutuminen pelottaa. - Anonyymi00002
Ei haittaa. Minä oon eronnu kirkosta jo 20 vuotta sitten. Mitään en ole sieltä aikuisiällä saanut enkä tarvinnut joten miksi maksaisin tyhjästä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95903
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34604Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 36502
- 25492
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok105458- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427