lutter oli kova

Anonyymi-ap

mies sitä ei myrsky nujertanut se teki selväksi kanssa ihmisille että munkit ovat voittamattomia he elävä yksin kertaista elämää ja hää vuoteessa sanottu tahdon kestää koko elämän nunnaksi ryhtyminen on ainut tie jolla pelastuu avio liitto lupaus munkille on pysyvä ja sitoutumaton politikko ei kestä sota tilannetta ja ydin pommit alkavat paukkua

10

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Katolilaiset voisivat perustella, mihin raamatussa perustuu munkki ja nunna -hommat.

• Anonyymi00002
        UUSI

Anakoreetti, myös 'anakoriitti' tai 'ankoriitti', (englanniksi naispuolinen 'anchoress') (kreikan sanasta anakhoretes 'se joka on vetäytynyt maailmasta', verbistä anakhoreo 'vetäytyä', 'astua syrjään'[1]) tarkoittaa ihmistä, joka uskonnollisista syistä vetäytyy sekulaarista yhteiskunnasta voidakseen viettää intensiivisesti rukoukseen keskittynyttä, askeettista ja olosuhteiden salliessa eukaristiakeskeistä elämää. Termi on käytössä erityisesti eriteltäessä eri (yleensä kristillisen) asketismin muotoja: anakoreetti on vetäytynyt maailmasta yksinäisyyteen osana omaa askeettikilvoitteluaan, kenobiitti puolestaan kilvoittelee yhteisön jäsenenä, nunnana tai munkkina. Näiden lisäksi on myös muita asketismin muotoja, esimerkiksi alkukristillisyydessä mahdollinen kilvoittelutapa oli kotiasketismi, eristäytyminen omaan tai perheen kotiin.

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Anakoreetti, myös 'anakoriitti' tai 'ankoriitti', (englanniksi naispuolinen 'anchoress') (kreikan sanasta anakhoretes 'se joka on vetäytynyt maailmasta', verbistä anakhoreo 'vetäytyä', 'astua syrjään'[1]) tarkoittaa ihmistä, joka uskonnollisista syistä vetäytyy sekulaarista yhteiskunnasta voidakseen viettää intensiivisesti rukoukseen keskittynyttä, askeettista ja olosuhteiden salliessa eukaristiakeskeistä elämää. Termi on käytössä erityisesti eriteltäessä eri (yleensä kristillisen) asketismin muotoja: anakoreetti on vetäytynyt maailmasta yksinäisyyteen osana omaa askeettikilvoitteluaan, kenobiitti puolestaan kilvoittelee yhteisön jäsenenä, nunnana tai munkkina. Näiden lisäksi on myös muita asketismin muotoja, esimerkiksi alkukristillisyydessä mahdollinen kilvoittelutapa oli kotiasketismi, eristäytyminen omaan tai perheen kotiin.

Missä raamatussa opetetaan näin.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Luther pelasti nunnia luostareista, ovatko nunnat vankina siellä.

• Anonyymi00005
      UUSI

Ymmärrän, että te katolilaisuuteen kääntyneet, olette tunteneet vapautuksen, kun olette päässeet pois SRK:n syntilistan noudattamisesta, vl-liikkeen tekojen tieltä.

Mutta miten teidän uskonkäsitys voi selittää paavin, mukit ja nunnat ja marian palvonnan, ne ei ole raamatusta.

• Anonyymi00006
        UUSI

Ymmärrät sen sitten kun olet huorannut koko maailman kanssa ja vetänyt armon sinun huoruutesi maljan peitteeksi niin silloin ei ole enään häpyä tulla Kristuksen ja Jumalan eteen kaikkine veriruskeine synteineen niin silloin rukoillaan pyhää Mariaa ja pyhää augustiinusta ja varmaan vielä kun paavi sanoo olevansa Apostoli Pietarin seuraaja niin vissimästi paavin virka oikea tehtäköön teille kuitenkin kaikille tiettäväksi että Apostoli peri virkansa itse Jumalan pojalta Jeesukselta Kristukselta ja Isältä Jumalalta joka heräyksen vaikutti uskon kautta ja Pyhän Hengen pappeuden kautta.

Mutta paavi peri virkansa itse saatanalta ellei peräti omasta järjestään kuka tietää jos perkele nyt taitaa paavia Helvetistä varjella minä kuitenkin luulen että taivaassa istuu monta väärä uskoista mutta helvetti on täytetty pyhillä ja hurskailla oikea mielisillä ja oikea oppisilla tämän maailman viisailla ja toimellisilla jotka aina seisovat kaikkea mikä Pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi ja toimelliseksi Jumalan palvelukseksi kutsutaan vastaan siihen asti että viimein on heille huokeampi paikka Helvetti kuin kirkkauden ja kunnian Jumalan kasvoin eteen tuleminen Kristuksen Jumalan Pojan kautta ettei heille enään lueta uhria heidän vääryytensä ikeen ylitse vaan ainoastaan tuomio elävän Jumalansanan kautta joka heitä sinä päivänä tuomitsee.

Huokeampi on kamelin mennä neulan silmästä läpi kuin rikkaan päästä taivaan kotiin. Mutta heidän rikkautensa ovat varastetut yhtä lailla armossa kuin siinä tavarassa kuin maan päällä ovat ja se rikkaus tulee heille viimein kadotukseksi ettei he etsineet rikkautta köyhyydessä* vaan pyysivät rikkaina ja herroina tässä maailmassa olla joka koitui heille viimein lankeemukseksi ettei he rakastaneet taivaallisia ja sitä kunniaa kuin taivaassa on vaan niitä jotka maan päällä ovat ja maasta ostetut mutta te olette ostetut taivaasta. Yhden Jumalan kautta joka teitä kutsuu hänen ihmeelliseen armoonsa, valituillensa ja hajalla asuvaisille kaikissa maakunnissa ja kaikissa ilman suunnissa. Jeesuksen Kristuksen kautta, uhriveren kautta ilman rahaa ja ilman hintaa!

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ymmärrät sen sitten kun olet huorannut koko maailman kanssa ja vetänyt armon sinun huoruutesi maljan peitteeksi niin silloin ei ole enään häpyä tulla Kristuksen ja Jumalan eteen kaikkine veriruskeine synteineen niin silloin rukoillaan pyhää Mariaa ja pyhää augustiinusta ja varmaan vielä kun paavi sanoo olevansa Apostoli Pietarin seuraaja niin vissimästi paavin virka oikea tehtäköön teille kuitenkin kaikille tiettäväksi että Apostoli peri virkansa itse Jumalan pojalta Jeesukselta Kristukselta ja Isältä Jumalalta joka heräyksen vaikutti uskon kautta ja Pyhän Hengen pappeuden kautta.

Mutta paavi peri virkansa itse saatanalta ellei peräti omasta järjestään kuka tietää jos perkele nyt taitaa paavia Helvetistä varjella minä kuitenkin luulen että taivaassa istuu monta väärä uskoista mutta helvetti on täytetty pyhillä ja hurskailla oikea mielisillä ja oikea oppisilla tämän maailman viisailla ja toimellisilla jotka aina seisovat kaikkea mikä Pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi ja toimelliseksi Jumalan palvelukseksi kutsutaan vastaan siihen asti että viimein on heille huokeampi paikka Helvetti kuin kirkkauden ja kunnian Jumalan kasvoin eteen tuleminen Kristuksen Jumalan Pojan kautta ettei heille enään lueta uhria heidän vääryytensä ikeen ylitse vaan ainoastaan tuomio elävän Jumalansanan kautta joka heitä sinä päivänä tuomitsee.

Huokeampi on kamelin mennä neulan silmästä läpi kuin rikkaan päästä taivaan kotiin. Mutta heidän rikkautensa ovat varastetut yhtä lailla armossa kuin siinä tavarassa kuin maan päällä ovat ja se rikkaus tulee heille viimein kadotukseksi ettei he etsineet rikkautta köyhyydessä* vaan pyysivät rikkaina ja herroina tässä maailmassa olla joka koitui heille viimein lankeemukseksi ettei he rakastaneet taivaallisia ja sitä kunniaa kuin taivaassa on vaan niitä jotka maan päällä ovat ja maasta ostetut mutta te olette ostetut taivaasta. Yhden Jumalan kautta joka teitä kutsuu hänen ihmeelliseen armoonsa, valituillensa ja hajalla asuvaisille kaikissa maakunnissa ja kaikissa ilman suunnissa. Jeesuksen Kristuksen kautta, uhriveren kautta ilman rahaa ja ilman hintaa!

Kristityistä käytetään sanaa maasta ostetut.

Mutta minä haluan ymmärtää toisella tavalla siksi kirjoitin sen noin

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kristityistä käytetään sanaa maasta ostetut.

Mutta minä haluan ymmärtää toisella tavalla siksi kirjoitin sen noin

Ilmestyskirjassa siis.

Sen voi ymmärtää niin että maasta Jumala teidät osti itselleen.

Kuitenkaan minun tekstissäni se ei tarkoittanut sitä kuin ilmestyskirjassa vaan sitä että heidät on ostettu kristillisyyteen maassa eli järjessä

Kun taas elävät kristityt ovat ostetut taivaassa eli Jumalalta herätetty.

Kuitenkin ymmärrän miksi Ilmestyskirja sanoo niin mutta se tarkoittaa että Jumala osti heidät maasta itselleen. Mutta sama lause mutta eri tarkoitus tai merkitys.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ilmestyskirjassa siis.

Sen voi ymmärtää niin että maasta Jumala teidät osti itselleen.

Kuitenkaan minun tekstissäni se ei tarkoittanut sitä kuin ilmestyskirjassa vaan sitä että heidät on ostettu kristillisyyteen maassa eli järjessä

Kun taas elävät kristityt ovat ostetut taivaassa eli Jumalalta herätetty.

Kuitenkin ymmärrän miksi Ilmestyskirja sanoo niin mutta se tarkoittaa että Jumala osti heidät maasta itselleen. Mutta sama lause mutta eri tarkoitus tai merkitys.

Ei varmaan pitäisi kuitenkaan ristiin puhua ilmestyskirjan kanssa niin ei anna perkeleelle kunniaa.

Minä mietin 15sekuntia kirjoitanko niin vai jätänkö sen maasta ostetut pois. Mutta päätin jättää ja nyt hieman kadun.

Sen voi poistaa siitä jos sen joku tallentaa ylös.

• Anonyymi00008
      UUSI

Luther oli kova jätkä ja saksalaisen jämäkkä puheissaan ja teoissaan. Ei kumarrellut mitään vääryyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe