Kun yksityisyyttä ei suoda, ei itsetunto voi kehittyä. Seuraukset jää

Anonyymi-ap

Yksityisyys on ihmisoikeus. Se on äärimmäisen tärkeä asia ihmiselle. Kun ihmisen yksityisyys riistetään lapsesta saakka, ei ihmiselle jää mitään omaa. Hänestä tulee vain lauman osanen eikä oma erillinen persoonansa kuten kuuluisi.

Yksityisyyden riistämällä itsetunto ei voi kehittyä koska ihmiselle ei jää mitään omaa jolloin hän kärsii lopun ikäänsä vaikeista itsetunto-ongelmista.

Itä-suomi on valitettavan tunnettua siitä ettei yksityisyyttä suoda ihmiselle yhtään. Kaikki asiasi levitetään ympäri kyliä ja yleensä vielä lakeja rikkoen. Jos muiden yksityisasiota levitetään mitä on kuultu vaikka asianomaiselta itseltään, rikotaan usein lakia.

Vastuu yksityisyyden kunnioittamisesta kuuluu jokaiselle. Pohjois-karjalassa ei suvaita ihmisiä joilla on terve itsetunto joten kiusaamisen kulttuuri ei lopu ainakaan ihmisvoimin täältä.

Maakunnassa pitäisi voimallisesti työskennellä sen eteen että uusi sukupolvi kehittyy terveen itsetunnon kanssa. Jos itsetunto jää kehittymättä on seuraus usein muita kyttäävä ja kyräilevä ihminen joka on kovasti kateellinen ja juoruaa.

16

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Koko talvenko sinua noin pahasti ahdistaa...?
      Puhut paljon kateudesta, mutta sinua ei kyllä todellakaan käy kateeksi...

• Anonyymi00003

En puhu itsestäni. Kun puhun kateudesta tai juoruilusta, tarkoitan ihan yleisellä tasolla olevaa ilmiötä, eli en sinua, itseäni tai ketään yksilöä.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

En puhu itsestäni. Kun puhun kateudesta tai juoruilusta, tarkoitan ihan yleisellä tasolla olevaa ilmiötä, eli en sinua, itseäni tai ketään yksilöä.

Yksilöiden paheitahan nuo nimenomaan ovat, ei kokonaista kansanosaa voi syyttää sen joidenkin yksilöiden ominaisuuksista, kuten sinä olet asian yleistänyt.
        Kaiken kaikkiaan turhaa ja sinun omista mielleyhtymistäsi kumpuavaa perusteetonta kritiikkiä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Yksilöiden paheitahan nuo nimenomaan ovat, ei kokonaista kansanosaa voi syyttää sen joidenkin yksilöiden ominaisuuksista, kuten sinä olet asian yleistänyt.
        Kaiken kaikkiaan turhaa ja sinun omista mielleyhtymistäsi kumpuavaa perusteetonta kritiikkiä.

Ei kyse ole mistään syyttämisestä. Jos on yhtäänkään rehellinen ja asiosta perillä, niin tässä maakunnassa valtaosa ei osaa kunnioittaa toisten yksityisyyttä yhtään. Ilmiö on niin laaja että ei voi sanoa että on edes yleistystä kun tämän asian tuo esille. Vaikeuksia on myös lakien noudattamisessa koskien erityisesti kunnianloukkauksia, yksityisen tiedon levittämisestä ja vaitolovelvollisuuden suhteen.

Kun ihmiseltä puuttuu oma identiteetti niin myös moraali on silloin olematon. Ei osata kunniioittaa muiden rajoja.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei kyse ole mistään syyttämisestä. Jos on yhtäänkään rehellinen ja asiosta perillä, niin tässä maakunnassa valtaosa ei osaa kunnioittaa toisten yksityisyyttä yhtään. Ilmiö on niin laaja että ei voi sanoa että on edes yleistystä kun tämän asian tuo esille. Vaikeuksia on myös lakien noudattamisessa koskien erityisesti kunnianloukkauksia, yksityisen tiedon levittämisestä ja vaitolovelvollisuuden suhteen.

Kun ihmiseltä puuttuu oma identiteetti niin myös moraali on silloin olematon. Ei osata kunniioittaa muiden rajoja.

Minä en sitten varmaan ole omasta elinympäristöstäni perillä, olenhan asunut täällä pelkästään suurimman osan elämästäni, vain n. 60 vuotta. Muutamia vuosia asuin Hämeessä ja Pohjois-Pohjanmaalla.
        Minusta täällä elää hyvin rehellisiä ja korkean moraalin omaavia, ystävällisiä, auttavaisia ja sydämellisiä ihmisiä, kateuttakaan en tunnista ja ihan rauhassakin täällä saa olla jos haluaa.
        Minulla on tästä johtuen hyvin vahva vakaumus että jos joku täkäläisistä ihmisistä muuta väittää, niin itsessään on vika.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minä en sitten varmaan ole omasta elinympäristöstäni perillä, olenhan asunut täällä pelkästään suurimman osan elämästäni, vain n. 60 vuotta. Muutamia vuosia asuin Hämeessä ja Pohjois-Pohjanmaalla.
        Minusta täällä elää hyvin rehellisiä ja korkean moraalin omaavia, ystävällisiä, auttavaisia ja sydämellisiä ihmisiä, kateuttakaan en tunnista ja ihan rauhassakin täällä saa olla jos haluaa.
        Minulla on tästä johtuen hyvin vahva vakaumus että jos joku täkäläisistä ihmisistä muuta väittää, niin itsessään on vika.

"Minusta täällä elää hyvin rehellisiä ja korkean moraalin omaavia, ystävällisiä, auttavaisia ja sydämellisiä ihmisiä, kateuttakaan en tunnista ja ihan rauhassakin täällä saa olla jos haluaa.
        Minulla on tästä johtuen hyvin vahva vakaumus että jos joku täkäläisistä ihmisistä muuta väittää, niin itsessään on vika."

Anteeksi nyt vaan, mutta et ole silloin perillä asiosta jos tuollaisia puhut. Voi olla että tuurilla sinun lähipiiriissäsi on noita kivoja ihmisiä mutta jokainen joka elää P-karjalassa, tulee tietoiseksi siitä missä laajuudessa täällä juorutaan, puukotetaan selkään, kadehditaan ja ollaan kieroja.

Monet paikalliset on itse sanoneet kun olen tiedustellut asiota, että suurin osa on kateellisia. Yksikin vanhempi paikallinen sanoi että täällä kaikki kadehtii kaikkia. Kertoi myös kuten moni muukin että kaikki asiat juorutaan.

Jos esität ihan pokkana että on itsessä vikaa jos nämä asiat ja ongelmat tuo esille, niin enpä oikein tiedä mitä ajatella. Niin laajaa nuo vastenmieliset piirteet täällä on että sinä tiedät sen aivan hyvin jos olet rehellinen ja 60 vuotta alueella elänyt. Minulle on ainakaan turhaa tulla tuollaisia puhumaan.

Kateuttakaan et ole tunnistavinasi vaikka se on aivan tunnettua että täällä ollaan uskomattoman kateellisia.

Edes paikallisista ihmisistä suurin osa ei usko tuollaisia väitteitäsi että kateutta ei olisi.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Minusta täällä elää hyvin rehellisiä ja korkean moraalin omaavia"

Kommenttisi tuntuu lähinnä provoilulle. Korkeaa moraalia en ole havainnut. Sitä ei edusta se että esitetään edessä kaveria ja puukotetaan selkään. Juoruilu ja toisen asioiden urkinta ja tarinoiden keksiminen mustaamaalauksineen ei myöskään edusta korkeaa moraalia.

Rehellisyys? Kieroilua on kaikkialla. usein se mitä sovitaan ei pidä. Valehtelu on kuin tapakulttuuria.

Kunnia niille harvoille paikallisille jotka on oikeasti kivoja ja moraalisia.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Minusta täällä elää hyvin rehellisiä ja korkean moraalin omaavia, ystävällisiä, auttavaisia ja sydämellisiä ihmisiä, kateuttakaan en tunnista ja ihan rauhassakin täällä saa olla jos haluaa.
        Minulla on tästä johtuen hyvin vahva vakaumus että jos joku täkäläisistä ihmisistä muuta väittää, niin itsessään on vika."

Anteeksi nyt vaan, mutta et ole silloin perillä asiosta jos tuollaisia puhut. Voi olla että tuurilla sinun lähipiiriissäsi on noita kivoja ihmisiä mutta jokainen joka elää P-karjalassa, tulee tietoiseksi siitä missä laajuudessa täällä juorutaan, puukotetaan selkään, kadehditaan ja ollaan kieroja.

Monet paikalliset on itse sanoneet kun olen tiedustellut asiota, että suurin osa on kateellisia. Yksikin vanhempi paikallinen sanoi että täällä kaikki kadehtii kaikkia. Kertoi myös kuten moni muukin että kaikki asiat juorutaan.

Jos esität ihan pokkana että on itsessä vikaa jos nämä asiat ja ongelmat tuo esille, niin enpä oikein tiedä mitä ajatella. Niin laajaa nuo vastenmieliset piirteet täällä on että sinä tiedät sen aivan hyvin jos olet rehellinen ja 60 vuotta alueella elänyt. Minulle on ainakaan turhaa tulla tuollaisia puhumaan.

Kateuttakaan et ole tunnistavinasi vaikka se on aivan tunnettua että täällä ollaan uskomattoman kateellisia.

Edes paikallisista ihmisistä suurin osa ei usko tuollaisia väitteitäsi että kateutta ei olisi.

Sinun pitäisi päästä eroon tuosta sairaasta pakkomielteestäsi ja vainoharhaisuudestasi.
        Luulen tuntevani täkäläiset ihmiset paremmin kuin sinä ja nimen omaan tuntevani, en luulottelevani turhia kuten sinä teet.
        Sinulla ei ole niin kattavaa kuvaa ja kokemusta täkäläisestä väestöstä että olisit pätevä tuollaisia väitteitä esittämään, purat vain katkeruuttasi jonkin sinua kohdanneen vastoinkäymisen takia ja siten osoitat vain oman epäkypsyytesi ja mahdolliset mentaaliongelmasi.
        Sinulta puuttuu objektiivinen ajattelu ja suhtautuminen ja katsot asioita ja ihmisiä kovin kapeasta näkökulmasta, ikään kuin hirren raosta, jolloin näkemys jää kovin suppeaksi ja yksipuoliseksi.
        Mutta huomaan että sinulle on mahdotonta päästää irti pakkomielteisistä näkemyksistäsi, joten mitäpä se minulta on pois jos sinä ahtaassa kuplassasi tuollaista mieltä olet.
        Minä puolestani jatkan mukavaa elämää täällä ja viihtymistä mukavien ihmisten huumorintajuisessa ja ystävällisessä seurassa.
        Hyvää alkavaa vuotta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sinun pitäisi päästä eroon tuosta sairaasta pakkomielteestäsi ja vainoharhaisuudestasi.
        Luulen tuntevani täkäläiset ihmiset paremmin kuin sinä ja nimen omaan tuntevani, en luulottelevani turhia kuten sinä teet.
        Sinulla ei ole niin kattavaa kuvaa ja kokemusta täkäläisestä väestöstä että olisit pätevä tuollaisia väitteitä esittämään, purat vain katkeruuttasi jonkin sinua kohdanneen vastoinkäymisen takia ja siten osoitat vain oman epäkypsyytesi ja mahdolliset mentaaliongelmasi.
        Sinulta puuttuu objektiivinen ajattelu ja suhtautuminen ja katsot asioita ja ihmisiä kovin kapeasta näkökulmasta, ikään kuin hirren raosta, jolloin näkemys jää kovin suppeaksi ja yksipuoliseksi.
        Mutta huomaan että sinulle on mahdotonta päästää irti pakkomielteisistä näkemyksistäsi, joten mitäpä se minulta on pois jos sinä ahtaassa kuplassasi tuollaista mieltä olet.
        Minä puolestani jatkan mukavaa elämää täällä ja viihtymistä mukavien ihmisten huumorintajuisessa ja ystävällisessä seurassa.
        Hyvää alkavaa vuotta.

Jospa ei välitetä minun mielipiteistäni vaan kysytään asiaan paikallisilta. ja on kysyttykin moneen kertaan. Kaikki paikalliset on kertoneet että alueella on erittäin paljon kateutta, kun olen kateudesta tiedustellut.

Yle teki kyselyä ja kommenteissa lähes kaikissa mainittiin kateus yleisenä piirteenä.

Katson asiaa objektiivisesti ja totuudenmukaisesti. Pohjois-karjalassa on kateus erittäin voimakasta ja tämä kuten juoruilu on tapakulttuuria alueella.

Paikallisten omien sanojen mukaan ei-kateellisia on hyvin vähän Myös selkäänpuukotus on tapakulttuuria täällä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jospa ei välitetä minun mielipiteistäni vaan kysytään asiaan paikallisilta. ja on kysyttykin moneen kertaan. Kaikki paikalliset on kertoneet että alueella on erittäin paljon kateutta, kun olen kateudesta tiedustellut.

Yle teki kyselyä ja kommenteissa lähes kaikissa mainittiin kateus yleisenä piirteenä.

Katson asiaa objektiivisesti ja totuudenmukaisesti. Pohjois-karjalassa on kateus erittäin voimakasta ja tämä kuten juoruilu on tapakulttuuria alueella.

Paikallisten omien sanojen mukaan ei-kateellisia on hyvin vähän Myös selkäänpuukotus on tapakulttuuria täällä.

Kaikkiko on sanoneet...?
        Kumma ettei minun korviini ole sellaista kuulunut...
        Pitänee käydä kuulon tutkimuksessa...
        Edes kirjoitettuna en tuota asiaa ole lukenut, paitsi täällä sinun kirjoituksistasi, jäljet johtaa siis sylttytehtaalle.
        Niin kauan kuin en tuota asiaa kuule muilta täällä asuvilta, joita tunnen kyllä melkoisen paljon, niin eipä noita sinun juttujasi voi pitää pakkomielteisiä ja vainoharhaisia houreita kummempina.
        Mutta vapaa palstahan tämä toki, on saathan sinä tänne omia kuvitelmiasi tai ihan mitä satuja tahansa kirjoitella.
        Tosin pahantahtoisuutesi ja katkeruutesi paistaa kovin selvästi läpi, ettei tuo ihan normaalia ole.

• Anonyymi00002

Kun ihmiselle ei jää mitään omaa joka on vain hänen, koska muut ei kunnioita hänen yksityisyyttään, ei ihminen pääse määrittelemään kuka hän on ja mitä arvoja hän edustaa. Hänestä tulee vain lauman osanen jolla ei ole itsetuntoa. Näin ihminen on tuulten vietävissä ja tarvii joka asiaan muiden heimolaistensa tukea.

Tämän takia Pohjois-karjalassa puhutana usein "me ja meidän" muodossa" jolla viitataan heimoon. Mennään heimon selän taakse koska oma identiteetti puuttuu.

• Anonyymi00006

Saataisiinko me itä-suomalaiset sinulta yksityisyyttä.

• Anonyymi00012

Onpa erikoista että YKSI ainoa narsissi-ihminen saa ns. koko maakunnan näyttämään kateellisilta selkäänpuukottajilta.

• Anonyymi00013

Näitä itseään muita parempana pitäviä aloittajan kaltaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. Nyt internetin ja somen aikakaudella he saavat typerät viestinsä leviämään laajemmalle. Ei anneta verenpaineen nousta mokomien hölöttäjien tähden.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Näitä itseään muita parempana pitäviä aloittajan kaltaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. Nyt internetin ja somen aikakaudella he saavat typerät viestinsä leviämään laajemmalle. Ei anneta verenpaineen nousta mokomien hölöttäjien tähden.

Osittain oikeassahan tuo on, kyllä täällä kyttäystä, juoruilua yms mistä valittaa on paljon. Se hyväksytään ja jos joku ei halua samalla tavalla elää niin silmä tikuksi/kiusatuksi joudut. Perusteluna pidetään sitä että kaikkien pitäisi sopeutua laumaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Osittain oikeassahan tuo on, kyllä täällä kyttäystä, juoruilua yms mistä valittaa on paljon. Se hyväksytään ja jos joku ei halua samalla tavalla elää niin silmä tikuksi/kiusatuksi joudut. Perusteluna pidetään sitä että kaikkien pitäisi sopeutua laumaan.

Taas se kehuu itseään...😂🤣😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      31
      3147
    2. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      61
      2589
    3. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      42
      2377
    4. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1328
    5. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      301
      1251
    6. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      1006
    7. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      987
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      100
      972
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      79
      948
    10. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      94
      858
    Aihe