Säästöjä ja leikkauksia köyhille

Anonyymi-ap

Köyhien rahojen vienti on suositusta ja säästöä.

Verorahojen jako rikkaille on talouden tukemista ja tuottavuuden lisäämistä.
Kuten toteamme riisto porvarien sanoin

37

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Milloin kokoomuskenluoaamta työpaikat on on totya

      Nyt on totta vaan kansan epäinhimillinen kohtelu

      Kuinka te kehtaatte

      Ja kehdataanhan me

      Kokoomus ei ja purra ja urpo

      • Anonyymi00002

        TÄMÄHÄN ON NOLLA SUMMAPELIÄ

        EI OLE TOIMINUT,

        SIKSI OTAMME JOKA VUOSI LISÄVELEKOO TOISTAKYMMENTÄ MILJARDIA


    • Anonyymi00003

      Purra ja Urpo nauraa ja joka tulee kiukaan

      Saatiin köyhä kansa äänestämään porvareita kun oikeen vakuuttavasti puhuttiin

      Tyhmät duunarit ei tajuu että kokoomus on monimiljonäärien etujörjestömeimisönmaan turva ja kansan aou

      • Anonyymi00010

        "Tyhmät duunarit ei tajuu että kokoomus on monimiljonäärien etujörjestömeimisönmaan turva ja kansan aou"

        Duunarit kyllä muistaa erityisen hyvin 2019-2023 hallituskauden, kun OSTOVOIMA ROMAHTI 2009 tasolle, asunto- ym. lainojen korot nousivat rajusti, josta syystä monilta asuntovelalllisilta meni luottotiedot ja joiltain jopa asunto alta!!!! Vaikka oli NOUSUKAUSI, valtionvelkaa otettiin 50% LISÄÄ!!!!!!!!! Susi-sotesta ei kannata edes kirjoittaa.... 4000Miljoonaa on OrpoPurran hallitus pumpannut LISÄÄ RAHAA tuohon SSDP:n lempiprojektiin!!!!!!


    • Anonyymi00004

      Verohelpotus miljonääreille on kannustusta,
      Samoin kannustusta on työttömien piinaaminen ja etujen karsiminen.. Mitä jos käännetään toisinpäin

      • Anonyymi00011

        "Mitä jos käännetään toisinpäin?"

        MILLÄ RAHALLA? Mistä otat ne 100 000Miljoonaa extraa vuosittain? Olet siis sitä mieltä, että kaikille 'kansalaispalkka" 2000€/kk ja kovapalkkaisille palkkavero 80%, eli 10000€/kk saa myös sen 2000€/kk!? Orpon hallitushan jätti nyt perimättä ns. Solidaarisuusveron, jotta Suomeen voitaisiin saada AMMATTITAITOISIA OSAAJIA, jotka eivät Suomeen 2000€/kk palkalla tule.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        "Mitä jos käännetään toisinpäin?"

        MILLÄ RAHALLA? Mistä otat ne 100 000Miljoonaa extraa vuosittain? Olet siis sitä mieltä, että kaikille 'kansalaispalkka" 2000€/kk ja kovapalkkaisille palkkavero 80%, eli 10000€/kk saa myös sen 2000€/kk!? Orpon hallitushan jätti nyt perimättä ns. Solidaarisuusveron, jotta Suomeen voitaisiin saada AMMATTITAITOISIA OSAAJIA, jotka eivät Suomeen 2000€/kk palkalla tule.

        On Suomessa paljon turhanpäiväisiä isopalkkaista henkilöä valtion palkkalistoilla....suomen ongelma on ollut se että kun rahaa on verokassaan tullut niin on keksitty lisämenoja..miksi tavallinen duunarin ei saa kunnon perselökettä, utta sellaiset saa jotka on ikänsä ryypännyt ja rällännyt,ja valtio maksaa vielä lisäeläkkeet sellaisille joilla on jo ennestään valtavat a
        omaisuudet...eipä ihme kun kulutus ei nouse...


    • Jos köyhillä on rahaa vietäväksi asti, niin ivatko he edes köyhiä? Mitä ihmeen rahaa köyhiltä voi viedä?

      Hyvätuloisilta tosiaan viedään veroprogression vuoksi, kun lisätulosta menee yli puolet verokirstuun, sellainen pitäisi kieltää!

      Ei meillä köyhien rahoja viedä, kun heidän verotuksensakin on minimaalista hyvätuloisiin verraten!

      • Anonyymi00007

        Ei köyhillä tietysti ole rahaa vietäväksi asti. Mutta eihän tuo sinimusta hallitusta haittaa, niille kelpaa ne loputkin roposet jotka siirtää omilleen.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Ei köyhillä tietysti ole rahaa vietäväksi asti. Mutta eihän tuo sinimusta hallitusta haittaa, niille kelpaa ne loputkin roposet jotka siirtää omilleen.

        Kenelle siirretään ja miten se mielestäsi tapahtuu? Minä kun en ole moista huomannut!


      • Anonyymi00008
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kenelle siirretään ja miten se mielestäsi tapahtuu? Minä kun en ole moista huomannut!

        No mitä sinä yleensä olen omasta mielestäsi huomannut ja ymmärtänyt?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        No mitä sinä yleensä olen omasta mielestäsi huomannut ja ymmärtänyt?

        Eipä tuo palstan maskotti mitään ymmärrä, puhumattakaan että huomaisi mitään mitä kaikki muut huomaa.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        No mitä sinä yleensä olen omasta mielestäsi huomannut ja ymmärtänyt?

        Koska et kyennyt vastaamaan niin tuskin olet sinäkään noita huomannut, koska muutoin niitä olisit rivikaupalla luetellut!


      • Anonyymi00017

        T.1.5.5.1.T


    • Anonyymi00005

      Pieni- ja keskituloiset tätä maat pystyssä pitävät, hyvätuloisia lellitään verohelpotuksin, pääomatulojen verotuksen keveydestä ja siitä etteivät ne rahoita kuntaveroa ollenkaan, siis tähän saakka esim sosiaali- ja terveysmenohin ei sieltä tullut killinkiäkään, vasta nyt homman siirryttyä valtiolle joutuvat hekin pienellä osuudella mukaan.

      • Yritykset pitävät tätä maata pystyssä, ilman yrityksiä jotka työllistävät olisivat asiat todella kehnosti mutta esim. ay mafia ei osaa kunnioittaa yritysten työtä. Ilman yrityksiä ei ole montaakaan veronmaksajaa, se on varma tämän päivän maailmassa

        Ihmisten pitää työllään ansaita elantonsa ja verot pitää minimoida, koska se virkistää taloutta monella tapaa. Kukaanhan ei viitsi tehdä mitään jos siitä menee liiaksi veroa kuten suurista palkoista kun lisäansiosta laskutetaan edelleen veroina yli puolet! Nykyinen liian sosialistinen veromäärittely tappaa hyvinvoinnin!

        Pääomatulothan maksetaan valtiolle ja valtio avustaa kuntia joten sinne ne rahat pitkälti uppoavat vaikka tyhmä Lyyli ei sitä älyäkään!


      • Anonyymi00014

        Näin..parempi vaan olisi viheltää ja laulaa,soittaa , niin isot eläketulot on taattu.. perusduunarin työtä ei arvosteta,..olkoon eläkkeellä ilman lääkkeitä ja tärisköön kylmissään..näin kokoomus kohtelee pienipalkkaisia..


      • Anonyymi00015
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yritykset pitävät tätä maata pystyssä, ilman yrityksiä jotka työllistävät olisivat asiat todella kehnosti mutta esim. ay mafia ei osaa kunnioittaa yritysten työtä. Ilman yrityksiä ei ole montaakaan veronmaksajaa, se on varma tämän päivän maailmassa

        Ihmisten pitää työllään ansaita elantonsa ja verot pitää minimoida, koska se virkistää taloutta monella tapaa. Kukaanhan ei viitsi tehdä mitään jos siitä menee liiaksi veroa kuten suurista palkoista kun lisäansiosta laskutetaan edelleen veroina yli puolet! Nykyinen liian sosialistinen veromäärittely tappaa hyvinvoinnin!

        Pääomatulothan maksetaan valtiolle ja valtio avustaa kuntia joten sinne ne rahat pitkälti uppoavat vaikka tyhmä Lyyli ei sitä älyäkään!

        Valtio avustaa vain rikkaita ainakin tämän hallituksen aikana.

        Sinä nyt et ymmärrä mistään mitään olitpa Lyyli tai Justiina.


      • Anonyymi00024
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yritykset pitävät tätä maata pystyssä, ilman yrityksiä jotka työllistävät olisivat asiat todella kehnosti mutta esim. ay mafia ei osaa kunnioittaa yritysten työtä. Ilman yrityksiä ei ole montaakaan veronmaksajaa, se on varma tämän päivän maailmassa

        Ihmisten pitää työllään ansaita elantonsa ja verot pitää minimoida, koska se virkistää taloutta monella tapaa. Kukaanhan ei viitsi tehdä mitään jos siitä menee liiaksi veroa kuten suurista palkoista kun lisäansiosta laskutetaan edelleen veroina yli puolet! Nykyinen liian sosialistinen veromäärittely tappaa hyvinvoinnin!

        Pääomatulothan maksetaan valtiolle ja valtio avustaa kuntia joten sinne ne rahat pitkälti uppoavat vaikka tyhmä Lyyli ei sitä älyäkään!

        Yritykset ei näköjään tätä maata pidä pystyssä, vaikka palkansaajatkin tukevat niitä
        yli 10 miljardilla vuosittain. Suomessa on lama.


    • Anonyymi00006
    • Anonyymi00009

      Kaikkihan jo tiedämme, että KAIKKI TUET vääristävät hintoja. Mitä enemmän maksetaan vaikkapa asumistukea, sitä enemmän vuokrat nousevat! Mitä enemmän maksetaan kotitalousvähennyksiä, sitä enemmän palveluiden hinnat nousevat!!

    • Et edes ymmärrä mitä on verorahojen jakaminen! Se lienee sitä Lyyli tyyliä!

      Verorahoja voidaan jakaa vasta kun ne ensin on peritty. Jos ei peritä niin ne eivät ole edes verorahoja vaan jonkun sinua fiksumman yksilön rahoja!

      Kun kassa on tyhjä niin ei pidä jakaa kellekään vaan pitää alkaa korjaamaan sitä järjestelmää joka on rahat vienyt verokirstusta. Pitää muuttaa työsopimuksia tavalla jolla voidaan työttömiä työllistää enemmän taloudellisin perustein.

      Jos köyhät ovat köyhiä niin ei niitä köyhien rahoja juurikaan ole edes olemassa!

      Työpaikkojen lisääminen vaatii lisää pääomaa a sitä kertyy eniten niille jotka eniten ansaitsevat koska 10'000 palkasta on helpompaa säästää kuin 2'000 palkasta. Nythän suurempituloisten verotus lisäansion osalta on ollut laittoman suurta kun reilu puolet on heti päältä viety. Ei ole ollut intoa saada enää enempää aikaan!

      • Anonyymi00018

        Niinpä niin, suomessa on paljon yrityksiä jotka jättävät veronsa maksamatta, mutta saavat silti YRITYSTUKEA???, MIKSI???


      • Extyökkäri
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Niinpä niin, suomessa on paljon yrityksiä jotka jättävät veronsa maksamatta, mutta saavat silti YRITYSTUKEA???, MIKSI???

        Kerro nyt muutama esimerkki! Kerro myös mikä oli yhtiön tulos, siitä kun ne verot maksetaan. Kerro paljonko tukea tuli ja millä perusteella!

        Ilman noita tietoja on vaikeaa päätellä mistä on kyse!


    • Viedään viimeiset roposetkin niiltä, joille ne olisi tarpeellisia. Isotuloiset pärjää kyllä, vaikka verot on isommat. Ei isot verot varmaan kiva asia ole, mutta enemmän isotuloiselle jää käteen verojen jälkeen kuin pienituloisella. Ja enemmän myös jäisi, jos leikattaisiin osa tuloista, mutta nythän leikkaukset kohdistuvat vain pienituloisempiin ja ehkä myös keskituloisiin jonkun verran.

      Pieni-ja keskituloiset ovat niitä, jotka tätä maata ovat pitäneet pystyssä aikojen saatossa (en väitä etteikö suurituloisetkin, mutta enemmän pieni-ja keskituloiset). Monet viime sodissa taistelleet olivat pienituloisemmista perheistä, jälleenrakentajat, suurin osa suurista ikäluokista ovat pieni-ja keskituloisia. Monet ihmiset ja varsinkin naiset työskentelevät pieni-ja keskipalkkaisilla aloilla (esim. kaupanala, siivooja, hoitoala, opettaja, lastentarhanopettaja, lastenhoitaja, toimistotyöläinen, kampaaja, linja-autokuski ).

      • Onko tuloihin oikeasti tehty leikkauksia? En ole moista huomannut. Verot ollevat tulojen ainoa leikkaus mitä tiedän.

        Avustukset kun ovat avustuksia eivätkä tuloja, tulot pitää ansaita työllä!

        Avustuksethan maksetaan muiden palkoista joten jos rahaa ei ole riittävästi on avustuksia pienennettävä, ei niitä ainakaan velalla pidä maksaa.


      • Anonyymi00020
        Extyökkäri kirjoitti:

        Onko tuloihin oikeasti tehty leikkauksia? En ole moista huomannut. Verot ollevat tulojen ainoa leikkaus mitä tiedän.

        Avustukset kun ovat avustuksia eivätkä tuloja, tulot pitää ansaita työllä!

        Avustuksethan maksetaan muiden palkoista joten jos rahaa ei ole riittävästi on avustuksia pienennettävä, ei niitä ainakaan velalla pidä maksaa.

        Kyllä avustuksetkin ovat verotettavaa tuloa täällä Suomessa.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Kyllä avustuksetkin ovat verotettavaa tuloa täällä Suomessa.

        Näin on.


    • Anonyymi00016

      Samaan aikaan rikkaat tyhjentää eläkekassaa oven avulla...kauanko menee niin maksut pysäytetään....isotuloisia nuoria on paljon nyt,,

    • Anonyymi00021

      Kannaa käydä tubettamassa Wahlroos & Purra haastattelu. Siintä saa hyvän kuvan miten asiat on ja miten niihin on päädytty. Ei anna kovin mairittelevaa kuvaa edellisten hallitusten toimista. Nallekin oli yllättynyt kun Marinin hallituksen hyväksymä sähköavustus oli napsahtanut hänenkin maatilalleen🤣. Ei ole ihme että ollaan persaukisia kun rahaa jaettiin holtittomasti myös rikkaille.

      • Anonyymi00022

        On siinä muutkin puolueet ollut jakamassa esim keskusta antoi jouluksi rahaa ylimääräisinä lapsilisiä että saavat maksettua sähkölaskut. ,,seuraavan vuoden tammikuussa annettiin kaikille sähkölaskun alennukset oli sitten rikas tai köyhä .....tällaista rahanjakoa on harrastettu ja ...siis osa sai sähkörahaa kahdesti ....


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        On siinä muutkin puolueet ollut jakamassa esim keskusta antoi jouluksi rahaa ylimääräisinä lapsilisiä että saavat maksettua sähkölaskut. ,,seuraavan vuoden tammikuussa annettiin kaikille sähkölaskun alennukset oli sitten rikas tai köyhä .....tällaista rahanjakoa on harrastettu ja ...siis osa sai sähkörahaa kahdesti ....

        Sehän on selvä että kaikki puolueet tukee samaa varallisuuden siirtoa köyhiltä ja työläisiltä rikkaille. Tottakai jokainen puolue myös oppositiossa ollessaan räksyttää siitä. Näin sama näytelmä pyörii hallitusteatterissa kaudesta toiseen.


      • Anonyymi00025

        Nyt rahaa jaetaan holtittomasti vain rikkaille.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Sehän on selvä että kaikki puolueet tukee samaa varallisuuden siirtoa köyhiltä ja työläisiltä rikkaille. Tottakai jokainen puolue myös oppositiossa ollessaan räksyttää siitä. Näin sama näytelmä pyörii hallitusteatterissa kaudesta toiseen.

        Niin näytelmäähön ja teatteri koko touhu kun pitäisi miettiä työllisyyden parantamista ja pörssifirmoilta peritään työttömyysmaksua..


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Nyt rahaa jaetaan holtittomasti vain rikkaille.

        Hqh. Pörssi pärssiset..


    • Anonyymi00028

      VEIJARI KOMEDIA

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe