Lalli oli aikanaan ainut joka kulki komia kalahattu päässä Köyliön kylillä, muilla paikallisilla oli vain joku liito-oravan nahkareuhka päässään. Muut tästä kalahatusta Lallia kylillä kiusasivat, "Kusta Lalli lakin saanut"
Syyllistyikö Köyliön Lalli kulttuurin omimiseen?
8
121
Vastaukset
- Anonyymi00001
haukotus
- Anonyymi00002
Miten niin kulttuurin ominut? Eikös Lalli ollut suomalainen? Onko Köyliö Satakuntaa?
- Anonyymi00003
Kulttuurinen omiminen tarkoittaa sellaista toimintaa, jossa vieraan kulttuurin edustaja omii toisen kulttuurin valmistaman asian käyttöönsä. Omittava asia voi olla esimerkiksi fyysinen esine, tarina, laulu, maalaustyyli tai kulttuuriseen ryhmään kuulumisen kokemus. Kulttuurinen omiminen on ollut 2000-luvulla kiivaasti julkisuudessa keskusteltu aihe.
- Anonyymi00006
Niinhän se on, kaikesta voi uhriutua, jos niin haluaa.
- Anonyymi00004
Kuvitelkaa Lallin kalahattua. Itse voin sen hyvin kuvitella. Pakanallinen eläinhattu.
Lalli saanut ison hauen tai lohen, mahd. hylkeenkin. Tästä jättänyt pään jäljelle, käsitellyt pään ja nahan, levittänyt sen laajasti päänsä ympärille, kalan pää otsalleen, hampaineen, kaikkineen.
On siinä piispa Henrikssonilla ollut päivittelemistä ja siunailua på gååtti kun mokoma "puissa roikkuva" suomalais-villi hiihdellyt jäällä peräänsä. Kirveelläkö Lalli teki ulkomaan hiippalakista selvän? - Anonyymi00005
Suomi omi €uro kolikot käyttöön 1. tammikuuta 2002. Euroon liittymisestäkään ei suoritettu kansanäänestystä, eurovaluutta vain omittiin.
- Anonyymi00007
Kulttuurin omiminen on tyhjän jauhamista. Lähes kaikki on kulttuurin omimista.
Minulla on halatti, mikä on itämailta ostettu ja sandaalien idea,
joita kesäisin käytämme on muualta omittu.
Naisilla on turbaanimallisia hattuja, nekin on muualta omittu ja kun intialainen
tai afrikkalainen käyttää länsimaista pukua eikö se ole länsimaista omittu ? - Anonyymi00008
Kaiken muun voi omia mutta vinoa katsetta ja silmiä et voi/saa omia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen232592Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään372257Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621278Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981202- 41956
- 42937
- 64807
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175773Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh63760Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup92731