Kiusaamisen kulttuuri on normalisoitu P-karjalassa ja muualla itä-suomessa. Kun itsetuntoa ei ole niin yritetään nostaa itseä muita murjomalla.
Kun ei ole omaa identiteettiä niin ei voida suoda sitä muillekaan.
Aikamiehetkin on täällä usein kuin koulukiusaajia nauramassa räkäistä nauruaan kun saavat jollekin toiselle ihmiselle aiheutettua juoruilullaan harmia. Henkinen kypsyysaste on pikkulapsen tasoa. Johan sairaalloinen kateuskin tämän todistaa.
Ollaan kuin pikkulapsia aikuisenakin: "tuolla toisella on tuollainen taito tai asia ja minulla ei ole, yhyy olen kateellinen pikkulapsi joka ei voi suoda muille mitään"
Itä-suomi - kiusaamista, kieroilua ja kateutta
8
137
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lieksan kohtaa on luudat lakaissu mennen tullen ja moneen kertaan. Savolaiset muutti alueelle ja toivat tavat tullessaan, se oli pelkkää jännnitystä ja pahantekoo. Asenteella että jos saan tuonkin poljettua lattianrakoon niin olen onnellinen.
Tukholman kriminaalit toivat tummaa väriä tullessaan, joka nykyäänkin näkyy täkäläisten poskipäillä. Tavoista puheenollen toivat riuhtovan asenteen tullessaan.
Laukkuryssät tamppasi innokkaasti polkuja reppu seljässä ja jättivät Lieksalaisten nenään kokoa ja kaarevuutta. (Turha mennä peilin eteen se on totta).
Kyllä noin monesta asiasta syntyy maukas soppa, että luulis Lieksalaisten olevan tyytyväisiä menneeseen.
Kuka ei hallitse menneisyyttä ja historiaa ei hallitse nykyisyyttä.- Anonyymi00004
Silti täällä monet pitää itseään karjaisisina joka on kummallista kun ovat savolaisia. Siinäkin pitää kieroilla. Se olisi yhtä absurdia kun hämäläinen kutsuisi itseään lappalaiseksi.
Ilmeisesti savolaisilla oli aika heikkko itsetunto kun piti tuoda sellaiset tavat että muita pitää polkea maahan jotta voisi itse uskoa olevansa jotain. Kognitiiviset kyvyt jokseenkin heikot.
- Anonyymi00002
Jaksaa jaksaa, hyvä hyvä vinku-iita. Muista peukuttaa omia viestejäsi, muuthan sitä ei tee.
- Anonyymi00003
Itse asiassa joskus peukutan oman viestini. Mutta en siitä syystä kuin ajattelet ehkä. Peukutetut viestit näkyy paremmin ja ideahan on pitää esillä tärkeitä asiota.
Kokonaan eri asia on sitten sellainen toiminta missä on itsekehua motiivina. Sellainen on säälittävää. Tubettajatkin odottaa peukutuksia usein siksi että saavat näkyvyyttä asialleen. Kuka haluaa näkyvyyttä vain itsensä takia, kuka edistääkseen jotain asiaa, se ratkaisee. - Anonyymi00005
Minä peukutan myös aloittajan viestejä koska hän kirjoittaa asiaa.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Minä peukutan myös aloittajan viestejä koska hän kirjoittaa asiaa.
Minä pidän peukaloni mieluummin prseessä kuin kannustan vapaana riehuvaa hullua.
- Anonyymi00007
Minäkin haluan kiusata, kieroilla ja kadehtia...! 🙋♂️
- Anonyymi00008
Tänne halutaan jäädä, viipyä ja tulla uskoon uimahallin saunassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen242645Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään402312Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621298Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2991221- 41976
- 42957
- 75852
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh72826Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175793Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup93762