Ei ole diagnosoitu diabetesta, vuosia sitten sokerirasitustestissä todettiin heikentynyt glukoosin sietokyky.
Joskus mittailen sokeriarvoja ja paastosokerin suhteen on tullut sellainen ilmiö, että esim tänä aamuna noin kymmenen tunnin paaston ja juomattomuuden jälkeen arvo oli 5,6.
Siitä pari tuntia ja arvo olikin 6,1.
Mitään en syönyt tuona aikana, pieni tilkka vettä vain.
?
Paastosokerin oudot arvot
13
116
Vastaukset
- Anonyymi00001
eli esidiabetes on diagnosoitu silloin .
- Anonyymi00002
Pelkkä herääminen saa hormonit liikkeelle ja verensokeri saattaa tuon verran nousta. Kyseessä voi olla myös mittarin heitto, kotimittarit eivät ole kovin tarkkoja ja perättäiset mittaukset voivat heittää jopa millimoolinkin verran.
Pyydä lääkäriltä lähete pitkän sokerin mittaukseen labraan, niin saat tietää verensokerin todellisen tason. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Pelkkä herääminen saa hormonit liikkeelle ja verensokeri saattaa tuon verran nousta. Kyseessä voi olla myös mittarin heitto, kotimittarit eivät ole kovin tarkkoja ja perättäiset mittaukset voivat heittää jopa millimoolinkin verran.
Pyydä lääkäriltä lähete pitkän sokerin mittaukseen labraan, niin saat tietää verensokerin todellisen tason.Entäs miten vaikuttaa veren sokeriin, jos paasto venyy ylettömän pitkäksi?
Olen nyt itseasiassa tähän hetkeen saakka ollut syömättä eilisillasta, eli noin 18 tuntia, pelkkää vettä ja mustaa kahvia ilman sokeria ja maitoa. Mittari näytti 5,9.
Vaikuttaako stressi sokeriarvoihin? - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Entäs miten vaikuttaa veren sokeriin, jos paasto venyy ylettömän pitkäksi?
Olen nyt itseasiassa tähän hetkeen saakka ollut syömättä eilisillasta, eli noin 18 tuntia, pelkkää vettä ja mustaa kahvia ilman sokeria ja maitoa. Mittari näytti 5,9.
Vaikuttaako stressi sokeriarvoihin?eihän sitä labran verikoettakaan suositella jos paasto on yli 12 tuntia. Kyllä sterssi vaikuttaa verensokeriin. Miksi et mene lääkäriin jos sinulla on diabeteksen oireita. ja mitä sinulle sanottiin silloin kun sinull aoli arvot koholla. Yleensä jos arvot on koholla tulee seurantalabra.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Entäs miten vaikuttaa veren sokeriin, jos paasto venyy ylettömän pitkäksi?
Vaikuttaako stressi sokeriarvoihin?Kofeiini nostaa stressihormoni kortisolin tasoa, mikä voi nostaa verensokeria, vaikka et olisi syönyt.
Aamulla herätessä elimistön luonnollinen kortisolitaso on jo korkea, joten kahvin juomista kannattaa usein odottaa 1–1,5 tuntia heräämisen jälkeen. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
eihän sitä labran verikoettakaan suositella jos paasto on yli 12 tuntia. Kyllä sterssi vaikuttaa verensokeriin. Miksi et mene lääkäriin jos sinulla on diabeteksen oireita. ja mitä sinulle sanottiin silloin kun sinull aoli arvot koholla. Yleensä jos arvot on koholla tulee seurantalabra.
Silloin vuosia sitten sokerirasitustestin jälkeen kuljin diabeteshoitajalla ja ei ne arvot muistaakseni kovin huonoja olleet ja lopulta hoitaja sanoi, ettei enää tarvitse tulla. Eikä nuo arvot harvoilla omatoimisilla mittauskerroilla ylettömän huonoja ole olleet muutenkaan, mutta tuo aamuilmiö on ihmetyttänyt.
Olen ostanut itse noita mittausliuskoja, koska diabetesta ei ole diagnosoitu enkä saa niitä ilmaiseksi. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Silloin vuosia sitten sokerirasitustestin jälkeen kuljin diabeteshoitajalla ja ei ne arvot muistaakseni kovin huonoja olleet ja lopulta hoitaja sanoi, ettei enää tarvitse tulla. Eikä nuo arvot harvoilla omatoimisilla mittauskerroilla ylettömän huonoja ole olleet muutenkaan, mutta tuo aamuilmiö on ihmetyttänyt.
Olen ostanut itse noita mittausliuskoja, koska diabetesta ei ole diagnosoitu enkä saa niitä ilmaiseksi.no mene lääkäriin jos huolettaa ja jos on oireita
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olen ostanut itse noita mittausliuskoja, koska diabetesta ei ole diagnosoitu enkä saa niitä ilmaiseksi.On hyvä tapa mitata välillä paastoja kotimittarilla. Ja tosiaan nuo lukemat sinulla ihan hyvät. Jos ne alkavat hissukseen olemaan vähän korkeammalla, kannattaa silloin ottaa yhteyttä hoitajaan tai lääkäriin toki. Muistathan että avattu liuskapurkki säilyy noin reilun kuukauden ( jos liuskat eivät ole yksittaipakattuja) vanhat liuskat saattaa heittää lukemassa paljonkin.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
On hyvä tapa mitata välillä paastoja kotimittarilla. Ja tosiaan nuo lukemat sinulla ihan hyvät. Jos ne alkavat hissukseen olemaan vähän korkeammalla, kannattaa silloin ottaa yhteyttä hoitajaan tai lääkäriin toki. Muistathan että avattu liuskapurkki säilyy noin reilun kuukauden ( jos liuskat eivät ole yksittaipakattuja) vanhat liuskat saattaa heittää lukemassa paljonkin.
Nykyään liuskat saattavat merkistä riippuen säilyä paljon kauemmin kuin kuukauden.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
On hyvä tapa mitata välillä paastoja kotimittarilla. Ja tosiaan nuo lukemat sinulla ihan hyvät. Jos ne alkavat hissukseen olemaan vähän korkeammalla, kannattaa silloin ottaa yhteyttä hoitajaan tai lääkäriin toki. Muistathan että avattu liuskapurkki säilyy noin reilun kuukauden ( jos liuskat eivät ole yksittaipakattuja) vanhat liuskat saattaa heittää lukemassa paljonkin.
Purkissahan on kuukausi ja vuosi, johon mennessä käytettävä.
Muovipurkissa irrallaan esim. 50 kpl. Nekö pitäisi käyttää kuukauden sisään muka, vaikka päiväysmerkintä voi olla vuoden päähän?
Purkissa ei ole edes mitään ilmatiivistä kalvoa korkin alla, joten enpä usko mihinkään kuukauden sisällä käytettävä juttuun. - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla on tällainen mittari.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Minulla on tällainen mittari.
Linkki unohtui.
https://www.nettiapteekki.fi/products/contour-xt-verensokerimittari-1-kpl?variant=48065751318862 - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Purkissahan on kuukausi ja vuosi, johon mennessä käytettävä.
Muovipurkissa irrallaan esim. 50 kpl. Nekö pitäisi käyttää kuukauden sisään muka, vaikka päiväysmerkintä voi olla vuoden päähän?
Purkissa ei ole edes mitään ilmatiivistä kalvoa korkin alla, joten enpä usko mihinkään kuukauden sisällä käytettävä juttuun.Diabeetikolla voi olla vaiheita, jolloin vs mitaan useasti vuorokaudessa. Silloin 50 liuskaa ei riitä kuukaudeksi.
Hyvässä hoidossa ja tasapainossa olevaa verensokeria ei tarvitse mitata joka päivä, jolloin 50 liuskan purkki riittää pitkään. Purkin merkintöihin käyttöajasta voi luottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13813202Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen853665Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,972925Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2771393Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361389Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1511329Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151274Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141204- 811071
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin205989