https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011729593.html
"Valtaosassa saamistamme hakemuksista hakija ei kerro siitä, miten asennoituu työn tekemiseen tai ei anna esimerkkejä kertomuksensa tueksi. Tällaiset hakemukset eivät yleensä pääse jatkoon, sanoo K-ryhmän rekrytoinneista vastaava Ilona Castrén tiedotteessa."
"Minulla on huoli niiden nuorten puolesta, joilla ei vielä ole paljon kokemusta, sillä monia kokeneitakin osaajia on nyt samaan aikaan etsimässä työpaikkaa. On koko Suomen tulevaisuudelle tärkeää, että nuoret pääsevät työelämään kiinni, Castrén sanoo."
Hellanlettas on Ilonalla liikuttava huoli Suomen tulevaisuudesta ja nuorten työllistymismahdollisuuksista kun ihan itse aivottomilla vaatimuksillaan nostaa heille tien pystyyn siihen ensimmäiseen työpaikkaan.
Eikä osaa Ilona itse tätä omista ajatuksistaan havaita.
Ilona vaatii nenä pystyssä että työkokemattomalla pitäisi olla esimerkkejä loistavasta asenteestaan työntekoa kohtaan? Työkokemusta omaamattoman pitäisi säveltää työhakemukseen jotain että olen haravoinut mummoni pihaa loistavalla asenteella ahkerasti? Pitäisikö olla vielä mummon allekirjoituksella varustettu todiste tästä upeasta asenteesta työntekoa kohtaan?
Miltä sellainen työhakemus sitten näyttäisi ilonan omissa silmissä? Että jumalauta on noi työttömät tyhmiä kun kuulevat että haravointikokemuksella on saumaa päästä K- markettiin kassamyyjäksi?
Heti perään moraalisesti korkealla asenteella varustettu Ilona on olevinaan huolissaan työkokemattomien nuorten pääsystä työelämään. 😢
Mitä muuta tyäkokemattomilla ylipäänsä on tapana siihen työhakemukseensa kirjoittaa kuin että olen ahkera omatoiminen ja tunnollinen? Eihän heillä ole tosiaan mitään kokemusta josta jaaritella.
Suomalaiset työnantajat ovat tyhmiä ja ylimielisiä
6
81
Vastaukset
- Anonyymi00001
Edes kesätyöhön pääseminen ei ole hakijan omasta "onnistumisesta" kiinni. Kuten tästäkin artikkelista näemme. Kaikki nuo 5000 kesäduunia menevät K- marketissa työskentelevien mukuloille.
Ilona castrenin kaltaisten rekrytoijien oma asennevamma takaa sen ettei työkokemattomalla työnhakijalla ole tietenkään mitään saumaa päästä työelämään. Työkokemattomia työnhakijoita pilkkanaan pitävät rekrytoijat itse nostavat tien pystyyn kuten castrenkin ihan itse tässä todistaa. Mistä työkokemattomien työhakemukset ylipäänsä koostuu kuin siitä että olen ahkera tunnollinen ja luotettava työntekijä? Eihän heillä ole mitään työelämä kokemusta josta tarinoida. Mitä "konkreettisia esimerkkejä" Ilona peräänkuuluttaa ihmiseltä jolla tosiaan EI OLE työkokemusta? Että olen haravoinut mummoni pihaa ahkerasti ja hyvällä asenteella?
Miltä työhakemus jossa työkokematon kertoo loistavasta työasenteestaan koska on ollut joskus lapsenlikkana jollekin sukulaiselle, ja yrittää sillä päästä kassamyyjäksi K-markettiin, sitten näyttää rekrytoijan silmissä? Ilona antaa itse työnhakijoille aivan idioottimaisia ohjeita joilla yrittää saada työkokemattomat työnhakijat näyttämään rekrytoinnissa aivan naurettavalta.
Miksi?
En keksi mitään muuta syytä kuin työkokemattomien työnhakijoiden pilkkana pitämisen. Ilona Castren on kiusaaja ja juuri tämä ominaispiirre ilmeisesti on syy miksi ilonakin on menestynyt suomalaisessa työelämässä. Sen lisäksi että pääsi itse ensimmäiseen työpaikkaansa ja varmaan kaikkiin muihinkin suhteilla.
Ilonakaan ei taatusti ole päässyt yhteenkään työpaikkaansa "olen ahkera ja tunnollinen" jaarituksillaan.
Suomen talous on sakannut vuosikymmeniä. Mitään kasvua ei ole eikä tarvitse ihmetellä mistä se johtuu. Suomalaiset työnantajat ja rekrytoijat ovat läpimätiä, he valehtelevat työvoimapulasta samalla kun itse nostavat työttömien tien pystyy sinne työelämään heti siihen ensimmäiseen työpaikkaan. Sitten kehtaavat joka tuutissa teeskennellä liikuttavaa huolta nuorten työllistymisen ja Suomen tulevaisuuden puolesta kun itse ovat asennevammoineen sitä estämässä.
Työttömyys ei johdu työttömän omasta "epäonnistumisesta" työnhaussa. Työkokematon työnhakija ei voi koskaan olla oikeanlainen. Voimme kaikki sen helposti todeta näistä työnantajapuolen ja rekrytoijien säännöllisistä epäkypsistä jumpittelevista kitinöistä joissa he marisevat kun työnhakijat ovat aina vääränlaisia.- Anonyymi00003
K- ryhmän rekryvastaava on epäonnistunut surkeasti työssään. Ja vielä mainostaa epäonnistumistaan julkisuudessa tahraamalla samalla työnantajansa mainetta. Oletamme että K- ryhmän johto tekee johtopäätökset ja pistää tälle työllistämishaluttomalle palkolliselleen kengän kuvan perseeseen.
K- ryhmä muiden suomalaisten työnantajien ohessa kärsii kroonisesta TYÖVOIMAPULASTA! 😭 K- ryhmällä ei ole varaa pitää tällaista työnantajan maineen sabotööriä palkkalistoillaan. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
K- ryhmän rekryvastaava on epäonnistunut surkeasti työssään. Ja vielä mainostaa epäonnistumistaan julkisuudessa tahraamalla samalla työnantajansa mainetta. Oletamme että K- ryhmän johto tekee johtopäätökset ja pistää tälle työllistämishaluttomalle palkolliselleen kengän kuvan perseeseen.
K- ryhmä muiden suomalaisten työnantajien ohessa kärsii kroonisesta TYÖVOIMAPULASTA! 😭 K- ryhmällä ei ole varaa pitää tällaista työnantajan maineen sabotööriä palkkalistoillaan.Suomessa ei ole kilpailua koska näillä isoilla k- ja s- ryhmän ketjuilla on monopoliasema. Siksi edes asiakkaat eivät voi kulutuskäyttäytymisellään määräänsä enempää vaikuttaa näiden isojen ketjujen toimintaan esimerkiksi lopettamalla asiakkuudenå. Kumpikin ryhmä käyttää surutta orja työvoimaa hyväkseen ja lisäksi harrastaa nepotismia työllistämispolitiikassaan ja voivat käytännössä tehdä lähes mitä tahansa.
Pitäisi suomalaisena varmaan alkaa suosia ulkomaista ja käydä vain Lidlissä, mutta kun siellä suomalaiset pyörittävät toimivat aivan samoin kuin nämä muut.
- Anonyymi00002
Ilona on mulkku ja syyllinen Suomen massatyöttömyyteen.
- Anonyymi00005
Yirittäjän lapset ja kaverit kelpaa kuitenkin töihin ilman kokemusta ja hakemusrumbaa, mutta jos olet yrittäjälle täysin tuntematon vaatii se sinulta hakemuksia ja 20v kokemusta!
- Anonyymi00007UUSI
Tule juttelemaan kuumien naisten kanssa nyt! https://Tiffany.hoty.lat/Tiffany#/?/?/erd2s7nsg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1845055- 141701
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621605Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1261490Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s91393Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit491100Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961074Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249299957- 191926
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7770