Istu tähän penkille. Haluan kertoa sinulle tämän.
En koe tietynlaista kommunikointitapaa itselleni hyväksi. Jos mietin kaikkea elämässämme tapahtunutta, niin totuudellisesti. Suhteemme ei ollut normaali.
Haaveissani olet hyvä minulle ja rakastat syvästi. Haaveissani koen olevani ehyt vierelläsi. Haaveissani on naurua ja iloa, leikkimielisyyttä. Kun kuvittelen, että rakastat, on kuin taivas olisi sylissäni.
Kuitenkin, minun ei tulisi uskoa "sanaakaan" rakkaudestasi minua kohtaan. Haluaisin uskoa kyllä. Tämä on vain palsta ja täällä ihmiset unelmiaan tuovat esiin. Jäävät ehkä niihin kiinni. Se ei ole konkreettista. Mitään konkretiaa ei ole, en usko sellaista tulevani näkemään.
Eihän se niin mene, että minun tulisi tyytyä toisen ihmisen sanelemiin sääntöihin. Odotella, muistaako hän vai. Se ihminen on omat valintansa tehnyt. Miksi itken sellaisen perään? Minun ei tulisi edes suostua siihen. Minun tulisi kunnioittaa itseäni. Ei madella ja pyytää rakkautta.
Olisiko suhde vakaa, turvallinen. toista kunnioittava? Haluan, että minua kohdellaan hyvin, toiveitani kuunnellaan ja, että suhde on tasavahva. Parisuhteen tasolla siinä tulee olla yhteinen päämäärä. Ihmisenä tarvitsen toista ihmistä olemaan läsnä ja olemaan kumppani. Siinä on toisen sisimmän tuntemista ja oppimista toisesta. Syvä yhteys. En halua elää yksinäisyydessä ja, että toinen pitää epävarmuudessa ja ei ole edes tavoitettavissa. Ystävyydessä riittää toki kunnioitus ja huomioiminenkin jo pitkälle. Sitäkään ei ole ollut, miten voisi olla enemmän? Se lähtee ihan jo pienistä asioista, kuten kuulumisten kysymisestä.
Tällä palstalla ei voi luottaa mihinkään. On monenlaista sekoittajaa, jotka ehkä kirjoittavat ja saavat vielä näyttämään asiat...saavat mukaan turhaan hömppään.
Kun istuit siihen viereeni penkille ja siihen jäit. Kumpa olisit jäänyt pidemmäksi aikaa, et olisi antanut periksi...nimittäin, menetit jotain aitoa ja kaunista. Vuodet vierivät. On talvi, kevät, kesä, syksy. Et ota yhteyttä. On jo mennyt kauan aikaa. Iho rypistyy, hiukset harmaantuu. Ja odotan? Ei ole se oikein.
En pitäsi huumorista, joka ei ole huumoria. "Etkö siitä vahvistunut" tai "kun, et enää pelkää hylkäämistä" sydän. Ei se ehkä ole hyväksi minulle, tunnekylmyys. Olet herkkä, kun olen herkkä. Minä olen minä, en mikään koulutettava apina. Alaspainaminen ja nöyryyttäminen, se ei ole minulle hyväksi.
Jos olisit oikeasti välittänyt. Olisit tehnyt paljon enemmän vuokseni, olisit näyttänyt sen myös. Suoraselkäisyys, asioiden tuominen sellaisna kuin ovat, ei mitään epäsuoruuksia. Ei se haittaa, vaikka ne eivät vastaa haaveita tai toiveita, kunhan ne ovat totta. Tulee asiat selviksi ja suoriksi. Ei mitään "hämyisiä ja usvaisia" ikäväbaarin kuiskauksia korvaan.
Kaikella rakkaudella nämä asiat tuon, ei vihalla. ❤️
Sitä sielujen sympatiaa
26
544
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joob
- Anonyymi00004
En tajunnut mitään
- Anonyymi00022
Ei näistä palstaäijän dadaismeistö ymmärrä kukaan muukaan, että otahan iisisti ns
- Anonyymi00005
Oli ilmeisesti naisen kirjoitus miehelle..
- Anonyymi00015
Mutta ei vanhan naisen.
- Anonyymi00023
Miten teet näitä päätelmiä näistä guben provoista- onko sinulla asenneongelmia vastakkaista sukupuolta kohtaan? O
- Anonyymi00006
Vain harhakäsityksiä ja mielikuvitusta.
Mitään todellista ei koskaan ollutkaan.- Anonyymi00025
Vai sellainen leima palstan juontajalta palstaäijän tylsämielistä avausta koskien. Tavallaan kyllä, mutta tämä sinun tapa rakentaa todellisuutta on myös yhtä päin mäntyä mitä aapeemiehellä, ykSiSarvinen. T naiselta
- Anonyymi00007
Erinomainen teksti. Kaikki tulevat tuohon johtopäätökseen jossain vaiheessa. Ei välttämättä vielä, mutta jossain vaiheessa tuo vaihe tulee.
- Anonyymi00024
Mikä tässä diibadaaba-aloituksessasi oli mielestäsi palstasetä niin erinomaista taas?
- Anonyymi00008
Kerrot itsekin tuon täällä. Ei tuohon auta kuin puhuminen kasvotusten.
- Anonyymi00009
Ei sinun tarvitse minua rakastaa.
Ei se haittaa. Kaikki on hyvin. - Anonyymi00010
Joob
- Anonyymi00011
Silläkin muuten on varmaan oma sanomansa, että kaikki lopulta johti tänne, "kaikki tiet vievät ikävä palstalle". Sekin liittyy itseasiassa sinun sanomaasi asiaan ja senkin kyllä muistan.
Kuulostanko? Täällä kyllä tehdään paljon samoja juttuja. Kait täällä voisi sekoittaa päänsä ihan kunnolla.
Haluan ajatella, että hyvyyttäsi olet tehnyt asioita. Olisin voinut käyttää aikani toisin. Koen kuitenkin kaiken sinun kanssa vietetyn ajan olleen tärkeää, kasvattavaa, ihan sen rakkauden kautta. Kuinka paljon ihminen onkaan valmis rakkaudesta. En koe olevani traumatisoitunut uhri. En ole mistään katkera, eikä minun kuulukaan olla. Uskon, että olet pohjimmiltasi mukava ja kiltti, etkä ole tahtonut minua satuttaa ainakaan tietoisesti ja, jos niin olisikin käynyt, se on mennyttä.
Olen haaveillut. Sinulta tulisi viesti. Mitä kuuluu? Sitten odottaisin ainakin päivän, etten vaikuttaisi liian innokkaalta (tosiasiassa vastaisin saman päivän aikana). Laittaisin. Kaikenlaistahan sitä elämään mahtuu, elämä on. Sellaisia ympäripyöreitä fraaseja. Kysyisin sitten, mitä sinulle kuuluu? Onko teillä pakkasta? Eikö olisi aika tylsän kuuloinen haave? Ehkä tarvitset jotain jännempää elämääsi? Haaveissani minä nimittäin toivotan hyvää syntymäpäivää tai hyvää joulua. Jota et ytä huomaavasi tai vastaa takaisin. Ymmärrän, tylsyyteenhän sinä kuolisit. Menihän ne, jutut joskus melko villillä laukalla, kieltämättä. Oikeasti, olen supertylsä. Ja oikeasti minun kanssa olisi tylsää, ei yhtään jännää. Olen laiska ja en innostu asioista. Minulle laatuaikaa on palautuminen sosiaalisista ärsykkeistä, jotka kuormittavat minua. Saatan katsella niitä tylsiä netflix sarjoja ja syödä purkista ja miettiä, mitähån sulle mahtaa kuulua. Niin, ettei todellakaan mikään haaveiden rinsesssa. Et sinäkään taida olla mikään haaveiden rinssi tai mistäpä sitä tietänee.
Älä sitten ole liian ankara itsellesi. Ja kiitos, että kuljit kanssani matkaa. Se on merkinnyt minulle jotain, todella paljon. Ehkä myös sinulle? Kaikki on hyvin.
:)- Anonyymi00013
Edelleen teksti soljuu kuin parhaimmassa tarinassa, paitsi että tää taitaa olla tositarinaa.
- Anonyymi00012
Kaunis hyvin kirjoitettu teksti, kirjailijan - runoilijan työkaluja!
- Anonyymi00014
Niin, hyvissä kirjoissa pahiksetkaan eivät ole pahiksia ja hyviksilläkin on inhimillisyytensä ja heidän heikkoutensa paljastuu finaalikappaleessa. Niinhän se on elämässäkin, olemme vain asioiden summia. Jonkun ihmisen tapaamisella, voi olla todellinen perhosvaikutus elämääsi. Sekin on hassua. Sinä keväänä makoilin kiikussa ja ympärilläni oli useita perhosia, siinä ne "tanssi"...yleensä on hyvä, että näkee yhden...joku voisi sanoa näit harhoja, onkohan sinulla kaikki kunnossa tai ne vaan siinä paritteli ja siksi siinä sattuivat pyörimään tms...ehkä harhaa, ehkä ei, kuka tietää, minulle se jäi mieleeni.
- Anonyymi00016
Jep eli et olisi edes kestätut tommoisessa hasvemasilmassa
Asioita joiden kanssa elän elämääni .!
Jossa ei ole mitää onneen .
Terveyttä .iloa hymyä ja nauria.
Vaan jokapäiväinen selviämistaistelua köyhyydessä
Osittain rikkinäisellä keholla
Sairauksien ja kivun kanssa .
Jossa väkisin. Jää. toisen tarpeet ja huomiointi vähemmälle .
Kun ei vain voi olla siinä täydellisyys ja kivapumpulissa muille eläen !
Kun oma todellinen maailma on aivan muuta
Surullista kamalaa ja kurjas useimmiten
Kun tuota vitun haaveilua ja unelmointia .
Jos on pilalle hemmoteltu ja elämän paapoma johon porukka rikkauksineen ja kivoine eläminen voi sukeltaa joka päivä.
Eikä sekään riitä vaa te parmmat ihmiset voitte lentää maailman ääriin erilaisin paratiisei...
Mulla ei oo öull mahdollisuutta käydä lomalla
Ulkomaille edes yhtä kertaa vaikka olen yrittänyt
Järjestää asioita niin 😭😭
Helvetti elää vittu joltakin pumpulla läpi .
Siksi en aina ymmärrä sinua
Olet päässyt elämässä nii kivalla ja vähällä mies
Sinulla ei oikein oo ollu haasteita eikä oikeita ongelmia!
Sen lisäksi sua on koko elämän hemmoteltu
Kauniillla ja ihanulla ihmisillä ympärilläsi.
Sua palvottu jumaloitu huomiota ja kohdattu
ainakin tahdot ja toivot niin mies.
Et ole ikinä joutunut oikeasti
Kestämään mitää yksin
Tai siirtämään haaveita pois
Kun ei ketään joka sut kohtaisi
On aina joku pillu joka sut tahtoo!
Olet lähinnä joutunut keksimään niitä
Ongelmiamuista ihmisistä kun ei oikeita haasteita!
Minäkin haluaisin edes. Yhden
Päivän elämässä että voisin elää vielä unelmia
Läpi mutta sitä ei suostu
Mitää iloa ja enna tai raukkautta
Minulle tai minua varten ei ollut
Oli vain tuollainen tyhjäpäinennhasveilis
Joka välitti vain omasta onenelisujdestaan .
Olisitko todella halut ja kestänyt minun
Maailnsni mies ..
Enpä usko ... Olit aivan liian Herkkä !
Ja lian pilalle hemmoteltu!
Sori miltei tuolaista sinisilmaistä ja naivia
20 vee kakaran ajattelun tason
hasvemasilmas enää oo
Mä joudun ajattelemaan realistsemmin
Ja elämään terveyden asettamissa rajoissa
Taloudellisesti tiukkojen resurssien kanssac
Naiselta rakkaudesta tosi lapsellisellevyli 40 V miehelle !- Anonyymi00018
Jos et pilaile kustannuksellani, niin monilla ihmisillä on murheensa. En täällä tänään tai huomenna niitä täällä kerro, muttei se tarkoita ettei olisi. Sekin on jännä juttu, kun niitä asioita kohtaa, asiat vain ovat. On asioita, joihin ei voi vaikuttaa, vaikka kuinka yrittäisi omin hartiavoimin asioita muuksi muuttaa. Silloin ymmärtää, ettei omista oikeastaan mitään. Opettelen elämään tässä hetkessä.
Haaveilu voi antaa hetkeksi pakopaikan. Jos sitä tarviset, silloin sitä tässä hetkessä tarvitset. Ei ole syyllisyyttä. On kuitenkin oma päätökseni myös siitä, että haluan nähdä maailman todellisuuden kautta.
Kaikkea hyvää sinulle.
- Anonyymi00017
Näimpä, lätkäisee sen 40-50 vuotta keheen tahansa ja silleen. Tosi upea määrätietoisuus btw, tosi hyvä, seksikäs.
- Anonyymi00019
Tällä palstalla, monen on vaikea luopua siitä kaipauksen kohteesta. Olen sen huomannut, miettinyt, sitäkö se sitten vain olikin.
Aikoinaan hyvin helposti tuli laitettua, hyvästejä. Kohta palasin, kun en voinutkaan. Minä ajattelin vain omien tunteideni kautta. En ehkä ymmärtänyt, että sellainen toiminta voisi sattua myös sinuun ja on satuttavaa. Sehän on tunnepuolella toisen jatkuvaa kiduttamista. Väittää rakastavansa ja sitten, kun menettää hermonsa, käskee toisen "suksia suolle". Kenen pitäisi sietää sellaista? Käyttäydyin hyvin lapsellisesti. Toimintamallimi olivat vääränlaiset. Joskus kerroit vertauksen. Onhan se tyhmää, jos ei näe omia huonoja toimintamallejaan ja pyytää aina anteeksi ja jatkaa amalla tavoin silti.
Minä, en halua sanoa sinulle hyvästi. En halua luopua sinusta. Se on perimmäinen totuus. Minä en vain tiedä, haluaisitko antaa enempää mahdollisuuksia minulle ja uskotko, että yritän parhaani. Muuttuisiko asiat, kuka ennalta tietää. Elämä on vähön sellainen, että osa asioista, ne vaan kulkeutuu johonkin suuntaansa, ainahan se.
En kuitenkaan halua myöskään olla ikäväpalsta -nainen, joka tuhlaa vuotensa ja kyyneleensä. - Anonyymi00020
Haluan kunnioittaa sinun rajojasi.
En halua ajaa omaa etuani, vaan toivon osaavani kuunnella sinua. Olen ollut itsekäs. Jos koet, että yhteydenpitoni loukkaisi rajojasi. Hyväksyn senkin asian niinkuin se on. Ei sille mitään kait voisi.
Minun sisimpämi haluaisi kertoa, että rakastat kuten minä sinua. Entä, jos olenkin pelkkä ikäväpalsta nainen, jolla on vain pahasti oireileva riippuvuus? - Anonyymi00021
Olen kirjoittanut hyvin eri tyylisesti aloituksen ja lopetuksen. Kumpikin on totta omalla tavallaan.
Haluan uskoa ettet irvaile kustannuksellani ja se on joku toinen.
Tee, mikä itsestäsi tuntuu parhaalle asioiden kanssa. - Anonyymi00026
Haluan sanoa. En näe sinua hyvänä tai pahana. Epäilen, että on mahdollista,että on asioita, joita ei monikaan ymmärtäisi yleisen moraalikäsityksen kannalta. En kauhistu, en pelkää , en moralisoi. Hyväksyn sinut. Älä luule, että päästäisin ketään muuta niillä ominaisuuksilla lähelleni mitä luulen näkeväni. En muilta hyväksyisi kaikkea. Sinähän koet samoin kohdallani? Ehkä tarkoituksesi oli se, että se vaikuttaisi niin, että en voisi välittää sinusta ja ymmärtäisin paeta. Ei se toiminut. Vastuu on yhä sinulla.
Milloin näet totuuden. Olen se ainoa ihminen, johon oikeasti voisit luottaa. Elämä on epäoikeudenmukainen sillä tavoin. Nimittäin kaikille sitä ei anneta. - Anonyymi00027
Minulla riitäisi kerrottavaa varmaan vaikka kuinka kauan. Tällä palstalla oli kerran viesti, jossa pyydettiin luottamaan palstan ulkopuolella. En tiedä, oliko se sinulta, mutta... tahdon luottaa. Myös siihen, että ymmärrät näkökantojani ja tulisit hieman vastaan. Että olet sellainen, joka ei kuitenkaan oikeasti ketään jätä tahallisesti epätietoisuuteen. Ettet minulle niin tekisi, olkoon syysi ollut mikä onkin. Haluan olla myös sinun luottamuksesi arvoinen. En vaadi, aja nurkkaan ja pyrin ymmärtämään mitä haluat kertoa.
Olen varmasti ollut monista asioista väärässä. Elämä on oppimista varten. Toivon sinun hyväksyvän rauhantarjoukseni, jos nyt koskaan on riidoissa oltukaan.
Toivotan myös kaikille muille ikäväpalstalaisille hyvää jatkoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3233765Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283530Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42220- 1071597
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181508Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1221262Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99850Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77787- 85723