Mikä on persujen kanta Trumpin Grönlanti-puheisiin?

Anonyymi-ap

Persut ovat viime viikkoina ottaneet kantaa mm. missin erottamiseen tehtävästään ja hiihtäjän Mogadishu-vertaukseen.

Mitä mieltä persut ovat Trumpin julistuksesta, jonka mukaan Grönlanti pitäisi liittää Yhdysvaltoihin?

40

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta on mielenkiintoista että Teemu Selännekin on Trumpin puolella ja Tanskaa vastaan. Hänhän hehkutti avoimesti Trumpia. Tanska sentään Suomen liittolainen ja pohjoismaa.

      • Anonyymi00014

        Laitapa trolli linkki, missä teemu on tanskaa vastaan.

        Sinä venäjän paska aivo koitat luoda tilanteen että joko olet puolellamme tai meitä vastaan. Ei toimi sivistysmaissa.


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Laitapa trolli linkki, missä teemu on tanskaa vastaan.

        Sinä venäjän paska aivo koitat luoda tilanteen että joko olet puolellamme tai meitä vastaan. Ei toimi sivistysmaissa.

        Linkkiä ei tarvita, sillä Teemu on julkisesti asettunut Trumpin puolelle. Voin minä sen sinulle tähän laittaa niin voit käydä katsomassa:

        https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000011049083.html


      • Anonyymi00027
        landlord kirjoitti:

        Linkkiä ei tarvita, sillä Teemu on julkisesti asettunut Trumpin puolelle. Voin minä sen sinulle tähän laittaa niin voit käydä katsomassa:

        https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000011049083.html

        Miksi Teemu kannattaa pedaria? Olen ymmärtänyt, että yksi Trump-sedän uhreista jopa tappoi itsensä Epstein asiakirjojen perusteella.


    • Anonyymi00001

      On enemmän kuin toden näköistä Venäjän seuraavan erikoisoperaation koskevan kalotti alueita kunhan on hoitanut Ukrainan. Kalotti alueet ovat Lappi, sekä Suomen että Ruotsin ja puolet Norjasta. Tässä skenaariossa Grönlanti ei ole liian kaukana vapautettavaksi. Tanskan puolustusvoimat ja NATO ovat liian kiireisiä pitääkseen Venäjän armeijaa loitolla eikä USA ole enää kiinnostunut Euroopan puolustuksesta vaan oma nahka lähinnä.

      Grönlanti olisi Venäjälle sillan pää asema Amerikan mantereelle joten sen pysyminen Amerikan osana on Trumpille nyt migreeni, jos Grönlanti itsenäistyisi niin se saisi hyvin suurella todennäköisyydellä sosialistisen hallituksen ja venäläiset sitä auttamaan sotilas tukikohtineen. Voiko USA olla varma Grönlannin hallinnon sympatioista, ilmeisesti ei, joten USAn on pakko toimia jo lähivuosina ehkäistäkseen Venäjän valloitus pyrkimykset Arktisilla alueilla ml. Islanti.

      Länsi ei halua sotilaallista konfliktia eikä varsinkaan ydinaseiden käyttöä joka on Venäjän retoriikassa usein käytetty uhkakuva jos Eu maat alkavat niskoittelemaan liikaa sen pyrkimyksiä vastaan. Spekulointia maailman menosta piisaa joten palstalaiset, olkaa hyvä jatkakaa, olisi mielenkiintoista tietää mitä muut ajattelevat asian tiimoilta.

      • Anonyymi00021

        Viimeiset neljä vuotta olemme seuranneet Venäjän erikoisoperaatiota. Homma näyttää vaativan rajattomasti aikaa ja resursseja. Operaation loppua edes Ukrainassa ei ole näkyvissä, joten tuskin Putinki on ihan heti pyrkimässä rajansa yli missään muualla.


      • Anonyymi00029

        Arvelisin jään alta aikanaan jään sulettua paljastuvien mineraalien olevan se todellinen syy, miksi Trump ja häntä rahoittaneet miljardöörit haluavat Grönlannin.

        Jää sulaa hitaasti, joten mikään kiire Grönlannin ottamisella ei ole, mutta siitä päätettiin alkaa puhumaan nyt ehkä eräästä toisesta syystä.

        Se toinen syy voi olla se, että Eurooppa ja nimenomaan Tanska etunenässä ovat onnistuneet tukemaan Ukrainaa niin, ettei Trump saanut painostettu puolustustaisteluaan käyvää maata luovuttamaan alueitaan. Trump haluaa hajottaa Ukrainaa tukevan rintaman iskemällä juuri Tanskaa vastaan. USA ja Israel eivät halua Venäjän häviävän, ja erityisesti Israel ei halua Ukrainan voittavan. Juutalaiset muistavat, ketkä murhasivat heitä Babi Jarissa. Kaikki tappajat eivät olleet saksalaisia...


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Arvelisin jään alta aikanaan jään sulettua paljastuvien mineraalien olevan se todellinen syy, miksi Trump ja häntä rahoittaneet miljardöörit haluavat Grönlannin.

        Jää sulaa hitaasti, joten mikään kiire Grönlannin ottamisella ei ole, mutta siitä päätettiin alkaa puhumaan nyt ehkä eräästä toisesta syystä.

        Se toinen syy voi olla se, että Eurooppa ja nimenomaan Tanska etunenässä ovat onnistuneet tukemaan Ukrainaa niin, ettei Trump saanut painostettu puolustustaisteluaan käyvää maata luovuttamaan alueitaan. Trump haluaa hajottaa Ukrainaa tukevan rintaman iskemällä juuri Tanskaa vastaan. USA ja Israel eivät halua Venäjän häviävän, ja erityisesti Israel ei halua Ukrainan voittavan. Juutalaiset muistavat, ketkä murhasivat heitä Babi Jarissa. Kaikki tappajat eivät olleet saksalaisia...

        En siis ole persu, huomaisin vain mielenkiintoisen keskustelun ja päätin kommentoida. Aihe on sellainen, että siitä on syytä keskustella yli puolue- ja aaterajojen.


    • Anonyymi00002

      Olisi mielenkiintoista kuulla Arno Westerholmin näkökanta!

      • Anonyymi00004

        Minäkin haluaisin lukea Arno Westerholmin ajatuksen asiasta.


      • Anonyymi00006

        Arno Westerholm on ainoita jotka suhtautuvat realistisesti maanpuolustukseen. Harmi, että häntä ylenkatsotaan persuissa.


    • Anonyymi00003

      eikös se ole vihreä maa 🤣 pelkkää jääkenttää
      samaa voisi ajatella että myy ahvenan maan venäläisille niin suomi tai kanada saa olla rauhassa , kumpainenkin rakentaa laivastotukikohdan ja silloin heitä ei uhkaa mikään

    • Anonyymi00005

      Kyllä me voimme lähettää sinne Elokapinan puolustusvoimiksi!

    • Anonyymi00007

      Mikä ongelma, jos USA ottaisi Grönlannin? Et kai kuvittele, että 6 miljoonainen Tanska pystyisi puolustamaan 2milj. neliökilometrin kokoista saarta, joka sijaitsee tuhansien kilometrien päässä?

      Jos USA ei sitä ota, niin odotan hetkeä, kun siellä alkaa avoimempi kilpailu siitä kuka sitä hallitsee. Voi toki tulla aika, jossa se jaetaan kolmeen tai neljään osaan.

      • Anonyymi00011

        Loputon sissisota on paras vaihtoehto. Drive-by koiravaljakolla.


      • Anonyymi00017

        Persut eivät ilmeisesti ole kuulleet mitään Natosta. Nato on puolustusliitto, joka on perustettu vuonna 1949 suojaamaan jäsenvaltioitaan ulkovaltojen hyökkäyksiltä.

        Yhdysvallat on yksi Naton perustajajäsenistä, samoin Tanska.


    • Anonyymi00008

      Eurooppalaiset muhamettilaisten percnnuolijat eivät ansaitse Grönlantia.

      Tosimies-Trump ansaitsee Grönlannin ennemmin kuin kehitysmaiden vierasrotuisille alistuvat eurooppalaiset.

      • Anonyymi00009

        Tähänpä mielisin lisätä: tilulilulii, tilulilulii.

        Esko Nurmijärveltä


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Tähänpä mielisin lisätä: tilulilulii, tilulilulii.

        Esko Nurmijärveltä

        Siinäpä on erinomaisesti tiivistetty EU:n taloudellisen ja poliittisen eliitin syvin olemus!


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Siinäpä on erinomaisesti tiivistetty EU:n taloudellisen ja poliittisen eliitin syvin olemus!

        Siinäpä EU-vastaisen putinistipersun "isänmaallinen" näkemys.


      • Anonyymi00025

        ”Tosimies Trump” on sekaisin kuin seinäkello ja siihen hänen hallintonsa lopulta kaatuu!


    • Anonyymi00013

      Ei merkitydtä mihinkään mikä on kanta. katsotaan miten menee.

    • Anonyymi00015

      Missä sitte grönlantilaiset pitää pride kulkueen?

    • Anonyymi00016

      Trump on täysin oikeassa, kyllä sulavan jäätikön alla olevat valtavat mineraalivarat on saatava amerikkalaisen puolustusteollisuuden hyödynnettäväksi, ja jos Tanska ei luovu Gönlannista suosiolla, niin Trumpilla on kyllä omat keinonsa alueen haltuunottoon. Suomen hävittäjähankintojen, ja myös mm. Israelille ja Ukrainalle lähetettäviksi sovittujen puolustusaseiden toimitusvarmuuden takaamiseksi alue on ameriikalle enemmän kuin tärkeä.

      • Anonyymi00019

        Jos Trumppi tarvitsee Grönlannin mineraalivaroja, se voi tehdä ostotarjouksen niistä. Sillä tavalla toimitaan demokraattisissa länsivaltioissa.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Jos Trumppi tarvitsee Grönlannin mineraalivaroja, se voi tehdä ostotarjouksen niistä. Sillä tavalla toimitaan demokraattisissa länsivaltioissa.

        USA on nyt republikaaninen länsivaltio, ja republikaanit eivät neuvottele heikompien valtioiden kanssa mistään.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        USA on nyt republikaaninen länsivaltio, ja republikaanit eivät neuvottele heikompien valtioiden kanssa mistään.

        Samaa lajia Putinin Venäjän kanssa.


    • Anonyymi00018

      Persut antaisivat Grönlannin Trumpille mielihyvin kuten antaisivat osan Suomesta Putinille. Persut ovat haittapuolue.

    • Anonyymi00022

      Pesunkestävä Perussuomalainen olen ja tiemme on selvä. Grönlanti, Tanska ja muut Pohjoismaat on melko pian liitettävä Trumpin hallintaan. Turha on taistella tutkainta vastaan. Vain Amerikkaan liittäminen takaa onnen. Trumppia vastustaa enää vain jokunen kommunisti. Suosio Amerikassa on lähes 100pros.

      • Anonyymi00024

        Koita kestää, mä soitin sulle jo ambulanssin.


      • Anonyymi00032

        Jopas oli epäisänmaallinen kommentti persulta.


    • Anonyymi00026

      Kaikki Pohjoismaiden päämiehet ovat luvanneet tukensa Tanskalle. Tanskaa tukevis kannanottoja on ilmaistu myös Kokoomuksen, Keskustan ja RKP:n suunnasta. Persut sen sijaan pysyvät perunakuopassaan matalina Jopa Jani Mäkelä ja pikkumies Ryydman ovat hiirenhiljaa.

      • Anonyymi00028

        Johtuu siitä että TikTok-miehistä ei ole näihin asioihin. Nyt kaivattaisiin Westerholmia puolueen johtoon.


      • Anonyymi00031

        Demareista on esitetty suomalaisten sotilaiden lähettämistä Grönlantiin turvaamaan tilannetta.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Demareista on esitetty suomalaisten sotilaiden lähettämistä Grönlantiin turvaamaan tilannetta.

        Sivaripersuista ei ole lähtijöiksi muutenkaan.💅


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Demareista on esitetty suomalaisten sotilaiden lähettämistä Grönlantiin turvaamaan tilannetta.

        Mätäkuun juttuja.


    • Anonyymi00034

      Myydään lisää jäänmurtajia Trumpille.

    • Anonyymi00037

      Halla-ahon mukaan ei voi antaa USA:lle, mutta Venäjälle käy.

    • Anonyymi00038

      Grönlannin jälkeen Trump ottaa haltuun Kanadan ja Saamenmaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe