Kumpi on parempi

Anonyymi-ap

Miksi nähdään niin suurta vaivaa tupakasta mutta ei alkoholista

6

223

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En nyt aivan varma ole mitä tarkoitat. Minulla on molemmat ongelmana. Tai alkoholista olen pysytellyt jokseenkin erossa marraskuun alusta asti. Pikkujouluissa, joulupäivänä ja uutena vuotena otin vähän. Jouluna pieni humala, pikkujouluissa lasi viiniä ruuan kanssa ja nyt sitten uv aattona muutama rommitoti - ei känniä, joka totin välillä oli pari tuntia. Helppoa on ollut.

Jotain samaa on tupakan kanssa. Töissä käytän nikotiinipusseja, mikä tietenkin jonkin verran vaikuttaa asiaan, ja monesti 7 tuntia polttamatta. Tupakasta olen yrittänyt päästä eroon jo kymmeniä vuosia. Yleensä lopettaminen tyssää parin päivän päästä.

Ainakin nyt olen tyytyväinen tipattomuuteen. Tekee hyvää taloudellekin säästää satasia kuukaudessa. En koskaan ole laskenut, mutta helposti viinaan saa satasen viikossa kulumaan, tupakkaan ehkä vähän vähemmän. Säästyneet rahat nyt talteen ja syksyllä tai viimeistään ensi vuodenvaihteessa on varaa pitkästä aikaa lomailla. 😎

• Anonyymi00002

Sehän kuitenkin molemmissa on, että lopettamiseen tarvitaan halu eli syy. Asian kun osaa perustella itselleen riittävän jämerästi, niin lopettaminen on huomattavasti helpompaa. Terveys ja raha ovat hyviä kannustimia, mutta harvemmin riittävät.
      (Tämä oli jatkoa edelliseen.)

• Anonyymi00003

Tosiaan

• Anonyymi00004

Aivan se ja sama, aikuinen ihminen käyttää jos käyttää ja millekään valtiolle ei kuulu holhota yhtään ketään. Päinvastoin, hinnat alas ja juokoot ja polttakoot jupot itsensä vaikka hengiltä.

• Anonyymi00005

Sama pätee roskaruokaan, syöppö syököön vaikka itsensä hengiltä, se kenelleen kuulu ja halpaa pitäs olla, nih.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      111
      1040
    2. 63
      964
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      92
      758
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      733
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      665
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      34
      627
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      63
      579
    8. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      572
    9. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      27
      559
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      498
    Aihe