Pistän tähän kopion ääliön kommenteista olkaa hyvä popcornit valmiiksi:En katso lainkaan telkkaria, enkä käy vesijumpassa. Itse olen selättänyt masennuksen ulkoilun ja liikunnan avulla. Ei mitään ryhmäliikuntaa, vaan yksin kävelemään pitkälle metsäpolulle, niin pitkälle, että väsyy. Silloin hyvät hormonit kehossa ja aivoissa saavat aikaan hyvää oloa. Nytkin, vaikka on lunta ja pakkasta, niin peri tuntia reipasta liikuntaa pihalla ehkäisee alakuloa.
Sisällä istuessa tulee muutaman tunnin jälkeen tylsä olo ja väsyttää. Silloin on kaksi vaihtoehtoa; -joko vaipua siihen tylsyyteen, tai lähteä ulos.
Jos itse ei saa aikaiseksi lähtemistä, nin toivottavasti joku patistaa tai vie mukanaan. Säännölliseti, -yksi kerta ei riitä.
surullinen mieli ja ulkoilun ja liikunnan puute. Mummo on tietävinään asioista paremmin kuin lääkäri.
Oma keskustelu typerimmistä nk. asiantuntijoista
6
335
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi ihmiset ovat tuollaisia?
- Anonyymi00002
Vihaan tota naista!
- Anonyymi00003
Jos vuorokausirytmi on päässyt karkaamaan käsistä ja heräily alkaa vasta kun muut jo suunnittelevat lounasta, siihen löytyy kyllä konsti, joka ei vaadi unilääkkeitä.
Olen itse todennut tämän toimivaksi käytännössä.
Menetelmässä univajeesta tehdään ystävä, ei vihollinen. Ideana on herätä joka päivä 1 – 2 tuntia aiemmin kuin edellispäivänä – ja pysytellä valveilla iltaan saakka vaikka väkisin.
Vaikka päivän mittaan pää nuokahtelisi ja luomet tuntuisivat raskailta, päivätorkut pitää unohtaa. Ne nollaavat koko korjausprosessin.
Illalla mennään sitten nukkumaan kun alkaa oikeasti nukuttamaan, ehkä samaan aikaan kuin edellisenä yönä, ehkä jo hivenen aikaisemmin.
Seuraavana aamuna herätään taas tuntia tai kahta aiemmin kuin edellispäivänä. Kun tätä toistaa sinnikkäästi, alkaa unentarve hivuttautua aiemmaksi, ja ennen pitkää nukkumaanmeno siirtyy aikaan, jota voi kutsua "iltayhdeksäksi" ilman ironiaa.
Ei ehkä kuulosta helpolta, mutta toimii kuin sisäinen remontti – vähän kerrallaan, mutta pysyvästi.
Idean sain vuosia sitten Ylellä näytetystä, nukkumisvaikeuksia käsitelleestä BBC:n dokumentista. Jos joku muistaa ohjelman nimen, saa vinkata – se ansaitsisi tulla nähdyksi uudelleen- Anonyymi00004
Siis univajeesta ystävä.
- Anonyymi00005
Mä antaisin tolle ihmiselle turpaan jos näkisin sen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6282888- 1071522
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671466Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1381276
- 1141274
- 1041125
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381051- 48960
- 49929