Mitä iloa romaneista on ollut?

Anonyymi-ap

Tulivat noin 500 vuotta sitten nykyisen Suomen alueelle. Mitä ovat saaneet aikaiseksi sinä aikana?

62

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ainakin tappoja ja varkauksia.

• Anonyymi00007

Murhia ja ryöstöjä myös hyvällä prosentilla. Ja nykyään on huimausaineet peruskamaa. Onneksi aika usein nuo henkirikokset kohdistuu samaan porukkaan, niin ei tule isompaa vahinkoa.

• Anonyymi00002

rikoksia

• Anonyymi00003

Ovat myyneet käytettyjä autoja

• Anonyymi00036

Ja hevosia.

• Anonyymi00004

ennen varastivat kelloja, nyt kännyköitä. lukekaa iltasanomista. 500 vuotta heiltä on mennyt huijauksiin ja varkauksiin. joku kirjoitti, että helpompi saada lottovoitto, kuin löytää rehellinen ja työtä tekevä romani.

• Anonyymi00005

Niinpä, ehkä prosentti heistä on töissä mm. musiikin parissa ja sotealalla, jossa itsekin mielestäni nähnyt muutaman, yhden blondin ja hyvin meikatun mutta silti niin romanin näköinen. Oma lukunsa sitten pikkusen vaikeemmin havaittavat ns. murto-osamannet eli puolimanne on se jonka isä tai äiti on romani, neljäsosamannen molemmat vanhemmat on puoliksi jne.

Lóimaan puskaradiossa joku kaipaili bussiin hykkaamaa omaa kännykkäänsä, joka on paikannettu Hirvikoskelle johonkin. Joku napannu mutta tuskin pystyy käyttään, kun älykännyt saa tämmösissä ongelmatilanteissa paitsi paikannettua niin myös kytkettyä pois toisen käytöstä. Jotenkin niin lapsellista ja turhanpäiväistä ylipäänsä viedä ihmisten vaatteita ja kännyjä. Ei taida päässä olla kuin sahanpuruja, kun täytyy tollasilla "taidoilla" päteä

lajijasuris

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niinpä, ehkä prosentti heistä on töissä mm. musiikin parissa ja sotealalla, jossa itsekin mielestäni nähnyt muutaman, yhden blondin ja hyvin meikatun mutta silti niin romanin näköinen. Oma lukunsa sitten pikkusen vaikeemmin havaittavat ns. murto-osamannet eli puolimanne on se jonka isä tai äiti on romani, neljäsosamannen molemmat vanhemmat on puoliksi jne.

Lóimaan puskaradiossa joku kaipaili bussiin hykkaamaa omaa kännykkäänsä, joka on paikannettu Hirvikoskelle johonkin. Joku napannu mutta tuskin pystyy käyttään, kun älykännyt saa tämmösissä ongelmatilanteissa paitsi paikannettua niin myös kytkettyä pois toisen käytöstä. Jotenkin niin lapsellista ja turhanpäiväistä ylipäänsä viedä ihmisten vaatteita ja kännyjä. Ei taida päässä olla kuin sahanpuruja, kun täytyy tollasilla "taidoilla" päteä

lajijasuris

Voi taivahan taatto. Puolimanne, murto-osamanne jne. Ja minä kun olen pitänyt sinua fiksuna tyyppinä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Voi taivahan taatto. Puolimanne, murto-osamanne jne. Ja minä kun olen pitänyt sinua fiksuna tyyppinä.

No minä en ole noita ilmasuja keksinyt eikä se minusta ole mitään haukkumanimiä, vaan ihan yhtä lailla voi olla puolivalkolainen jne

lajijasuris

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

No minä en ole noita ilmasuja keksinyt eikä se minusta ole mitään haukkumanimiä, vaan ihan yhtä lailla voi olla puolivalkolainen jne

lajijasuris

No, ehkä jossain Loimaalla ajatellaan näin. Mutta 2020-luvulla eipä juuri muualla.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No, ehkä jossain Loimaalla ajatellaan näin. Mutta 2020-luvulla eipä juuri muualla.

Ympäri maailmaa nimityksiä käytetään, kuten afroamerikkalinen, meksikaani, latino, mulatti terceron, quadroon – 1/4 afrikkalainen, octoroon – 1/8 afrikkalainen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ympäri maailmaa nimityksiä käytetään, kuten afroamerikkalinen, meksikaani, latino, mulatti terceron, quadroon – 1/4 afrikkalainen, octoroon – 1/8 afrikkalainen.

tuskin nyt sentään. 1/8 afrikkalainen, heheh

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

No ei kyllä käytetä, ja useammassa maassa on tullut asuttua. Kuulostaa ihan älyvapaalta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00005 kirjoitti:

lajijasuris

"ehkä prosentti heistä on töissä ..."
        Tuo on jo sellainen väite,että vaatii perustelut. Olisitko ystävällinen ja viittaisit esim. luotettavaan verkkojulkaisuun, lehtiartikkeliin, tai painettuun tutkimukseen (Julkaisun nimi, julkaisuorganisaatio ja painopaikka + painovuosi)

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

No ei kyllä käytetä, ja useammassa maassa on tullut asuttua. Kuulostaa ihan älyvapaalta.

Olet sitten ollut kolossasi, etkä ymmärtänyt mitä ympärillä tapahtuu.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Gypsy, tšingari ja sintit ovat myös yleisia nimiä romaneille.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No minä en ole antanut aihetta pitää fiksuna tyyppinä.

lajijasuris

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"ehkä prosentti heistä on töissä ..."
        Tuo on jo sellainen väite,että vaatii perustelut. Olisitko ystävällinen ja viittaisit esim. luotettavaan verkkojulkaisuun, lehtiartikkeliin, tai painettuun tutkimukseen (Julkaisun nimi, julkaisuorganisaatio ja painopaikka painovuosi)

Anna sinä todisteet, että yli prosentti olisi työssä, äläkä kerjää.

Opettele myös mitä tarkoittaa luotettava lähde. Kysy vaikka opettajalta, kun et lintsaa koulusta.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Anna sinä todisteet, että yli prosentti olisi työssä, äläkä kerjää.

Opettele myös mitä tarkoittaa luotettava lähde. Kysy vaikka opettajalta, kun et lintsaa koulusta.

Se todistaa kuka väittää, eikös vaan.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Olet sitten ollut kolossasi, etkä ymmärtänyt mitä ympärillä tapahtuu.

Afro, caribbean, latino, mexicano, whiteboi. Loppu ihan humpuukia.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00019 kirjoitti:

No minä en ole antanut aihetta pitää fiksuna tyyppinä.

lajijasuris

Heh heh...😏

aito lajijasuris

• Anonyymi00035
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Se todistaa kuka väittää, eikös vaan.

Mä en varsinaisesti väittänyt. Sitäpaitsi prosentti-sanan edestä jäi pois erehdyksessä sanma muutama. Hyvää tilastoa ei ole eikä voi ollakaan, kun Suomessa ei saa pitää rekisteriä etnisyyden tms. perusteella. Meillä on kyllä tosi laajat ja kattavat rekisteritiedot, joista selvä enemmistö löytyneen tyypillisillä romainimillä, ja kuka tekee mitä ja mitkä tulot jne

lajijasuris

• Anonyymi00051

Missä matu, siellä ongelma.

• Anonyymi00014

Osaavat laulaa ja melkein kaikilla on hyvä laulun ääni

• Anonyymi00030

Ei ne laulaa osaa. Ne vaan hoilottavat, koska ovat aina kännissä.

• Anonyymi00018

Pöllivät puhelimia.osto ja myynti sekä reviirikiistat teräaseitten kansss.

• Anonyymi00022

on niistä hauskoja vitsejä saatu aikaiseksi.

Mustalainen oli ripustamassa pyykkejä narulle hyvin tuulisena päivänä. Paikalle tuli toinen mustalainen, joka kysyi:– Hyvä veli mitä sie teet?– Mää paan hihat heiluu

• Anonyymi00023

Olen elämässäni asunut ja käynyt töissä kuudella paikkakunnalla, enkä ole koskaan tavannut vastaavaa kuin loimaalaisten sielunelämä. Loimaalta ei löydy yhtään niin surkeaa tavista, ettei hän tavalla tai toisella pyrkisi vielä painamaan ja alistamaan toisia. Mielummin nimettömänä erilaisilla törkypalstoilla.

• Anonyymi00024

Olet ollut työttömänä kuudella paikkakunnalla ja sitten tulit tänne alistamaan ja painamaan törkyviesteillä toisia loimaalaisia.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Olet ollut työttömänä kuudella paikkakunnalla ja sitten tulit tänne alistamaan ja painamaan törkyviesteillä toisia loimaalaisia.

Osui ja upposi?

• Anonyymi00028

"enkä ole koskaan tavannut vastaavaa kuin loimaalaisten sielunelämä. Loimaalta ei löydy yhtään niin surkeaa tavista, ettei hän tavalla tai toisella pyrkisi vielä painamaan ja alistamaan toisia. Mielummin nimettömänä erilaisilla törkypalstoilla."

Täysin samaa mieltä, valitettavasti 👌Sen pohjalta kuin olen ollut enemmän tai vähemmän muiden kuin loimaalaisten kanssa, ja heitä on useita satoja. Samoin terveysasioiden suhteen täällä käytös ihan omaa luokkaansa, kun muualla ei ole tarvinnu kuunnella vtuilua kuin kenties sormin laskettava määrä. Terveys ollut näissä mitä tarkoitan, sama kuin se on eli vaihdellen kaikkiea hyvin ikävä ja samoin jutut isossa kuvassa. Toki se on ollut oikeastaan kaikilta osin vtuilun syihi nähden paljon parempkin mutta se on sitten eri juttu.

lajijasuris

• Anonyymi00031

Sinä torkut edelleen äitisi sängyn alla ja odotat suu auki keskaria.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Sinä torkut edelleen äitisi sängyn alla ja odotat suu auki keskaria.

Totuuden kohtaaminen ottaa joskus lujille. Yritä päästä yli. Katselehan sitten vähän tämän foorumin keskusteluja, niin huomaat väitteen olevan totisinta totta.

• Anonyymi00026

Ei niistä nyt haittaakaan minun mielestäni ole.

• Anonyymi00027

Ei minunkaan mielestäni. Ihan asiallista porukkaa, työelämässä tullut vastaan, ja bensapumpulla kun itse olen maksanut väärän pumpun ja tulleet sanomaan, että olet väärässä paikassa, maksamasi bensa on meidän pumpulla, vaihdetaan.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ei minunkaan mielestäni. Ihan asiallista porukkaa, työelämässä tullut vastaan, ja bensapumpulla kun itse olen maksanut väärän pumpun ja tulleet sanomaan, että olet väärässä paikassa, maksamasi bensa on meidän pumpulla, vaihdetaan.

Työelämässä ei ole koskaan kukaan nähnyt ainuttakaan romania.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Sote-alalla näkyy paljonkin, miehiä ja naisia.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Voi olen nähnyt kesäkessunakin.

• Anonyymi00039

• Anonyymi00041
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sote-alalla näkyy paljonkin, miehiä ja naisia.

......esiin tunkevat aatokset sameat.....valhetta vatvovat karkeat sanat....

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

......esiin tunkevat aatokset sameat.....valhetta vatvovat karkeat sanat....

Ei ole mikään uskon asia. Kannattaa lopettaa kotona makoilu valtion piikkiin ja lähteä työelämään. Voi tulla yllätyksenä, mitä kaikkea ihmeellistä ja kummallista siellä tapahtuukaan.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ei ole mikään uskon asia. Kannattaa lopettaa kotona makoilu valtion piikkiin ja lähteä työelämään. Voi tulla yllätyksenä, mitä kaikkea ihmeellistä ja kummallista siellä tapahtuukaan.

Maanviljelijät ovat ideologisia työttömiä ja makoilevat punkissaan. Heille ei tuottava työ kelpaa, vain veronmaksajien tukirahat ovat tukijussin mieleen.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kylläpäs vaan on . Ja näitä samoja juttu mistä nyt valitetaan että romanit tekee niin tekee myös ihan valkolaisetkin. Miettikääpä sitä

• Anonyymi00037

Hyvin monet romanit ovat nousseet kuuluisuuteen musikaalisuutensa ansioista eikä se ole mikään ihme, koska monet heistä ovatkin lahjakkaita laulajia tai soittajia. Varsinkin laulajilla on äänessään upea sointi ja monet tunnistaa romaniksi lauluäänen perusteella. Laulajina kuuluisia romaneja löytyy Suomesta sekä muualtakin todella paljon. Mutta kaikki menestyminen ei jää kuitenkaan pelkästään musiikin varaan vaan joukosta löytyy myös kirjailijoita sekä tanssijoita. Tanssijoista mainittakoon se, että hyvin suosittua romanien joukossa on flamenco. Tästä johtunee myös se, että kuuluisa flamencon soittajia on romaneista noussut huomattavan paljon.

• Anonyymi00040

Ei ole ainuttakaan, joka olisi menestynyt. Kyllä romanien ulina on rajoittunut juoppojen tanssiaisiin, kuten Loimaan lavatansseihin.

• Anonyymi00043

Sotaaikana olivat hyviä ja osaavia hevosmiehiä. Esim. Edvin Laineen tuntemattomassa. Oli silloinkin näitä metsäkaartilaisia mitä nykyisinkin.

• Anonyymi00045

Mustalaisen triathlon. Kävellen uimahallille ja polkupyörällä takaisin.

• Anonyymi00046

Ainakin kouluttautuvat aloille ja tekevät työtä, toisin kuin nämä pikkukylien pitkäaikaiset parasiitit, joista ei ole muuhun kuin käsi ojossa vaatimaan, että yhteiskunta elättää.

• Anonyymi00048

Kivoja harhoja sinulla. Olet varmaan Loimaan "onnellisin".

• Anonyymi00052
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kivoja harhoja sinulla. Olet varmaan Loimaan "onnellisin".

On eri asia olla työelämässä ja tehdä töitä erilaisten ja eri taustoista olevien ihmisten kanssa, kuin käydä keskustelua päätoimisen päiväTVn katselijan kanssa, jonka kuukauden kohokohta on tukien saapuminen tilille.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

On eri asia olla työelämässä ja tehdä töitä erilaisten ja eri taustoista olevien ihmisten kanssa, kuin käydä keskustelua päätoimisen päiväTVn katselijan kanssa, jonka kuukauden kohokohta on tukien saapuminen tilille.

Ite oon sohvalla makoilija enkä aio mennä töihin. Suomi on vapaa maa.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ite oon sohvalla makoilija enkä aio mennä töihin. Suomi on vapaa maa.

Mulla aika menee kavereita tapaillessa ja naapureille seuraa pitäessä. En edes muista, milloin viimeks oon herännyt kellon soittoon, tais olla joku pakollinen näyttäytyminen työkkärissä.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Mulla aika menee kavereita tapaillessa ja naapureille seuraa pitäessä. En edes muista, milloin viimeks oon herännyt kellon soittoon, tais olla joku pakollinen näyttäytyminen työkkärissä.

No voi juma*auta. Perässä vedettävät vielä keulivatkin tyhjäntoimittamisellaan. Kas kun et värityskirjaa värittele tai sisustele veronmaksajien rahoilla.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

No voi juma*auta. Perässä vedettävät vielä keulivatkin tyhjäntoimittamisellaan. Kas kun et värityskirjaa värittele tai sisustele veronmaksajien rahoilla.

Mikäs se on veronmaksajien selkänahasta mällätessä! Kun kaikki (sananmukaisesti) kannetaan ilmaiseksi nenän eteen, ei tartte miettiä kouluttautumista tai työssäkäyntiä vaan voi maata sohvalla ja valittaa, kun köyhiltä leikataan tukia.

• Anonyymi00049

taas oli iltasanomissa kuinka romani akat kävi öljy ja koru ym. varkaissa. kävivät siellä kuin töissä. tämä on sitä todellisuutta. entisenä vartijana olen nähnyt kuinka romanit jos ovat kaupassa, niin takuu varmasti sieltä jotain lähtee mukaan. tai sitten käytetään vanhuksia tai vammasia hyväksi. viedään rahat. tekee sitä muutkin. mutta romaneille se on elämäntapa.

• Anonyymi00050

Kuka näitä hulluja aloituksia oikein tekee

• Anonyymi00057

Itse teit ja nyt leikit, ettet tiedä asiasta.

• Anonyymi00054

Suomalaiset ainakin tajuavat olevansa geneettisesti parempaa väkeä eikä sitä tarvitse erikseen todistaa.

• Anonyymi00058

Siitä onkin iso apu monessa kohtaa, ja kannattaa aina myös muistaa sanoa tuo ääneen joka käänteessä Suomessa ja ulkomailla.

• Anonyymi00061

Romanien työttömyys aste on 50% luokkaa, käytännössä vielä suurempi, koska nuorten eläkeläisten vuoksi.

• Anonyymi00063

Eihän eläkeläinen ole työtön. Tuohon aloitukseen, kannattaisi käydä kysymässä mitä iloa on,heiltä itseltään henk.kohtaisesti.

• Anonyymi00064

romanin onnennumero. viistöistä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      129
      6441
    2. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      72
      6328
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6225
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      347
      4016
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2452
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2379
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      131
      1466
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1359
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      190
      1156
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      980
    Aihe