Et ymmärrä sitä, mutta äitisi ja isäsi
Sinun tragediasi on lapsuudenperheesi
36
629
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tragedia on kellonaika nyt ja huominen työpäivä.
- Anonyymi00002
Minulla on ollut riittävän hyvät vanhemmat.
Kenenkään ei pitäisi toisen läheisiä arvostella. - Anonyymi00004
Sen jälkeen kun on täyttänyt 30 v. ei voi enää syyttää vanhempiaan.
- Anonyymi00021
Ymmärrys kasvaa tuohon mennessä.
Isäni ja äitini rakastivat minut tähän maailmaan.
- Anonyymi00005
Sama täällä!🪽🔥💫✨
- Anonyymi00006
Kerro millä tavoin.
- Anonyymi00007
He ovat aina olleet onnellisia yhdessä. Hyvä esimerkki kestävästä, yli 50: n vuoden rakkaudesta. Vieläkin pussailevat ja halailevat.
Nainen - Anonyymi00008
Sä et ees tiedä, kaikki ei tule julkisuuteen koskaan
- Anonyymi00009
Oli se kyllä yli 50 naimissa eivät oikeastaan koskaan riitele. Kumpikaan ei käytä päihteitä. Ihan ok tulevat toimeen kaikin tavoin. Toki sairauksia on joka surullista.
- Anonyymi00010
Minun vanhempani ovat olleet yli 50v yhdessä. En ole koskaan nähnyt heidän pussaavan.
- Anonyymi00011
Eivät uskalla riidellä toistensa kanssa vaikka haluaisivat.
- Anonyymi00012
No kyllä se opetti että itse en ainakaan yhden yhtä tänne tehdä, eikä sitä pelkoa enää olekaan. Koko instituutio on aivan typerä.
- Anonyymi00014
Oli kyllä rakentava lapsuus kaikesta huolimatta. Työläisperheen lapset voivat vain unelmoida sellaisesta. Se on kasvamista.
- Anonyymi00015
Enpä nyt tiedä. Sisarukset olivat perseestä, eivätkä vanhemmat puuttuneet heidän perseilyynsä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Enpä nyt tiedä. Sisarukset olivat perseestä, eivätkä vanhemmat puuttuneet heidän perseilyynsä.
Sama kun olin kuopus ja sisarukset +7 ylöspäin. Kaikenlaisia tapahtumia yrittäjyydestä, lapsena silmiä avaavaa oli kun äitini maalasi täysperävaunurekkaa pihalla.
- Anonyymi00016
Joo en ymmärrä en
- Anonyymi00017
Semmosta se oli, vanhemmat jo kuolleet niin ei tarvitse heitäkään enää murehtia.
- Anonyymi00018
Tiedän sen oikein hyvin itsekin. Nyt voit keskittyä oman elämäsi analysointiin minun elämän sijaan.
- Anonyymi00019
Kiva että esität tyhmää, yritätkö tehdä vaikutuksen? https://www.youtube.com/watch?v=tVHdESbXV2o
- Anonyymi00022
Tragedia 😁 Mitä sinä sellaisesta tiedät tai huolehdit? Miksi vaivaat päätäsi, kun eihän tragediat elämääsi vaikuta mitenkään. Riittää, kun luet niitä kirjoja ja pysyt tärkeiden ihmisten seurassa.
- Anonyymi00023
Et tunne mua
- Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Et tunne mua
Toisen ihmisen henkilökohtaiset asiat kuuluvat hänelle. Hän varmaan arvostaisi enemmän, jos puhuisit suoraan kuin että julkisella palstalla nostat toisen lapsuustraumoja.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Toisen ihmisen henkilökohtaiset asiat kuuluvat hänelle. Hän varmaan arvostaisi enemmän, jos puhuisit suoraan kuin että julkisella palstalla nostat toisen lapsuustraumoja.
En oo ap
- Anonyymi00033
Ai niinku Buddenbrookeja
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ai niinku Buddenbrookeja
Sarja, mikä kertoo perheen hajoamisesta.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Sarja, mikä kertoo perheen hajoamisesta.
Eikö ne kaikki kerro
- Anonyymi00024
Eeei, nyt oot kyllä ihan väärässä.
- Anonyymi00025
Lapsuus voi olla traagista ja traumaattista, mutta se on tehnyt minusta minut. SE on minun elämääni, ja siitä perheestä lähtösin olen elämääni elänyt. Näillä eväin, mitä minulle on annettu, sieltä se lähtee, äidin sylistä.
- Anonyymi00026
Pidä vaan huoli omista asioistasi äläkä aliarvioi. Minä tasan tarkkaan ymmärrän miten lapsuuteni on minuun vaikuttanut. Mitään niin traagista siellä ei ole, että en olisi voinut asioita käsitellä. Ei kannata uskoa kaikkea mitä joku/jotkut päästään vinksahtaneet ”ammattilaiset” (tai muut ihmiset) puhuvat. Ne insestiväitteet ovat keksittyjä.
- Anonyymi00027
Kaikki on anteeksi annettu
- Anonyymi00029
Justiinsa kohtasin erittäin merkittävän Mahti-aatoksen etteivät meidän muistot ole luotettavia, lapsuudestaan kun ei muista täysin. Ne muistot ovat vaan tunnetta, ehkä valokuvia, toisten puheita. Totuus on kuitenkin, että lapsuudessa kaikki on niin ihmeellistä ja tuntematonta, ettei kaikki jää lapsen päähän, liittyen juuri kasvuun ja kehitykseen. Uskon, että sieltä voi vaikuttaa monet sellaiset asiat jotka eivät lapselle itselleen tule selviksi eivätkä merkitse lainkaan selkeetä syytä, tiettyihin juttuihin, esim, pelkoihin. Suurin osa saattaa jäädä arvoituksiksi.
- Anonyymi00031
Iijoki sarja
- Anonyymi00032
Ikävää huomata vanhana, että ne sisarukset eivät olleetkaan niin mukavia kuin kuvittelit. Meni heistä maku.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715525Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2564817Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk393148Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552994Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1022621Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3342027Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51962Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik611730Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21536