Vaimon työurasta hoitajana ei ole mainittu sanallakaan hänen kummassakaan Facebookissa, joista ensimmäinen ulottuu vuodesta 2010 vuoteen 2015 jolloin karkasi ekan kerran Thaimaahan Pasanen kannoillaan. Ei mainintaa opinnoista, työpaikasta eikä mistään siihen viittaavasta. Kaverit on olleet Pattayalla ja hierojina, eikä bilekuvissa ole koskaan sormuksia kun tyttöporukalla liikenteessä. Tämä on outoa kun olivat 2015 jo 15 vuotta olleet naimisissa, eikä aviomiehestä ollut yhtään kuvaa Facessa, ei yhtään yhteiskuvaa.
Tyttönimestä luopui Facessa vasta 2016 Hua Hiniin muutettuaan. Eiköhän tuossa "suhteessa" ole kyse vain Pasasen lupauksista hommata vaimolle oleskeluluvat ja leskeneläke, jos matkaan lähtee. Vaimonsa poikaa Pasanen ei ole "kasvattanut" päivääkään
vaan vahdannut vaan tuota "valuutanvaihtajaa".
Perustoimeentulolla ollut vaimo, eikä saanut siihen mitään lisiä. Missä lie asui Suomessa vierailun aikana, mutta ei ainakaan Pasasen yksiössä.
Ei mennyt mikään putkeen, ei edes se, kun ei aviomiestä kiinnosta.
Sensei Possolla selityksen paikka
32
324
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hauskaa 55555
- Anonyymi00003
Taito laji.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Taito laji.
Taito Haara. Asusteli noin kilometrin päässä meidän kotitalosta. Oli legenda meille pikkupojille, jotka arvostettiin voimaa.
Oli kaiken lisäksi vielä mukava poliisimies, joka ei jahdannut meitä mopopoikia kuten kollegansa tekivät, vaan naureskeli vaan ja sanoi että ajelkaa pojat varovasti.
Meilläpäin oli aktiivinen omakotiyhdistys, joka järjesti kaikenlaista puuhaa. Talvella oli lasten ja nuorten hiihtokilpailuja joissa kokonaiset perheet oli mukana grillailemassa makkaraa.
Kesällä isät pelasi lentopalloa koulun kentällä. Taito siellä mukana pelaili suurilla käsillään ja messissä oli koulun jumppamaikka ja kylän K-kauppias. Me skidit seurattiin. Kohteliaisuudesta me kossipojat jätettiin mopot kauemmas parkkiin, kun ikää meillä ei ollut vielä viralliseen mopoikään.
Reidenympärys miehellä oli muhkeat 80 senttiä.
Wikipediaa:
Taito Kalevi Haara (s. 14. syyskuuta 1942 Orimattila) on suomalainen voima- ja painonnostaja.
Haara on ensimmäinen suomalainen voimanoston maailmanmestari. Maailmanmestaruuden hän voitti yli 110 kilogramman sarjassa vuonna 1977 ja sijoittui toiseksi vuosina 1976 ja 1978. Euroopan-mestaruuden hän voitti vuosina 1978 ja 1979 sekä Suomen-mestaruuden vuosina 1976 ja 1978. Hän teki useita Euroopan ennätyksiä.
Haara oli ensimmäinen suomalainen, joka nosti jalkakyykyssä 400 kilogrammaa, vuonna 1979. Hänen mukaansa on nimetty yli 400 kilon kyykkääjien ”Taito Haara Klubi”
Lahdessa oli tuohon aikaan useita luonnevikaisia ja väkivaltaisia poliiseja. Sain kahdesti nyrkistä poliisilta yksi voimailijapoliisi kuristi niin kovaa takaapäin, että meni hetkeksi taju.
Syynä oli olutpullo kädessäni.
Taito Haara ei kuulunut noihin kahjoihin. Terkkuja Taitolle, jos joku tuntee miehen. Minä olin se pikkupoika joka löysi omakotiyhdistyksen bussista takapenkin välistä pilkottavan viiden markan setelin ja vein sen autossa istuvalle Haaralle. Haara oli sen sinne laittanut kun halusi testata meidän pikkupoikien rehellisyyttä.
Sain sitten häneltä kuuluvan ylistyspuheen ja sain pitää se femman. 8)
2010 - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Taito Haara. Asusteli noin kilometrin päässä meidän kotitalosta. Oli legenda meille pikkupojille, jotka arvostettiin voimaa.
Oli kaiken lisäksi vielä mukava poliisimies, joka ei jahdannut meitä mopopoikia kuten kollegansa tekivät, vaan naureskeli vaan ja sanoi että ajelkaa pojat varovasti.
Meilläpäin oli aktiivinen omakotiyhdistys, joka järjesti kaikenlaista puuhaa. Talvella oli lasten ja nuorten hiihtokilpailuja joissa kokonaiset perheet oli mukana grillailemassa makkaraa.
Kesällä isät pelasi lentopalloa koulun kentällä. Taito siellä mukana pelaili suurilla käsillään ja messissä oli koulun jumppamaikka ja kylän K-kauppias. Me skidit seurattiin. Kohteliaisuudesta me kossipojat jätettiin mopot kauemmas parkkiin, kun ikää meillä ei ollut vielä viralliseen mopoikään.
Reidenympärys miehellä oli muhkeat 80 senttiä.
Wikipediaa:
Taito Kalevi Haara (s. 14. syyskuuta 1942 Orimattila) on suomalainen voima- ja painonnostaja.
Haara on ensimmäinen suomalainen voimanoston maailmanmestari. Maailmanmestaruuden hän voitti yli 110 kilogramman sarjassa vuonna 1977 ja sijoittui toiseksi vuosina 1976 ja 1978. Euroopan-mestaruuden hän voitti vuosina 1978 ja 1979 sekä Suomen-mestaruuden vuosina 1976 ja 1978. Hän teki useita Euroopan ennätyksiä.
Haara oli ensimmäinen suomalainen, joka nosti jalkakyykyssä 400 kilogrammaa, vuonna 1979. Hänen mukaansa on nimetty yli 400 kilon kyykkääjien ”Taito Haara Klubi”
Lahdessa oli tuohon aikaan useita luonnevikaisia ja väkivaltaisia poliiseja. Sain kahdesti nyrkistä poliisilta yksi voimailijapoliisi kuristi niin kovaa takaapäin, että meni hetkeksi taju.
Syynä oli olutpullo kädessäni.
Taito Haara ei kuulunut noihin kahjoihin. Terkkuja Taitolle, jos joku tuntee miehen. Minä olin se pikkupoika joka löysi omakotiyhdistyksen bussista takapenkin välistä pilkottavan viiden markan setelin ja vein sen autossa istuvalle Haaralle. Haara oli sen sinne laittanut kun halusi testata meidän pikkupoikien rehellisyyttä.
Sain sitten häneltä kuuluvan ylistyspuheen ja sain pitää se femman. 8)
2010Pentuna asuttiin muutama vuosi porissa annankadulla, olin jotain 4-5 vuotta tai sinne päin, talossamme oli silloin vielä talonmies joka oli Kaarlo Kangasniemi, tosi vittumainen ukko, jota pelättiin suunnatomasti kunnes faijani kävi sielle jotain puhumassa, sen jälkeen oli mulla ja pikkusiskolle todella kiltti, ja autoi joskus jotain, kitinät loppuivat kuin seinään, jotenkan hauras muistikuva.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Pentuna asuttiin muutama vuosi porissa annankadulla, olin jotain 4-5 vuotta tai sinne päin, talossamme oli silloin vielä talonmies joka oli Kaarlo Kangasniemi, tosi vittumainen ukko, jota pelättiin suunnatomasti kunnes faijani kävi sielle jotain puhumassa, sen jälkeen oli mulla ja pikkusiskolle todella kiltti, ja autoi joskus jotain, kitinät loppuivat kuin seinään, jotenkan hauras muistikuva.
Steroidit eivät olleet kiellettyjä 60- luvulla ja ne ei olleet niin kehittyneitä ja "puhtaita" kuin tänä päivänä. Niillä oli vaikutusta myös luonteeseen.
Jotkut voimamiehet oli pirun aggressiivisia jotka roinasivat. Kangasniemi on niitä harvoja jotka sen tunnustaneet. En muista nimeä enää, mutta Lahdessa oli yksi kovatasoinen voimanostaja joka oli todella pelätty ja kävi teinipoikiin varoittamatta käsiksi.
On julkinen salaisuus että esim Lasse Viren ja Juha Mieto saivat veritankkausta ja Itä-Euroopan tuotteita myös, mutta koska niitä käytti kaikki ja ne eivät olleet kiellettyjä, niin eipä ne silloin himmennä niitä mitaleja.
Viren oli myös melkein "meidän kylän miehiä", tunnettu hahmo ja poliisimies hänkin.
Aikoinaan oli (kaiketi huhu tai vitsi vain) lehtijuttu jossa etsittiin rikospaikalta paennutta miestä kuumeisesti. Ei tuomiolle, vaan liitettäväksi yleisurheilun maajoukkueeseen, sillä Lasse Viren ei saanut häntä juosten kiinni.
Hormoneista vielä sen verran että vielä 90- luvullakin bodarit oli systemaattisesti erittäin aggressiivisia ja vaarallisia, niiden aineiden vuoksi. Yhden bissen jos ottivat siihen päälle niin kävivät jo johonkin käsiksi.
Lahdessa moni bodari istui pahoinpitelyistä ja henkirikoksista. Pari tunnettua nimeä päätti päivänsä sitten vankilassa itse melko pian tuomion saatuaan. Yksi heistä oli ennen edellistä vankilakeikkaa etsinyt minua haulikon kanssa, kun suojelin hänen exäänsä.
Vapautui sitten vankilasta ja ampui hetken kuluttua huume / hormonipäissään naapurinsa keskellä kaunista päivää haulikolla rivarin parkkipaikalle, ilman mitään syytä.
Mainitsen vielä hormoneihin liittyen että teston korvaushoitoon käytetään noin 0,3 millilitraa viikossa, niin bodarit saattaa vetää 30 millilitraa viikossa (100 x määrä).
Se on 600 euroa kuukaudessa pimeiltä markkinoilta, sillä lääkäri ei kirjoita reseptiä sellaisille määrille.
2010 - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Pentuna asuttiin muutama vuosi porissa annankadulla, olin jotain 4-5 vuotta tai sinne päin, talossamme oli silloin vielä talonmies joka oli Kaarlo Kangasniemi, tosi vittumainen ukko, jota pelättiin suunnatomasti kunnes faijani kävi sielle jotain puhumassa, sen jälkeen oli mulla ja pikkusiskolle todella kiltti, ja autoi joskus jotain, kitinät loppuivat kuin seinään, jotenkan hauras muistikuva.
Possolla jotenkan hauras muistikuva.
- Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
- Anonyymi00014
Anonyymi00005 kirjoitti:
- Anonyymi00002
Chiang Main ThaiLadyn onnelliselle aviomiehelle kyssäri
Ollenko tässä https://www.youtube.com/watch?v=2Ch-kEjwBG0 kuvassa Timanttinen Rossi ja Dentist Washing-Tonni. - Anonyymi00007
Pippa Laukka yllättyy Robert Heleniuksen testosteroniarvoista.
Lääkäri Pippa Laukka hämmästelee Robert Heleniuksen äärimmäistä ruokavaliota. Terveystutkimuksista löytyy useita huolestuttavia seikkoja.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011682188.html- Anonyymi00009
Kova poika syömään lihaa. Kolmesataa kiloa vuodessa pyöreästi. Tuo on jo ketodieettiä jolla poltetaan rasvaa mutta säilytetään lihakset. Olen kahdesti karpannut pari kuukautta ja voin kertoa että toimii.
Rasva palaa suorastaan kihisemällä, kun maksan sokerit on kulutettu pois. Sitten elimistö alkaa käyttää kehon rasvaa tehdäkseen siitä energiaa, kun ei saa hiilihydraatteja.
Mutta tuo ei sovellu kuin tilapäisesti normaalille ihmiselle, joka haluaa nopeasti läskeistä eroon, koska siinä on sivuvaikutuksensa.
Aluksi pahoinvointia viikon verran, sitten alkaa ällöttää jo kaikki lihat ja juustomunakkaat sekä leipäjuustot, joita saa syödä mielinmäärin. Maksa-arvot nousee, laihdutti sitten millä menetelmällä tahansa. Kuonaa siirtyy verenkiertoon ja maksa huutaa hallelujaa.
Aivosumu on myös varsinkin aluksi, sillä aivot vaatii sokeria. On tokkurainen olo ja pinna kireällä.
En oikein ymmärrä että 20 vuotta ammattinyrkkeilijänä ollut ei tajua monipuolisen ravinnon hyötyjä kuin nyt vasta uran jälkeen kun kädestä pitäen opetetaan. Sitä varten on ollut valmentajat ja olisi luullut että saksalaisessa nyrkkeilytallissa olisi ollut ravitsemusterapeutit.
Ei ihme että Heleniuksen kunto ei riittänyt hapettamaan lihaksia kuin 3-4 erää ja sitte alkoi se seisoskelu, käsien roikottaminen suu auki läähättäen ja sitten tuli se noutaja.
Tyson Fury ei ole saanut uimarengasta vyötäröltään koskaan pois, mutta mies jaksaa ja jaksaa täydet erät helpon näköisesti ja liikkuu enemmän kehässä kuin useimmat keskisarjalaiset. Äijällä mittaa 206 senttiä.
Fury oli 2,5 vuotta poissa kehästä sekoiltuaan kokaiinin kanssa. Kun teki paluun, pudotti painon 160 kilosta 125 kiloon, mutta edelleen oli uimarengas vyötäröllä. Voittoisan paluumatsin jälkeen meni McDonaldsiin ja söi 21 Big Mac- ateriaa. Ison miehen ruokahalu.
Isoista miehistä puheenollen tämä on hauska klippi kun maailman suurin bodari vieraili Thaimaassa https://www.youtube.com/watch?v=iwOJGBVYFjc
218 senttiä mittaa.
2010 - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kova poika syömään lihaa. Kolmesataa kiloa vuodessa pyöreästi. Tuo on jo ketodieettiä jolla poltetaan rasvaa mutta säilytetään lihakset. Olen kahdesti karpannut pari kuukautta ja voin kertoa että toimii.
Rasva palaa suorastaan kihisemällä, kun maksan sokerit on kulutettu pois. Sitten elimistö alkaa käyttää kehon rasvaa tehdäkseen siitä energiaa, kun ei saa hiilihydraatteja.
Mutta tuo ei sovellu kuin tilapäisesti normaalille ihmiselle, joka haluaa nopeasti läskeistä eroon, koska siinä on sivuvaikutuksensa.
Aluksi pahoinvointia viikon verran, sitten alkaa ällöttää jo kaikki lihat ja juustomunakkaat sekä leipäjuustot, joita saa syödä mielinmäärin. Maksa-arvot nousee, laihdutti sitten millä menetelmällä tahansa. Kuonaa siirtyy verenkiertoon ja maksa huutaa hallelujaa.
Aivosumu on myös varsinkin aluksi, sillä aivot vaatii sokeria. On tokkurainen olo ja pinna kireällä.
En oikein ymmärrä että 20 vuotta ammattinyrkkeilijänä ollut ei tajua monipuolisen ravinnon hyötyjä kuin nyt vasta uran jälkeen kun kädestä pitäen opetetaan. Sitä varten on ollut valmentajat ja olisi luullut että saksalaisessa nyrkkeilytallissa olisi ollut ravitsemusterapeutit.
Ei ihme että Heleniuksen kunto ei riittänyt hapettamaan lihaksia kuin 3-4 erää ja sitte alkoi se seisoskelu, käsien roikottaminen suu auki läähättäen ja sitten tuli se noutaja.
Tyson Fury ei ole saanut uimarengasta vyötäröltään koskaan pois, mutta mies jaksaa ja jaksaa täydet erät helpon näköisesti ja liikkuu enemmän kehässä kuin useimmat keskisarjalaiset. Äijällä mittaa 206 senttiä.
Fury oli 2,5 vuotta poissa kehästä sekoiltuaan kokaiinin kanssa. Kun teki paluun, pudotti painon 160 kilosta 125 kiloon, mutta edelleen oli uimarengas vyötäröllä. Voittoisan paluumatsin jälkeen meni McDonaldsiin ja söi 21 Big Mac- ateriaa. Ison miehen ruokahalu.
Isoista miehistä puheenollen tämä on hauska klippi kun maailman suurin bodari vieraili Thaimaassa https://www.youtube.com/watch?v=iwOJGBVYFjc
218 senttiä mittaa.
2010Tosiaan sulla on aivosumua ihan kestona, olet kovin tietoinen kaikista peilisalipelleilyistä lähtien itsesi piikittämiseen ollessasi heikkohermo ja ihannoit väkivaltaa, ihan turha selitellä että itse olisit luomu,
- Anonyymi00013
Onneksi Posso on luomu ja oikea terveyden perikuva.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tosiaan sulla on aivosumua ihan kestona, olet kovin tietoinen kaikista peilisalipelleilyistä lähtien itsesi piikittämiseen ollessasi heikkohermo ja ihannoit väkivaltaa, ihan turha selitellä että itse olisit luomu,
Jutteleeko siellä se 46 vuotiaana sairaseläkkeelle laitettu paksukainen joka dokasi kolme vaimoa ja terveyden? Sama mies kertoo poraavansa pattajan poikaa reisihermoon puukolla ja napauttaa peukalolla valot sammuksiin ja sitten vielä pesismailalla tekee polvet taipuisaksi?
Taidat olla varsinainen Dalai lama? - Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tosiaan sulla on aivosumua ihan kestona, olet kovin tietoinen kaikista peilisalipelleilyistä lähtien itsesi piikittämiseen ollessasi heikkohermo ja ihannoit väkivaltaa, ihan turha selitellä että itse olisit luomu,
Jokainen mieheksi itseään kutsuva tietää urheilusta jotakin, ainakin jostakin lajista jota seuraavat tai ovat harrastaneet. Kiinnostus lajiin on välttämätöntä, jos haluaa oppia ymmärtämään mistä lajissa ja urheilussa on kyse. Urheilulääketiede on kehittynyt valtavasti. 80-luvulla vielä tieto urheilijan ruokavaliosta ei ollut kummoista ja sitten ei kehity ja sitten sairastuu ja loukkaantuu herkästi kun ei ole ymmärtänyt syödä kroppaa vahvistavia ruoka-aineksia. Nettiaika alkoi tehdä asiaan muutosta ja nykyään jokaisessa lajissa opetetaan myös ruokavalioon liittyviä asioita, että paljonko lihaa, rasvaa, kasviksia ja probiootteja yms.
Olet melkoinen kummajainen kun jaksat mollata tavallisia ihmisiä liikunnan harrastamisesta etkä itse tiedä ollenkaan mistä puhut. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jokainen mieheksi itseään kutsuva tietää urheilusta jotakin, ainakin jostakin lajista jota seuraavat tai ovat harrastaneet. Kiinnostus lajiin on välttämätöntä, jos haluaa oppia ymmärtämään mistä lajissa ja urheilussa on kyse. Urheilulääketiede on kehittynyt valtavasti. 80-luvulla vielä tieto urheilijan ruokavaliosta ei ollut kummoista ja sitten ei kehity ja sitten sairastuu ja loukkaantuu herkästi kun ei ole ymmärtänyt syödä kroppaa vahvistavia ruoka-aineksia. Nettiaika alkoi tehdä asiaan muutosta ja nykyään jokaisessa lajissa opetetaan myös ruokavalioon liittyviä asioita, että paljonko lihaa, rasvaa, kasviksia ja probiootteja yms.
Olet melkoinen kummajainen kun jaksat mollata tavallisia ihmisiä liikunnan harrastamisesta etkä itse tiedä ollenkaan mistä puhut.Ja paskat maailmassa on miehiä ja paljon jota ei minkään muotoinen liikunta ja urheilu kiinnosta minkään vertaa, kuten tuhannesti aikaisemmin sanoin on hyvä että pitää itsestään huolta, se matka päättyy jokaisella kuitenkin voit itse lisätä liikkumalla jonkin verran, mutta et hirveästi, perintötekijät on paljon vahvempi, lisäksi aika on ajanut lahkolaisten tarkoittamasta miehestä jo 2000 vuotta sitten ohi, silloin kun tarvittiin lapiomiestä, joka kaivoi ojaa ja sai siitä sen verran ruokaa, että pysyi hengissä, enään tälläisille ole ole mitään käyttöä, vaikka selittäisi kuinka vetevänsä testoa suoneen että jaksaa, huomiseen.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ja paskat maailmassa on miehiä ja paljon jota ei minkään muotoinen liikunta ja urheilu kiinnosta minkään vertaa, kuten tuhannesti aikaisemmin sanoin on hyvä että pitää itsestään huolta, se matka päättyy jokaisella kuitenkin voit itse lisätä liikkumalla jonkin verran, mutta et hirveästi, perintötekijät on paljon vahvempi, lisäksi aika on ajanut lahkolaisten tarkoittamasta miehestä jo 2000 vuotta sitten ohi, silloin kun tarvittiin lapiomiestä, joka kaivoi ojaa ja sai siitä sen verran ruokaa, että pysyi hengissä, enään tälläisille ole ole mitään käyttöä, vaikka selittäisi kuinka vetevänsä testoa suoneen että jaksaa, huomiseen.
Rakas Taivaan Isä, anna minulle voimaa kestää Posson satuja ja tarinoita, ja anna minulle ymmärrystä ja viisautta hyväksyä se että joidenkin ihmisten ajatus ei vaan yksinkertaisesti kulje, eikä runoratsu laukkaa.
Vaikka he eivät töitä sen eteen tee, anna myös heille heidän jokapäiväinen leipänsä sekä kelakorvattuja lääkkeitä runsaasti.
Se nyt on selvää kertomattakin, että sinulle Posandeerus, ei ole minkäänlaista käyttöä työelämässä. Siitä sinun ei tarvitse alkaa luennoimaan erikseen.
Jos olisit oikeasti ollut data-analyytikkona, niin reuman takia ei siitä ammatista joudu sairaseläkkeelle. Olet työkykyinen siihen hommaan tänä päivänäkin, mutta siihen tarvitaan päätä joka on muutakin kuin hattuteline.
Päinvastoin kuin väität, lapiomiestä tarvitaan jokaikisellä rakennustyömaalla perustusvaiheessa, maanrakennustöissä, LVI- putkien liitäntävaiheessa, pihatöissä, asfalttihommissa, betonihommissa, puutarhatöissä, pienviljelyssä, kompostia möyhiessä jne.
Lapioita myydään kaikissa marketeissa, joissa on puutarhaosasto ja myös agrimarketeissa ja rautakaupoissa jne. Niitä ei myydä koristeeksi eikä puurokauhaksi, vaan lapiohommia varten.
On erikseen lumilapioita, hiekkalapioita, teräväkärkisiä kaivuulapioita jne. Meillä oli armeijassa pioneereilla aina mukana pikkuinen teräslapio taitettavalla varrella. Sitä opetettiin käyttämään myös aseena.
Kun puhutaan hyvästä kunnosta, niin perintötekijöillä ei tee juurikaan mitään, jos ei liiku.
Ilman liikkumista ei kehity, lihakset ei kasva, voima ei kasva, motoriikka ei kehity ja happi ei kulje. Aivot tarvitsee happea, kuin myös sydän.
Tämä on joidenkin nykyihmisten ongelma ymmärtää, ja siksi teitä pullokoita on jo pian kolmannes maailmassa, jotka tulee valtavan kalliiksi yhteiskunnalle ja vain siksi että vastustaa liikkumissuosituksia ja possoilee koko elämänsä.
Lihavuus aiheuttaa Suomessa vuosittain vähintään 2,5 miljardin euron lisäkustannukset yhteiskunnalle, kun otetaan huomioon terveydenhuollon menot (noin 1,1 miljardia) sekä epäsuorat kustannukset, kuten sairauspoissaolot ja työkyvyttömyys (noin 1,4 miljardia).
Jo pelkästään liitännäissairauksien (kuten tyypin 2 diabetes, uniapnea, sydän- ja verisuonitaudit) hoidon vuosikustannukset terveydenhuollolle voivat nousta jopa 3,5 miljardiin euroon.
Jokainen tietää mistä lihavuus johtu. Se on äärettömän yksinkertaista. -Syöt enemmän kuin kulutat. Ja tiedätkös mikä on sitä kulutusta? Se on säännöllinen liikunta.
Jos syö terveellisesti, ei tupakoi eikä dokaa liikaa, niin liikunnaksi riittää aikuiselle hyvinkin pieni määrä, jotta hapetus pysyy riittävänä. Se on kolmasti viikossa tunti jotakin sellaista, jossa syke nousee pyöreästi sanottuna 115-140 tasolle. (Riippuu iästä, painosta, sukupuolesta jne)
Viikossa on 168 tuntia. On täydellistä itsepetosta väittää ettei ole irroittaa sitä kolmea tuntia viikosta siihen aikaa. On vielä suurempaa itsensä kusettamista väittää olevansa hyvässä kunnossa ilman liikuntaa. Se ei ole fysikaalisesti mahdollista.
Sanoit "on hyvä että pitää itsestään huolta", niin kerropas nyt minulle että kuinka tämä itsestään huolta pitäminen on toteutunut kohdallasi?
Siihen itsestään huolta pitämiseen kun ei ole käytännössä kuin kolme keinoa, ja ne kaikki ovat välttämättömiä ja yhtä tärkeitä.
1. Riittävä, säänöllinen ja tervellinen ravinto.
2. Riittävästi säännöllistä liikuntaa, mielellään monipuolisesti.
3. Riittävät ja mielellään säännölliset yöunet.
Motoriikka jää kehittymättä ja aivot ei saa jumppaa, jos yksikin noista kolmesta epäonnistuu. Aivot kaipaa onnistumisen iloa, jotta ne tuottaa hyvänolon hormoneja. Liikkumaton ei yksinkertaisesti voi voida hyvin.
Lääkkeet ovat seuraus huonoista elämäntavoista. Tunnen monia monia pullukoita, mutta äkkiseltään en muista että heistä kukaan väittäisi sellaista etteikö asiaan auttaisi elämäntapojen muuttaminen.
He valittelevat vain omaa saamattomuutaan että kun ei tule lähdettyä sinne lenkille. Monet ovat jossakin vaiheessa elämäänsä päättäneet että nyt riitti ja ovat tehneet täydellisen muutoksen ja vaihtaneet itsensä sohvaperunasta "peilisalipelleiksi" tai fitnesbimboiksi.
Se on itsestään huolehtimista ja itsensä arvostamista. Tässä on vaimon siskon poika hyvä esimerkki, oli kymmenvuotiaana varmaan jo 70 kiloinen, 14 vuotiaana satakiloinen. Häntä kiusattiin koulussa ja itsetunto aivan romuna.
Hänen äitinsä kysyi minulta kolmisen vuotta sitten itkuisena että miksi, miksi pojasta tuli niin lihava että hän kärsii? Kohteliaasti kerroin että vaalean leivän syönti, hillot ja limpparit ja sipsit on karsittava pois ja poika on saatava harrastamaan jotakin, että muutaman vuoden päästä on liian myöhäistä, kun hän on omillaan.
En tiedä auttoiko minun sanat, mutta vanhemmat laittoi pojan jalkapalloilemaan. Poika kapeni silmissä ja kasvoi pituutta samalla ollen vanhempiaan päätä pidempi. Thaiksi pitkä mies, sellainen 175cm. Nyt täytti 18 vuotta kuukausi sitten ja on komea kuin pentele, lähellä normaalipainoa.
2010
2010 - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ja paskat maailmassa on miehiä ja paljon jota ei minkään muotoinen liikunta ja urheilu kiinnosta minkään vertaa, kuten tuhannesti aikaisemmin sanoin on hyvä että pitää itsestään huolta, se matka päättyy jokaisella kuitenkin voit itse lisätä liikkumalla jonkin verran, mutta et hirveästi, perintötekijät on paljon vahvempi, lisäksi aika on ajanut lahkolaisten tarkoittamasta miehestä jo 2000 vuotta sitten ohi, silloin kun tarvittiin lapiomiestä, joka kaivoi ojaa ja sai siitä sen verran ruokaa, että pysyi hengissä, enään tälläisille ole ole mitään käyttöä, vaikka selittäisi kuinka vetevänsä testoa suoneen että jaksaa, huomiseen.
Mitä luulet Pasanen, onko näillä vaan hyvät geenit vai onko ne tehneet jotakin asian eteen?
https://www.youtube.com/shorts/c7NG4sk1a4g - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Rakas Taivaan Isä, anna minulle voimaa kestää Posson satuja ja tarinoita, ja anna minulle ymmärrystä ja viisautta hyväksyä se että joidenkin ihmisten ajatus ei vaan yksinkertaisesti kulje, eikä runoratsu laukkaa.
Vaikka he eivät töitä sen eteen tee, anna myös heille heidän jokapäiväinen leipänsä sekä kelakorvattuja lääkkeitä runsaasti.
Se nyt on selvää kertomattakin, että sinulle Posandeerus, ei ole minkäänlaista käyttöä työelämässä. Siitä sinun ei tarvitse alkaa luennoimaan erikseen.
Jos olisit oikeasti ollut data-analyytikkona, niin reuman takia ei siitä ammatista joudu sairaseläkkeelle. Olet työkykyinen siihen hommaan tänä päivänäkin, mutta siihen tarvitaan päätä joka on muutakin kuin hattuteline.
Päinvastoin kuin väität, lapiomiestä tarvitaan jokaikisellä rakennustyömaalla perustusvaiheessa, maanrakennustöissä, LVI- putkien liitäntävaiheessa, pihatöissä, asfalttihommissa, betonihommissa, puutarhatöissä, pienviljelyssä, kompostia möyhiessä jne.
Lapioita myydään kaikissa marketeissa, joissa on puutarhaosasto ja myös agrimarketeissa ja rautakaupoissa jne. Niitä ei myydä koristeeksi eikä puurokauhaksi, vaan lapiohommia varten.
On erikseen lumilapioita, hiekkalapioita, teräväkärkisiä kaivuulapioita jne. Meillä oli armeijassa pioneereilla aina mukana pikkuinen teräslapio taitettavalla varrella. Sitä opetettiin käyttämään myös aseena.
Kun puhutaan hyvästä kunnosta, niin perintötekijöillä ei tee juurikaan mitään, jos ei liiku.
Ilman liikkumista ei kehity, lihakset ei kasva, voima ei kasva, motoriikka ei kehity ja happi ei kulje. Aivot tarvitsee happea, kuin myös sydän.
Tämä on joidenkin nykyihmisten ongelma ymmärtää, ja siksi teitä pullokoita on jo pian kolmannes maailmassa, jotka tulee valtavan kalliiksi yhteiskunnalle ja vain siksi että vastustaa liikkumissuosituksia ja possoilee koko elämänsä.
Lihavuus aiheuttaa Suomessa vuosittain vähintään 2,5 miljardin euron lisäkustannukset yhteiskunnalle, kun otetaan huomioon terveydenhuollon menot (noin 1,1 miljardia) sekä epäsuorat kustannukset, kuten sairauspoissaolot ja työkyvyttömyys (noin 1,4 miljardia).
Jo pelkästään liitännäissairauksien (kuten tyypin 2 diabetes, uniapnea, sydän- ja verisuonitaudit) hoidon vuosikustannukset terveydenhuollolle voivat nousta jopa 3,5 miljardiin euroon.
Jokainen tietää mistä lihavuus johtu. Se on äärettömän yksinkertaista. -Syöt enemmän kuin kulutat. Ja tiedätkös mikä on sitä kulutusta? Se on säännöllinen liikunta.
Jos syö terveellisesti, ei tupakoi eikä dokaa liikaa, niin liikunnaksi riittää aikuiselle hyvinkin pieni määrä, jotta hapetus pysyy riittävänä. Se on kolmasti viikossa tunti jotakin sellaista, jossa syke nousee pyöreästi sanottuna 115-140 tasolle. (Riippuu iästä, painosta, sukupuolesta jne)
Viikossa on 168 tuntia. On täydellistä itsepetosta väittää ettei ole irroittaa sitä kolmea tuntia viikosta siihen aikaa. On vielä suurempaa itsensä kusettamista väittää olevansa hyvässä kunnossa ilman liikuntaa. Se ei ole fysikaalisesti mahdollista.
Sanoit "on hyvä että pitää itsestään huolta", niin kerropas nyt minulle että kuinka tämä itsestään huolta pitäminen on toteutunut kohdallasi?
Siihen itsestään huolta pitämiseen kun ei ole käytännössä kuin kolme keinoa, ja ne kaikki ovat välttämättömiä ja yhtä tärkeitä.
1. Riittävä, säänöllinen ja tervellinen ravinto.
2. Riittävästi säännöllistä liikuntaa, mielellään monipuolisesti.
3. Riittävät ja mielellään säännölliset yöunet.
Motoriikka jää kehittymättä ja aivot ei saa jumppaa, jos yksikin noista kolmesta epäonnistuu. Aivot kaipaa onnistumisen iloa, jotta ne tuottaa hyvänolon hormoneja. Liikkumaton ei yksinkertaisesti voi voida hyvin.
Lääkkeet ovat seuraus huonoista elämäntavoista. Tunnen monia monia pullukoita, mutta äkkiseltään en muista että heistä kukaan väittäisi sellaista etteikö asiaan auttaisi elämäntapojen muuttaminen.
He valittelevat vain omaa saamattomuutaan että kun ei tule lähdettyä sinne lenkille. Monet ovat jossakin vaiheessa elämäänsä päättäneet että nyt riitti ja ovat tehneet täydellisen muutoksen ja vaihtaneet itsensä sohvaperunasta "peilisalipelleiksi" tai fitnesbimboiksi.
Se on itsestään huolehtimista ja itsensä arvostamista. Tässä on vaimon siskon poika hyvä esimerkki, oli kymmenvuotiaana varmaan jo 70 kiloinen, 14 vuotiaana satakiloinen. Häntä kiusattiin koulussa ja itsetunto aivan romuna.
Hänen äitinsä kysyi minulta kolmisen vuotta sitten itkuisena että miksi, miksi pojasta tuli niin lihava että hän kärsii? Kohteliaasti kerroin että vaalean leivän syönti, hillot ja limpparit ja sipsit on karsittava pois ja poika on saatava harrastamaan jotakin, että muutaman vuoden päästä on liian myöhäistä, kun hän on omillaan.
En tiedä auttoiko minun sanat, mutta vanhemmat laittoi pojan jalkapalloilemaan. Poika kapeni silmissä ja kasvoi pituutta samalla ollen vanhempiaan päätä pidempi. Thaiksi pitkä mies, sellainen 175cm. Nyt täytti 18 vuotta kuukausi sitten ja on komea kuin pentele, lähellä normaalipainoa.
2010
2010Kuntoiluharrastukseni perustuu kahteen asiaan, selkärangan joka päiväiseen oikaisuun, ja satunnaiseen hyötyliikuntaan, kaupassa käynti, pyöräily kesäaikana, joka päivä, hyvin rajoitettu alkoholin käyttö kaksi olutta viikko saunassa, ja säännölllinen yöuni vähintään kahdeksan tuntia päivässä.
Paljonko arvioit että kustannuksesi yhteiskunnalle on mielenterveysongelmista, jotka jäävät hoitamatta, sekä muille läheisillesi.
Mitä tulee ojan kaivamiseen, et ilmeisesti ymmärtänyt mikä on muuttunut 2000 vuodessa, silloin tarvittiin ojia kaivamaan, silloin niiden tekeminen oli välttämätöntä, nyt koneet hoitaa asian, muutamassa sekunnissa.
Tuossa selkärangan oikaisussa menee aamulla jopa kaksi tuntia, mutta nyt vähemmän, hyötyliikuntaan menee tunti, kaupassa käyntiin.
En tarvitse rullaattoria, jaksan kantaa kaksi iso ruoka kassia, joten tämä riittää minun osalleni.
Kuten sanoin voi hieman pidentää elämääsi kuntoilemalla, mutta siihen ei kuulu piikkinä otetut testot, eikä muut tropit, suomessa et edes saa niitä jos ei ole selvää diagnoosia, siitä thaimaa on huono paikka että saat mitä tahansa, kunhan vain kassat laulaa, sama onko siitä potilaalle vain haittaa... - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuntoiluharrastukseni perustuu kahteen asiaan, selkärangan joka päiväiseen oikaisuun, ja satunnaiseen hyötyliikuntaan, kaupassa käynti, pyöräily kesäaikana, joka päivä, hyvin rajoitettu alkoholin käyttö kaksi olutta viikko saunassa, ja säännölllinen yöuni vähintään kahdeksan tuntia päivässä.
Paljonko arvioit että kustannuksesi yhteiskunnalle on mielenterveysongelmista, jotka jäävät hoitamatta, sekä muille läheisillesi.
Mitä tulee ojan kaivamiseen, et ilmeisesti ymmärtänyt mikä on muuttunut 2000 vuodessa, silloin tarvittiin ojia kaivamaan, silloin niiden tekeminen oli välttämätöntä, nyt koneet hoitaa asian, muutamassa sekunnissa.
Tuossa selkärangan oikaisussa menee aamulla jopa kaksi tuntia, mutta nyt vähemmän, hyötyliikuntaan menee tunti, kaupassa käyntiin.
En tarvitse rullaattoria, jaksan kantaa kaksi iso ruoka kassia, joten tämä riittää minun osalleni.
Kuten sanoin voi hieman pidentää elämääsi kuntoilemalla, mutta siihen ei kuulu piikkinä otetut testot, eikä muut tropit, suomessa et edes saa niitä jos ei ole selvää diagnoosia, siitä thaimaa on huono paikka että saat mitä tahansa, kunhan vain kassat laulaa, sama onko siitä potilaalle vain haittaa...Ja kiitos taas possottelusta, kuten olen monasti sanonut että se onkin terveen ja henkisesti tasapainossa olevan ihmisen merkki, kun sitä harrastaa vuodesta toiseen alan kyselemään diagnoosia, toinen huomion arvoinen asian on lada, sellaista minulle ei ole koskaan ollut vaan isäni osti sellaisen ex-vaimolleni, että pääsee töihin summan tehtaille missä oli emäntänä, aikaisemmin, espooseen muuttaessamme hän meni mesuksi deltalle, jota olen täällä on kertonut muutamia kertoja,.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ja kiitos taas possottelusta, kuten olen monasti sanonut että se onkin terveen ja henkisesti tasapainossa olevan ihmisen merkki, kun sitä harrastaa vuodesta toiseen alan kyselemään diagnoosia, toinen huomion arvoinen asian on lada, sellaista minulle ei ole koskaan ollut vaan isäni osti sellaisen ex-vaimolleni, että pääsee töihin summan tehtaille missä oli emäntänä, aikaisemmin, espooseen muuttaessamme hän meni mesuksi deltalle, jota olen täällä on kertonut muutamia kertoja,.
Tupakoinut en ole 40 vuoteen, kuin satunlaisesti, viimeisestä tupakasta on ainakin 30 vuotta.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tupakoinut en ole 40 vuoteen, kuin satunlaisesti, viimeisestä tupakasta on ainakin 30 vuotta.
Painoa on pudonnut paljon noin 10 kiloa, vuodessa... se johtuu siitä että neste kierto on saatu kuntoon, tai ainakin paremmaksi, eli nestepoistuu elimistöstä huomattavasti nopeammin, kortisoli hoito teki tietynlaisen tulpan, joka esti nestettä poistumasta, siis kusitauot oli hyvin pitkiä, tämä oli vitsi, aika yleinen ongelma kortisolihoidossa, minut meinasi tappaa, 30 vuotta sitten, kun paino nousi räjähdysmäisesti, 100 --> 147 kiloon, otti sydämmen päälle, sitä jatkui viime vuoden kevääseen, kun lääkkeet vaihdettiin, kortisolia tarvitaan huomattavasti vähemmän, mutta lääke on helvetin kallista, sydän on rasittunut, eikä olisi jaksanut kauan toistuvia spasmeja, mutta se saatiin hoitoon, voin erittäin hyvin, jopa erinomaisesti, kävelin spasmeja sydämmessä sairaalan viidenteen kerrokseen, nyt menee vielä helpommin, paino on nyt 125-128 pyörii tuolla välillä.
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Painoa on pudonnut paljon noin 10 kiloa, vuodessa... se johtuu siitä että neste kierto on saatu kuntoon, tai ainakin paremmaksi, eli nestepoistuu elimistöstä huomattavasti nopeammin, kortisoli hoito teki tietynlaisen tulpan, joka esti nestettä poistumasta, siis kusitauot oli hyvin pitkiä, tämä oli vitsi, aika yleinen ongelma kortisolihoidossa, minut meinasi tappaa, 30 vuotta sitten, kun paino nousi räjähdysmäisesti, 100 --> 147 kiloon, otti sydämmen päälle, sitä jatkui viime vuoden kevääseen, kun lääkkeet vaihdettiin, kortisolia tarvitaan huomattavasti vähemmän, mutta lääke on helvetin kallista, sydän on rasittunut, eikä olisi jaksanut kauan toistuvia spasmeja, mutta se saatiin hoitoon, voin erittäin hyvin, jopa erinomaisesti, kävelin spasmeja sydämmessä sairaalan viidenteen kerrokseen, nyt menee vielä helpommin, paino on nyt 125-128 pyörii tuolla välillä.
Etkös sinä juoksennellut sairaaloiden portaissa vuosikaudet, esitellen hyvää kuntoa? Ja spasmit, sanonko missä ne on? Housuissasi.
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
"35 vuotiaana paino nousi räjähdysmäisesti sadasta kilosta 147 kiloon"
Siihen ei ole mitään muuuta selitystä kuin se että räjähdit ryyppäämään oikein kunnolla sen jälkeen kun vaimosi potki sinut pellolle. Ihmisessä voi olla vain rajallinen määrä nestettä, tai se on ödeema, joka on hengenvaarallinen tila. Raja kulkee alle kymmenessä prosentissa että lähtee lakki. Eli kymmenen litraa on vielä uskottavaa mutta 47 litraa ei ole mitenkään. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
"35 vuotiaana paino nousi räjähdysmäisesti sadasta kilosta 147 kiloon"
Siihen ei ole mitään muuuta selitystä kuin se että räjähdit ryyppäämään oikein kunnolla sen jälkeen kun vaimosi potki sinut pellolle. Ihmisessä voi olla vain rajallinen määrä nestettä, tai se on ödeema, joka on hengenvaarallinen tila. Raja kulkee alle kymmenessä prosentissa että lähtee lakki. Eli kymmenen litraa on vielä uskottavaa mutta 47 litraa ei ole mitenkään.Ettei vaan pois potkiminen johtunut siitä, että raju ryyppääminen alkoi sitä ennen?
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ettei vaan pois potkiminen johtunut siitä, että raju ryyppääminen alkoi sitä ennen?
Alkoholi ei ole koskaan aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia, painonnousu tapahtui sairaalassa, joten harvemmin siellä ryypätään, ihmiskehossa on vettä yli 90%, tuollainen painonnousu on tappavaa, ja peli olisi siinä jos en olisi ollut sairaalassa, ongelma on suht yleinen, kun hoito aloitetaan, siksi se tehdää aina sairaalassa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Alkoholi ei ole koskaan aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia, painonnousu tapahtui sairaalassa, joten harvemmin siellä ryypätään, ihmiskehossa on vettä yli 90%, tuollainen painonnousu on tappavaa, ja peli olisi siinä jos en olisi ollut sairaalassa, ongelma on suht yleinen, kun hoito aloitetaan, siksi se tehdää aina sairaalassa.
Olisiko parempi nukkua, kysy lääkäriltä unilääkkeitä ettei tarvi täällä öitä viettää.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olisiko parempi nukkua, kysy lääkäriltä unilääkkeitä ettei tarvi täällä öitä viettää.
Kiitos samoin, herään useasti kipujen takia öisin, tosin parempaan suuntaan mennään.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kiitos samoin, herään useasti kipujen takia öisin, tosin parempaan suuntaan mennään.
Parempaan suuntaan, kyllä. Kivut loppuu viimiseen hengenvetoon, kuolema kuittaa univelat.
- Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
Taas esimerkki Posson kouluttamattomuudesta! Apukoulussa ei varmaan toitotettu äidinkielen tunnilla lausetta "Yhden miehen sydämeen ei mahdu kahta ämmää". Possolla tosin jo kolmas lähtenyt kiitämään ;-)
- Anonyymi00024
Haku puolet minusta oikeat perheet hajuun mfidän isyys on selvä
Ruotonen Reijo on eri adis- Anonyymi00025
Keinoälykö kommentoi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3333953Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283600Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku52312- 1121714
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181658Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241359Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit102975Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j144973Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79885- 86791