Keskustellaanko hetki eläinten hamstrauksesta. Etenkin tämmöisestä himohamstraamisesta. Kun uudet eläinsuojelulait ovat olleet nyt tapetilla, olisiko aika saada myös tämmöiseen toimintaan joku roti? Eläimet eivät ole tavaroita eikä niitä vaihdeta kuin sukkia. Vaikka ovatkin "vain" eläimiä. Harmittaa etenkin eläinten puolesta, jotka päätyvät jonkun keräilijän kiertopalkinnoksi kunnes taas muutaman kuukauden päästä kiertoon takaisin. Miten olisi kansalaisaloite että saataisiin kohtuus myös eläimille?
Eläinten hamstraaminen
13
520
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämä. Jonkunlainen sairaushan siinä on kyseessä ja hoitoonhan tämmöiset joutaisi.
- Anonyymi00002
Pentutehtailijat rahastaa. Voi eläin parkoja.
No, Sotkamossa jäi eräs kiinni verotuksessa, hyvä niin. Tiukemmat säännökset tehtailijoille. - Anonyymi00003
Kotieläinten hankkijoille pitäisi määrätä maksullinen kurssi ja sen perusteella mahdollinen lupa eläinten pitoon.
Muille ei mitään eläimiä.- Anonyymi00004
Eikä eläimiä kaupunkeihin paskovat kadut. Eläinrääkkäystä pitää koiria ahtaissa asunnoissa!
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Eikä eläimiä kaupunkeihin paskovat kadut. Eläinrääkkäystä pitää koiria ahtaissa asunnoissa!
Kyllä, samoin lehmät, kanat, hevoset, lampaat ja tarhatut turkiseläimet vapautettava.
- Anonyymi00005
Koiraa kuuluu käyttää lenkillä. Ei pidä ottaa koiraa, jos ei kiinnosta lenkityttää.
- Anonyymi00006
Kaupassa oli grilli broilerit tarjouksessa, lähti lapasesta ostin heti 4 kpl.
Emäntäkin oli tyytyväinen koko joulun ajan- Anonyymi00008
Rajatapaus mutta vielä hyväksyttävissä .. tuore ahven on myös hyvä , niitä voi jopa ostaa ellei itse pyydystä mutta tuo lohifile ei enää mene lemmikkieläimestä ...
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Rajatapaus mutta vielä hyväksyttävissä .. tuore ahven on myös hyvä , niitä voi jopa ostaa ellei itse pyydystä mutta tuo lohifile ei enää mene lemmikkieläimestä ...
Mulla on ammeessa elättinä van alkaa kummasti haalistua
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mulla on ammeessa elättinä van alkaa kummasti haalistua
Ahven vaalenee valkeassa ammeessa ja tummassa tummuu.
- Anonyymi00010
Mulla ollunna lahna 31 vuotta elätettävänä.
- Anonyymi00012
Jos eläimen kanssa ei viitsi harrastaa tai tarjota asianmukaista säännöllistä liikuntaa, ei pitäisi olla oikeutta hankkia eläintä vain koristeeksi tai egon jatkeeksi. Kyllä, näitä on paljon täälläkin. Se että eläintä pidetään häkissä/ tarhassa tms eikä liikuteta kunnolla, on eläinrääkkäystä. Ihan lain mukaan.
- Anonyymi00013
entäs pieneläimet pikkulasten leluiksi?
hiiret, hamsterit, marsut, kanit, ...
kynnet leikkamatta, jyrsijän hampaat lyhentämättä, silmä- ja korvatulehdukset hoitamatta, kuivikkeet vaihtamatta, veden ja ruuan oikea annostelu, vitamiinit,....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715525Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2564817Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk393148Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552994Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1022621Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3342027Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51962Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik611730Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21536