skall det vara östnyland eller västnyland. Själv föredrar jag västnyland!!
Vastaukset 3
- sunwae
Själv hejar jag på östnyland...
Jag har alltid undrat över vad folk egentligen diskuterar om på såna här 'landskapsforum'. Vilket landskap som är bäst? Vad som är aktuellt i landskapen?
Hmm...
Jag har faktiskt en fråga gällande Nyland! Ofta får man höra att Nyland omfattar 'Nyland' och 'Östra Nyland'. Vart har Västra Nyland tagit vägen? Och var går egentligen gränsen mellan Västra och Mellersta Nyland?
Se där, det här forumet har en funktion att fylla!- BoWi
Gränsen mellan östnyland och Nyland gör emellan Sibbo / vanda eller Hfors. Egentligen uppfattas landskapet nyland i folkmun som västnyland det är bara i landsvägsskyltning som det missbrukas. På Finska områden talar man även om keski-uusimaa som sträcker sig ifrån Sipoo till Lohja.
- Kexet
BoWi kirjoitti:
Gränsen mellan östnyland och Nyland gör emellan Sibbo / vanda eller Hfors. Egentligen uppfattas landskapet nyland i folkmun som västnyland det är bara i landsvägsskyltning som det missbrukas. På Finska områden talar man även om keski-uusimaa som sträcker sig ifrån Sipoo till Lohja.
Skit i gränserna! Hälsningar fr Hangö!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1611536Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1381208Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216879- 66805
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63717- 52700
- 46695
- 76586
- 52582
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187578