Katselin vanhoja valokuvia joita olen luvannut pitkin kaupunkia.
Kerrostalojen pihoilla olevissa kuivaustelineissä roikkuu valkoisia lakanoita ym paljon.
Nykyään ei enää sellaista näe missään. Ei edes mattoja näy tuulettumassa eikä oikeastaan kukaan käy tamppaamassa mattoja. Eikö ihmiset enää nykyään edes siivoa.
Ennen vanhaan
18
333
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä kerran tyhjensin vaatekomerot pihalle, että tekstiilipölyt taivaan tuuliin, no ei aikaakaan kun yks mummo tuli ulos kännykän kanssa, minä kysyin mitä sinä teet, mummo vastasi: ”Kuvaan tätä sekamelskaa ja kuvan löydät lehdestä”.
- Anonyymi00002
Taidat olla hölmö? Ajat muuttuvat, ei mattoja enää tampata, tuulettaa kyllä saa. Pyykeille on olemassa kuivausrummut ja kuivaustelineet sisällä jne. Pitää olla toisi idiootti, jos esimerkiksi keväisin ja alkukesästä kuivattaa pyykkinsä ulkona.
- Anonyymi00003
Minä käytän matot ulkona mutta en ymmärrä taas niitä jotka eivät tee näin. Pyykkiin tulee hyvä tuoksu kun kuivattaa ulkona. Jokainen tietenkin tekee tavallaan.
- Anonyymi00004
Jos minä saan oman mökin,niin olen hullu ja laitan pyykit talvellakin pakkasella ulos,
Tulee raikkaan tuoksuista pyykkiä kun loput kuivattaa sisällä. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jos minä saan oman mökin,niin olen hullu ja laitan pyykit talvellakin pakkasella ulos,
Tulee raikkaan tuoksuista pyykkiä kun loput kuivattaa sisällä.🎯🎯🎯
- Anonyymi00007
Keväällä kuivaakin hyvin pyykki ulkona, mitä idoootimaista siinä on mutta se on idiootti joka luulee että pölyisenä aikana joku kuivaksi pyykin ulkona. Pitää sen verran olla maalaisjärjen päässä.
Imurilla ei lähde tietytarot pölyttömäksi vaikka kuinka jynssäät, viepäs imuroitu matto ulos ja tamppaa niin näet kuinka siitä irtoaa pölyä.
Pakkanen on hyvä keino tappaa pölypunkit. - Anonyymi00008
Joopa. Nykypäivänä mm. ilmankosteus on sisälläkin monessa asunnossa kriittisellä tasolla, vielä kun siellä pyykkiä kuivaa niin hyvä tulee.
- Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tulee raikkaan tuoksuista pyykkiä kun loput kuivattaa sisällä.Pakkanenkin kuivattaa. Pesukoneesta kun vie pyykin ulos niin höyryä nousee, läheskään kaikilla kun ei ole kuivausrumpua, erillistä tai edes kuivaava a pesukonetta.
- Anonyymi00006
Olen huomannut että uusien kerrostalojen ja myös omakotitalojen pihoista puuttuu tamppaustelineet. Ei semmoista imuria ole vielä keksitty joka antaisi matoille hyvän tuoksun.
- Anonyymi00009
Nykymatot niin heikkoja ettei me kestä kovaa tamppaista mutta eipä noita näy tuulettuvankaan mattoja monellakaan.
- Anonyymi00010
Oi niitä aikoja,äitini laittoi kylmälle vintille kuivumaan pyykit n.viikoksi,osa pyykistä oli kuivunut pakkasessa ja sitten äiti toi jäiset pyykit alakertaan kuivumaan,vielä tunnen sieraimissani sen raikkaan tuoksun.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Oi niitä aikoja,äitini laittoi kylmälle vintille kuivumaan pyykit n.viikoksi,osa pyykistä oli kuivunut pakkasessa ja sitten äiti toi jäiset pyykit alakertaan kuivumaan,vielä tunnen sieraimissani sen raikkaan tuoksun.
Sama oli meillä, lakanat oli kuin peltiä kun ne oli pakkasessa narulla, kuivuivatkin äkkiä sitten sisällä.
Kyllä joka viikko kannan petivaatteet ja matot ulos siivouksen ajaksi. Matot puistelen ja ne tamppaan mitä en jaksa puistella. Tulee hyvä tuoksu. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sama oli meillä, lakanat oli kuin peltiä kun ne oli pakkasessa narulla, kuivuivatkin äkkiä sitten sisällä.
Kyllä joka viikko kannan petivaatteet ja matot ulos siivouksen ajaksi. Matot puistelen ja ne tamppaan mitä en jaksa puistella. Tulee hyvä tuoksu.👍♥️
- Anonyymi00015
Ensin imuroin matot (ei vanhoja räsymattoja) ja sitten vien parvekkeen kaiteelle tuulettumaan. Mitä enemmän pakkasta sen parempi. Vaatteet ja petivaatteet kuivatan kotona telineessä. Asuntoni on lämmin 👍🏻
- Anonyymi00016
Nykyään nuo isot matot niin jäykkiä ettei sormet kestä puistella niitä. Ravistella kyllä voi mutta imuroitua tulee ja sitten ulos. Omakotitalossa kun asun niin joskus vien puhtaaseen hankeen pakkasella ja harjaan lumella
- Anonyymi00017
Entäs jos parvekkeella ei saa tuulettaa mattoja eikä edes petivaatteita niin missäs muualla kuin ulkotelineellä. Asutaan kerrostalossa mutta ihmettelen kun harvat käyttää mattoja ja petivaatteita ulkona. Saattaa olla ummehtunut haju asunnossa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Entäs jos parvekkeella ei saa tuulettaa mattoja eikä edes petivaatteita niin missäs muualla kuin ulkotelineellä. Asutaan kerrostalossa mutta ihmettelen kun harvat käyttää mattoja ja petivaatteita ulkona. Saattaa olla ummehtunut haju asunnossa.
No saa kai omalle parvekkeelle viedä tuulettumaan, ei kaiteen yli roikkumaan vaan sisäpuolelle!
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Nykyään nuo isot matot niin jäykkiä ettei sormet kestä puistella niitä. Ravistella kyllä voi mutta imuroitua tulee ja sitten ulos. Omakotitalossa kun asun niin joskus vien puhtaaseen hankeen pakkasella ja harjaan lumella
👍👏
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3313941Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283600Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku52312- 1121714
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181648Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241349Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit102975Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j144973Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79885- 86791