olenko lesbo

Anonyymi-ap

olen vielä nuori ja ei tätä vielä tämän ikäisenä tiedä mutta en ole varma olenko lesbo. Olen miettinyt asiaa koska jos tutustun johonkin uuteen kaveriin saatan miettiä sitä paljon . tarkoitan että se pyörii mielessäni ja en tiedä onko se vain sitä että sain uuden kivan kaverin vaikka muitten kavereitteni kohdalla en mieti heitä niin paljon.
juu en tiedä saako tästä selvää ja siis jatkokysymyksiä voi kysyä. olisi kiva jos joku vastaisi❤️

2

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Se, mitä kuvailet, kuulostaa ihan tavalliselta identiteetin etsinnältä. Se, että joku pyörii mielessä paljon, voi tarkoittaa monia asioita. Se voi olla ihailua, kiintymystä, jännitystä uudesta ystävyydestä – tai jotain muuta. Seksuaalinen suuntautuminen voi kirkastua ajan kanssa, eikä siihen tarvitse löytää vastausta juuri nyt.

Olen nyt 48-vuotias. Kielsin itseltäni ehkä noin 20-25-vuotiaaksi asti sen, että voisin vakavasti rakastua tai ihastua naisiin. Nuoruudessani lesbous oli paljon piilotetumpaa kuin se on nykyään, joten ehkä kieltämiseni johtui mallien puuttumisesta, kun asuin pienellä maaseutupaikkakunnalla ennen kuin lähdin yliopistoon isompaan kaupunkiin 19-vuotiaana.

Ihastuin todella palavasti lukioaikaisesta lähtien naispuolisiin opiskelukavereihin ja joskus jopa nuoreen naispuoliseen opettajaani. Kun monet koulukaverit hihittivät poikaihastuksistaan ja kyselivät, keneen poikaan olen koulussa ihastunut, kerroin aina yhden hiljaisen pojan nimen, koska hän oli mukava ja harmiton tyyppi. Todellisuudessa en ollut häneen ihastunut, vaan ihailin koulumme nuorta naispuolista opettajaa, jonka tunteja odotin enemmän kuin mitään muuta. Olin valmis tekemään kaikkeni saadakseni parhaat arvosanat juuri hänen kursseiltaan ja oppiaineistaan. Halusin kiinnittää hänen huomionsa hinnalla millä hyvänsä.

Yliopistoaikana yritin seurustella miesten kanssa, mutta seksi näissä suhteissa ei oikein koskaan toiminut. En tuntenut seksuaalista vetoa, vaikka pidinkin seurustelukumppaneistani. Myöhemmin tajusin, että tykkäsin heistä ystäväpohjalta. Vasta noin 30-vuotiaana olen tajunnut, että olen lesbo - katseeni kiinnittyy naisiin, pidän naisen kroppaa kiinnostavana, en miehiä. En ole ihastunut enää noin 15 vuoteen yhteenkään mieheen. Sitä ennenkin kaikki miehet, joita kohtaan tunsin vetoa, olivat aika feminiinisiä. Itse asiassa melkein kaikki miehet, joihin ihastuin nuoruudessani enemmän, ovat paljastunut homoseksuaaleiksi vanhempina. Ehkä jonkinlainen queer-tutka oli alkanut muodostua päähäni jo tuolloin?

Ehkä mun esimerkkini osoittaa sen, että vaikka jotkut tietävät suuntautumisensa varhain, toisilla se kirkastuu myöhemmin. Sinulla on toivottavasti paljon enemmän tilaa ja hyväksyntää olla oma itsesi kuin minulla nuorena oli.

Voisin ainakin kysyä sinulta sen, että kun ajattelet uusia kavereita,, jotka pyörivät mielessäsi, onko se enemmän "haluaisin viettää aikaa heidän kanssaan" -tyyppejä vai jotain muuta? Onko sulla halu kosketella heitä? Onko halu johonkin lähempään yhteyteen - haluatko halata, suudella? Aika usein tällainen halu paljastaa sen, että ajattelet ystävästä enemmänkin kuin vain frendipohjalta.

• Anonyymi00002

ei mulla oo mitään muuta ajatuksia ollut kuin esimerkiksi että ” olisi kyllä kiva jos näkisin häntä pian” ja ” soittaakohan se tänään”.
        en vain ollut ihan varma koska mulla on ollut myös paljon muita kavereita mutta en tiedä olenko niin läheinen heidän kanssaan niin ehkä siksi tämä tuntuu vähän erilaiselta.
        kiitos oikeesti tosi paljon kun vastasit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      158
      5937
    2. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      197
      3397
    3. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      13
      3165
    4. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      56
      2883
    5. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      91
      2606
    6. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      22
      2209
    7. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      23
      1938
    8. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1719
    9. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      52
      1670
    10. Bussipysäkki katos!

Mitäpä mieltä uudesta katoksesta?
      Suomussalmi
      73
      1648
    Aihe