Sitä ihmettelin, kun koetin saada forecasta paikkakunnan sääennustetta nyt pakkasilla ja mittarissa - 35 astetta ja säähavaintoasemalla - 16 astetta, että ketä tämä tällainen sääasema palvelee? Pitäisi saada lähemmäs pitäjää sääasema oikealle korkeudelle, eli ei ainakaan Saukkovaaralle.
Paljakan säähavaintoasema ei anna oikeata dataa
6
404
Vastaukset
- Anonyymi00001
https://www.kelikamerat.info/kelikamerat/Kainuu/Hyrynsalmi/tie-5/vt5_Hyrynsalmi_Seitenjarvi
Tuo kelikamera antaa lähempää tietoa. Mutta kunnan johto ollut hiihtoladuilla silloinkin kun kelikameroita jaettu. Ristijärvellä ei yhtään.- Anonyymi00002
Seitenjärven kameran säähavainto tulee Roukajoelta, eli Ristijärven puolelta. Kylmä paikka, ei vastaa lähiseudun keskiarvoa, kuten ei myöskään Paljakan lukema.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Seitenjärven kameran säähavainto tulee Roukajoelta, eli Ristijärven puolelta. Kylmä paikka, ei vastaa lähiseudun keskiarvoa, kuten ei myöskään Paljakan lukema.
No laskee noista keskiarvon.
Joku nörtti voisi laittaa oman sääaseman kylälle, ei varmaan maksa kuin satasen pari kun puskisi dataa nettiin.
- Anonyymi00004
Investoi oman sääaseman. Puuilosta saa jo alta kympillä. Näkee ulkona olevan lämpötilan ja parhaimmissa malleissa myös sisälämpötilan
- Anonyymi00005
Meillä on kanssa sellanen ihan Prismasta ostettu. Se ei vaan anna sääennustetta niin kun Foreca.
- Anonyymi00006
Mieluummin kunnollinen.
https://www.power.fi/smart-home-alykoti/sensorit-ja-sireenit/alykkaat-saaasemat/netatmo-smart-saaasema/p-248305/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2593161Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.731232- 661163
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180948Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 47799
- 60799
- 40701
- 45682
- 39678