Toisen jalkani varpaissa on paksukyntisyyttä. Joskus otettiin näyte niistä kynsistä, mutta ainakaan siinä koetuloksessa ei ilmennyt sientä. Jalkaterapeutti arveli, että koska oikeassa jalassani isovarpaan viereinen varvas on isovarvasta pidempi, niin varpaankynnet joutuu siinä jalassa pahaan asentoon ja saavat kävellessä osumaa. Ja tuo sitten vaikuttaisi niiden varpaankynsien paksuuntumiseen. Vasemmassa jalassani kynnet ovat normaalit.
En siis tiedä, onko kynsisienestä kyse, vai onko kynsien paksuuntuminen tuosta edellä mainitusta asiasta johtuvaa. Äsken tein jalkahoidon ja hioin ohuemmaksi noita paksuja kynsiä. Laitoin Abicin-pihkalakkaa varpaankynsiin. Suihkussa ollessa pesin varpaankynsiä vanhalla hammasharjalla ja kuivasin jalat hiustenkuivaajalla muutaman minuutin ajan. Kynsisieni ei ainakaan tykkää siitä kun jalat kuivaa hyvin. Kotona useimmiten käytän varvassandaaleja.
Youtubessa on monia ohjeita kynsisienen nujertamiseen. Joku on käyttänyt Vics Vaporub-voidetta kynsiin ja laittanut päälle laastaria. On kylvetyksiä omenaviinietikka-vesiseoksessa, valkosipuliakin joku on käyttänyt.
Onko omakohtaista kokemusta tai oletko kuullut että joku on onnistunut saamaan kynsisienen pois? Suun kautta otettava lääkityshän on olemassa, mutta sitä ei suositella koska se voi olla pitkäkestoinen ja maksalle vahingollinen.
Onko vinkkejä kynsisienen häätämiseen?
19
283
Vastaukset
- Anonyymi00001
Penalla ei ole tuota ongelmaa enää. Se ratkesi kun Pena sorsajahdissa ampui vahingossa haulikolla varpaansa.
- Anonyymi00002
Liota varpaat suoraan omenaviinietikassa, ei mitään vesi/etikka lantrausta. Pitää toistaa usein, hoito kestää pitkään mutta kyllä se ajan kanssa.
- Anonyymi00003
Minä aikoinaan kokeillut vaikka mitä litkuja ja myös tuon pihkalakan, eikä niistä mistään ole ollut muuta hyötyä kuin rahan meno. Syyskuussa tein sitten sattumalta facessa eteen tulleen lyhytvideon ohjeella liuoksen jota olen suihkuttanut varpaiden kynsiin ja yllättäen tehonnut paremmin kuin mitkään aiemmin käyttämäni jo näin lyhyessä ajassa, vaikka yksi aineosa ei olekaan sitä mitä alkuperäisessä ohjeessa kun sitä en ole suomessa nähnyt vaan käytin tavallista täällä myytävää yrttiä.
- Anonyymi00004
Jos aloittajalla EI OLE kynsisientä MIKSI pitää ährätä kynsiensä kanssa ?
Kynnet muuten saattavat paksuuntua iän myötä muuten vaan,
ei sekään tarkoita, että on kynsisieni.- Anonyymi00005
Siksi, koska ei ole 100% varmaa ettei olisi kyse kynsisienestä. Se voi olla, vaikka ei tulisikaan koetuloksissa esille.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Siksi, koska ei ole 100% varmaa ettei olisi kyse kynsisienestä. Se voi olla, vaikka ei tulisikaan koetuloksissa esille.
Pitäiskö kaikkia muitakin tauteja varmuudeksi hoitaa, vaikka ei koetuloksissa
tulisikaan esille ?
Jos ei muuta ole kuin paksuuntunut kynsi, mikä on hyvin yleistä miksi siitä
pitää ongelma ?
*Minulla on kummassakin jalassa, se isonvarpaan viereinen (akka-) varvas, pitempi. Samoin tyttärelläni, ilmeisesti joku periytyvägeeni? :D
Mä olen toisessa jalassa saanut jossain vaiheessa kuriin sen kynnen kovenemisen, mutt toisessa en. Jalkahoidossa käyn, hoitaja sanoo että siitä se johtuu, kuten sullekin sanottu, en ilm. anna varpaalle tarpeeksi tilaa kengissä ja siitä sitten kynsi kärsii.
Tämä vaiva ollut mulla läpi elämän, nuoruudessako huomasin sen ensin.
En hoida sitä kynttä mitenkään erityisesti mutt esim, jalkakylpyjen jälkeen saan erikois- kynsleikkurilla (ei siis pelkillä kynssaksilla) siitä leikattua sitä koventunutta kynttä pois, ettei se pääse kasvamaan koveraksi.
Onnea kynnen hoitoon!- Anonyymi00006
Kiitos. Onnea aina tarvitaan. Minulla on ollut muutaman vuoden ajan tuo varpaankynsien paksuuntuminen. Jokunen vuosi sitten kylpyhuoneen lattiakaivo meni tukkoon ja siitä alkoi nousta vettä jos oli pyykkikone päällä tai kävi suihkussa. Ensimmäinen putkimies ei löytänyt tukosta, koska se oli epätyypillisessä paikassa, kuten seuraava putkimies sanoi. Siinä välissä sitä likavettä nousi. Siivosin ja desinfioin sitä lattiaa, mutta luulen että joku pöpö sieltä tuli. Koskapa minulle tuli jalkasilsaa, jota ei ollut koskaan aiemmin tullut. Sitten kun kävin terveysasemalla terveydenhoitajan vastaanotolla, niin tämä pyysi lääkärin siihen katsomaan. Lääkäri vaan neuvoi että pitää voidella jalkoja ja myös varpaanvälejä! Niinhän ei tietenkään pidä tehdä. Kävin sitten vielä toisen kerran kokeneemman terveydenhoitajan vastaanotolla, joka neuvoi Daktarin-puuteria käyttämään. Heitin myös joitakin kenkiä roskiin. Sillä Daktarin-puuterilla sain sen jalkasilsan pois. Mutta sen jälkeen alkoi nuo varpaankynnet paksuuntua. 😩Minulla on sellainen laite, johon saa erilaisia päitä joilla voi hioa kynttä tai myös raspata jalkoja. Käytin sitä viimeksi eilen.
Ennen vanhaan sanottiin että jos akkavarvas on ukkovarvasta pidempi se tarkoittaa että talossa on akkavalta :).
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiitos. Onnea aina tarvitaan. Minulla on ollut muutaman vuoden ajan tuo varpaankynsien paksuuntuminen. Jokunen vuosi sitten kylpyhuoneen lattiakaivo meni tukkoon ja siitä alkoi nousta vettä jos oli pyykkikone päällä tai kävi suihkussa. Ensimmäinen putkimies ei löytänyt tukosta, koska se oli epätyypillisessä paikassa, kuten seuraava putkimies sanoi. Siinä välissä sitä likavettä nousi. Siivosin ja desinfioin sitä lattiaa, mutta luulen että joku pöpö sieltä tuli. Koskapa minulle tuli jalkasilsaa, jota ei ollut koskaan aiemmin tullut. Sitten kun kävin terveysasemalla terveydenhoitajan vastaanotolla, niin tämä pyysi lääkärin siihen katsomaan. Lääkäri vaan neuvoi että pitää voidella jalkoja ja myös varpaanvälejä! Niinhän ei tietenkään pidä tehdä. Kävin sitten vielä toisen kerran kokeneemman terveydenhoitajan vastaanotolla, joka neuvoi Daktarin-puuteria käyttämään. Heitin myös joitakin kenkiä roskiin. Sillä Daktarin-puuterilla sain sen jalkasilsan pois. Mutta sen jälkeen alkoi nuo varpaankynnet paksuuntua. 😩Minulla on sellainen laite, johon saa erilaisia päitä joilla voi hioa kynttä tai myös raspata jalkoja. Käytin sitä viimeksi eilen.
Mistä hankit laitteen, minkä merkkinen se on ja oliko kallis ?
Haluaisin hankkia sellaisen. - Anonyymi00009
Siili25 kirjoitti:
Ennen vanhaan sanottiin että jos akkavarvas on ukkovarvasta pidempi se tarkoittaa että talossa on akkavalta :).
Niin ja jos miehellä on pitempi kikkeli kuin naisella se on mies.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mistä hankit laitteen, minkä merkkinen se on ja oliko kallis ?
Haluaisin hankkia sellaisen.En muista enää mistä tuon hankin, mutta noita lienee useammissa liikkeissä myytävänä:
https://beurer.fi/tuote/beurer-mp41-mani-pedikyyrisetti/ mun kynsileikkuri muistuttaa tätä :
https://www.penli.fi/product/25567/kynsileikkuri--erikoistera-124-mm-materiaali-kobolttiteras--lap-joint-cb-202 ... tällä saa sen akkavarpaan kynnen kunnolla leikattua.Anonyymi00009 kirjoitti:
Niin ja jos miehellä on pitempi kikkeli kuin naisella se on mies.
Valitettavasti pelkkä kikkeli ei ole Miehen merkki.
- Anonyymi00011
Mummunen kirjoitti:
mun kynsileikkuri muistuttaa tätä :
https://www.penli.fi/product/25567/kynsileikkuri--erikoistera-124-mm-materiaali-kobolttiteras--lap-joint-cb-202 ... tällä saa sen akkavarpaan kynnen kunnolla leikattua.Minulla on tämän malliset kynsisakset - eivät siis juuri nuo tuolta hankitut. Ne omat kynsisakset lienen joskus tilannut Select-verkkokaupasta, jota ei kai enää olekaan.
https://jalkakauppa.fi/kynsienhoito/kynsisakset/extrapitkat-kynsisakset - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
En muista enää mistä tuon hankin, mutta noita lienee useammissa liikkeissä myytävänä:
https://beurer.fi/tuote/beurer-mp41-mani-pedikyyrisetti/Onko se hyvä? Oppiiko sitä eläkeläinen käyttämään ?
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Onko se hyvä? Oppiiko sitä eläkeläinen käyttämään ?
Mielestäni se on ihan hyvä laite. Käytön oppii laitetta käyttäessä. Kokoaa laitteen ja laittaa töpselin pistorasiaan. Vaihtelee niitä vaihtopäitä käytön mukaan.
Anonyymi00010 kirjoitti:
En muista enää mistä tuon hankin, mutta noita lienee useammissa liikkeissä myytävänä:
https://beurer.fi/tuote/beurer-mp41-mani-pedikyyrisetti/Tää on varmaan ihan toimiva? Uskoisin. Näyttää ainakin monipuoliselta.
- Anonyymi00014
Sandaalit käyttöön, aina kun voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986458KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3605994Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602923Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521092374Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1072048- 1251774
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331178