olen pessyt normaalipesuaineilla muutamia mustia teepaitoja ja puuvillavaatteita. Miten nyt saisin vaatteet takaisin syvänmustiksi, varsinkin kun vaatteet itse ovat hyväkuntoisia, mutta niitä ei voi enää todellakaan pitää, niin haalistuneita ne ovat??? Mustalla värilläkö? Pitäiskö maittaa tuplamäärä mustaa väriä?
Onko joku onnistunut saamaan vaatteet takaisin mustiksi?
Haalistuneet mustat vaatteet
5
9165
Vastaukset
- SuAnn
Osta sellaisia mustia väritabletteja. Tietääkseni sellaisia myydään vielä. Ei ole tosin omaa kokemusta niistä...
- fyllitäti
ohje pvl tai viskoosivaatteille:
(keinokuituvaatteet eivät värjäydy ja sekakuituvaatteet värjäytyvät haaleaksi. 90-asteen lämpö saattaa hiukan kutistaa niitä vaatteita, mitä ei ole aiemmin pesty näin kuumassa.)
osta kaupasta kaksi Dylon-värinappia, jotka tarkoitettu kattilavärjäykseen (värinro 8, ebony black). avaa värirasiat ja karistele väri pesukoneen rummun rei'istä läpi koneen pohjalle (hanskat käteen, muuten värjäytyy nahkakin=)), tee samoin 60grammalle suolaa (vajaa 2,5dl), huuhtele rumpu kylmällä vedellä, kunnes vesi rummun pohjalla kirkasta. vaatteet koneeseen ja kone päälle, ohjelmana 90astetta ilman esipesua.
pesukone kuumentaa veden kuten tekisit itse kattilavärjäyksessä, kone vielä huuhteleekin puolestasi, eikä rumpuun jää mitään väriä seuraavaa pyykkiä tahraamaan. eli tällä keinolla kyllä onnistuu.- Janna
Pesukoneessa käytettäväksi kannattaa ostaa ihan Dylonin pesukoneväri ja sitten sitä suolaa. Niillä olen itse saanut oikein hyviä tuloksia; olen värjännyt pari paitaa ja verhot.
- pesuaine
Janna kirjoitti:
Pesukoneessa käytettäväksi kannattaa ostaa ihan Dylonin pesukoneväri ja sitten sitä suolaa. Niillä olen itse saanut oikein hyviä tuloksia; olen värjännyt pari paitaa ja verhot.
Mustille vaatteille on olemassa oma pyykinpesuaine, jota saa kaikista tavarataloista ja hyvin varustetuista kaupoista. Siinä on jotain mustaa väriä säilyttävää ainetta, eikä siis valkaisuainetta, kuten tavallisissa pesuaineissa on.
- pieni niksi
pesuaine kirjoitti:
Mustille vaatteille on olemassa oma pyykinpesuaine, jota saa kaikista tavarataloista ja hyvin varustetuista kaupoista. Siinä on jotain mustaa väriä säilyttävää ainetta, eikä siis valkaisuainetta, kuten tavallisissa pesuaineissa on.
Mustat vaatteet kannattaa pestä nurinpäin, eikä niitä kannata kuivattaa ulkona auringonpaisteessa, sillä ultraviolettisäteily haalistuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597474Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232906- 1421746
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671384- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707