bulimiasta eroon

kuubba

Olen vankasti päättänyt päästä bulimiasta eroon. Näin päätän joka ilta, mutta seuraavana päivänä sorrun ahmimaan ja oksentamaan.
Mitä tehdä kun ahmimiskohtaus on tulossa? Olen päättänyt, että kohtauksen tullessa lähden esim. lenkille tai keksin jotain muuta tekemistä, mutta aina ahmimisvimma on lopulta voimakkaampi.
apua apua apu a pua apua apua apua apua

10

2542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm

Älä enää ajattele iltaisin mitä teet huomenna. Älä suunnittele ollenkaan mitä syöt seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla, elä vain päivä kerrallaan ja yritä olla ajattelamatta ruokaa. Tee jotain muuta kuin ole kotona, lähde vaikka kaverin kanssa kaupungille tai muuten vaan hengailemaan ulos.

• debiili

Hei.Mene nyt ihmeessä hyvä ihminen lääkärille!Ei tuollaisesta sairaudesta kovinkaan helposti omin voimin toivu.Koska syyt ovat aina psyykkisiä joskus jopa tiedostamattomia tunne elämän solmuja joita täytyy lähteä availemaan jonkun ammattiauttajan voimin.Olen myös kuullut/kautta lukenut että bulimiaa vaidaan hoitaa hyvin mielialalääkkeillä.

• rauhhh

Niin sairaalta ja tyhmältä kun tämä kuulostaakin (tai sitten ei) mutta juo vettä! pidä kaapissasi aina vain hedelmiä ja muita terveellsiä.kesäisin vesimeloni on mainio ahmimis ruoka koska tietää,että sitä ei tarvitse oksentaa (et jaksa syödä niin paljoa että kaloreita tulisi hirveästi)

tai sitten vain pois kotoa..

• kuubba

Ei tästä lopettamisesta tule yhtään mitään. Pelkään hampaitteni puolesta. Onko muita keinoja?
      Terveydenhoitajalle on pitänyt mennä noin vuoden verran mainitsemaan asiasta.

• tyttö

mäkin oon päättänyt hakea apua bulimiani mutta kun oon soittamassa lääkärile niin mä mietin että enhän mä oikeasti mikään sairas ole ja on olemassa oikeasti sairaita ihmisiä.ja tietenkin mä haluan vie laihtua ja sen lääkärit kieltäis.

• laaps
        tyttö kirjoitti:

mäkin oon päättänyt hakea apua bulimiani mutta kun oon soittamassa lääkärile niin mä mietin että enhän mä oikeasti mikään sairas ole ja on olemassa oikeasti sairaita ihmisiä.ja tietenkin mä haluan vie laihtua ja sen lääkärit kieltäis.

Eka vaihe on se että myönnät olevasi sairas.Aina on "pahemmassa tilassa olevia",aina.Joka asiassa.Mutta myös SÄ olet sairas.En ollut itsekään mikään kuolemankielissä kamppaileva,mutta nyt tajuan,että ihan tarpeeksi sairas vahingoittaakseni omaa terveyttäni.Hae apua.

• laaps

Hei! Älä pelkää,tää on jo erittäin hyvä alku,kun tajuat itse,että sulla on ongelma,josta haluat päästä eroon.Pystyt siihen,pystyt todella,vaikka se vie aikaa.Et kuitenkaan pysty siihen yksin,valitettavasti.Vau,olen silti ylpeä,että pystyt myöntämään olevasi bulimikko ja yrität päästä tästä vittumaisesta sairaudesta.Saatan kuulostaa yli-innokkaalta,mutta joskus minusta tuntui,että olin ainut,joka tajusi olevansa sairas :P On totta,että ahmimisen "halu" tai "pakko" on suurempi kuin mikään sillä hetkellä.Muistan kun joku neuvoi minua lähtemään KÄVELEMÄÄN.Nauroin ajatuksella,vai että vielä kävelemään siinä tilassa!Juoksisin lähempään kauppaan ja ostaisin kaiken minkä jaksaisin kantaa.Totuus on se,että omat ahmimiskohtaukseni harvenivat osaksi sen myötä,että kerroin perheelleni.Äitini alkoi tunnistaa merkkejä,vei minut pois keittiöstä,ja kesti ne huudot ja haukkumiset sen ajan,kunnes pääsin yli vaiheesta "pakko saada ruokaa".En sano,että ne lähtivät pelkästään tuolla.Tuohan on kidutusta,mutta en silti ahminut :) Kaikki jauhavat lääkäristä,mutta sinne kannattaa mennä.Itse sain lääkkeet,jotka hillitsivät ahmimistani,heti kun alkoivat vaikuttaa.Harmikseni sain lääkkeistä vain aika pahojakin sivuvaikutuksia,mutta kaikillehan niitä ei tule.Lääkäri ohjaisi sinut sitten psykiatrille,jonka kanssa alottaisitte yhteistyön paranemisesi vuoksi.Ole kiltti ja kerro ystävillesi ja mene lääkäriin :( Vaikeaa,noloa,pelottavaa..mutta lopulta helpottavaa.

• kuubba

Kiitos viestistäsi, sain siitä hieman lisää voimia pyristellä bulimiaa vastaan. En ole vielä valmis myöntämään sairauttani kenellekään ulkopuoliselle.

• keksi--

Samaistun sinuun niin paljon! Olen jo pitkään päättänyt joka ikinen ilta että tämä on viimeinen kerta ja huomisesta alkaa uusi terveempi elämä. Ja seuraavana iltana sama ahmiminen ja oksentelu jatkuu. Toisinaan saan pidetty 1-2 välipäivää, mutta sitten vimma taas iskee. Todella noloa, kun kotona muut huomaavat ruokien kadonneen, ja nauravat vain kun sanon olevani yösyöppö. Kukaan ei osaa epäillä bulimiaksi...vaikka tiedän että olisi parempi saada apua tilanteeseen, niin minäkään en ole valmis kertomaan muille. Pakko vielä yrittää itse :/ mutta uskon kuitenkin että ennen pitkää lopetan ahmimiset, vaikkakaan suhteeni ruokaan tuskin koskaan tulee olemaan terve...Tsemppiä paljon paranemiseen!!

• JepJep

Onko se hetkellinen morkkis joka antaa ajatuksen loputtamisesta. Mutta haluatko sinä sitä? Oletko sinä sairas? Vai mikä sua vaivaa vai vaivaako kaikkia muita kun ne ei ymmärrä sua?

Mä olen pitkään huutanut kun kukaan ei ymmärrä mua mutta asia onkin ollut niin että mä en ymmärrä itseeni. Jokainen ympäristössä hoitaa oman leiviskänsä, ei ne elä mua varten. Ja mun ei tarvitse hyvitellä kenellekkään pahaa oloani ja jatkaa sitä kohtelemalla itseäni kaltoin. Mä en ole paska ihminen. Mä olen ihminen vailla itsetuntemusta ja luottamusta.

Älä murehdi eilistä, se on jo mennyt. Älä aikatauluta tulevaisuutta, se ei kuitenkaan mene niin. Elä tässä päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe