Sosiaalityöntekijät laskivat: Toimeentulotukiperheen talous voi päihittää työssäkäyvän koulutetun perheen talouden
Kolme sosiaalityöntekijää HS:n mielipidekirjoituksessa: Esimerkkilaskelmissamme taloudellinen hyöty työssäkäynnistä jäi vain noin 30 euroon.
Kolme laillistettu sosiaalityöntekijää kertoo Helsingin Sanomien Lukijan mielipide - osastossa laskelmaansa perustuen, että toimeentulotukea saavan perheen talous voi olla paremmin varmistettu kuin työssä käyvän perheen.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) jakoi kirjoituksen X-viestipalvelussa maanantaina.
Näin meillä, mites teillä?
28
218
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mikä houkuttelee "erikoisosaajia" Suomeen?
- Anonyymi00006
Se että saavat automaattisesti paljon enemmän tukia kuin muut.
- Anonyymi00003
Moniosaaja kunniakansalaiset saavat automaattisesti paljon enemmän kuin muut ja kyllä olen katkera asiasta
- Anonyymi00005
Missä kaatopaikan Kääkö kommentoimasta? Jäikö maansiirtokoneen alle, kamala vahinko tai sitten ei! Hahahhaahahahahh
- Anonyymi00014
Vieraat ensin.
- Anonyymi00016
Kääkö haluaa sieniä!
- Anonyymi00004
En minä ainakaan viitsi töitä etsiä. Kunhan jotenkin tulee toimeen parin mukulan kanssa. Ehtii harrastamaan kakaroiden kanssa ja kuljettamaan eukkoa ompelukerhoihin.
- Anonyymi00029
Munpuolesta voit maata siellä kotona, MUTTA KAIKKI YHTEISKUNNAN TUET POIS
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Munpuolesta voit maata siellä kotona, MUTTA KAIKKI YHTEISKUNNAN TUET POIS
Heti kun LOPETETAAN YHTEISKUNNAN KUSTANTAMIEN YRITYSTUKIEN MAKSAMINEN KOKOOMUSLAISILLE!.!!
- Anonyymi00007
Vaikka meillä on oikeistohallitus, niin sosialidemokraattinen järjestelmä antaa mahdollisuuden elättielämään tekemättä mitään yhteiskunnan hyväksi.
Matut toki tekevät, uusia terrosistirikollisia!- Anonyymi00008
Suomi on ollut pohjoismaalainen hyvinvointivaltio viimeksi 80-luvulla, ennen EU: ta, puhumattakaan Katosta. Molemmat kuormittavat taloutta todella paljon.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Suomi on ollut pohjoismaalainen hyvinvointivaltio viimeksi 80-luvulla, ennen EU: ta, puhumattakaan Katosta. Molemmat kuormittavat taloutta todella paljon.
Miten se katto kuormittaa taloutta?
- Anonyymi00017
Ei kiinnosta
- Anonyymi00013
Toki voi olla aloituksen mukainen tilanne, mutta tukiporukalta kuitenkin puuttuu sivistys, käytöstavat ja yhteiskunnan arvostus.
- Anonyymi00021
Tämän takia mölyämiseen, etuiluun ja muuhun sikailuun pitää puuttua!!
- Anonyymi00015
Riikka Purran esitys Kelan etuuksien rajaamisesta vain Suomen kansalaisille menee toivottavasti läpi ja siitä odotettavissa säästöjä vuosittain noin kahden miljardin euron edestä. Tämä vain pitäisi saada äkkiä läpi ennen seuraavia vaaleja ja todennäköistä demari hallitusta.
- Anonyymi00018
Purran voi työntää pakastimen!
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Purran voi työntää pakastimen!
Etkö pystynyt itse kuin yhden kerran äänestämään? hihihihi!
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei kiinnosta
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Suvimäki
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Hanki lobotomia
- Anonyymi00028
Anonyymi00022 kirjoitti:
Polta kukkaa se kasvattaa tukkaa, yeah
- Anonyymi00030
Minäkin äänestän itseäni, hehehehehe.
- Anonyymi00031
Onneksi hyvinkoulutettujen työssäkäyvien perheiden ei kuitenkaan tarvitse asua pummiperheiden naapureina. Säästyvät lapsetkin oudoilta vaikutteilta.
- Anonyymi00033
Kirjoittaa Puparin Baroni
- Anonyymi00034
Siellä ne "moniosaajat" käyvät Seppälän Prismassa meidän verorahoilla! Tulee näköjään kannattavaksi lisääntyä kerran vuodessa.
- Anonyymi00035
Pummiperheillä on täydemmät ostoskärryt kuin normaaleilla perheillä. Demarimaisesti pummiperheet syövät toisten ruokia. Kannattaako muka raataa noiden vuoksi, ei todellakaan.
- Anonyymi00036
Näille "pummiperheille" tulisi olla omat erityiset kauppansa johon kävisi suoraan Kelan kultakortti. Niiden kersat rääkyy ja ne haisevat pesemättömille vaatteilla normaaleissa kaupoissa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie807042Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346523Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816323Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644122Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532512Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62419Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant662206Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431519- 141512
- 1981240