onko kellään unelmana?

Sanna

Ajattelin tässä kysäistä että kun minulla on aina ollut haaveena oma maatila ja sinne paljon!eläimiä...onko kellään samanlaista haavetta, voitais vaihdella ajatuksia...
kirjoittelepa tänne...niin vaihdetaan osoitteita...

39

1898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna myös

      ...nimestä, tuo unelma...Olen myös Sanna ja olen koko ikäni haaveillut maatilasta, jossa olisi paljon erilaisia eläimiä. Nyt on maatila hankittu, kolme koiraa, kissa ja akvaariokaloja on jo. Kesällä kunnostetaan navettaa ja sinne olisi tarkoitus hankkia pieni parvi kanoja (ei leggareita) ja pari vuohta.

      Kirjoitellaan juttua tänne, jotta muutkin innostuisivat, on vielä aika tyhjää.

      • Smile Angel:)

        Onko sulla mailia nin voitas mailata?!


    • Sini

      maatila!Jonnekkin meren rannalle.Paljon eläimiä,mm.koiria,kissoja,lampaita,vuohia,kaneja ja ehkä poneja.Kirjoitellaan!

    • Minttu

      Minullakin on haaveena oma maatila.
      Toivottavasti haaveeni vielä joskus totetuu. :)
      Maatilalleni haluaisin ainakin lehmiä, lampaita, kanoja ja tietenkin kissoja ja koiran.
      Rakastan maaseutua ja eläimiä ja toivottavasti haaveeni omasta maatilasta vielä joskus toteutuu.

      • Sanna

        kirjoittelepa ossaan [email protected] niin jutellaan lisää haaveistamme... ja kaikki muutkin samaa haaveilevat kirjoitelkaapa...


    • katsu

      Semmoista maatilaahan me etsitään. Haaveena olisi ottaa vuohia ja kanoja, ehkä myös lampaita. Koiria on jo neljä.

    • lintta

      moi.. minullakin oli/on sama unelma, jonka n vuosi sitten sain.. eli meillä on n. 24 lypsylehmää, sonneja, vasikoita yht..70-80 eläintä navetas. ja tietty koira ja kissa(koht taitaa olla kissanpoikiakin..) ja unelmana ois viel joskus ottaa yksi hevonen.. ja tää on mun työ, elämäntapa ja harrastus..jota rakastan.. onhan tää joskus henkisesti ja fyysisesti raskasta mut en vois kuvitellakkaan olevani ilman lehmiä.. ja jokainen päivä on erillainen.. kaikki sano ennen mulle et enköhän mä haaveile liikaa ettei omaa navettaa noin vaan saada.. mut tässä sitä ollaan..Kannattaa uskoa omiin haaveisiin ja kykyihin!!!

      • maatila, rulez!!!

        Mun täti oli aina halunnut maatilaa, ja se hankki semmosen noin vuos sitte, ja siellä on tosi ihana käydä lomilla...:) Se hankki sinne lehmiä, 2hevosta, koiran ja kissoja sillä oli jo. Viel se aikoo hankkia kanoja...se maatila on ihuna!!!:D
        Kaikki yleensä syrjii maalaisihmisii, mut ne on oikeesti tosi ihania ja ystävällisii...:)
        MAATILA RULEZ!!!
        *kommentteja*


      • Sanna
        maatila, rulez!!! kirjoitti:

        Mun täti oli aina halunnut maatilaa, ja se hankki semmosen noin vuos sitte, ja siellä on tosi ihana käydä lomilla...:) Se hankki sinne lehmiä, 2hevosta, koiran ja kissoja sillä oli jo. Viel se aikoo hankkia kanoja...se maatila on ihuna!!!:D
        Kaikki yleensä syrjii maalaisihmisii, mut ne on oikeesti tosi ihania ja ystävällisii...:)
        MAATILA RULEZ!!!
        *kommentteja*

        olen täysin samaa mieltä kanssasi meitä näköjään syrjitään ihan liikaa... : ( tehdään asialle jotain...mutta mitähän sille vois tehdä..?!?


      • missäs

        on tämä navetta ajattelin että jos lähellä niin voisinko tulla tutustumaan maalais elämään lähemmin!!!


      • lintta
        missäs kirjoitti:

        on tämä navetta ajattelin että jos lähellä niin voisinko tulla tutustumaan maalais elämään lähemmin!!!

        Se on täällä keski-pohjanmaalla sievissä..
        Tervetuloa vaa jos asut lähistöllä..


    • sunshine

      Minä olen pienestä pitäen haaveillut omasta tallista, isosta ratsastuskentästä ja ihanista maastolenkeistä. Tuon unelman aion joskus vielä toteuttaa... =) Pitääkää tekin kiinni omista unelmista.
      PS. En haluaisi ikinä muuttaa minnekkään pääkaupunkiseudulla täältä pienestä maalaiskylästä

    • eteneee

      miten unelma etenee ????

      • yrttitarha

        Joku näistä unelmoijista vois vaihtaa vaikka vuodeks paikkaa mun kans.. :O

        Tällä hetkellä löytyy 8 hevosta, koira, 3 kissaa, lauma kanoja ja viiriäisiä ja lehmäkin on tulossa ens viikolla.. :O
        Kyllä kesät menee, mutta Suomen talvi aika-ajoin pikkuisen hyydyttää ;)


    • Ensin lehmiä,sitten sonneja ,sitten lampaita,vuohia,hevosia,kaneja,kanoja,kissa ja koira ja pikkujyrsijöitä. Ankkoja ja hanhiakin kokeiltu. Sonniaikana ei ollut rahasta puutetta. Jos haluaa köyhtyä,alkaa lampuriksi(työ ei lopu koskaan). Nyt aktiiviajat takana ja lampuriaika siintää vaiherikkaimpana. Tänä EU-aikana en enää ryhtyisi byrokratiaviidakon takia mainitsemiini juttuihin. Jotain vielä harrastuksena pitelen.

      • täälläkin

        Kun menin naimisiin, otin heti kanoja ja vasikoita. Koira ja kissa oli jo. Nyt on 35 lehmää, 14 vasikkaa ja 14 hiehoa, 3 jalostussonnia, kolme koiraa, kolme kissaa, 3 omaa kania ja yksi tulee, joskus käymään "mummolassa". Kanoja, ankkoja, fasaaneja ja hanhiakin on ollut, mutta niistä on pitänyt luopua Eu herrojen takia. Esim. Kiinankääpiö koch-kanat ovat mitä ihaninpia lemmikkejä ja tekevät heti poikasia, kun jättää munat keräämättä, siis kun on kukko myös.


    • että nii..

      kaikki haluaa maatilan, mutta kuka haluaa olla maatalousyrittäjä ja elää sillä?

      • minä vain

        sillä jos sulla on toimiva maatila, nuiden muiden elukoiden pito tulee halvemmaksi ja saat olla "kotona töissä"! Suosittelen pohtimaan jonkin tuotantoeläimen kasvattamista, tulee kaikkien muiden pito edullisemmaksi, tosin sitten tulee kaikenlaisia eu-pykäliä, mutta ilman tuotantoeläimiä sitä saa odotella lottovoittoa tahi rikkaan sukulaisen perintöä, jos meinaa ihan vain maatalon harrastepohjalla pitää pystyssä.


      • ohan se
        minä vain kirjoitti:

        sillä jos sulla on toimiva maatila, nuiden muiden elukoiden pito tulee halvemmaksi ja saat olla "kotona töissä"! Suosittelen pohtimaan jonkin tuotantoeläimen kasvattamista, tulee kaikkien muiden pito edullisemmaksi, tosin sitten tulee kaikenlaisia eu-pykäliä, mutta ilman tuotantoeläimiä sitä saa odotella lottovoittoa tahi rikkaan sukulaisen perintöä, jos meinaa ihan vain maatalon harrastepohjalla pitää pystyssä.

        halavempaa pittää muita elukoita, ku ois vara pittää etes nuita "tuotantoelukoita"...


    • (: :)

      Minulla on kanssa maatilaunelmia, pieni talo, iso navetta ja siellä muutama lammas, ehkä muutama lehmä ja kanoja, lähinnä harrastukseksi ja omaksi ravinnoksi. Perunapelto ja kellari täyteen kasviksia. Jos tilat löytyy vielä oman työn harjoittamiseen, niin vielä parempi. :)

      Ilmeisesti EU on täysin torpannut suomalaisen maatalouden. :( Noh, unelma elää silti.

      Onnistuuko muuten täysin omavarainen maatila enää tänä päivänä?

      • jeee-jeee

        Ei ja kyllä, sillä täysi omavaraisuus vaatii melkoiset investoinnit, jos et halua tilaasi ihan 1800 luvun tekniikalla ja työmenetelmillä pyöriväksi.
        Tommonen 1800 luvun tyylinen maatila, taas tuottaa varsin pienen toimeentulon, joten pitäisi sitten olla jotain sukanvarressa, jos sellaisella aikoo elää.

        Energia kai se on se vaikein kysymys, mutta siinäkin kehitys kyllä menee eteenpäin, pientuulivoimala lähtee hyvän henkilöäauton hinnalla ja lakia syöttötariffista sorvataan parhailllaan, on vaan pääseet lobbarit iskeen väliin, kun syöttötarifin saadaksen pitää nyt esitetyn lain mukaan laittaa uusi voimala, käytetty tai itse osittain tehty ei käy.
        Ilmeisesti tämäkin vihreä vaihtoehto valjastetaan tuulivoimalavalmistajien bisnekseksi, nämä vihreiden kaikki esitykset näköjään vesitetään jonkun yksittäisen toimijan bisnekseksi, näinhän kävi haja-asutusalueiden jätehuollonkin kanssa.


      • maajussin morisko
        jeee-jeee kirjoitti:

        Ei ja kyllä, sillä täysi omavaraisuus vaatii melkoiset investoinnit, jos et halua tilaasi ihan 1800 luvun tekniikalla ja työmenetelmillä pyöriväksi.
        Tommonen 1800 luvun tyylinen maatila, taas tuottaa varsin pienen toimeentulon, joten pitäisi sitten olla jotain sukanvarressa, jos sellaisella aikoo elää.

        Energia kai se on se vaikein kysymys, mutta siinäkin kehitys kyllä menee eteenpäin, pientuulivoimala lähtee hyvän henkilöäauton hinnalla ja lakia syöttötariffista sorvataan parhailllaan, on vaan pääseet lobbarit iskeen väliin, kun syöttötarifin saadaksen pitää nyt esitetyn lain mukaan laittaa uusi voimala, käytetty tai itse osittain tehty ei käy.
        Ilmeisesti tämäkin vihreä vaihtoehto valjastetaan tuulivoimalavalmistajien bisnekseksi, nämä vihreiden kaikki esitykset näköjään vesitetään jonkun yksittäisen toimijan bisnekseksi, näinhän kävi haja-asutusalueiden jätehuollonkin kanssa.

        jos neitonen uneksii maatilasta, on parasta pyydystää joku maajussi. Ja kun menee naimisiin sen tilan ja eläinten kanssa, niin mieheksi kelpaa suhteellisen tavalliset tavat ja kohtuullisen viinankäytöän omaava jässikkä. Ei siinä tarvita mitään maatakääntäviä tunnelatauksia,tyylii linna ja hertta-sarja tai Kauniit ja Rpohkeat". Kun unohtaa sanan rakkaus ja panee tilalle sanan järki ja tarpeet, niin alkaa löytyä. Pitää vain määritellä, mitä haluaa ja huolia hieman harmia kaupantekijäisiksi.


      • oona___
        maajussin morisko kirjoitti:

        jos neitonen uneksii maatilasta, on parasta pyydystää joku maajussi. Ja kun menee naimisiin sen tilan ja eläinten kanssa, niin mieheksi kelpaa suhteellisen tavalliset tavat ja kohtuullisen viinankäytöän omaava jässikkä. Ei siinä tarvita mitään maatakääntäviä tunnelatauksia,tyylii linna ja hertta-sarja tai Kauniit ja Rpohkeat". Kun unohtaa sanan rakkaus ja panee tilalle sanan järki ja tarpeet, niin alkaa löytyä. Pitää vain määritellä, mitä haluaa ja huolia hieman harmia kaupantekijäisiksi.

        myös tullut totta. Pari vuotta ollaan asuttu pienellä tilalla. Nyt kaksi koiraa, kaksi kissaa ja kanoja ja kukko. Tällä hetkellä tallia kunnostetaan ja ensi keväänä siellä asuu toivottavasti kaksi tai kolme hevosta :) Kesällä eläinten pito on lähes lasten leikkiä. Ne voi olla lähes yötä päivää ulkona, mutta talvella on enemmän hommaa ja meillä kun vielä ei noita lämpimiä tiloja juurikaan ole.Nyt kunnostettiin kanoille vähän lämpimämpi paikka.
        Täällä ihan harrastuksena eläimiä pidetään.Vaikka kovasti nautin maalla olosta ja elämisestä, en haluasisi tehdä tätä "työkseni". Välillä eläimistä huolehtiminen on raskasta niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta uskomattoman palkitsevaa. Tämä on minun unelma!


      • juulia007
        oona___ kirjoitti:

        myös tullut totta. Pari vuotta ollaan asuttu pienellä tilalla. Nyt kaksi koiraa, kaksi kissaa ja kanoja ja kukko. Tällä hetkellä tallia kunnostetaan ja ensi keväänä siellä asuu toivottavasti kaksi tai kolme hevosta :) Kesällä eläinten pito on lähes lasten leikkiä. Ne voi olla lähes yötä päivää ulkona, mutta talvella on enemmän hommaa ja meillä kun vielä ei noita lämpimiä tiloja juurikaan ole.Nyt kunnostettiin kanoille vähän lämpimämpi paikka.
        Täällä ihan harrastuksena eläimiä pidetään.Vaikka kovasti nautin maalla olosta ja elämisestä, en haluasisi tehdä tätä "työkseni". Välillä eläimistä huolehtiminen on raskasta niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta uskomattoman palkitsevaa. Tämä on minun unelma!

        mun elämä on täynnä unelmia, mutta parasta unelmaa elän parasta aikaa.. asun maalla perheeni ja eläinteni kanssa. eläimiä löytyy laidasta laitaan.. :))
        tosiaan unelmista kannattaa pitää kiinni!!!


      • maalla on mukavaa
        juulia007 kirjoitti:

        mun elämä on täynnä unelmia, mutta parasta unelmaa elän parasta aikaa.. asun maalla perheeni ja eläinteni kanssa. eläimiä löytyy laidasta laitaan.. :))
        tosiaan unelmista kannattaa pitää kiinni!!!

        http://yorker.nettisivu.org/


      • juttuon näin joo
        maalla on mukavaa kirjoitti:

        http://yorker.nettisivu.org/

        Riippuu kai katsojasta, toisen mielestä se on jonkinlaista vapautta, toiselle ahdistavaa eristäytymistä.
        Onneksi vielä sentään joku voi itse valita ...
        Tulevaisuudessa se varmaan lailla kielletään.


    • unelmana

      mulla on unelmana noin 200 eläimen pihvikarjatila, saa nyt sitten nähdä miten onnistuu.

      • jooooo

        On päästä irti tästä vihreästä helvetistä


      • nösseputteHUPS
        jooooo kirjoitti:

        On päästä irti tästä vihreästä helvetistä

        minne vanhempien jalanjäljet vie ..maalle


      • dfrgtbhnj
        nösseputteHUPS kirjoitti:

        minne vanhempien jalanjäljet vie ..maalle

        Käytännössä tekemällä oppii mutta koulusta on se hyöty että saat niitä tukiaisia joita ilman et pärjää.


      • Muamuija
        dfrgtbhnj kirjoitti:

        Käytännössä tekemällä oppii mutta koulusta on se hyöty että saat niitä tukiaisia joita ilman et pärjää.

        Eli ollaksesi tukikelpoinen tulee täyttää tietyt edellytykset, joista yksi on riittävä maatalousalan koulutus. Koulutus on ehtona myös sukupolvenvaihdoksissa. Perusasioita, joista kannattaa olla selvillä.


      • antiunelma
        jooooo kirjoitti:

        On päästä irti tästä vihreästä helvetistä

        kolkytvuotta sitte unelmoitiin, sitten unelma muuttui työksi ja työn lopetus unelmaksi, mutta onnea vaan uusille unelmoijille. Elämä rullaa radallaan. uutta suoneen kun vanha kuolee.


    • toteutunut

      koko lapsuuteni asuin maalla, kotona siis jo totuin peltohommiin sekä lehmien hoitoon. sitten olin noin 10 vuotta lomittajana ja asuin kaupungissa. sitten tapasin ihanan maajussin, ja rakastuimme. nyt yhteiseloa kestänyt 9 vuotta, ja meillä siis 40 lehmää,noin 80 nuortakarjaa(eli sonnia, hiehoja ja pikkuvasikoita) 4 koiraa ja kaksi kissaa. ja pieni tyttö. pitäkää haaveistanne kiinni, kyllä ne joskus toteutuu. muutaman vuoden sisällä olisi tarkoitus hankkia hevonen. maalla on ihanaa vaikka joskus tuntuu että vuorokaudessa ei tunnit riitä. mutta joka hetki on sen arvoista. alkukesästä on aivan upea tunne kun on kevättyöt pellolla tehty, ja lehmät saatu ulkoilemaan, on mukava katsoa niitä kun talven parressa seisomisen jälkeen pääsevät laukkaamaan vihreälle pellolle :) tsemppiä!!

      • jkkjhgtruuyg

        Mukava kuula tuomoinen tosi tarina. Minäkin vietin lapsuuden,nuoruuden maatalossa ja olin 10 vuotta lomittajana. Sitten maailma romahti, tuli masennus, romahdin henkisesti onneksi en tappanu itseäni. Nainen jonka kanssa seurustelin ei suostunut tulemaan mulle " emänäksi " minun haaveeni ei toteutuneet, " ei ana kaikki käy niin kuin haaveilaan " kuin laulusssa sanotaan. Kaikkea hyvää teidän elämään ja jaksamista.!


      • täälläkin
        jkkjhgtruuyg kirjoitti:

        Mukava kuula tuomoinen tosi tarina. Minäkin vietin lapsuuden,nuoruuden maatalossa ja olin 10 vuotta lomittajana. Sitten maailma romahti, tuli masennus, romahdin henkisesti onneksi en tappanu itseäni. Nainen jonka kanssa seurustelin ei suostunut tulemaan mulle " emänäksi " minun haaveeni ei toteutuneet, " ei ana kaikki käy niin kuin haaveilaan " kuin laulusssa sanotaan. Kaikkea hyvää teidän elämään ja jaksamista.!

        Onneksi et tappanut itseäsi, et olisi täällä kirjoittamassa meille. Mutta älä lopeta unelmoimista. Itsellä kovat kivut varsinkin yöllä ja lääkärit, kaksi peräkkäin sanoi, ettei ole mitään tehtävissä groonistuneelle limapussitulehduksille, kun on liikaa liikkuvat nivelet ja olen notkea. Se tuntui pahlta, kun ei ollut TOIVOA. Onneksi menin vielä fysikaaliseen hoitolaitokseen ja sain kuulla, että on minulla toivoa. Vaikka olen vuosia käynnyt jäsenkorjaajalla ja akupunktiossa, ei tulehdus koskaan ole hävinnyt, mutta en toki tässä oli ilman heitä. Mutta vielä sain jotain uutta tietoa ja erillaiset jumppaohjeet ja varsinkin sitä USKOA, että tästä selvitään. Ja jouskus saisin jopa nukkuakkin.

        Niin minä sain tämän udelmani yli 20 vuotta sitten. Nyt on hyvä tila pojalle mistä jatkaa kunhan hän on koulut käynyt. Se on hänen unelmansa, me emme ole halunneet, kuin sitä, että hän tekee niin kuin sydän sanoo. Minun uusi unelma on siirtyä sitten eläkkeelle ja ottaa kanoja uudelleen.


    • tottakai-on

      Minulla ollut jo kauan haaveena oma maatila, kaikki suunnitelmatkin jo valmiina :) Aina välillä ne muuttuvat, mutta haaveen kohde pysyy aina samana; oma maatila.
      Pystyisikö lypsykarjalla tai munijakanoilla elättämään itsensä ja perheen? Olen meinaan ajatellut, että lisätoimeentuloksi (jos niistä ei tule kauheasti voittoa) hankkisin ainakin muutaman lypsylehmän tai kanoja. Näiden lisäksi ehkä pari minipossua, vuohta tai lammasta. Vuohesta tai lampaasta saisi tietysti maitoa ja lampaasta myös villaa.. Eikös vuohenjuusto ole aika suosittua? Ja näiden kaikkien lisäksi vielä se huippukohta: hevosia :DD Yksi vaikka eläkekotia vailla ollut heponen, jolla voisi helpon koulun lisäksi hypätä pieniä esteitä. Sitten lapsille kiltti shettis tai joku muu pieni poni "omaksi" poniksi. Ja sitten ehkä lännenratsastushevonen; haaveena ollut myös lännenratsastuksen aloittaminen :) Niin ja navettakissoja. Ja ehkä koira..
      Lehmät asuisivat tietysti navetassa, ja kesällä laitumella. Kanoille voisi kehitellä jonkun "onnellisten kanojen" asuinpaikan. Ne possut/vuohet/lampaat saisi varmaankin sijotettua jonnekkin samaan yhteyteen laitettuun paikkaan. Hevosille pihattotalli tai sitten tavan karsinat, ja kesää varten laitsat, ehkä ratsastuskenttä jos tilaa löytyy. Kissat menisivät missä haluaa, ja tämä ehkä-koira kulkisi perheen mukana. Koiria voisi tietysti olla enemmänkin..
      Helpoin tapa päästä maalle asumaan olisi varmaan rengastaa joku maajussi, tai joku, jolla olisi sama haave :D Rahoitus olisi ehkä suurin ongelma, miten saisi tulot ylittämään menot hyvinvoinnista tinkimättä?

      • tottakai-on

        jatkoa edelliseen:
        Ja jos tuo "suuren" maatilan perustaminen ei onnistu, aion ainakin hankkia hevosen täyshoitopaikalle johonkin talliin ja omaan kotiin pari kissaa :) Ja jos asun omakotitalossa ja laki sallii, niin vaikka pieni kanala pihalle? Tai "kesävuohia", riippuen tietysti pihan koosta :D


    • lehmäfani

      mulla on unelmana! Haluisin sinne lehmiä koska pidän niistä kaikista eniten!
      mailini on [email protected]

    • Karjatilallinen

      No minullakin oli unelma tilasta ja nyt se sitten on, yli 150 lehmän lypsykarjapihatto vasikat ja nuorkarja :). Myös vanhasta navetasta löytyy kolme hevosta, poni ja neljä lammasta. Ja tietenkin pirtin puolelta kaks kissaa ja kolme koiraa. On kyllä elämää pihapiirissä, varsinkin kun jaloissa pyörii myös kolme pientä lasta :3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe