Hei olen Eemeli Oskari Kinnunen Peltoniemen suvusta äidin puolelta olin tänään käymässä kallion lukiolla ilmaisutaidon takia innostuin loppu päiväksi taiteesta olen siis itse klassisen kitaran soittaja ja henrik peltoniemi tehän tiedätte kaustislaiset hän on mun vaarin isoisä Harri Peltoniemi mä olen itse siis syntynyt 2009 yhdeksän ja sen takia rupesin sitten laskemaan että vaari on nyt siis 69 vuotta eli syntynyt 1957 ja hänen isoisänsä heikki eliaanpoika peltoniemi oli syntynyt 104 vuotta ennen vaarin syntymää (peltoniemi hintrik) mietin vaan, että eiku anteeks hitsi kun nolottaa että tänne tulin kirjottamaan kysymään mun suvusta kun suomihan oli ruotsin vallan alla jo 1100 luvusta joo hitsi siis meidän sukunimi oli björknäs alunperin anteeks nolottaa hirveesti mun vaari on kertonu yhden ainoan kesäloman ajan mun elämässä sen että meidän sukunimi käänneettiin ruotsinkielestä ja anteeks sen takia menin sekasin ajattelin ollaaan me lähi sukulaiset 1500 luvulta ruotsista pahoittelut mietin vaan sitten tässä omaa elämääni kun Heikki Eliaanpoika Peltoniemi ei olisi arvostanut, että näin soitan klassista kitaraa kun sitä ei olla määritelty orkesteri soittimeksi että siis anteeksi häneltä haluaisin tässä pyytää että sen valitsin 😅🤣 ei ole ainakaan vielä viiteen kymmeneen vuoteen orkesteri soitin jota meidän suku soitti se on tätä helkutin kakstuhattakakskuus vuotta kun kallion lukion orkesteriin ei pääse soittaa, sama sibelius akatemiassa samassa kaikkialla vaikka miten perkeleen palkat sä et voi tehdä enää suvun töitä koska sulla ei helkutti oo varaa viuluu ei selloon niin sä et tuu tienaa yhtään et anteeks vaarin vaari hendik peltoniemi ja vaarin isä kuka sun nimi nyt olikaan et varmaan eläny tähän 2000 alulle kun oot joskus siinä 1800-luvun lopulla syntynyt ja sori vaari nyt ymmärrän paremmin mikset sä lähtenyt sille taide polulle sillon aloit tajuamaan maailmasta ja kuuntelit vanhempias nyt ymmärrän paremmin nyt tajuan miksei mulle kerrottu vasta kun 12 vuotiaana yläkoulun aloittaessa anteeks olisin voinut käyttää yläkoulun parempaan olisin voinut kuunnella sua mulla ei ollut varaa viuluun niin kuin sun vaari oli saanut en tiedä 1800 hän oli sen varmaan ostanut sillon oli halvempia noi viulut orkesteri soittimet klassisien sävelmien soittimet okei no ni vaari mä tiedän että sä käyt somesssa paljon ihan luulitko sä nyt että sä oot koko elämän eläny tällä tavalla hei se sun haastattelu uutiseen oli ollu somessa luuliks että mä en näe toimittajien kirjoittamaa😅🤣 sulla on tullut puhelin addiktio mutta sä olet silti arvostanut sun vaaria oikeesti se että sun lapset on saanu nippa nappa lapsuuden aikana puhelimet niin sehän ei tarkota sitä että sun pitää ite sltten kun 2000 luku tulee niin hankkia heti puhelinta okei ja oho just sattumoisin aloitit 2014 karvin mulla ei ollu sillon puhelinta mutta et sä koskaan sitten kertonu siitäkään lehdestä että sä laitat nyt ihan liikaa some päivityksiä facebookiin työ jutuista sä mainostat karvia vaikka sun ei tarvis ja sekin vaan semmosta muuten vaan joo joo muuten vaan sä ostit samulille trumpetin koska se on orkesteri soitin sillä ois samulikin päässyt vaikka tänne kallion lukion konserttiin että sellasta mun veljelle ostat sitten kaikkee turhaa mulle et suostu ostamaan viulua ja älä ole tyhmä kyllä mä nyt tiedän että sä oot rikas mutta mitä anteeks huono kielenkäyttö helkuttia sä oikein ajattelet että raha on tärkeää sä ostat ensinnäkin hei yleisesti te suvun tutut jotka olette tekin tavallaan kuin sukua meille kaustisen pelimannin yhteisön perustajat jos vielä siellä asutte näin monta sataa vuotta nyöhemmin 😅niin mun vaari osti turhia asioita mun veljelle en mainitse hänen nimeään toimittajien ja vaarin takia, mutta hänelle hän antoi 800 sataa euroa vaari sä tiedät kävi ja mieti minä halusin viulun minä halusin sellon mutta mitä sinä teit ensinnäkin sekotit lukion ja yliopiston asiat tai arvionnit tai ne ehti muuttuu mutta sä sait siis lukiosta pelkkiä älliä pakokauhun seurauksena sun isä oli siis todennäköisesti kertonut meidän suvunhistoriasta ja hänen isästään hindrikistä mä voin sanoa näin kaustislaisia puolustaen joo hindrik ei ollut akateemiikko sun vaarilla oli vain into viuluun ja hän oli siis kaustisilla syntynyt joten vaikka hän kuoli ennenkuin sä synnyit niin hänellä oli unelma hänellä oli tapa elää hän ei ollut rikas mutta hänellä ei silti mennyt huonosti hänen koulutuksensa ei ollut hänen elämänsä aikana hukkaan mennyt hän ei aloittanut viulun soittoa sen takia että hänestä tulisi kuuluisa koska häntä ei olisi kiinnostanut tulla suomen kuuluisimmaksi soittajaksi mä olen perinyt saman aatteen ja joo sä olet ehkä saanut lukiosta huippuarvosanat mut hei niin einsteinkin sattumoisin sai hän oli hyvin samanlainen kuin minä ainut vaan, että hän oli elänyt ilman elektoriikkaa silloin kun hän syntyi ei ollut jääkaappia kukaan ei ajatellut samalla tavalla kuin hän hänkin oli samanlainen kuin minä haluan silti että einsteinia arvostetaan siinä missä hindrik
Milloin Peltoniemen suku muutti kaustisille
Anonyymi-ap
3
276
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jaa
- Anonyymi00005
Lääkkeet!!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1885101- 141761
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka631626Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1271507Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s101477Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit501167Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961084Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249307980- 195941
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7830