Jo peruskoulun jälkeen ja alle 30v jää eläkkeelle vaikka ei koskaan ole olleet töissä
Txt sivuilla että moni jää eläkkeelle
8
159
Vastaukset
Niin, mielenterveysongelmien takia voi joutua eläkkeelle suhteellisen nuorena. Tunnen kuitenkin useamman, jolla on diagnoosi ja silti vain porskuttavat, kun on halu tehdä töitä. Täyspäiväisenä työntekijänä eivät varmaankaan jaksaisi.
Minulle on ihmetellyt useampi psykiatri, että miten olen näillä diagnooseilla työelämässä. Ja teen täyttä työaikaa. Olen sitä mieltä, että elämässä voi joko käpertyä ja kuolla tai sitten taistella.
- Anonyymi00005
Palstakamu kirjoitti:
Minulle on ihmetellyt useampi psykiatri, että miten olen näillä diagnooseilla työelämässä. Ja teen täyttä työaikaa. Olen sitä mieltä, että elämässä voi joko käpertyä ja kuolla tai sitten taistella.
Diagnooseista huolimatta ihmisillä on erilaiset persoonat, selviytymismekanismit sekä psyykkeen vahvuus. Oireet ovat osalla rajumpia, osalla lievempiä. Stressittömyys on avainasemassa kuinka pärjätä ongelmien kanssa. Hyvä että vaikutat olevan toimintakykyinen tapaus :).
- Anonyymi00006
Palstakamu kirjoitti:
Ovat minusta luovuttajia? Kokevat, että on liian suuri hyppäys lorvimisesta työelämään, jossa joutuvat alistumaan työnteolle, jota eivät osaa eivätkä usko oppivansa tekemään niin hyvin, että se toisi heille sitä hyvää, jonka ovat kadottaneet aikoja sitten?
Vaara aina olemassa, jos pakollinen koulukin jo asettaa heille riman liian korkealle? Toiset tykkää tehdä käsillä asioita, heillä paremmat mahdollisuudet duunaritöihin, mut sisältä pitää löytyä sitä paloa, että työllistyisi.
Harmittaa 50+ ikäisenä, kun yritykset eivät ole lähemmin yhteistyössä koulujen kanssa, että voisi siirtyminen olla helpompaa työelämään näille nuorille? Elämä jos on tehty liian helpoksi ja annettu vapauksia omanlaiseen tekemiseen, voi se toteutus olla monelle syrjäyttävääkin?
Uskon asioita, yhteiskunta vaatii työelämältä paljon? Opiskelua enemmän ja parempia töitä silloin tarjolla? Nuorille tarjolla enempi töitä, mut mihin ovat valmiita lähtemään, toiset haluaa hyvä palkkaisia virkoja, vaikka kokemus on mitä on?
Sama se on pitkäaikaistyöttömillä, joilla olisi haluja työllistyä, muttei ole tahoja, jotka heitä haluaa työllistää? Itsellä tällainen kokema, ei kelpaa vaikka olisi asennetta ja motivaatiotakin tekemiselle, nuoremmat menee edelle ja jollei löydy nuorempia niin paikka jätetään täyttämättä. Oma kokema tällainen. Palstakamu kirjoitti:
Hienoa, sinä oletkin virkistävä poikkeus.
- Anonyymi00002
Ja 46 vuoden jälkeen ei pääse eläkkeelle millään.
- Anonyymi00003
Tuo on kyllä totta
- Anonyymi00004
Mustalaiset pääsee eläkkeelle 18v, kun eivät ole koulussa oppineet lukemaan. Sellaiselle ei ole nykypäivänä töitä missään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1334705Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa703310"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1053185Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma392631Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.282312- 1131608
- 491136
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3391127- 49872
Mitä luulet mies
Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin55691