1400 euroa viinaan.

Anonyymi-ap

"Pohjois-​Savon hyvin­voin­tia­lueen suurin kertaostos alkoholia maksoi 1400 euroa – alueiden välillä isoja eroja tarjoi­luihin palavissa raha­sum­missa"

Uutisotikko kopioitu Iisalmen Sanomista. Tuollakin 1400 eurolla olisi jo jotain terveyspalveluita tarjonnut potilaille.

Mitähän kaikkea muuta sitä vieraille tarjotaan Sote-rahoilla viinan lisäksi? Hyvä olisi tietää summat!

74

1090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Missä ajassa 1400€ viinat on juotu ja ketkä niitä juo?

• Anonyymi00003

Jos sote-alueella niin vähän rahaa että pitää henkilökuntaa vähentää niin miksi ei ensimmäisenä ennen irtisanomisia puututa näihin "turhiin" menoihin?
        Jos pitää kestitä vieraita niin voi sanoa että olis tarjolla edullista kahvia ja tarjouksesta ostettua pullaa. Miksi pitää esittää rikkaampaa kuin on tai voi sanoa että on säästökuuri että rahat ei lopu.
        Voin vain kuvitella herrojen ja rouvien juhlia, siellä ei olla köyhiä eikä kipeitä. Ajetaanko taksilla kotiin kännipäissään sote-alueen laskuun?

• Anonyymi00004

Orpolla, Marinilla ja Andersonilla oli kossupullo kullakin.
        Äänestettiin ja äänin 2-1 päätettiin, että ensin juodaan Orpon pullo.
        Puolentunnin kuluttua äänestettiin taas. Äänin 2-1 päätettiin, että kukin juo omia viinojaan 😂

• Anonyymi00049

Missä ajassa 1400€ viinat on juotu ja ketkä niitä juo?

Niitä juo kovapalkkaiset terveysalan veronmaksajien loiset juopottelevat teidän piikkiin ja juhlivat suljettujen ovien takana. Rikollista eikös vaan ja herättää kysymyksiä keneen tässä enää voi luottaa.

• Anonyymi00002

Tämän takia poliittinen johto on lakkautettava.

• Anonyymi00053

Totta, se on riistoa pahimmillaan, malli on luiskahtanut rajusti oikeiston alkaessa riipimään puhdasta rahaa taskunsa täyteen.
        Miten tähän on tultu?????

• Anonyymi00005

Aloittaja ei ole osannut edes lukea juttua, summa oli 4300 euroa. Kokonaisuudessa yksi kärpäsenpaska.

• Anonyymi00006

En voinut lukea koska oli maksumuurin takana.
        Juuri tuollaista käsittämätöntä ajattelua, "kokonaisuudessaan yksi kärpäsen paska"
        Mutta kun niitä kärpäsen paskoja on ehkä paljonkin eikä vaan tämä yksi.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Juuri tuollaista käsittämätöntä ajattelua, "kokonaisuudessaan yksi kärpäsen paska"

Et voinut lukea, niin keksit itse koko jutun? Ja päätit se tänne kirjoitella ihan omin keksityin faktoin 😂. No, ihan normaalia teillä vasemmistopiireissä, valehtelu siis.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tuossahan tuo koko summa 4300,- on mainittu. Pohjois- Savon Hyvinvointialueen vuosibudjettiin 1 570 000 000 euroa verrattuna alkoholiin on kulunut 0,00274 %. Eli on kärpäsenpaska.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ihmisen pitää olla tyhmä, kun tekee aloituksia omien otaksumiensa perusteella.
        "En voinut lukea koska oli maksumuurin takana" - tilaa lehti, lue jutut ja ota sitten vasta kantaa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Et voinut lukea, niin keksit itse koko jutun? Ja päätit se tänne kirjoitella ihan omin keksityin faktoin 😂. No, ihan normaalia teillä vasemmistopiireissä, valehtelu siis.

Siis mitä valehtelua tuossa on, Iisalmen Sanomien otsikko jonka kopioin ja kommentti että viinaan mennyt 1400e ja itse korjasit että mennyt vielä enemmänkin.
        Sinähän vääntelet asioita kuin Putin.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Tuossahan tuo koko summa 4300,- on mainittu. Pohjois- Savon Hyvinvointialueen vuosibudjettiin 1 570 000 000 euroa verrattuna alkoholiin on kulunut 0,00274 %. Eli on kärpäsenpaska.

Niinpä niin mutta kuinka paljon näitä pieniä kärpäsen paskoja on muita?
        Tuolla summalla olisi voinut tehdä jollekin potilaalle tärkeän tutkimuksen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Onko tuo 1400euroa minun keksimä juttu? #itun mulukku.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ihmisen pitää olla tyhmä, kun tekee aloituksia omien otaksumiensa perusteella.
        "En voinut lukea koska oli maksumuurin takana" - tilaa lehti, lue jutut ja ota sitten vasta kantaa.

Mutta OTSIKKO jonka kopion kertoo jo asian. Se ei ole minun keksimä.
        Kylläpä sinuun osui pahasti, olitko peräti itse lipittämässä noita viinoja🤣🤣

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Niinpä niin mutta kuinka paljon näitä pieniä kärpäsen paskoja on muita?
        Tuolla summalla olisi voinut tehdä jollekin potilaalle tärkeän tutkimuksen.

Summa on täysin olematon. Yrityksillä, kuten myös Hyvinvointialueilla, on erilaisia sidosryhmiä, joita pitää välillä kestitä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Onko tuo 1400euroa minun keksimä juttu? #itun mulukku.

Idiootilla taitaa pannu kiehua jo yli. Et ole muuta, kuin tolloista tolloin. Mutta sellaisiahan te vassarit olette, valehtelijoita.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Etkö lue muita, kuin otsikoita? Ilmankos käsityksesi maailmasta ja elämästä on kieroutunut. Voisit tehdä itsellesi jälkiabortin.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei mikään paska ole. Hukattua rahaa tuo on. Vuositasolla jotkut alueet käyttivät 20 000€ viinaan. Samat perustelut, budjetista promilleja. Tällä tavalla rahaa kulutetaan muuhunkin, mikä ei oikeastaan kuulu mitenkään hoidon järjestämiseen Promilleista tulee prosenteja ja siksi alueet huutavat lisää rahaa valtiolta.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mutta eikös hyvinvointialueen pitäisi näyttää esimerkkiä terveellisestä elämästä eikä sen virkahenkilöiden pidä ottaa tippaakaan alkomahoolia ettei tule lisää maksakirroosia ja juoppohulluutta hoidettavaksi vähillä rahoilla jotka ei riitä mihinkään ennenstäänkään.

Hirveetä tuhlausta kaataa viinaa kurkustaan alas ja pierrä,oksentaa ja paskoa seuraavana aamuna .

• Anonyymi00054

Kuule tuokin summa Pohjois - Pohjanmaan osalta 23 000 €, mikä on totuus muidenkin turhien menojen osalta.
        Älä vähättele, summat lipsahtaa, eikä totuus edes näy lopullisessa, monen vanhuksen soppaan olisi voitu lisätä yksi riisimuro enemmän.
        Hommat ovat luisuneet Uralille, ei, ei pojat näin.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Juuri niin, olet oikeassa, tyhjäaivoja on aivan liian paljon, joukko vain tyhmenee.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Idiootilla taitaa pannu kiehua jo yli. Et ole muuta, kuin tolloista tolloin. Mutta sellaisiahan te vassarit olette, valehtelijoita.

no kyllähän niitä viinoja on juotu , ja jois vieläkin mutku rupee tuo nahka haiseen että itteltäkin meinaa mennä taju ...

ääätannn ...

• Anonyymi00060
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eipä tuo kirjoittaja ole keksinyt, kyllä nämä nykysotehörhöt osaa joka nurkan hödyntää, viinoja myöten, ei taatusti uusi asia.
        Vanhuksille lämmintä ja muutama riisimuro enemmän.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Saivartelua pahimmillaan, kepulainen tapa.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

no kyllähän niitä viinoja on juotu , ja jois vieläkin mutku rupee tuo nahka haiseen että itteltäkin meinaa mennä taju ...

ääätannn ...

Tyhjänpäiväistä uhoa ja rehentelyä, nämä on näitä pikkuisia rasvanäppejä, räkäposkella rehottajia, jotka elää kuin viimeistä päivää

• Anonyymi00015

Hahaha🤣🤣🤣 johonkin sote-alueen viinan lipittäjään osui ikävästi tämäkin juttu🤣🤣
      Lienee sammunut vessan🤣🤣

• Anonyymi00018

En ole koskaan juonut pisaraakaan soten viinoja. Mutta yritysten viinoja olen juonut ja paljon. Olen tarjonnut ja ollut tarjoilun kohteena.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

En ole koskaan juonut pisaraakaan soten viinoja. Mutta yritysten viinoja olen juonut ja paljon. Olen tarjonnut ja ollut tarjoilun kohteena.

Älä selitä, seli seli.."yhtään pulloa en oo juonu"🤣🤣🤣

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Älä selitä, seli seli.."yhtään pulloa en oo juonu"🤣🤣🤣

Voi, olen juonut vuosikymmenien aikana satoja ja satoja pulloja "ilmaista" alkoholia. Saan niitä vuosittain lahjaksikin niin monta, että lahjoitan pulloja naapureille ja lumenauraajillekin.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sika!

• Anonyymi00063

...ja pas*** housussa!

• Anonyymi00016

Niin ne nuo juopot puolustelee viinapullojaan. "Yksi pullo sinne tänne ei se mitään"🤣🤣🤣

• Anonyymi00020

Nythän sitä viinaa voi ostaa enemmän kun Iisalmen päivystykset loppuu. Siitä syntyvä säästä laitetaan konjakkiin ja koko revohkalle luxusmökit Lapista hiihtolomaksi ja jos hieman budjetti repiää niin sanotaan muutaman sairaanhoitajan työsuhde päättyneeksi.

• Anonyymi00065

Näinhän tuo käytännössä menee.
        On tullut oltua päivystyslääkärillä, makasi kuin laho lehmä tietokoneensa edessä, lopun sastte arvata, kävelin ovesta ulos.
        Joku tolkku se olla pitää.

• Anonyymi00023

AI-yhteenveto

+8
      Pohjois-Savon hyvinvointialueen talous 2025 on haastava mutta paranee merkittävästi sopeutustoimien myötä, tavoitteena päästä lähelle nolla- tai pientä ylijäämää, välttäen suurempaa alijäämää, vaikka aiempia (2023-2024) alijäämiä (n. 128,5 milj. €) on katettava vuosien 2026–2028 aikana. Toimenpiteitä ovat mm. asiakasmaksujen korotukset, kulujen (erityisesti henkilöstö) hillitseminen ja tehokkuuden parantaminen, sekä palvelujärjestelmän uudistaminen, jotta palvelut turvataan asukkaille.

Hehe hee asiakasmaksujen korotus mm.

• Anonyymi00024

4300euroa🤔
        Kuinka monta asiakasmaksua tuolla olisi katettu ilman että pitää hintaa korottaa?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

4300euroa🤔
        Kuinka monta asiakasmaksua tuolla olisi katettu ilman että pitää hintaa korottaa?

Ei kovinkaan montaa. Takerrut lillukanvarsiin kokonaisuuksista ymmärtämättömän ihmisen tavoin. Ajattelepa seuraavaksi, että paljonko Pohjois- Savon Hyvinvointialueelle tulee kustannuksia, kun henkilökunnalla on sairauslomapäiviä vuodessa 240000 päivää.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

4300euroa🤔

Ja kuinka monta peräsuolihuuhtelua tällä rahalla olisikaan voitu tehdä? Monta!

• Anonyymi00066
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ei kovinkaan montaa. Takerrut lillukanvarsiin kokonaisuuksista ymmärtämättömän ihmisen tavoin. Ajattelepa seuraavaksi, että paljonko Pohjois- Savon Hyvinvointialueelle tulee kustannuksia, kun henkilökunnalla on sairauslomapäiviä vuodessa 240000 päivää.

Ai niin, henkilökunnan ei tule sairastaa, ei voida huonosti, eikä palkkaa pidä maksaa.

• Anonyymi00025

Niinhän se on kun mennään viinakauppaan ja ostetaan satasella viinaa ja sitten mennään ruokakauppaan ja ihmetellään kuinka juustomöykky voi maksaa melkein kymmenen euroa! Kauhistus!

• Anonyymi00026

Perustaahan ne nyt Varkauteen alkoholisteille uuden hoivapaikan. Nou hätä. Ei osteta juustoa ollenkaan.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Perustaahan ne nyt Varkauteen alkoholisteille uuden hoivapaikan. Nou hätä. Ei osteta juustoa ollenkaan.

Juustokin on hulpahtanut huonoksi, tämä keltainen mytty, jota vietiin Venäjälle, tipahti laatuluokassa kittikasaan, ai niin Olterman se on nimeltään.
        Sille on tapajtunut totaalinen alasajo, se on tosi.
        Vienti ei vedä.

• Anonyymi00028

4300 eur muunnettuna litroiksi viinaa, viiniä ja olutta on todella paljon! Tätä voi vähätellä ainoastaan ne jotka ovat tämän määrän käyttääneet. Se mikä nyt olisi oleellista selvittää on se, että mikä on tarkkaanottaen se käyttäjäryhmä joka tämän määrän on käyttänyt.

• Anonyymi00029

Iisalmen Sanomat ei voi vasemmistolaisena kepulehtenä tätä ryhmää selvittää koska kepulla enemmistö 23 paikkaa "hyvinvointialueen" valtuustossa.

• Anonyymi00031

Olisi aihetta MOT ohjelmaan. Selvittää kuinka paljon joka sote-alueella rahaa palaa ns. edustuskuluihin ym turhaan.

• Anonyymi00032

Tuolla rahalla saa yhden hyvän punaviinipullon. Tosin ei mitään erinomaista. Mutta on tuonkin hintaista alkoholia tullut juotua. Kallein konjakki, mitä olen juonut oli 5000 euroa 2 cl

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tuolla rahalla saa yhden hyvän punaviinipullon. Tosin ei mitään erinomaista. Mutta on tuonkin hintaista alkoholia tullut juotua. Kallein konjakki, mitä olen juonut oli 5000 euroa 2 cl

Se lienee sitä parempaa alkoholismia se.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Minäpä olen juonut 0% olutta jonka hinta on vähän yli euron tölkki.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Se lienee sitä parempaa alkoholismia se.

On, kun ei tarvitse itse maksaa. Omilla rahoillani en voisi kuvitellakaan.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Iisalmen Sanomat ei voi vasemmistolaisena kepulehtenä tätä ryhmää selvittää koska kepulla enemmistö 23 paikkaa "hyvinvointialueen" valtuustossa.

No pitihän se arvata, teilläkin tuo kepuongelma lehdessä.
        Sama tilanne täällä naapurikunnassa, yksipuolinen tiedotuslehti meillä kummallakin.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tyhjän reuhottaja, tyypillistä kepulismia; "minä, minä" rasvamahoja joka kunnan harmina, ilmankos rahat loppuu.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Minäpä olen juonut 0% olutta jonka hinta on vähän yli euron tölkki.

Vettä saa kraanastakin, kaikkea on kaupan.

• Anonyymi00033

Hyinvointialojen ei pitäisi tuhlata euroakaan herrojen ja narrien juottamiseen ja syöttämiseen. Vetävät jo ylisuuria palkkoja joita niitäkin voisi tarkastella ja alentaa ja turhia oikean ja vasemman käden pikkupomoja vähentää.

• Anonyymi00036

Ei ole tuota mieltä tämä yksi porsas jonka mielestä tuo 4300e on kärpäsen paska.

• Anonyymi00038

Ja kun noita "hyvinvointialueita" ei tarvitsisi olla muutenkaan noin paljoa. Viisi aluetta yliopistollisten sairaaloiden ympärille riittäisi ihan hyvin. 21 aluetta oli kepun vaatimus, että pääsi vasemmistolaiseen hallitukseen tekemään vasemmistolaista politiikkaa ja sai näin hillotolppia edustajilleen.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei ole tuota mieltä tämä yksi porsas jonka mielestä tuo 4300e on kärpäsen paska.

Ite oot 🪰💩😂

• Anonyymi00045
        Anonyymi00036 kirjoitti:

4300 euroa on neljän päivän palkka.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

4300 euroa on neljän päivän palkka.

Kyllä tuolla summalla neljä päivää ryyppää.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Ite oot 🪰💩😂

Osui ja upposi hähäää

• Anonyymi00051
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Osui ja upposi hähäää

Hähhähhää 🤣. 🪰💩 vassari sai nenilleen 😂😂😂😂😂

• Anonyymi00057
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Kyllä tuolla summalla neljä päivää ryyppää.

Pari demariloista vetää ton summan kurkusta alas alle kahteen tuntiin.

• Anonyymi00071

Totuus on, että kulutus on lipsahtanut yli kulujen.

• Anonyymi00039

Minä voisin ilomielin ottaa tuon ns. kärpäsenpaskan niin menis parempaan tarkoitukseen . Ei viinaan vaan auttaisin vanhaa sukulaistani joka hädintuskin saa lääkkeet ja ruokaa .

• Anonyymi00041

Antakaa Määkin Huudan Määkin Olen Kännissä 🤗

• Anonyymi00042

Miksi et auta häntä?

• Anonyymi00044

Ihan sama, vaikka se sukulaisesi heittäisi veivinsä nurkkaan.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ihan sama, vaikka se sukulaisesi heittäisi veivinsä nurkkaan.

Oletpa todella törkeä, ei ihme, että näkyy, miten maa makaa.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Oletpa todella törkeä, ei ihme, että näkyy, miten maa makaa.

Elätit joutavat kuolla

• Anonyymi00052

Pohjois -Pohjanmaa suurin kuluttaja, summa 23 000 euroa, lienee tuokin summa hieman kaunisteltu, ilmankos sote voi huonosti ja rahapula jyllää, jos joka luukkuun lykätään vielä 81 - henkilön, suuripalkkaisten palkat menoineen. Pomoja liikaa, henkilöstö kävelee kilometritehtaalle, vanhukset naulataan tuoleihinsa, kuka minnekin, kahvitupien sesonkiaika menossa vanhustenhuollossa.
      Meitä vanhuksia kuolee kuin aikoinaan isojen poikien määritelmässä, "sarjatulella loppua kohti." Kiitos Suomi, hyvin olet palkinnut sodanjälkeisen Suomen hyvinvoinnin, saattamalla vanhukset oman onnensa nojaan.
      Terveiset Pyhäjärveltä.

• Anonyymi00058

Liian raskaat organisaatiot sotealueilla.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Liian raskaat organisaatiot sotealueilla.

Arkadianmäeltä aloitettava puhdistus, ulotuttava pikkukuntien heikkoon päättäjä porukkaan, tällä menolla ei tasapainoa löydy.
        Arkadianmäki on kuin sulatusuuni, sinne kelpaa sakka kuin sakka, sivistymättömyys, lainhallinta, välinpitämättömyys heijastuu liian kirkkaasti Suomen sisäisessä ilmapiirissä.
        Tunnelma on todella vastenmielinen.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Arkadianmäeltä aloitettava puhdistus, ulotuttava pikkukuntien heikkoon päättäjä porukkaan, tällä menolla ei tasapainoa löydy.
        Arkadianmäki on kuin sulatusuuni, sinne kelpaa sakka kuin sakka, sivistymättömyys, lainhallinta, välinpitämättömyys heijastuu liian kirkkaasti Suomen sisäisessä ilmapiirissä.
        Tunnelma on todella vastenmielinen.

Milloin suomalaiselta palaa pinna? Jonkinlainen koko maata kattava yleislakko olisi paikallaan. Kuuntelematta työntekijä järjestöjä yms tahoa, kansalaiset omatoimiseen lakkoon muutamaksi päiväksi, koko Suomi seis.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Milloin suomalaiselta palaa pinna? Jonkinlainen koko maata kattava yleislakko olisi paikallaan. Kuuntelematta työntekijä järjestöjä yms tahoa, kansalaiset omatoimiseen lakkoon muutamaksi päiväksi, koko Suomi seis.

Jos pinna olisi ollut palaakseen niin se olisi jo palanut. Se on nimittäin just se sama kansa joka on äänestänyt nuo päättäjät valtuustoihin ja Arkadianmäelle kerta toisensa jälkeen. Kuinka iso osa kansasta äänestää vaalikoneen ohjeen mukaan ja kuinka moni äänestää sokeasti edustajaa perehtymättä ollenkaan puolueohjelmaan, kun se puoluekuri kuitenkin määrittää ehdokkaan äänestystavan. Tämä kansa on lammaslauma, josta ei ole mihinkään. Luulisi nyt jo viimeinkin käyneen selväksi , että Marxismin talousteoria ja käytäntö ovat niin eri asioita kuin vain olla voi ja siinä ei köyhän asialla olla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      118
      6346
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6167
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6030
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3972
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2375
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      120
      1411
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1251
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1098
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      897
    Aihe