Miksi Yksäri kirjoittaa täällä?

Anonyymi-ap

Olen mies.

Takavuosina kävin palstalla ja havaitsin, miten korostat feminismiäsi. Huomasin, että muut feministit suhtautuivat sinuun aika happamasti, varmaan siksi, että olet feministien joukossa harvinainen poikkeus, joka ei ole katkera.

Tosiasiahan lienee, että aatteiltaan feminististä ja katkeraa naista miehet karttavat kuin ruttoa. Se vain entisestään lisää katkeruutta. Sinä sen sijaan olet hyvin tyytyväinen, koska olet löytänyt erittäin laadukkaa miehen. Mutta ei se johdu hyvistä ominaisuuksistasi (jotka kyllä havaitsin), vaan hyvästä sattumasta.

Samoin on minun kohdallani. Olen sattunut saamaan maailman suloisimman vaimon, mutta en ole hetkeäkään luullut, että olisin hänet ansainnut.

Tavallisista feministeistä sinut erottaa myös se, että kielesi on poikkeuksellisen laadukasta ja kommenttiesi sisältö maltillisempaa ja asiallisempaa kuin kellään muulla palstalaisella. Viittaa korkeaan älykkyyteen. Olet aivan ylivoimainen keskustelija muihin palstalaisiin verrattuna.

Älä kuitenkaan luule, että olisin kanssasi kaikessa samaa mieltä. Kannatan perinteellistä naisasialiikettä, mutta en feminismiä, joka tuli maahamme 60-luvulla, heti kun se Amerikassa syntyikin. Ero on siinä, että ennen tuota aikaa naisasialiike kannatti tasa-arvoa, feministit taas naisten paremmuutta.

Tasa-arvoa ajava naisasialiike oli perustanut nykyisinkin olemassa olevat organisaatiot, mutta aika toi feministeille enemmistön, joten nämä saivat ne kaapatuksi. Selittivät, että vallitsee täydellinen jatkumo vanhan liikkeen ja uuden feminismin välillä. Mutta tämähän ei ollut totta. Perinteisen liikkeen kannattajat joutuivat väistymään.

Oletan sinun ymmärtävän, ettet voi millään tavalla vaikuttaa täällä keskustelevien mielipiteisiin, joten en aivan ymmärrä, miksi täällä silti olet. Onko kyse sosiaalisen kanssakäymisen tai ajan kuluttamisen tarpeesta?

24

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No, ei se nyt mtenkään erikoisen kova pala ole.

Ja jotain egovammaa on myös ilmassa, sillä hän usein kertoo siitä miten HÄN ei hyväksy jotain tai vastaavaa.

Ihan kuin sillä olisi mitään väliä mitä hän hyväksyy tai ei.

• Anonyymi00003

Mietityttää, miksi hän ei vastaa. Onko jäänyt huomaamatta?

• Anonyymi00004

Kyllähän otsikon näkee, jos on palstalla. Tuskin päivystää alituiseen sentään. Uppaa tää aina kun meinaa pudota etusivulta...

• Ei se kummiskaan anna sinulle. Turhaan lirkuttelit :p

• Anonyymi00007
        Palstakamu kirjoitti:

Ei se kummiskaan anna sinulle. Turhaan lirkuttelit :p

Olen demiseksuaali, joten ihan pelkkä palstakirjoittelu ei housuja kastele.

Minä en myöskään anna mitään, vaan osallistun (niin halutessani) vastavuoroiseen herkkään kanssakäymiseen, jossa molemmat antavat.

🦄

• Anonyymi00011
        Palstakamu kirjoitti:

Pitäisikö sinun keksiä joku mielenterveyteesi liittyvä "säälipisteenkeruujuttu", jos sillä lohkeaisi jotain?

• Anonyymi00014
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Palstakamu kirjoitti: "Ei se kummiskaan anna sinulle. Turhaan lirkuttelit :p"

Nimimerkkisi antaa sinusta vääran kuvan. Kamu tarkoittaa ystävää, mutta kirjoituksesi ovat usein ilkeileviä.

• Anonyymi00005

Itsekin tykkään. Ehkä vähän nuorehko ja vähän elämänkokemusta, mutta avoin asenne imee kyllä kokemuksia.

Itsekin miehenä koen olevani feministi. En tosin niitä äärivasemmistolaisvihreitä "wannabe-feministejä" jotka dissaa miehiä vain huvikseen ja ehkä "pilluntoivossa".

Feminismille ei oikein ole vastavoimaa. "Malenismi" vois olla, mutta sitä ei ole keksitty. Mutta jos ois... senkin pitäisi ajaa sukupuolien välistä tasa-arvoisuutta. Arno Kotro vois keksiä sen.... sille annan valtuudet mielellään. Tosi fiksuja juttuja.

• Anonyymi00009

Hienoa! Tämä palsta tarvitsee enemmän kaltaisiasi miehiä, jotka avoimesti puolustavat tasa-arvoa. ☺️

Minä olen ikuinen 25-vuotias henkisesti ja aion pysyä sellaisena henkisesti.

🦄

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Hienoa! Tämä palsta tarvitsee enemmän kaltaisiasi miehiä, jotka avoimesti puolustavat tasa-arvoa. ☺️

Minä olen ikuinen 25-vuotias henkisesti ja aion pysyä sellaisena henkisesti.

🦄

Heh... Sen oon huomannut. Ja toisaalta ehkä oon jossain asioissa itse liian "ryppyotsainen".

Ehkä se "vakavuus, jyrkkäotsaisuus" johtuu siitä, että en ole varma mitä täällä kukakin tarkoittaa aina?

Feminiinisyyteni on puhjennut kukkaan vasta "äijäiällä" ja se on vielä hauras... iskee äkkiä defenssit päälle, en sentään sitä halua menettää.

• Anonyymi00006

"Sinä sen sijaan olet hyvin tyytyväinen, koska olet löytänyt erittäin laadukkaa miehen. Mutta ei se johdu hyvistä ominaisuuksistasi (jotka kyllä havaitsin), vaan hyvästä sattumasta."

Valitettavasti uskon tässä asiassa enemmän miestäni kuin sinua. Hän näkee minusta nekin asiat, joista en kerro täällä. Sen lisäksi että hän sanallisesti kertoo rakastavansa minua, hän näyttää sen erittäin selkeästi joka päivä. Minä pyrin samaan. Tällainen sopimus ei kestä aikaa sattuman kaupalla; se vaatii aktiivista panostusta molemmilta.

Minä ajattelen asioita pidemmästä perspektiivistä. Kyllä, kirjoitan täällä nimenomaan vaikuttamisen vuoksi, vaikkakin välillä täällä on myös hauskaa. Usein on myös kamalaa, jolloin on vähän pidettävä taukoa ja keskityttävä niihin ihmisiin, joita tapaan palstan ulkopuolella. Pyrin viettämään aikani mahdollisimman fiksujen ja eettisesti järkevien ihmisten seurassa.

En erityisesti kaipaa sitä, että joku olisi kanssani samaa mieltä, koska se ei kerro mitään itse keskustelun tai yksittäisen väitteen laadusta. Tietysti huomautan ilahtuneena, jos näen kommentin, josta olen täysin samaa mieltä.

Kiitos aloituksestasi. 👍

🦄

• Anonyymi00012
        UUSI

Kiitos kiittämästä!

• Anonyymi00008

Onneksi on villegalleja parempia villejä. Ilman kaikenmaailman lojaaliutta. Sehän se juuri vastuissa epäilyttää jokaista. Ja velvollisuutta vailla kelvoisuutta. Oli kai liikaa pistetty varmaan.

• Anonyymi00013
      UUSI

Yksisilmäinen pyysi sitten aviomiehensäkin palstalle ja tietenkin kehumaan häntä.

• Anonyymi00015
      UUSI

Tällern sivusta kysäisen, että mistä löytäisin noita keskusteluja, joissa "muut feministit suhtautuvat Yksäriin happamasti"? Itseltäni ovat menneet kaikki tuollaiset keskustelut ohitse ja olisi kivaa lukea mistä aloittaja oikein puhuu. Olen kyllä nähnyt Yksäriäkin kohti heitellyn kakkaa, mutta en ikinä yhdenkä ns. feministin taholta, vaan ainoastaan noilta samoilta, kaikkien tunnistettavien kirjoittelijoitten kimppuun hyökkäileviltä loanheittelijöiltä.

• UUSI

Eiköhän ne loanheittäjät ole niitä muutosvastaisia umpijuntteja, joiden mielestä naisen ja lapsen tasa-arvo on ennenkuulumatonta. Tuskin kenenkään meistä joille tasa-arvoinen kohtelu on päivänselvyys viittivittuilla hänelle.

Kyllä täällä vähän kaikki saa sitä paskaa päälleen. Minäkin lähinnä siksi, että omaan vahvat näkemykset ja mielipiteet, enkä taivu muitten mieliksi niistä. Mun arvot on ja pysyy. Sitten joku luulee, että olen muitten ihmisten suhteen vaikea ja pakottaidin muut tahtooni. Minä en pakota ketään mihkään, osaan valita seurani ketään manipuloimatta seuraani sopivaksi. Minä vain valitsen ne joista pidän ilman yhtäkään muuttamisen tarvetta.

Helpompaa se niin on kun alkaa ihmisiä muokkailemaan. Turhaa hommaa.

• UUSI

Ihminenhän saa olla täysin mun vastakohta, ainoa mikä merkkaa että tykkään ihmisestä on rehellisyys ja reiluus. Empattisuus. Eikä yritä muokata minua tai muita.

Kaikki korkkiruuvit voi suksia helevettiin tieltäni. Ei pelkoa, että näkisin mitään vaivaa vuoksenne, mistään syystä.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Ihminenhän saa olla täysin mun vastakohta, ainoa mikä merkkaa että tykkään ihmisestä on rehellisyys ja reiluus. Empattisuus. Eikä yritä muokata minua tai muita.

Kaikki korkkiruuvit voi suksia helevettiin tieltäni. Ei pelkoa, että näkisin mitään vaivaa vuoksenne, mistään syystä.

Eessäpäin enkeli takanapäin piru, joka puukottaa selkään ei ole kenenkään oikea kaveri. Pelkästään kusipää joka ei mitään hyvää ihmistä ansaitse elämäänsä. Ittensälaisia piruja sietää saada.

Tämä niille vittuilijoille.

• Anonyymi00016
      UUSI

Itse jätän hänen kirjoittelut huomiotta. Ihan sama mitä aateita kannattaa. Hän harvoja jotka onnistuneet todella loukkaamaan täällä.

• Anonyymi00017
        UUSI

Siltä varalta että olet tulkinnut jonkin kirjoitukseni hyökkäykseksi, pahoittelen kokemaasi mielipahaa. Tapanani ei ole hyökätä tai yrittää loukata ketään.

Sen sijaan puolustan itseäni asiallisesti silloin, jos joku suhtautuu minuun asiattomasti. Ja nämä asiallisetkin itseni puolustamiset voivat olla toisinaan teräviä.

🦄

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Siltä varalta että olet tulkinnut jonkin kirjoitukseni hyökkäykseksi, pahoittelen kokemaasi mielipahaa. Tapanani ei ole hyökätä tai yrittää loukata ketään.

Sen sijaan puolustan itseäni asiallisesti silloin, jos joku suhtautuu minuun asiattomasti. Ja nämä asiallisetkin itseni puolustamiset voivat olla toisinaan teräviä.

🦄

Sinä suoranaisesti kiusasit minua kun kirjoitin koulukiusaamisesta johtuvasta traumasta. Ei kiinnosta pahoittelusi.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinä suoranaisesti kiusasit minua kun kirjoitin koulukiusaamisesta johtuvasta traumasta. Ei kiinnosta pahoittelusi.

En allekirjoita väitettäsi. Kiistän sen.

🦄

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

En allekirjoita väitettäsi. Kiistän sen.

🦄

Senkun kiistät tiedän mitä tapahtui ja muutkin puuttui siihen. Nyt minulla ei ole sinulle enää mitää sanottavaa.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Senkun kiistät tiedän mitä tapahtui ja muutkin puuttui siihen. Nyt minulla ei ole sinulle enää mitää sanottavaa.

Kiistän kiusaamisen mutta pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

🦄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3478
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      72
      3231
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      50
      2756
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      54
      2578
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      89
      2397
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      29
      1300
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1207
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      95
      1172
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      337
      1053
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      946
    Aihe